{"id":4327,"date":"2022-05-12T13:12:04","date_gmt":"2022-05-12T13:12:04","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=4327"},"modified":"2022-05-12T13:12:06","modified_gmt":"2022-05-12T13:12:06","slug":"basta-aret-for-mercedes-e350","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/basta-aret-for-mercedes-e350\/","title":{"rendered":"B\u00e4sta \u00e5ret f\u00f6r Mercedes E350"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes Benz E350 \u00e4r E-Klassens mellanniv\u00e5, vilket inneb\u00e4r att den ocks\u00e5 \u00e4r en av, om inte den mest popul\u00e4ra och mest s\u00e5lda E-Klass-modellen hittills. E350 kommer vanligtvis med en 6-cylindrig motor med mellan 200 hk och 305 hk vilket inneb\u00e4r att den \u00e4r mer eller mindre perfekt positionerad f\u00f6r en mellanstor lyxsedan.<\/p>\n\n\n\n

De b\u00e4sta E350-modell\u00e5ren \u00e4r 2009 Mercedes E350, 2015 E350 och 2019 Mercedes Benz E350. E350 fr\u00e5n 2009 finns med p\u00e5 den h\u00e4r listan eftersom det \u00e4r en av de mest p\u00e5litliga E350-modellerna som l\u00e5g l\u00e5ngt f\u00f6re sin tid n\u00e4r den kom ut. E350 fr\u00e5n 2015 \u00e4r den allra senaste W212 E-klassmodellen vilket inneb\u00e4r att det \u00e4r den b\u00e4sta W212 som finns.<\/p>\n\n\n\n

Slutligen \u00e4r W213 E350 fr\u00e5n 2019 ocks\u00e5 den senaste W213-modellen. Den mest tillf\u00f6rlitliga av dessa tre verkar vara 2009 \u00e5rs modell. Det mest prisv\u00e4rda alternativet av dessa tre \u00e4r W212 medan den b\u00e4sta helhetsupplevelsen erbjuds i E350 fr\u00e5n 2019.<\/p>\n\n\n\n

Alla dessa tre \u00e4r popul\u00e4ra alternativ p\u00e5 begagnatmarknaden vilket inneb\u00e4r att det \u00e4r ganska l\u00e4tt att hitta dem. W213 E-Klass efter faceliftet \u00e4r f\u00f6rmodligen den b\u00e4sta E-Klass som n\u00e5gonsin funnits, men den kommer inte med en 350-modell eftersom Mercedes ersatte den med E300 med en mindre motor.<\/p>\n\n\n\n

2009 Mercedes Benz E350<\/h2>\n\n\n\n

2009 var ett ganska bra \u00e5r f\u00f6r Mercedes eftersom deras 2009 \u00e5rs bilar alla verkar vara p\u00e5litliga, snygga och eftertraktade. Anledningen till att 2009 \u00e5rs E-klass \u00e4r den b\u00e4sta E350-modellen hittills \u00e4r att den \u00e4r tillf\u00f6rlitlighetens m\u00e4stare. W211 \u00e4r ocks\u00e5 en av de mest framg\u00e5ngsrika E-Klass-modellerna n\u00e5gonsin, s\u00e4rskilt modellerna efter facelift som den vi har h\u00e4r.<\/p>\n\n\n\n

E350 2009 levereras med en 3,5L V6 med 272 hk, 4MATIC AWD och en p\u00e5litlig 5-v\u00e4xlad automatl\u00e5da. W211 \u00f6verbryggar klyftan mellan den moderna teknikdrivna Mercedes-filosofin och den gamla Mercedes-skolan d\u00e4r tillf\u00f6rlitlighet kommer f\u00f6rst.<\/p>\n\n\n\n

