{"id":4598,"date":"2022-06-03T10:48:58","date_gmt":"2022-06-03T10:48:58","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=4598"},"modified":"2022-06-03T10:49:01","modified_gmt":"2022-06-03T10:49:01","slug":"ar-volkswagen-t-roc-en-bra-bil","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/ar-volkswagen-t-roc-en-bra-bil\/","title":{"rendered":"\u00c4r Volkswagen T-Roc en bra bil?"},"content":{"rendered":"\n

Volkswagen T-Roc \u00e4r en subkompakt crossover\/SUV som \u00e4r placerad mellan den st\u00f6rre VW Tiguan och den mindre VW T-Cross crossover. T-Roc avsl\u00f6jades f\u00f6rsta g\u00e5ngen 2017 och den har f\u00e5tt en rej\u00e4l uppfr\u00e4schning i \u00e5r som gjort den i linje med resten av VW:s sortiment. Men \u00e4r Volkswagen T-Roc en bra bil?<\/p>\n\n\n\n

Ja, det \u00e4r det. T-Roc \u00e4r en bra bil av n\u00e5gra olika sk\u00e4l. De f\u00f6rsta \u00e4r motorerna eftersom de \u00e4r effektiva, tillr\u00e4ckligt starka och sofistikerade. T-Rocs design \u00e4r modern vilket inneb\u00e4r att den lyckas skildra VW:s samtida futuristiska design b\u00e5de inifr\u00e5n och ut, s\u00e4rskilt den uppfr\u00e4schade modellen.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4r det g\u00e4ller tillf\u00f6rlitlighet lyckas T-Roc erbjuda en \u00f6verlag bra upplevelse, men de vanligaste problemen \u00e4r verkligen v\u00e4rda att uppeh\u00e5lla sig vid. T-Roc \u00e4r ocks\u00e5 en relativt prisv\u00e4rd bil, vilket inneb\u00e4r att den erbjuder alla moderna bekv\u00e4mligheter som du f\u00f6rv\u00e4ntar dig av en VW, men utan att kosta lika mycket som vissa av sina konkurrenter.<\/p>\n\n\n\n

T-Roc \u00e4r ocks\u00e5 hyfsat praktisk, mer \u00e4n sin kompakta kusin T-Cross. P\u00e5 det hela taget \u00e4r T-Roc en popul\u00e4r bil eftersom den befinner sig i ett av de mest popul\u00e4ra marknadssegmenten. Det \u00e4r verkligen en bra bil vilket inneb\u00e4r att du b\u00f6r \u00f6verv\u00e4ga den om du \u00e4r p\u00e5 marknaden f\u00f6r en subkompakt crossover\/SUV.<\/p>\n\n\n\n

VW T-Roc – Drivlinan<\/h2>\n\n\n\n

VW T-Rocs motorupps\u00e4ttning b\u00f6rjar med den 3-cylindriga 1,0L-motorn med 110 eller 115 hk. Den fyrcylindriga 1,5L-motorn \u00e4r den mest popul\u00e4ra motorn i g\u00e4nget eftersom den ger 150 hk och lyckas vara n\u00e4stan lika effektiv som den mindre 3-cylindriga enheten. Den b\u00e4sta T-Roc-motorn \u00e4r 2,0L TSI-motorn med antingen 190 hk eller 300 hk f\u00f6r toppmodellen R.<\/p>\n\n\n\n

T-Roc \u00e4r ocks\u00e5 k\u00e4nd f\u00f6r sina dieselmotorer, s\u00e4rskilt i Europa d\u00e4r den fyrcylindriga 1,6L TDI-motorn med 115 hk \u00e4r den mest effektiva T-Roc-motorn av dem alla. Den b\u00e4sta 2,0L TDI \u00e4r den b\u00e4sta dieselmotorn eftersom den ger 150 hk men \u00e4r n\u00e4stan lika effektiv som 1,6L TDI.<\/p>\n\n\n\n

