{"id":4574,"date":"2022-06-02T12:57:31","date_gmt":"2022-06-02T12:57:31","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=4574"},"modified":"2022-06-02T12:57:35","modified_gmt":"2022-06-02T12:57:35","slug":"ar-bmw-x4-en-bra-bil","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/ar-bmw-x4-en-bra-bil\/","title":{"rendered":"\u00c4r BMW X4 en bra bil?"},"content":{"rendered":"\n

BMW X4 \u00e4r en av de mest exceptionella sport-aktivitetskup\u00e9erna p\u00e5 marknaden. \u00c4ven om BMW X6 \u00e4r mycket mer avancerad och snyggare \u00e4n X4 \u00e4r skillnaden inte enorm. Men \u00e4r BMW X4 en bra bil?<\/p>\n\n\n\n

Ja, BMW X4 \u00e4r en av de finaste kompakta lyxiga SUV:erna p\u00e5 marknaden. Till skillnad fr\u00e5n BMW X6 och Mercedes-Benz GLE-Coupe \u00e4r den h\u00e4r enheten mer prisv\u00e4rd, men likav\u00e4l snygg, kraftfull och avancerad. Den hanterar ocks\u00e5 bra och har en responsiv ratt.<\/p>\n\n\n\n

BMW X4 \u00e4r dock ganska dyr, mindre effektiv och mindre p\u00e5litlig \u00e4n de flesta av sina konkurrenter. Dessutom kommer den med n\u00e5gra problem som anv\u00e4ndarna m\u00e5ste k\u00e4nna till innan de sprutar sina pengar p\u00e5 denna h\u00e4rliga sport-aktivitetscoup\u00e9. Oavsett detta b\u00f6r anv\u00e4ndarna med r\u00e4tt sk\u00f6tsel och underh\u00e5ll ha mindre att oroa sig f\u00f6r.<\/p>\n\n\n\n

BMW X4:s historia<\/h2>\n\n\n\n

BMW X4 \u00e4r en kompakt lyxig crossover-SUV som tillverkas av BMW. Den har varit i produktion fr\u00e5n 2014 till idag. Dessutom marknadsf\u00f6r BMW den h\u00e4r bilen som en sports activity coup\u00e9, vilket \u00e4r den andra modellen fr\u00e5n BMW som marknadsf\u00f6rs som s\u00e5dan, f\u00f6rst\u00e5s efter den f\u00f6rsta sports activity coup\u00e9n, BMW X6.<\/p>\n\n\n\n

BMW X4 kommer med en taklinje av en konventionell tv\u00e5d\u00f6rrars coup\u00e9, vilket ger den ett sportigt och elegant utseende. Medan X6 allm\u00e4nt anses vara en coup\u00e9version av X5, anses X4 vara en coup\u00e9version av X3. Dessutom har den fem d\u00f6rrar och ett AWD-system.<\/p>\n\n\n\n

Funktioner hos BMW X4<\/h2>\n\n\n\n

Utseende<\/h4>\n\n\n\n

N\u00e4r det g\u00e4ller utseendet \u00e4r BMW X4 en av de snyggaste och mest eleganta sportaktivitetscoup\u00e9erna p\u00e5 marknaden. Dess sluttande taklinje g\u00f6r att den ser sportig ut och den har ocks\u00e5 en klassisk interi\u00f6r och kabin. Trots att den \u00e4r mindre \u00e4n BMW X3 ser X4 mer tilltalande och lyxig ut.<\/p>\n\n\n\n

Prestanda<\/h4>\n\n\n\n

BMW X4 finns i tv\u00e5 trimalternativ; BMW X4 M40i och X4 XDrive30i. Den sistn\u00e4mnda \u00e4r basmodellen och den levereras med en 2,0-liters fyrcylindrig turbomotor med fyra cylindrar som levererar upp till 248 hk och 258 lb-ft vridmoment.<\/p>\n\n\n\n

