{"id":4508,"date":"2022-05-31T11:43:05","date_gmt":"2022-05-31T11:43:05","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=4508"},"modified":"2022-05-31T11:43:08","modified_gmt":"2022-05-31T11:43:08","slug":"vanliga-problem-med-bmw-i8","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/vanliga-problem-med-bmw-i8\/","title":{"rendered":"Vanliga problem med BMW i8"},"content":{"rendered":"\n

BMW i8 hade den minsta f\u00f6rbr\u00e4nningsmotorn och var mer en showcase-bil \u00e4n en sportbil. Dessutom var den v\u00e4rldens f\u00f6rsta serietillverkade bil som utrustades med innovativa laserstr\u00e5lkastare. Men som alla bilar hade BMW i8 ocks\u00e5 flera problem att hantera.<\/p>\n\n\n\n

Men vilka \u00e4r de vanligaste problemen med BMW i8? BMW i8 st\u00e5r inf\u00f6r problem som br\u00e4nslel\u00e4ckage, en felaktig sensor, problem med krockkuddar, \u00f6verhettning av motorn, stora d\u00f6rrar och elektriska problem. Generellt sett var BMW i8 en fin bil med lite f\u00f6roreningar eftersom det \u00e4r en plug-in hybridbil.<\/p>\n\n\n\n

Vilka \u00e4r de vanligaste problemen med BMW i8?<\/h2>\n\n\n\n

Br\u00e4nslel\u00e4ckage<\/h3>\n\n\n\n

Ett av de vanligaste problemen med BMW i8 \u00e4r br\u00e4nslel\u00e4ckage. Detta problem uppst\u00e5r till f\u00f6ljd av att en bult som anv\u00e4nds f\u00f6r att ansluta en jordkabel mellan tanken och bilens chassi inte svetsades som det beh\u00f6vdes under tillverkningen. P\u00e5 grund av detta kan br\u00e4nsletanken orsaka en br\u00e4nslel\u00e4cka.<\/p>\n\n\n\n

Det som \u00e4r skr\u00e4mmande \u00e4r att om det finns en t\u00e4ndk\u00e4lla kan en br\u00e4nslel\u00e4cka leda till en brand. Observera att detta problem \u00e4r vanligare i 2014 \u00e5rs BMW i8-modeller som tillverkats mellan den 16 maj 2014 ad den 16 september 2014. Det rapporterades att fler \u00e4n 223 BMW i8 hade detta problem och n\u00e5gra \u00e5terkallades.<\/p>\n\n\n\n

Stora d\u00f6rrar<\/h3>\n\n\n\n

BMW i8:s fj\u00e4rilsd\u00f6rrar \u00e4r snygga och eleganta, men de kan ocks\u00e5 vara ett stort problem, s\u00e4rskilt n\u00e4r det g\u00e4ller parkering i offentliga parker med minimalt utrymme att man\u00f6vrera. De flesta BMW i8-\u00e4gare har klagat p\u00e5 att de har problem med att \u00f6ppna fj\u00e4rilsd\u00f6rrarna eftersom de kr\u00e4ver mycket utrymme.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e5 om du t\u00e4nker parkera i8:an p\u00e5 en parkeringsplats kan du tvingas parkera i slutet av k\u00f6n s\u00e5 att du kan ha l\u00e4tt att \u00f6ppna d\u00f6rren.<\/p>\n\n\n\n

Elektriska problem<\/h4>\n\n\n\n

Ett annat vanligt problem p\u00e5 de flesta BMW i8 \u00e4r elektriska problem. Observera att de flesta elektriska problem som BMW i8-\u00e4gare m\u00f6ter \u00e4r kopplade till BMW i8:s h\u00f6gsp\u00e4nningsbatteri. N\u00e4r dessa problem dyker upp t\u00e4nds varningslamporna. Det \u00e4r dock inte alla BMW i8 som har det h\u00e4r problemet eftersom det bara \u00e4r ett f\u00e5tal utvalda modell\u00e5r.<\/p>\n\n\n\n

Problem med krockkuddar<\/h4>\n\n\n\n

Det h\u00e4r problemet \u00e4r vanligt i BMW i8 som har varit med om en olycka. Om din bil har varit med om en olycka och koderna inte har \u00e5terst\u00e4llts har du problem med krockkuddar. Observera att de felkoder som visas orsakar att s\u00e4kerhetsb\u00e4ltena l\u00e5ses och att krockkuddarna inte fungerar. Du m\u00e5ste \u00e5tg\u00e4rda detta problem genom att g\u00f6ra en \u00e5terst\u00e4llning av airbagmodulen.<\/p>\n\n\n\n

Felaktig sensor<\/h4>\n\n\n\n

Sensorn f\u00f6r kylv\u00e4tskans temperatur \u00e4r en viktig del av din motor. S\u00e5 om den \u00e4r skadad, sliten eller trasig kan det orsaka flera problem. N\u00e5gra av tecknen p\u00e5 en d\u00e5lig sensor \u00e4r varningar om lampor som t\u00e4nds, d\u00e5lig motorprestanda och \u00f6verhettning av motorn.<\/p>\n\n\n\n

Om du uppt\u00e4cker att du har en felaktig kylv\u00e4tsketemperaturgivare i motorn m\u00e5ste du byta ut den s\u00e5 snart som m\u00f6jligt f\u00f6r att undvika ytterligare problem.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6verhettning av motorn<\/h4>\n\n\n\n