T-Roc \u00e4r i f\u00f6rsta hand en FWD-bil men de h\u00f6gre modellerna, till exempel R-modellen med 300 hk, har 4MOTION AWD. T-Roc \u00e4r ocks\u00e5 kopplad till en 7-v\u00e4xlad DSG-v\u00e4xell\u00e5da som klarar av att v\u00e4xla utan anstr\u00e4ngning utan att du ens m\u00e4rker det.<\/p>\n\n\n\n

Du kan f\u00f6rv\u00e4nta dig upp till 40-45MPG med de mest effektiva bensinmotorerna medan dieslarna till och med kan g\u00e5 upp till 60MPG. Alla T-Roc-motorer \u00e4r sofistikerade och smidiga vilket g\u00f6r dem perfekta f\u00f6r en bekv\u00e4m daglig k\u00f6rupplevelse.<\/p>\n\n\n\n

VW T-Roc – Design och chassi<\/h2>\n\n\n\n

Designen p\u00e5 VW T-Roc \u00e4r futuristisk och sl\u00e5ende, s\u00e4rskilt den uppfr\u00e4schade modellen som erbjuder en riktigt snygg exteri\u00f6r. Om du utrustar den med R-Line-paketet lyckas T-Roc bli en av de snyggaste bilarna i det h\u00e4r segmentet. Inredningsm\u00e4ssigt \u00e4r T-Roc mycket beroende av vilka alternativ du v\u00e4ljer, vilket inneb\u00e4r att den b\u00e5de kan vara snygg och billig.<\/p>\n\n\n\n

T-Rocs chassi- och fj\u00e4dringsinst\u00e4llning \u00e4r huvudsakligen komfortinriktad, vilket inneb\u00e4r att det inte \u00e4r n\u00e5gon sport-SUV. R-modellen \u00e4r lite sportigare, men inte i n\u00e4rheten av Porsche Macan eller Alfa Romero Stelvio.<\/p>\n\n\n\n

VW T-Roc – Tillf\u00f6rlitlighet och vanliga problem<\/h2>\n\n\n\n

T-Roc \u00e4r en p\u00e5litlig bil \u00f6verlag, men den lider av problem i samband med s\u00e4tena, t\u00e4ndspolarna, styrsystemets klockfj\u00e4der och bromsarna. Den goda nyheten \u00e4r att de flesta av dessa kan l\u00f6sas genom ett l\u00e4gligt och grundligt underh\u00e5ll, medan den d\u00e5liga nyheten \u00e4r att om man hoppar \u00f6ver underh\u00e5llet \u00e4r det troligt att dessa blir \u00e4nnu v\u00e4rre.<\/p>\n\n\n\n

T-Roc har ocks\u00e5 varit f\u00f6rem\u00e5l f\u00f6r m\u00e5nga \u00e5terkallelser, varav de flesta har varit f\u00f6rknippade med s\u00e4tena, n\u00e4rmare best\u00e4mt s\u00e4kerhetsb\u00e4ltena och s\u00e4teshuvudst\u00f6den.<\/p>\n\n\n\n

VW T-Roc – V\u00e4rde och praktiska egenskaper<\/h2>\n\n\n\n

VW har alltid varit bilar med en tydlig betoning p\u00e5 v\u00e4rde vilket inneb\u00e4r att T-Roc ocks\u00e5 \u00e4r en s\u00e5dan bil. Du kan f\u00e5 den i m\u00e5nga olika prisklasser beroende p\u00e5 modell\u00e5r, k\u00f6rstr\u00e4cka, utrustningslista och allm\u00e4nt skick.<\/p>\n\n\n\n