W211 E350 saknar flertalet funktioner som du f\u00f6rv\u00e4ntar dig av en modern mellanstor lyxsedan, men det hindrar den inte fr\u00e5n att vara vad den \u00e4r, och det \u00e4r en fantastisk, bekv\u00e4m och lyxig bil. Den 3,5L N\/A-motor som finns i W211 E350 \u00e4r skotts\u00e4ker och \u00e4r k\u00e4nd f\u00f6r att h\u00e5lla uppemot 600 000 miles utan att beh\u00f6va st\u00f6rre \u00f6versyner.<\/p>\n\n\n\n

2015 Mercedes E350<\/h2>\n\n\n\n

W212 facelift E-Klass \u00e4r ocks\u00e5 ett av de b\u00e4sta E-Klass alternativen n\u00e5gonsin. Facelift W212 introducerar E-Klass till den moderna eran eftersom W212-facelift var den f\u00f6rsta E-Klass som n\u00e5gonsin anv\u00e4nde LED-str\u00e5lkastare och bakljus. W212 f\u00f6re faceliftet blev aldrig \u00e4lskad eftersom den ser lite konstig ut, definitivt inte lika snygg som C7 Audi A6 eller till och med F10 BMW 5-serie.<\/p>\n\n\n\n

E350 fr\u00e5n 2015 kommer med en 3,5L V6 med 306 hk, Mercedes 7G-Tronic 7-v\u00e4xlad v\u00e4xell\u00e5da och Mercedes 4MATIC AWD. W212 facelift drar ocks\u00e5 nytta av massor av modern teknik och s\u00e4kerhetsfunktioner som g\u00f6r den banbrytande \u00e4ven idag. Tillf\u00f6rlitligheten hos facelift W212 \u00e4r ocks\u00e5 stor och det \u00e4r d\u00e4rf\u00f6r som s\u00e5 m\u00e5nga \u00e4lskar den nyaste W212.<\/p>\n\n\n\n

Motorn p\u00e5 3,5 liter med 306 hk \u00e4r perfekt f\u00f6r en bil som E-Klass eftersom den \u00e4r kraftfull men inte \u00f6verdrivet ineffektiv. Visst kan du v\u00e4lja toppmodellen E63 med sin galna 6,2L V8, men som daglig f\u00f6rare \u00e4r E350 mycket b\u00e4ttre. Slutligen har de h\u00e4r bilarna skrivits av ganska mycket, vilket inneb\u00e4r att de nu kan f\u00e5s f\u00f6r bara en br\u00e5kdel av vad de kostade 2015.<\/p>\n\n\n\n

2019 Mercedes E350<\/h2>\n\n\n\n

W213 E-Klass \u00e4r den nyaste eftersom faceliftmodellen bara kom ut f\u00f6r ett \u00e5r sedan. N\u00e4r det g\u00e4ller att v\u00e4lja den snyggaste E-Klassen n\u00e5gonsin \u00e4r W213 s\u00e4kerligen h\u00f6gst upp p\u00e5 listan. Anledningen \u00e4r att den ser ut som en b\u00e4ttre proportionerad Mercedes Benz S-klass.<\/p>\n\n\n\n

W213 E350 kommer med en 2,0 l fyrcylindrig turbomotor med 4 cylindrar och 300 hk. Detta \u00e4r ett stort avsteg fr\u00e5n tidigare E350-modeller som f\u00f6rlitar sig p\u00e5 6-cylindriga motorer och \u00e4r anledningen till att inte s\u00e5 m\u00e5nga \u00e4r intresserade av att k\u00f6pa en s\u00e5dan. E-klassen \u00e4r dock en lyxbil och den 4-cylindriga 2,0L-motorn i E350 \u00e4r smidig, effektiv och tillr\u00e4ckligt kraftfull.<\/p>\n\n\n\n

Om du vill ha en kn\u00e4pp E-Klass ska du v\u00e4lja en AMG-modell, men om du vill ha en lyxig, l\u00e4ttsam och effektiv E-Klass ska du v\u00e4lja E350. Dagarna med motorer med stor cylindervolym g\u00e5r mot sitt slut, vilket inneb\u00e4r att vi m\u00e5ste v\u00e4nja oss vid lyxbilar med 4-cylindriga 2,0 liter i framtiden.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnittet<\/h2>\n\n\n\n