BMW X4 M40i d\u00e4remot, som \u00e4r prestandautrustningen, kommer med en kraftfull 3,0-liters sexcylindrig turbomotor som ger maximalt 382 hk och 365 lb-ft vridmoment. Den h\u00e4r motorn ger ocks\u00e5 en topphastighet p\u00e5 155 mph och den kan accelerera fr\u00e5n 0 till 60 p\u00e5 4,2 sekunder.<\/p>\n\n\n\n

Komfort och lastutrymme<\/h4>\n\n\n\n

BMW X4 har en kvalitetsinteri\u00f6r som stoltserar med avancerade funktioner och teknik. Den har plats f\u00f6r upp till fem personer, men den \u00e4r inte lika rymlig som X4 p\u00e5 grund av den lutande taklinjen. Den lutande taklinjen \u00e4ter upp en del huvudutrymme, vilket g\u00f6r l\u00e4ngre personer n\u00e5got obekv\u00e4ma. Dessutom \u00e4r det bakre benutrymmet inte p\u00e5 samma niv\u00e5 som i BMW X3.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4r det g\u00e4ller lastvolym \u00e4r BMW X4 fortfarande bristf\u00e4llig. \u00c4ven om lastutrymmet \u00e4r bra erbjuder X3 fortfarande mer utrymme. Lastutrymmet erbjuder totalt 19 kubikfot utrymme, men detta hoppar till 51 kubikfot utrymme med baks\u00e4tena f\u00e4llda.<\/p>\n\n\n\n

Br\u00e4nsleeffektivitet<\/h3>\n\n\n\n

De flesta lyxiga BMW:er kommer med bra br\u00e4nsleeffektivitet. Men n\u00e4r det g\u00e4ller BMW X4 \u00e4r den mindre effektiv \u00e4n de flesta av sina rivaler. Detta beror p\u00e5 att den kommer med ett EPA-betyg p\u00e5 21 mpg i staden, 26 mpg p\u00e5 motorv\u00e4gen och 23 mpg kombinerat. Detta \u00e4r n\u00e5got l\u00e4gre \u00e4n de flesta av dess rivaler Audi och Mercedes.<\/p>\n\n\n\n

Pris<\/h4>\n\n\n\n

En av de saker som avskr\u00e4cker de flesta fr\u00e5n att skaffa BMW X4 M40i \u00e4r dess utg\u00e5ngspris. Med ett utg\u00e5ngspris p\u00e5 cirka 52 800 dollar \u00e4r BMW X4 inte en vanlig eller instegs-kompakt SUV. Vissa av dess konkurrenter, som Volvo XC60 och Genesis GV70, \u00e4r betydligt billigare.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r BMW X4 v\u00e4rd att investera i?<\/h4>\n\n\n\n

Det beror p\u00e5 vad du letar efter. Om du vill ha en lyxig, h\u00f6gpresterande, bekv\u00e4m och avancerad sports activity coup\u00e9 \u00e4r detta en trevlig bil att investera i. Men om du vill ha en p\u00e5litlig, br\u00e4nslesn\u00e5l och rymlig sport-aktivitetscoup\u00e9 ska du \u00e4nd\u00e5 leta n\u00e5gon annanstans. Den \u00e4r ocks\u00e5 ganska dyr j\u00e4mf\u00f6rt med sina konkurrenter.<\/p>\n\n\n\n

Vilka \u00e4r de vanligaste problemen med BMW X4?<\/h4>\n\n\n\n

Om du har f\u00e5tt en \u00f6nskan att investera i BMW X4 \u00e4r det viktigt att k\u00e4nna till n\u00e5gra av de vanligaste problemen som du kommer att m\u00f6ta p\u00e5 v\u00e4gen. N\u00e5gra av de vanligaste problemen som BMW X4-anv\u00e4ndare har rapporterat tidigare \u00e4r bland annat fel fungerande krockkuddar, turbo wastegate, igens\u00e4ttning av DPF, f\u00f6rlorad kontroll \u00f6ver hjulen, motor som inte startar och felaktig igenk\u00e4nning av b\u00e4ltesl\u00e5set.<\/p>\n\n\n\n

