{"id":4631,"date":"2022-06-07T13:50:06","date_gmt":"2022-06-07T13:50:06","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=4631"},"modified":"2022-06-07T13:50:09","modified_gmt":"2022-06-07T13:50:09","slug":"vanliga-problem-med-ford-bronco-raptor","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/vanliga-problem-med-ford-bronco-raptor\/","title":{"rendered":"Vanliga problem med Ford Bronco Raptor"},"content":{"rendered":"\n

Ford Bronco Raptor \u00e4r en toppmodell i Bronco-utbudet, \u00e5tminstone f\u00f6r tillf\u00e4llet. Bronco Raptor tar den vanliga Bronco-modellen, f\u00f6rstorar den ganska mycket med kraftiga karossdelar, stora hjul och d\u00e4ck, en betydande \u00f6kning av \u00e5kh\u00f6jden och l\u00e4gger till en 400 hk stark 3.0L EcoBoost V6-motor med 3,0 l EcoBoost som Ford s\u00e4ger \u00e4r ”perfekt” f\u00f6r Bronco.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4r det g\u00e4ller tillf\u00f6rlitlighet \u00e4r saker och ting inte s\u00e5 perfekta som Ford hoppades eftersom Bronco st\u00e5r inf\u00f6r flera problem med viktiga system som fr\u00e4mst motorn. Bilen verkar ocks\u00e5 lida av olika utrustningsrelaterade problem som till exempel b\u00e5de softtop och hardtop. Dessutom verkar t\u00e4tningarna ocks\u00e5 vara ett problem eftersom Bronco lider av vattenintr\u00e4ngning.<\/p>\n\n\n\n

Bronco lider ocks\u00e5 av olika upph\u00e4ngningsproblem, t.ex. inte ordentligt \u00e5tdragna bultar och defekta nedre styrarmar. \u00d6verhettning verkar ocks\u00e5 vara ett problem och m\u00e5nga tror att Ford skyndade p\u00e5 produktionen av Bronco s\u00e5 mycket att de inte testade bilen ordentligt.<\/p>\n\n\n\n

Slutligen lider Bronco Raptor ocks\u00e5 av olika elektriska problem ocks\u00e5, s\u00e4rskilt infotainmentsystemet och \u00e4ven m\u00e5nga viktiga elektriska komponenter som kan f\u00e5 bilen att stanna eller tappa str\u00f6mmen.<\/p>\n\n\n\n

Ford Bronco Raptor – Motorproblem<\/h2>\n\n\n\n

Ford Bronco Raptor lider av motorrelaterade problem som vanligtvis kan hittas p\u00e5 bilar som Ford Explorer ST eftersom de delar samma motor och v\u00e4xell\u00e5da. De f\u00f6rsta klagom\u00e5len p\u00e5 motorn verkar peka p\u00e5 en \u00f6vergripande brist p\u00e5 sofistikering, men ocks\u00e5 att motorn kan skaka vid h\u00f6gre hastigheter eller tappa kraft helt och h\u00e5llet.<\/p>\n\n\n\n

Vissa journalister har klagat p\u00e5 att bilen inte vill starta, s\u00e4rskilt i varmare klimat. Vi m\u00e5ste ocks\u00e5 till\u00e4gga att vissa Ford-specialister spekulerat i att br\u00e4nslepumpen \u00e4r den fr\u00e4msta orsaken till att n\u00e5got av dessa problem uppst\u00e5r och att Ford borde ta reda p\u00e5 det och l\u00f6sa det innan Bronco Raptor n\u00e5r marknaden i full kapacitet.<\/p>\n\n\n\n

Ford Bronco Raptor – Utrustningsproblem<\/h2>\n\n\n\n

Ford Bronco kan f\u00e5s med antingen ett soft-top tak eller ett hard-top tak, men det verkar som om b\u00e5da dessa \u00e4r problematiska. Om vi b\u00f6rjar med det mjuka taket har m\u00e5nga vanliga Bronco-\u00e4gare sagt att kvaliteten p\u00e5 taket \u00e4r tveksam och att det \u00e4r riktigt osannolikt att det mjuka taket kommer att kunna h\u00e5lla en l\u00e4ngre tid.<\/p>\n\n\n\n

Problemet med den h\u00e5rda toppen \u00e4r troligen det mest omtalade problemet med den nya Bronco \u00f6verhuvudtaget, eftersom Ford i viss m\u00e5n sn\u00e5lade p\u00e5 kvaliteten n\u00e4r de utformade den h\u00e5rda toppen. Folk klagar p\u00e5 att det \u00e4r sv\u00e5rt att justera toppen och att vissa delar \u00e4r ben\u00e4gna att flagna och slitas s\u00f6nder.<\/p>\n\n\n\n

Ford Bronco Raptor – problem med fj\u00e4dringen<\/h2>\n\n\n\n

Ford Bronco Raptor \u00e4r en riktig terr\u00e4ngk\u00f6rare och det \u00e4r uppenbart s\u00e5 fort du f\u00e5r syn p\u00e5 den. Broncos terr\u00e4ngf\u00f6rm\u00e5ga har dock minskat n\u00e5got eftersom Bronco lider av fj\u00e4dringsproblem. De mest anm\u00e4rkningsv\u00e4rda problemen \u00e4r relaterade till olika tillverkningsfel som felaktigt fastsatta bultar.<\/p>\n\n\n\n

De nedre styrarmarna kan ocks\u00e5 ifr\u00e5gas\u00e4ttas eftersom m\u00e5nga Bronco-\u00e4gare rapporterar problem. Den h\u00e4r typen av problem \u00e4r de farligaste att ha eftersom de l\u00e4tt kan sluta d\u00f6dligt. Ford har redan gjort n\u00e5gra \u00e5terkallelser av Bronco, varav m\u00e5nga var direkt kopplade till felaktiga upph\u00e4ngningskomponenter.<\/p>\n\n\n\n

