{"id":4531,"date":"2022-05-31T11:50:50","date_gmt":"2022-05-31T11:50:50","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=4531"},"modified":"2022-05-31T11:50:53","modified_gmt":"2022-05-31T11:50:53","slug":"ar-bmw-m850-en-bra-bil","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/ar-bmw-m850-en-bra-bil\/","title":{"rendered":"\u00c4r BMW M850 en bra bil?"},"content":{"rendered":"\n

BMW erbjuder n\u00e5gra av de mest lyxiga och h\u00f6gpresterande bilarna p\u00e5 marknaden. BMW M850 \u00e4r bland de mest eleganta och lyxiga BMW-modellerna p\u00e5 marknaden. Den \u00e4r kraftfull, lyxig och vackert tillverkad. Men \u00e4r BMW M850 en bra bil?<\/p>\n\n\n\n

BMW M850 \u00e4r en fin bil f\u00f6r dem som \u00f6nskar \u00f6verfl\u00f6d, elegans, prestanda och kraft. Men om du \u00e4r en person med en budget och \u00f6nskar en p\u00e5litlig, praktisk och prisv\u00e4rd bil kommer du inte att \u00e4lska BMW M850.<\/p>\n\n\n\n

BMW M850:s historia<\/h2>\n\n\n\n

BMW M850 \u00e4r en del av BMW 8-serien. Den h\u00e4r serien har funnits sedan 1990. Den f\u00f6rsta generationens serie tillverkades mellan 1990 och 1999. 19 \u00e5r senare presenterade BMW den andra generationens serie, som b\u00f6rjade tillverkas 2019 till dags dato.<\/p>\n\n\n\n

Den f\u00f6rsta generationens BMW 8-serie kallades E31-serien, medan den andra generationens serie kallades G15. Medan E31-serien bestod av tv\u00e5 motoralternativ (V8 och V12) kommer den senaste generationen endast med V8-motorn.<\/p>\n\n\n\n

Dessutom fanns E31-serien endast som en tv\u00e5d\u00f6rrars coup\u00e9, medan G15-serien finns som coup\u00e9, cabriolet och gran coupe. Trots att alla dessa karosserier har sina egna koder kallas de alla f\u00f6r G15.<\/p>\n\n\n\n

Funktioner hos BMW M850<\/h2>\n\n\n\n

Utseende<\/h4>\n\n\n\n

\u00c4ven om BMW M850 har ett h\u00f6gt pris \u00e4r den v\u00e4rd varje krona. Den har inte bara en elegant och smidig design, utan \u00e4r ocks\u00e5 utrustad med avancerade och sofistikerade funktioner. N\u00e5gra av de anm\u00e4rkningsv\u00e4rda funktionerna \u00e4r 20-tums hjul, Shadowline-utv\u00e4ndig kl\u00e4dsel, belyst njurgrill, elektriskt f\u00e4llbara sidospeglar, l\u00e4derkl\u00e4dsel och intuitiva tekniska funktioner.<\/p>\n\n\n\n

Prestanda<\/h4>\n\n\n\n

BMW M850 levereras med en 4,4-liters V8-motor med 8-stegs automatisk v\u00e4xell\u00e5da. Dessutom har den ett AWD-system som g\u00f6r att anv\u00e4ndaren kan anv\u00e4nda bilen smidigt i olika v\u00e4derf\u00f6rh\u00e5llanden. Denna kraftfulla motor levererar upp till 523 hk och 553 lb-ft vridmoment. Vissa personer trimmar dock motorn s\u00e5 att den f\u00e5r \u00f6ver 661 hk och 656 lb-ft vridmoment.<\/p>\n\n\n\n

Vid full fart registrerar bilen 155 mph, men det tar bara cirka 3,6 sekunder att accelerera fr\u00e5n 0 till 60 mph, vilket \u00e4r mycket imponerande.<\/p>\n\n\n\n

Komfort och lastutrymme<\/h3>\n\n\n\n

Om du har en stor familj ska du h\u00e5lla dig borta fr\u00e5n den h\u00e4r bilen. Det beror p\u00e5 att den kommer med fyra s\u00e4ten, vilket \u00e4r bra men inte utm\u00e4rkt f\u00f6r en stor familj. S\u00e4tena \u00e4r dock bekv\u00e4ma och rymliga. Den har ocks\u00e5 hyfsat ben- och huvudutrymme, vilket \u00e4r viktigt f\u00f6r stor komfort.<\/p>\n\n\n\n

Liksom de flesta BMW-cup\u00e9er har den h\u00e4r enheten ett hyfsat lastutrymme, eftersom den har 14,8 kubikmeter utrymme, vilket \u00e4r st\u00f6rre \u00e4n det bagageutrymme som finns i de flesta sedans. S\u00e5 \u00e4ven om den h\u00e4r bilen inte \u00e4r helt praktisk \u00e4r den en bra bil f\u00f6r en liten familj.<\/p>\n\n\n\n

Br\u00e4nsleeffektivitet<\/h3>\n\n\n\n

Eftersom det h\u00e4r inte \u00e4r en vanlig sedan eller coup\u00e9 f\u00e5r du r\u00e4kna med att spendera mycket p\u00e5 br\u00e4nsle. BMW M850i har ett EPA-v\u00e4rde p\u00e5 18 mpg i staden, 25 mpg p\u00e5 motorv\u00e4gen och 20 mpg kombinerat. \u00c4ven om den har en b\u00e4ttre br\u00e4nsleeffektivitet \u00e4n de flesta av sina konkurrenter \u00e4r den fortfarande en br\u00e4nsleslukare.<\/p>\n\n\n\n