T-Roc \u00e4r ocks\u00e5 en riktigt praktisk bil vilket inneb\u00e4r att den ligger n\u00e4rmare Tiguan \u00e4n den mindre T-Cross. Den erbjuder tillr\u00e4ckligt med sittplatser medan lastutrymmet ocks\u00e5 \u00e4r ganska gener\u00f6st. Dessutom \u00e4r T-Roc ocks\u00e5 en hyfsad familjebil, \u00e4ven om de flesta anv\u00e4nder den som daglig f\u00f6rare.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r VW T-Roc b\u00e4ttre \u00e4n VW Tiguan?<\/h4>\n\n\n\n

Tiguan har funnits mycket mer \u00e4n T-Roc eftersom Tiguan ligger i det f\u00f6rmodligen mest popul\u00e4ra SUV-segmentet p\u00e5 marknaden. Att j\u00e4mf\u00f6ra dessa tv\u00e5 faller mest p\u00e5 storleken och priset vilket inneb\u00e4r att om du anser att T-Roc \u00e4r f\u00f6r liten kommer Tiguan troligen att passa dig mycket b\u00e4ttre.<\/p>\n\n\n\n

Om du \u00e5 andra sidan \u00e4r mer \u00e4n n\u00f6jd med det utrymme du f\u00e5r i T-Roc \u00e4r T-Roc det b\u00e4ttre alternativet f\u00f6r dig. Tiguan \u00e4r verkligen en b\u00e4ttre bil objektivt sett eftersom den befinner sig i en h\u00f6gre kategori. Allt handlar dock om vad du vill ha av en bil.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r T-Roc efter facelift b\u00e4ttre \u00e4n T-Roc f\u00f6re facelift?<\/h4>\n\n\n\n

VW T-Roc efter faceliftet \u00e4r mycket b\u00e4ttre \u00e4n modellen f\u00f6re faceliftet eftersom uppdateringen \u00e4r omfattande. Vissa uppdateringar, som den mellan f\u00f6r- och efterfaceliftmodellerna av den andra generationen Touareg, \u00e4r minimala och \u00e4r inte s\u00e5 uppenbara vid en f\u00f6rsta anblick, medan uppdateringen mellan de h\u00e4r tv\u00e5 T-Roc-modellerna \u00e4r mycket mer genomgripande.<\/p>\n\n\n\n

Som s\u00e5dan \u00e4r modellen efter faceliftet mycket b\u00e4ttre p\u00e5 n\u00e4stan alla m\u00f6jliga s\u00e4tt. Det betyder inte att pre-facelift inte \u00e4r en bra bil, men den \u00e4r inte lika bra som post-facelift-modellen.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r VW T-Roc en s\u00e4ker bil?<\/h4>\n\n\n\n

VW T-Roc \u00e4r verkligen en riktigt s\u00e4ker bil, precis som alla andra VW-modeller nuf\u00f6rtiden. VW \u00e4r k\u00e4nt f\u00f6r att g\u00f6ra n\u00e5gra av de s\u00e4kraste bilarna p\u00e5 marknaden. VW betraktar T-Roc som en familjebil, vilket inneb\u00e4r att VW \u00e4r medveten om att m\u00e5nga av dessa kommer att anv\u00e4ndas f\u00f6r familjetransporter.<\/p>\n\n\n\n

Den d\u00e5liga nyheten \u00e4r att de flesta aktiva s\u00e4kerhetsfunktioner ing\u00e5r i tillvalspaket, vilket inneb\u00e4r att du m\u00e5ste betala ganska mycket mer pengar f\u00f6r att f\u00e5 en s\u00e5 s\u00e4ker upplevelse som m\u00f6jligt.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volkswagen T-Roc \u00e4r en subkompakt crossover\/SUV som \u00e4r placerad mellan den st\u00f6rre VW Tiguan och den mindre VW T-Cross crossover. T-Roc avsl\u00f6jades f\u00f6rsta g\u00e5ngen 2017 och den har f\u00e5tt en<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4599,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[18],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4598"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4598"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4598\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4600,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4598\/revisions\/4600"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4599"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4598"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4598"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4598"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}