{"id":4154,"date":"2022-04-18T11:05:23","date_gmt":"2022-04-18T11:05:23","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=4154"},"modified":"2022-04-18T11:05:27","modified_gmt":"2022-04-18T11:05:27","slug":"vanliga-problem-med-volkswagen-id-4","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/vanliga-problem-med-volkswagen-id-4\/","title":{"rendered":"Vanliga problem med Volkswagen ID.4"},"content":{"rendered":"\n

VW ID.4 \u00e4r Volkswagens elbil som \u00e4r utformad f\u00f6r att konkurrera med Mustang Mach E, Nissan Leaf, Chevy Bolt, Tesla Model Y och Audi Q4. Q4 och ID.4 \u00e4r byggda p\u00e5 en identisk plattform vilket inneb\u00e4r att Q4 \u00e4r en mer premiumversion av ID.4.<\/p>\n\n\n\n

ID.4. har varit till salu inte s\u00e5 l\u00e4nge nu vilket inneb\u00e4r att den l\u00e5ngsiktiga tillf\u00f6rlitligheten fortfarande \u00e4r ett mysterium. Med tanke p\u00e5 att elbilar i sig \u00e4r mer tillf\u00f6rlitliga \u00e4n traditionella bilar med f\u00f6rbr\u00e4nningsmotor b\u00f6r ID.4 dock vara hyfsad.<\/p>\n\n\n\n

Hur som helst \u00e4r de vanligaste problemen med VW ID.4. f\u00f6rknippade med elsystemen, bromsarna, fj\u00e4dringen, byggkvaliteten och problem med utrustning och trimning. De flesta av dessa kan l\u00f6sas relativt enkelt, men de \u00e4r ocks\u00e5 oftast orsakade av bristf\u00e4llig VW-kvalitetskontroll.<\/p>\n\n\n\n

P\u00e5 det hela taget \u00e4r ID.4 en relativt p\u00e5litlig bil, men den kunde ocks\u00e5 vara b\u00e4ttre. De flesta VW-modeller tenderar att f\u00f6rb\u00e4ttras med senare modeller s\u00e5 ID.4 kommer sannolikt ocks\u00e5 att bli b\u00e4ttre efter en uppdatering i mitten av cykeln som b\u00f6r komma under de kommande \u00e5ren.<\/p>\n\n\n\n

VW ID.4 – Problem med elektriska system<\/h2>\n\n\n\n

Det kommer inte som n\u00e5gon \u00f6verraskning att en elbil kommer med en uppsj\u00f6 av m\u00f6jliga elektriska problem. Detta \u00e4r en sj\u00e4lvklarhet f\u00f6r de flesta elbilar nuf\u00f6rtiden eftersom biltillverkarna bara har b\u00f6rjat implementera elbilsl\u00f6sningar i st\u00f6rre skala. N\u00e5gra \u00e4gare har rapporterat att bilen st\u00e4ngs av utan synliga sk\u00e4l medan andra har rapporterat att bilen tappar str\u00f6mmen.<\/p>\n\n\n\n

Elektriska problem \u00e4r inte bara reserverade f\u00f6r bilens drivsystem utan \u00e4ven infotainmentsystemet, backkamera och n\u00e4rhetssensorer. Det \u00e4r f\u00f6rst\u00e5eligt att vissa av dessa \u00e4r betydande s\u00e4kerhetsproblem, vilket inneb\u00e4r att de b\u00f6r tas om hand s\u00e5 snart som m\u00f6jligt.<\/p>\n\n\n\n

VW ID.4 – Bromsar<\/h2>\n\n\n\n

F\u00f6rmodligen \u00e4r ett av de v\u00e4rsta problemen i samband med VW ID.4 bromsarna som r\u00e5kar pl\u00f6tsligt f\u00f6rlora sin bromskraft. En \u00e4gare ber\u00e4ttade att hans ID.4 pl\u00f6tsligt f\u00f6rlorade all bromskraft vilket resulterade i en olycka d\u00e4r bilen blev helt avskriven.
Ett par \u00e4gare rapporterade att bilen pl\u00f6tsligt b\u00f6rjade accelerera utan anledning och till och med k\u00f6rde in i andra bilar. De sade att de inte kunde bromsa eftersom bilen inte reagerade p\u00e5 deras intryckningar. VW har inte kommenterat fr\u00e5gan, men vissa k\u00e4llor uppger att VW faktiskt \u00e4r medveten om detta.<\/p>\n\n\n\n

VW ID.4 – Problem med fj\u00e4dringen<\/h2>\n\n\n\n

ID.4 verkar ibland drabbas av m\u00e4rkliga upph\u00e4ngningsrelaterade problem d\u00e4r bilen b\u00f6rjar f\u00e5 slipljud. Vissa specialister har uppgett att detta problem beror p\u00e5 problem med bussningarna som eventuellt kan g\u00e5 s\u00f6nder tidigare \u00e4n v\u00e4ntat.<\/p>\n\n\n\n

Se d\u00e4rf\u00f6r till att inspektera ID.4:s fj\u00e4dring grundligt innan du best\u00e4mmer dig f\u00f6r att g\u00f6ra ett byte. Det \u00e4r v\u00e4rt att n\u00e4mna att dessa klagom\u00e5l inte \u00e4r s\u00e5 frekventa, men problem som dessa p\u00e5verkar vanligtvis tyngre bilar efter n\u00e5gra \u00e5rs anv\u00e4ndning.<\/p>\n\n\n\n