Pris<\/h4>\n\n\n\n

BMW M850 \u00e4r ingen billig bil. Med ett utg\u00e5ngspris p\u00e5 cirka 111 000 dollar \u00e4r den h\u00e4r bilen mycket dyr. Den konkurrerar med BMW AMG GT, som ocks\u00e5 \u00e4r ganska dyr, men den har mer avancerade funktioner och \u00e4r lyxigare \u00e4n M850. En av anledningarna till att M850 har l\u00e5g f\u00f6rs\u00e4ljning s p\u00e5 grund av den h\u00f6ga initiala kostnaden.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r BBMW M850 v\u00e4rd priset?<\/h3>\n\n\n\n

Om du vill ha lyx, prestanda, avancerad teknik och en snabbare bil \u00e4r BMW M850 v\u00e4rd priset. \u00c5 andra sidan kommer den inte att vara l\u00e4mplig f\u00f6r en person som letar efter en p\u00e5litlig, praktisk och underh\u00e5llsfattig lyxcoup\u00e9.<\/p>\n\n\n\n

Hur l\u00e4nge h\u00e5ller BMW M850?<\/h4>\n\n\n\n

BMW M50 h\u00e5ller \u00f6ver 200 000 mil. \u00c4ven om det \u00e4r sv\u00e5rt att uppt\u00e4cka en begagnad eller gammal BMW M850 har de f\u00e5 som finns tillg\u00e4ngliga gjort ett bra jobb och \u00e4r mycket p\u00e5litliga bilar. Observera att detta endast g\u00e4ller de gamla modellerna som lades ned 2002. De nyare modellerna har \u00e4nnu inte hunnit \u00f6ver 80 000 mil.<\/p>\n\n\n\n

Vilka \u00e4r de vanligaste problemen med BMW M850?<\/h4>\n\n\n\n

BMW M850 \u00e4r en av de lyxigaste kompakta BMW-modellerna p\u00e5 marknaden. S\u00e5 innan du investerar i den h\u00e4r bilen \u00e4r det viktigt att k\u00e4nna till n\u00e5gra av de problem som du sannolikt kommer att m\u00f6ta p\u00e5 v\u00e4gen. N\u00e5gra av de problem som du kommer att st\u00f6ta p\u00e5 \u00e4r defekta bromsar, oljel\u00e4ckage, styrproblem, avgasskrammel, motorproblem och mycket mer.<\/p>\n\n\n\n

Icke desto mindre kan de flesta av ovanst\u00e5ende problem undvikas genom att ta v\u00e4l hand om din bil.<\/p>\n\n\n\n

Hur snabb \u00e4r BMW M850?<\/h4>\n\n\n\n

Eftersom BMW M850 \u00e4r en h\u00f6gpresterande bil kan du f\u00f6rv\u00e4nta dig att den har en h\u00f6gre hastighet \u00e4n de flesta av sina rivaler. Den h\u00e4r bilen har en topphastighet p\u00e5 cirka 155 mph. Dessutom kan den accelerera fr\u00e5n 0 till 60 p\u00e5 bara 3,6 sekunder, vilket \u00e4r exceptionellt. S\u00e5 om du letar efter en snabbare coup\u00e9 eller cabriolet med en bekv\u00e4m interi\u00f6r \u00e4r detta en perfekt bil att \u00f6verv\u00e4ga.<\/p>\n\n\n\n

Varf\u00f6r har \u00e5terf\u00f6rs\u00e4ljarna sv\u00e5rt att s\u00e4lja BMW M850?<\/h3>\n\n\n\n

\u00c5terf\u00f6rs\u00e4ljarna har sv\u00e5rt att s\u00e4lja BMW M850 p\u00e5 grund av den h\u00f6ga startkostnaden. BMW M850 har ett grundpris p\u00e5 cirka 111 000 dollar. Dessutom har BMW inte gjort n\u00e5gon ordentlig reklam f\u00f6r BMW M850, vilket inneb\u00e4r att endast en handfull m\u00e4nniskor vet att denna lyxkup\u00e9 finns p\u00e5 marknaden. Vad \u00e4r bilen \u00e4r ganska kostsam att underh\u00e5lla.<\/p>\n\n\n\n

Sammanfattning<\/h2>\n\n\n\n

Nu n\u00e4r du vet vad du kan f\u00f6rv\u00e4nta dig av BMW M850 executive coup\u00e9 kan du g\u00e5 vidare och best\u00e4mma om du vill investera i denna bil eller inte. BMW M850 \u00e4r inte en perfekt bil eftersom den har flera brister och den \u00e4r dessutom kostsam att underh\u00e5lla.<\/p>\n\n\n\n

Trots detta erbjuder den en elegant exteri\u00f6r, en bekv\u00e4m interi\u00f6r, avancerade s\u00e4kerhetsfunktioner och mycket avancerad teknik. Den \u00e4r ocks\u00e5 l\u00e4tt att hantera men med en tendens till understyrning. Med s\u00e5dana f\u00f6rstklassiga funktioner och prestanda \u00e4r BMW M850 v\u00e4rd att investera i.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW erbjuder n\u00e5gra av de mest lyxiga och h\u00f6gpresterande bilarna p\u00e5 marknaden. BMW M850 \u00e4r bland de mest eleganta och lyxiga BMW-modellerna p\u00e5 marknaden. Den \u00e4r kraftfull, lyxig och vackert<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4532,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4531"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4531"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4531\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4533,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4531\/revisions\/4533"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4532"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4531"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4531"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4531"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}