Det \u00e4r viktigt att h\u00e5lla koll p\u00e5 din motor f\u00f6r att s\u00e4kerst\u00e4lla en l\u00e4ngre livsl\u00e4ngd f\u00f6r din bil. Med det sagt \u00e4r \u00f6verhettning av motorn ett annat vanligt problem som BMW i8-anv\u00e4ndare b\u00f6r vara beredda p\u00e5 att m\u00f6ta. N\u00e5gra av orsakerna till att BMW i8:s motor \u00f6verhettas beror p\u00e5 kylmedelsl\u00e4ckage, en trasig termostat eller en trasig kylare.<\/p>\n\n\n\n

Se till att byta ut de d\u00e5liga delarna f\u00f6r att undvika ytterligare skador p\u00e5 din motor. N\u00e4r motorn \u00f6verhettas under l\u00e5ng tid kan den d\u00f6 eller g\u00e5 s\u00f6nder, vilket kan sluta med att bli dyrt att laga.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r BMW i8 en p\u00e5litlig bil?<\/h4>\n\n\n\n

BMW \u00e4r k\u00e4nt f\u00f6r att tillhandah\u00e5lla n\u00e5gra av de minst tillf\u00f6rlitliga bilarna p\u00e5 marknaden. BMW i8 \u00e4r dock ganska p\u00e5litlig eftersom den registrerar ett f\u00e5tal problem. Att \u00e4ga den h\u00e4r bilen \u00e4r \u00e4nd\u00e5 ganska utmanande eftersom kostnaden f\u00f6r reparation, underh\u00e5ll och reservdelar \u00e4r ganska h\u00f6g.<\/p>\n\n\n\n

Hur l\u00e5ng \u00e4r batteritiden p\u00e5 BMW i8?<\/h4>\n\n\n\n

\u00c4ven om BMW erbjuder en standardgaranti p\u00e5 tre \u00e5r med obegr\u00e4nsad k\u00f6rstr\u00e4cka f\u00f6r bilen, t\u00e4cker den h\u00f6gsp\u00e4nningsbatteriet i 8 \u00e5r eller 100 000 mil. S\u00e5 BMW i8-batteriet kommer att h\u00e5lla i mer \u00e4n 8 \u00e5r, men det kommer inte att vara lika kraftfullt som tidigare efter att ha g\u00e5tt \u00f6ver 100 000 mil.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r det dyrt att underh\u00e5lla en BMW i8?<\/h4>\n\n\n\n

BMW i8 \u00e4r en av de mest tillf\u00f6rlitliga BMW-modellerna p\u00e5 marknaden. Den \u00e4r dock fortfarande dyr att reparera och underh\u00e5lla p\u00e5 grund av de dyra delarna och den h\u00f6ga servicekostnaden. Dessutom kan vissa delar beh\u00f6va h\u00e4mtas fr\u00e5n Tyskland, vilket kan \u00f6ka kostnaderna. Sammantaget \u00e4r det en av de billigaste plug-in hybridbilarna att underh\u00e5lla.<\/p>\n\n\n\n

I genomsnitt kostar BMW i8 dig cirka 979 dollar att underh\u00e5lla. Detta kan dock variera beroende p\u00e5 modell, \u00e5rsmodell, \u00e5lder och plats.<\/p>\n\n\n\n

Hur m\u00e5nga mil h\u00e5ller en BMW i8?<\/h4>\n\n\n\n

BMW i8 kan h\u00e5lla i mer \u00e4n 150 000 mil. Det \u00e4r dock viktigt att veta att h\u00f6gsp\u00e4nningsbatteriet blir mindre kraftfullt efter att bilen har k\u00f6rt 100 000 mil. S\u00e5 mellan 100 000 och 150 000 mil kan du beh\u00f6va byta ut batteriet f\u00f6r att kunna njuta av att k\u00f6ra bilen p\u00e5 el.<\/p>\n\n\n\n

Hur mycket kostar det att byta ut ett BMW i8-batteri?<\/h4>\n\n\n\n

Kostnaden f\u00f6r att byta ut h\u00f6gsp\u00e4nningsbatteriet f\u00f6r BMW i8 plug-in hybrid \u00e4r mellan 2 677 och 3 020 dollar. F\u00f6rutom den initiala kostnaden har det ocks\u00e5 en utbyteskostnad p\u00e5 mellan 1 320 och 1 665 dollar. Slutligen kommer delar att kosta dig cirka 1 355 dollar. Observera att denna kostnad inte inkluderar skatter eller avgifter. Dessutom kommer den att variera beroende p\u00e5 ditt BMW i8-modell\u00e5r.<\/p>\n\n\n\n

Slutsats<\/h2>\n\n\n\n

Trots att BMW i8 har flera problem att hantera kan de flesta av dem minskas eller f\u00f6rhindras genom att ta v\u00e4l hand om din bil. Se till att f\u00f6lja tillverkarens rekommenderade schemalagda underh\u00e5llsservice. Dessutom b\u00f6r du \u00e5tg\u00e4rda problemen i tid f\u00f6r att undvika att de eskalerar och slutar med kostsamma reparationer.<\/p>\n\n\n\n

P\u00e5 det hela taget \u00e4r BMW i8 en trevlig och lyxig bil med f\u00f6rstklassiga funktioner. Den sparar ocks\u00e5 milj\u00f6n eftersom den inte sl\u00e4pper ut en massa gaser i atmosf\u00e4ren, eftersom det \u00e4r en plug-in hybridbil.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW i8 hade den minsta f\u00f6rbr\u00e4nningsmotorn och var mer en showcase-bil \u00e4n en sportbil. Dessutom var den v\u00e4rldens f\u00f6rsta serietillverkade bil som utrustades med innovativa laserstr\u00e5lkastare. Men som alla bilar<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4509,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4508"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4508"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4508\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4510,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4508\/revisions\/4510"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4509"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4508"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4508"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4508"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}