VW ID.4 – Problem med byggkvaliteten<\/h2>\n\n\n\n

VW ID.4 lider av olika problem med byggkvaliteten p\u00e5 tv\u00e5 olika s\u00e4tt. F\u00f6r det f\u00f6rsta anv\u00e4nder bilen uppenbarligen olika metoder f\u00f6r kostnadsbesparingar eftersom VW f\u00f6rlorade massor av pengar p\u00e5 grund av Dieselgate-skandalen. D\u00e4rf\u00f6r har m\u00e5nga VW-produkter, s\u00e4rskilt ID och Golf-linjen, nu billigare detaljer j\u00e4mf\u00f6rt med till exempel Mk7.5 Golf.<\/p>\n\n\n\n

Dessutom har ID.4 ibland problem med oj\u00e4mna panelavst\u00e5nd som kan vara synliga ganska l\u00e4tt. De flesta uppger att detta fr\u00e4mst beror p\u00e5 d\u00e5lig kvalitetskontroll n\u00e4r de l\u00e4mnar fabriken.<\/p>\n\n\n\n

VW ID.4 – Problem med utrustning och trimning<\/h2>\n\n\n\n

VW ID.4 \u00e4r ocks\u00e5 k\u00e4nd f\u00f6r att ha problem med m\u00e5nga av bilens inredningsdetaljer och utrustning. VW utf\u00e4rdade till och med en \u00e5terkallelse av ID.4 eftersom bilen hade en d\u00e5ligt f\u00e4st lasthylla som kunde g\u00e5 s\u00f6nder och katapultera allt bagage in i passagerarutrymmet.<\/p>\n\n\n\n

Vissa \u00e4gare har ocks\u00e5 rapporterat om problem med soltaket d\u00e4r bilens soltak inte alltid var korrekt justerat. Problem med missf\u00e4rgningar i interi\u00f6ren \u00e4r s\u00e4llsynta, men n\u00e5gra \u00e4gare har klagat p\u00e5 det. Allt som allt kommer problem som dessa sannolikt att \u00e5tg\u00e4rdas med kommande ID.4-modeller eftersom VW brukar l\u00f6sa dessa n\u00e4r de blir medvetna om dem.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avdelning<\/h2>\n\n\n\n

Ska jag k\u00f6pa en Volkswagen ID.4?<\/h4>\n\n\n\n

VW ID.4 \u00e4r ett relativt popul\u00e4rt elfordon nuf\u00f6rtiden och m\u00e5nga \u00e4r tveksamma till att k\u00f6pa det. Du b\u00f6r vara medveten om att ID.4 \u00e4r ett elfordon p\u00e5 instegsniv\u00e5, vilket inneb\u00e4r att den f\u00f6rs\u00f6ker verkligen vara premium, men utf\u00f6randeniv\u00e5erna kan inte alltid r\u00e4ttf\u00e4rdiga det.<\/p>\n\n\n\n

Detta \u00e4r inte n\u00f6dv\u00e4ndigtvis ett problem med ID.4. utan snarare med alla elbilar p\u00e5 den aktuella marknaden. Hur som helst \u00e4r ID.4 en riktigt intressant bil och du b\u00f6r \u00f6verv\u00e4ga den om du \u00e4r ute efter en EV. ID.4 erbjuder ett mer premiumm\u00e4rke j\u00e4mf\u00f6rt med Nissan och Chevy samtidigt som den \u00e4r lite b\u00e4ttre utrustad, s\u00e4rskilt i de h\u00f6gre modellerna.<\/p>\n\n\n\n

Kan jag provk\u00f6ra en VW ID.4?<\/h4>\n\n\n\n

Om du \u00e4r intresserad av att k\u00f6pa en ID.4 \u00e4r det b\u00e4sta du kan g\u00f6ra att \u00e5ka till en VW-utst\u00e4llning och testa bilen. VW kr\u00e4ver att du skriver under ett ansvarsfrihetsbrev, vilket inneb\u00e4r att du kommer att h\u00e5llas ansvarig om n\u00e5got h\u00e4nder med bilen.<\/p>\n\n\n\n

VW \u00e4r medvetna om att intresset f\u00f6r ID.4 \u00e4r stort, s\u00e5 de l\u00e5ter dig sannolikt provk\u00f6ra en. VW \u00e4r dock ocks\u00e5 medveten om att alla m\u00e4nniskor inte vet hur man k\u00f6r en elbil. Se d\u00e4rf\u00f6r till att titta igenom n\u00e5gra videor p\u00e5 n\u00e4tet innan du best\u00e4mmer dig f\u00f6r att be om en provk\u00f6rning.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r VW ID.4 v\u00e4rt det?<\/h4>\n\n\n\n

VW ID.4 erbjuder ett hyfsat v\u00e4rde eftersom det \u00e4r en VW och den \u00e4r r\u00e4ttvist prissatt. Vissa anser att ID.4 \u00e4r lite f\u00f6r dyr, men detta \u00e4r en verklighet f\u00f6r helt elektriska bilar. I elbilsv\u00e4rlden \u00e4r ID.4 faktiskt en relativt billig bil.<\/p>\n\n\n\n

P\u00e5 det hela taget \u00e4r VW ID.4 verkligen v\u00e4rd det, s\u00e5 se till att fr\u00e5ga efter en provk\u00f6rning hos din lokala VW-handlare.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

VW ID.4 \u00e4r Volkswagens elbil som \u00e4r utformad f\u00f6r att konkurrera med Mustang Mach E, Nissan Leaf, Chevy Bolt, Tesla Model Y och Audi Q4. Q4 och ID.4 \u00e4r byggda<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4155,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[18],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4154"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4154"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4154\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4156,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4154\/revisions\/4156"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4155"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4154"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4154"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4154"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}