Vilka \u00e4r de s\u00e4msta \u00e5rsmodellerna av Mercedes Benz E-Klass?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes E350 fr\u00e5n 2006 \u00e4r en av de minst p\u00e5litliga Mercedes Benz-bilarna n\u00e5gonsin eftersom m\u00e5nga webbplatser p\u00e5 n\u00e4tet listar den som otroligt problematisk. Dessa problem \u00e4r f\u00f6rknippade med motorn, axelfel, v\u00e4xell\u00e5da och fj\u00e4dring. Enligt vissa sajter \u00e4r 2006 \u00e5rs E350 den Mercedes-modell som det klagas mest p\u00e5 \u00f6verhuvudtaget.<\/p>\n\n\n\n

W210 E-Klass \u00e4r ocks\u00e5 en av de s\u00e4msta Mercedes-sedanerna n\u00e5gonsin eftersom den ser rent ut sagt konstig ut och dessutom \u00e4r fullproppad med m\u00e4ngder av problem. E-Klass W210 \u00e4r E-Klassens S-klass W220, vilket inneb\u00e4r att den erbjuder den st\u00f6rsta nedgraderingen i kvalitet i E-Klassens historia.<\/p>\n\n\n\n

Ska jag k\u00f6pa en Mercedes E350?<\/h4>\n\n\n\n

Mercedes har lyckats s\u00e4lja uppemot 15 miljoner E-Klass-modeller under sin livstid vilket inneb\u00e4r att m\u00e5nga m\u00e4nniskor har beslutat att E-Klassen \u00e4r en fantastisk bil. E350 \u00e4r den mest popul\u00e4ra E-Klassen i varje modell\u00e5r som E350 erbj\u00f6ds vilket inneb\u00e4r att du verkligen b\u00f6r \u00f6verv\u00e4ga en s\u00e5dan.<\/p>\n\n\n\n

Marknaden f\u00f6r mellanstora lyxsedaner \u00e4r full av massor av fantastiska m\u00e4rken och modeller som Audi A6, BMW 5-serien, Jaguar XF och Volvo S90. Alla dessa \u00e4r numera riktigt n\u00e4ra matchade och kan utbyta slag i flera dagar, men om du \u00e4lskar Mercedes Benz tillv\u00e4gag\u00e5ngss\u00e4tt \u00e4r E-Klass bilen f\u00f6r dig.<\/p>\n\n\n\n

Hur st\u00e5r sig Mercedes Benz E-klass i j\u00e4mf\u00f6relse med Audi A6 och BMW 5-serien?<\/h4>\n\n\n\n

Mercedes Benz E-Klass \u00e4r det mest eleganta och vuxenk\u00e4nsliga alternativet av de tre eftersom den vanligtvis \u00e4r den lyxigaste av dem. BMW 5-serien \u00e4r det mest ungdomliga alternativet eftersom det \u00e4r en f\u00f6rarbil som \u00e4r mycket roligare att k\u00f6ra, men inte lika lyxig som E-Klassen.<\/p>\n\n\n\n

Audi A6 ligger n\u00e5gonstans i mitten av dessa tv\u00e5, men n\u00e4rmare E-Klass. Det inneb\u00e4r att Audi A6 ofta k\u00e4nns tr\u00e5kigast att k\u00f6ra, men den lyckas kombinera lyx, l\u00e4tthet och dynamik b\u00e4st.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes Benz E350 \u00e4r E-Klassens mellanniv\u00e5, vilket inneb\u00e4r att den ocks\u00e5 \u00e4r en av, om inte den mest popul\u00e4ra och mest s\u00e5lda E-Klass-modellen hittills. E350 kommer vanligtvis med en 6-cylindrig<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4328,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4327"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4327"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4327\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4329,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4327\/revisions\/4329"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4328"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4327"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4327"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4327"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}