{"id":4589,"date":"2022-06-03T10:45:41","date_gmt":"2022-06-03T10:45:41","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=4589"},"modified":"2022-06-03T10:45:45","modified_gmt":"2022-06-03T10:45:45","slug":"vanliga-problem-med-volkswagen-t-cross","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/vanliga-problem-med-volkswagen-t-cross\/","title":{"rendered":"Vanliga problem med Volkswagen T-Cross"},"content":{"rendered":"\n

Volkswagen T-Cross avsl\u00f6jades f\u00f6r f\u00f6rsta g\u00e5ngen 2018, vilket inneb\u00e4r att den snart kommer att ers\u00e4ttas av en helt ny modell. T-Cross \u00e4r positionerad som en kompakt crossover vilket g\u00f6r den till en ganska popul\u00e4r VW-modell. Vi lever i en era av crossovers och SUV:er och T-Cross \u00e4r en av VW:s tunga pj\u00e4ser.<\/p>\n\n\n\n

Med tanke p\u00e5 att T-Cross \u00e4r en relativt ny modell \u00e4r det sv\u00e5rt att v\u00e4lja bort den n\u00e4r det g\u00e4ller l\u00e5ngsiktig tillf\u00f6rlitlighet. Vi f\u00e5r v\u00e4nta n\u00e5gra \u00e5r till innan dessa b\u00f6rjar samla m\u00e5nga mil p\u00e5 m\u00e4taren. Fram till dess kan vi bara bed\u00f6ma T-Cross f\u00f6r dess nuvarande problem.<\/p>\n\n\n\n

De vanligaste problemen med VW T-Cross \u00e4r relaterade till krockkuddarna, start\/stopp-systemet, problem med att starta bilen, problem med interi\u00f6rens byggkvalitet och problem med styrsystemets klockfj\u00e4der. Det \u00e4r s\u00e4kert att s\u00e4ga att de flesta av dessa \u00e4r ganska minimala och att de inte p\u00e5verkar T-Cross \u00f6vergripande prestanda alltf\u00f6r mycket.<\/p>\n\n\n\n

P\u00e5 det hela taget verkar T-Cross vara en ganska p\u00e5litlig bil f\u00f6r tillf\u00e4llet, men som sagt m\u00e5ste vi v\u00e4nta n\u00e5gra \u00e5r till innan vi kan bed\u00f6ma om den \u00e4r p\u00e5litlig p\u00e5 l\u00e5ng sikt.<\/p>\n\n\n\n

VW T-Cross – Problem med krockkuddar i gardiner<\/h2>\n\n\n\n

VW T-Cross lider av ett m\u00e4rkligt problem d\u00e4r sidokrockkuddarna tycks fungera d\u00e5ligt och d\u00e4rmed inte aktiveras om bilen r\u00e5kar ut f\u00f6r en olycka. Problemet beror p\u00e5 en felaktig svets som sitter p\u00e5 gasgeneratorns utloppsmunstycke f\u00f6r krockkuddarna. Vissa uppskattningar s\u00e4ger att alla T-Cross-modeller som tillverkades mellan maj och juni 2016 p\u00e5verkas av detta problem.<\/p>\n\n\n\n

Hur som helst \u00e4r det b\u00e4sta du kan g\u00f6ra att kontakta en VW-\u00e5terf\u00f6rs\u00e4ljare och fr\u00e5ga om bilen du tittar p\u00e5 har p\u00e5verkats av detta problem. Om s\u00e5 \u00e4r fallet m\u00e5ste dessa bytas ut eftersom de potentiellt kan orsaka o\u00f6nskade skador vid en eventuell krock.<\/p>\n\n\n\n

VW T-Cross – Bilen vill inte starta<\/h2>\n\n\n\n

N\u00e5gra VW T-Cross-\u00e4gare har rapporterat att bilen inte vill starta vid f\u00f6rsta knapptryckningen. Detta inneb\u00e4r att du m\u00e5ste trycka p\u00e5 startmotorknappen n\u00e5gra g\u00e5nger tills bilen faktiskt startar. Detta problem \u00e4r sannolikt kopplat till bilens elektronik och inte till n\u00e5gra mekaniska delar.
Det \u00e4r dock fortfarande ok\u00e4nt vad som verkligen orsakar detta problem eftersom flera k\u00e4llor uppger olika problem. Allt som allt, om detta problem intr\u00e4ffar f\u00f6r dig b\u00f6r du ta bilen till en VW-\u00e5terf\u00f6rs\u00e4ljare och de kommer f\u00f6rhoppningsvis att ta hand om det d\u00e4rifr\u00e5n.<\/p>\n\n\n\n

VW T-Cross – Start\/stopp-problem<\/h2>\n\n\n\n

VW T-Cross \u00e4r ocks\u00e5 k\u00e4nd f\u00f6r att drabbas av stoppproblem relaterade till start\/stopp-systemet d\u00e4r bilen antingen kopplar ur systemet helt eller s\u00e5 fungerar systemet inte ordentligt. Vissa s\u00e4ger att problemet med motvillig start \u00e4r sammankopplat med detta problem, vilket inneb\u00e4r att problemets natur \u00e4r elektrisk.<\/p>\n\n\n\n

Hur som helst tenderar de flesta m\u00e4nniskor att koppla ur start\/stopp-systemet om de st\u00e4lls inf\u00f6r detta problem. Detta \u00e4r naturligtvis inte bra eftersom dessa system m\u00e5ste fungera i alla moderna bilar.<\/p>\n\n\n\n