Hur snabb \u00e4r BMW X4?<\/h4>\n\n\n\n

BMW X4 M40i \u00e4r utrustad med en 3,0-liters inline-6-motor som levererar maximalt 382 hk och 369 lb-ft vridmoment. Denna kraftfulla turboladdade motor ger ocks\u00e5 en maxhastighet p\u00e5 155 mph och den kan accelerera fr\u00e5n 0 till 60 mph p\u00e5 4,2 sekunder.<\/p>\n\n\n\n

H\u00e5ller BMW X4 sitt \u00e5terf\u00f6rs\u00e4ljningsv\u00e4rde?<\/h4>\n\n\n\n

Nej, BMW X4 h\u00e5ller inte sitt \u00e5terf\u00f6rs\u00e4ljningsv\u00e4rde bra. Detta \u00e4r normen f\u00f6r de flesta lyxbilar. Efter fem \u00e5rs \u00e4gande ber\u00e4knas BMW X5 ha en v\u00e4rdeminskning p\u00e5 52 %, vilket kan g\u00f6ra att den s\u00e4ljs f\u00f6r cirka 29 200 dollar av sitt prisbasbelopp. Observera att en ny BMW X4 g\u00e5r f\u00f6r cirka 52 800 dollar, minus till\u00e4ggsutrustning.<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r den h\u00f6ga k\u00f6rstr\u00e4ckan f\u00f6r BMW X4?<\/h4>\n\n\n\n

Den h\u00f6gsta k\u00f6rstr\u00e4ckan f\u00f6r BMW X4 \u00e4r 100 000 mil. Detta beror p\u00e5 att BMW X4 \u00e4r en lyxbil av h\u00f6g kvalitet med m\u00e5nga dyra delar och avancerad teknik. S\u00e5 ju fler mil som bilen k\u00f6rs, desto st\u00f6rre \u00e4r sannolikheten att saker och ting g\u00e5r fel. Om du vill k\u00f6pa en begagnad BMW X4 b\u00f6r du d\u00e4rf\u00f6r \u00f6verv\u00e4ga en bil med 100 000 mil eller mindre f\u00f6r att undvika att r\u00e5ka ut f\u00f6r en massa problem.<\/p>\n\n\n\n

Sluttankar<\/h2>\n\n\n\n

BMW X4 \u00e4r en elegant, rymlig, avancerad och h\u00f6gpresterande sports activity coup\u00e9. Dessutom \u00e4r den snabb och utrustad med sofistikerad teknik. Trots detta har den h\u00e4r bilen n\u00e5gra problem men de flesta av dem kan undvikas genom att ta v\u00e4l hand om bilen. S\u00e5 anv\u00e4ndarna b\u00f6r f\u00f6lja BMW:s schemalagda serviceunderh\u00e5ll f\u00f6r l\u00e5ng livsl\u00e4ngd.<\/p>\n\n\n\n

Dessutom \u00e4r bilen n\u00e5got dyr, mindre tillf\u00f6rlitlig och dyr att underh\u00e5lla. P\u00e5 det hela taget \u00e4r det en trevlig \u00e5ktur f\u00f6r en person som \u00e4r villig att spendera f\u00f6r att njuta av en lyxig och h\u00f6gpresterande sports activity coup\u00e9 fr\u00e5n ett av de fr\u00e4msta lyxbilsm\u00e4rkena.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW X4 \u00e4r en av de mest exceptionella sport-aktivitetskup\u00e9erna p\u00e5 marknaden. \u00c4ven om BMW X6 \u00e4r mycket mer avancerad och snyggare \u00e4n X4 \u00e4r skillnaden inte enorm. Men \u00e4r BMW<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4575,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4574"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4574"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4574\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4576,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4574\/revisions\/4576"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4575"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4574"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4574"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4574"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}