Ford Bronco Raptor – problem med \u00f6verhettning<\/h2>\n\n\n\n

Det \u00e4r inte ofta en helt ny bil \u00f6verhettas, men Bronco g\u00f6r det verkligen. Vissa s\u00e4ger att Ford misslyckades med att testa den nya Bronco grundligt eftersom de skyndade sig att f\u00e5 ut den p\u00e5 marknaden, medan andra menar att Ford helt enkelt inte gjorde ett okej jobb p\u00e5 Bronco \u00f6verhuvudtaget. Hur som helst har m\u00e5nga journalister och blivande \u00e4gare rapporterat att Bronco visar felmeddelanden som har med \u00f6verhettning att g\u00f6ra.<\/p>\n\n\n\n

Vissa journalister har satt Bronco Raptor p\u00e5 prov och de s\u00e4ger att bilen f\u00f6ranledde en varningslampa ”4WD System Disabled”, vilket minskar Broncos terr\u00e4ngf\u00f6rm\u00e5ga helt och h\u00e5llet.<\/p>\n\n\n\n

Ford Bronco Raptor – Elektriska problem<\/h2>\n\n\n\n

Ford Bronco Raptor \u00e4r en relativt v\u00e4lutrustad bil, s\u00e4rskilt om man j\u00e4mf\u00f6r med den gamla Bronco som bara hade en ratt och fyra d\u00e4ck. Ford i allm\u00e4nhet \u00e4r dock ingen m\u00e4stare n\u00e4r det g\u00e4ller elektriska trollkonster som fungerar, och det \u00e4r ganska uppenbart i den nya Bronco Raptor.
Vissa s\u00e4kerhetssystem som krockkuddar och varning f\u00f6r fr\u00e4mre kollisioner var ocks\u00e5 problematiska, och Ford utf\u00e4rdar en \u00e5terkallelse p\u00e5 grund av dessa. Infotainmentsystemet kan kr\u00e5ngla till det, lane keep assist-systemet kan misslyckas och hela bilen kan tappa str\u00f6mmen och g\u00e5 in i parkeringsl\u00e4ge.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r Ford Bronco Raptor v\u00e4rt det?<\/h4>\n\n\n\n

Ford Bronco Raptor kostar s\u00e5 mycket som 22 000 dollar j\u00e4mf\u00f6rt med n\u00e4sta i raden Ford Bronco Wildtrak. Visst, den kanske har 400 hk och \u00e4r en av de kraftfullaste mindre SUV:erna p\u00e5 marknaden, men Bronco Raptor \u00e4r egentligen ingen liten SUV till att b\u00f6rja med. Den har vuxit en hel del med Raptor-paketet och vissa anser att den \u00e4r lite f\u00f6r stor.<\/p>\n\n\n\n

Hur som helst, om du \u00e4lskar Bronco och vill ha den nyaste och tuffaste Bronco som pengar kan k\u00f6pa, ja d\u00e5 \u00e4r den v\u00e4rd det. \u00c5 andra sidan, om du inte \u00e4r ett fan av Bronco i allm\u00e4nhet, eller om du bara gillar den ikoniska Bronco, d\u00e5 \u00e4r den nya Bronco Raptor definitivt inte v\u00e4rd pengarna.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Ford Bronco Raptor b\u00e4ttre \u00e4n Ford F150 Raptor?<\/h4>\n\n\n\n

Ford Bronco Raptor kostar i stort sett lika mycket som Ford F150 Raptor s\u00e5 det \u00e4r rimligt att tro att m\u00e5nga potentiella kunder kommer att j\u00e4mf\u00f6ra dessa tv\u00e5 modeller och best\u00e4mma sig f\u00f6r vilken de ska k\u00f6pa. Enligt min \u00e5sikt \u00e4r F150 den b\u00e4ttre bilen \u00f6verlag och b\u00f6r vara ditt f\u00f6rstahandsval.<\/p>\n\n\n\n

F\u00f6rst och fr\u00e4mst \u00e4r F150 Raptor redan en bepr\u00f6vad bil eftersom den \u00e4r den mest s\u00e5lda bilen i USA. F\u00f6r det andra har den en anv\u00e4ndbar s\u00e4ng och \u00e4ven om den kanske \u00e4r st\u00f6rre \u00e4r den mycket mer praktisk. Bronco kanske \u00e4r en b\u00e4ttre terr\u00e4ngbil, men F150 \u00e4r b\u00e4ttre p\u00e5 allt annat.<\/p>\n\n\n\n

Kommer Ford att erbjuda en V8 i Bronco?<\/h3>\n\n\n\n

Det finns m\u00e5nga m\u00e4nniskor d\u00e4r ute som inte \u00e4r s\u00e5lda p\u00e5 id\u00e9n att \u00e4ga en Bronco med en V6. Det verkar dock som om Ford kommer med en Ford Bronco som kommer att erbjuda 5,0L V8:an fr\u00e5n Mustang GT. Bronco med V8-drift kallas Bronco DR.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Ford Bronco Raptor \u00e4r en toppmodell i Bronco-utbudet, \u00e5tminstone f\u00f6r tillf\u00e4llet. Bronco Raptor tar den vanliga Bronco-modellen, f\u00f6rstorar den ganska mycket med kraftiga karossdelar, stora hjul och d\u00e4ck, en betydande<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4633,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[34],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4631"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4631"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4631\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4632,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4631\/revisions\/4632"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4633"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4631"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4631"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4631"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}