VW T-Cross – problem med den inre byggkvaliteten<\/h2>\n\n\n\n

F\u00f6r att vara \u00e4rlig \u00e4r den inre kvaliteten p\u00e5 VW T-Cross l\u00e5ngt ifr\u00e5n d\u00e5lig, men det finns n\u00e5gra omr\u00e5den d\u00e4r bilen sviker, s\u00e4rskilt med tanke p\u00e5 att det \u00e4r en VW. T-Cross verkar ha problem med massor av knarr och skrammel, vilket inte \u00e4r n\u00e5got man vill ha fr\u00e5n en relativt ny bil.<\/p>\n\n\n\n

Problem som dessa tenderar att successivt bli v\u00e4rre, vilket inneb\u00e4r att m\u00e5nga T-Cross-modeller i framtiden potentiellt kan komma att skramla och knarra \u00f6verallt.<\/p>\n\n\n\n

VW T-Cross – Problem med styrsystemets klockfj\u00e4der<\/p>\n\n\n\n

Ett av de vanligaste VW-problemen \u00e4r problemet med klockfj\u00e4dringen, som har drabbat i stort sett alla moderna VW-modeller. VW har till och med utf\u00e4rdat n\u00e5gra \u00e5terkallelser f\u00f6r att \u00e5tg\u00e4rda problemet, men \u00e4ven efter dessa \u00e5terkallelser lider fortfarande mer \u00e4n 1,2 miljoner bilar av dessa problem enligt NHTSA.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4r klockfj\u00e4dern misslyckas kopplar den i princip bort m\u00e5nga av bilens styrrelaterade system, t.ex. tutan, krockkudden, rattkontrollerna och m\u00e5nga andra funktioner. Om du r\u00e5kar uppleva dessa problem ska du ta bilen till en \u00e5terf\u00f6rs\u00e4ljare. Om bilen \u00e4r under garanti b\u00f6r du kunna reparera den gratis.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avdelning<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r VW T-Cross en bra bil?<\/h4>\n\n\n\n

VW T-Cross \u00e4r en ganska hygglig bil, vilket inneb\u00e4r att den balanserar marknadens efterfr\u00e5gan och prisv\u00e4rdhet ganska bra. Visst, vissa m\u00e4nniskor kanske inte gillar att T-Cross \u00e4r mer eller mindre identisk med andra VW-modeller fr\u00e5n insidan, men insidan av moderna VW:s \u00e4r inte d\u00e5lig, f\u00f6rutom de potentiella skramletterna f\u00f6rst\u00e5s.<\/p>\n\n\n\n

T-Cross kommer med effektiva och potenta motorer, en f\u00f6rh\u00f6jd k\u00f6rh\u00f6jd, en ganska avancerad infotainmentsk\u00e4rm och en snygg exteri\u00f6r. Allt detta inneb\u00e4r att T-Cross har sin egen plats p\u00e5 marknaden.<\/p>\n\n\n\n

Hur l\u00e4nge ska en VW T-Cross h\u00e5lla?<\/h4>\n\n\n\n

VW T-Cross b\u00f6r kunna h\u00e5lla minst 200 000 mil, men vi f\u00e5r v\u00e4nta tills dessa blir \u00e4ldre f\u00f6r att vara s\u00e4kra. Det finns dock inga sk\u00e4l till varf\u00f6r T-Cross skulle klara sig s\u00e4mre \u00e4n s\u00e5 eftersom den anv\u00e4nder vanliga VW-drivlinor och delar som verkar h\u00e5lla i andra VW-modeller.<\/p>\n\n\n\n

Hur som helst m\u00e5ste du underh\u00e5lla bilen p\u00e5 r\u00e4tt s\u00e4tt om du vill att den ska h\u00e5lla tillr\u00e4ckligt l\u00e4nge. Som s\u00e5dan \u00e4r det en rimlig satsning att s\u00e4ga att T-Cross borde kunna h\u00e5lla uppemot 200 000 mil om du underh\u00e5ller den tillr\u00e4ckligt bra.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r VW T-Cross en familjebil?<\/h4>\n\n\n\n

VW T-Cross \u00e4r VW:s minsta familje-SUV\/crossover som har m\u00e5nga familjev\u00e4nliga funktioner. D\u00f6rrarna g\u00e5r att \u00f6ppna brett och det finns m\u00e5nga f\u00f6rvaringsutrymmen i hela bilen. Det \u00e4r enkelt att montera en babystol baktill tack vare tillg\u00e4ngliga IsoFix-f\u00f6rankringspunkter.<\/p>\n\n\n\n

Lastutrymmet \u00e4r hyfsat, sittutrymmet \u00e4r hyfsat och s\u00e4kerheten \u00e4r f\u00f6rstklassig, vilket \u00e4r fallet med alla moderna VW. D\u00e4rf\u00f6r \u00e4r VW T-Cross en familjebil, men den \u00e4r p\u00e5 den tr\u00e4ngre sidan, vilket inneb\u00e4r att en st\u00f6rre familj sannolikt kommer att f\u00f6redra Tiguan mer.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volkswagen T-Cross avsl\u00f6jades f\u00f6r f\u00f6rsta g\u00e5ngen 2018, vilket inneb\u00e4r att den snart kommer att ers\u00e4ttas av en helt ny modell. T-Cross \u00e4r positionerad som en kompakt crossover vilket g\u00f6r den<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4590,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[18],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4589"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4589"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4589\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4591,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4589\/revisions\/4591"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4590"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4589"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4589"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4589"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}