{"id":3916,"date":"2022-03-11T10:24:29","date_gmt":"2022-03-11T10:24:29","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=3916"},"modified":"2022-03-11T10:24:32","modified_gmt":"2022-03-11T10:24:32","slug":"vanliga-problem-med-mercedes-a200","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/vanliga-problem-med-mercedes-a200\/","title":{"rendered":"Vanliga problem med Mercedes A200"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes A200 \u00e4r det b\u00e4sta valet f\u00f6r m\u00e5nga k\u00f6pare av Mercedes A-klass eftersom A200 har en perfekt balans mellan kraft, effektivitet och kostnader. Mercedes Benz A-Klass \u00e4r en riktigt popul\u00e4r bil eftersom det ocks\u00e5 \u00e4r Mercedes instegsmodell som finns i antingen hatchback eller sedan.<\/p>\n\n\n\n

A200 anv\u00e4nder vanligtvis en 4-cylindrig motor med liten deplacement och cirka 160-170 hk, vilket \u00e4r tillr\u00e4ckligt med tanke p\u00e5 A-Klassens storlek. A-Klassen delar numera ocks\u00e5 sin design med n\u00e5gra h\u00f6gre modeller som Mercedes CLS-Klass vilket verkligen talar till A-Klassens f\u00f6rdel.<\/p>\n\n\n\n

A-Klassen \u00e4r dock inte perfekt d\u00e5 den tenderar att f\u00e5 problem med v\u00e4xell\u00e5dan och styrsystemet. Den tenderar ocks\u00e5 att drabbas av oljel\u00e4ckage, s\u00e4rskilt den f\u00f6rsta generationens modell. Elenheten \u00e4r en \u00f6m punkt f\u00f6r den tidigare generationen av A-Klass medan kvaliteten i sig inte \u00e4r acceptabel f\u00f6r en bil som b\u00e4r den treuddiga stj\u00e4rnan.<\/p>\n\n\n\n

I huvudsak \u00e4r den nya A-klassen mycket mer tillf\u00f6rlitlig, lyxig, tekniskt avancerad och tilltalande j\u00e4mf\u00f6rt med den f\u00f6rsta generationen som aldrig var n\u00e5got speciellt. Det \u00e4r s\u00e4kert att s\u00e4ga att majoriteten av problemen med A-Klass beror p\u00e5 en bristf\u00e4llig W176 A-Klass-modell.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes A200 transmissionsproblem<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes A200 levereras med en 7-v\u00e4xlad Mercedes-v\u00e4xell\u00e5da som \u00e4r k\u00e4nd f\u00f6r att ha problem med l\u00e5ngsamma v\u00e4xlingar, ovilja att v\u00e4xla eller till och med ryckiga och slipande ljud n\u00e4r man v\u00e4xlar fr\u00e5n neutral v\u00e4xel. Dessa problem finns fr\u00e4mst p\u00e5 W176 A200, men det verkar som om \u00e4ven W177 A200 lider av dessa problem fr\u00e5n tid till annan.<\/p>\n\n\n\n

M\u00e5nga \u00e4gare har rapporterat att bilen \u00e4r ben\u00e4gen att glida fr\u00e5n f\u00f6rsta till andra v\u00e4xeln, vilket kan h\u00e4mma prestandan. W176 A200 hade ocks\u00e5 ett tillverkningsproblem f\u00f6r modeller som tillverkades 2015 eftersom en d\u00e5ligt svetsad komponent inuti den dubbelkopplade v\u00e4xell\u00e5dan g\u00f6r att bilen g\u00e5r in i halt l\u00e4ge.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes A200 problem med styrsystemet<\/h2>\n\n\n\n

Styrsystemet, som fr\u00e4mst finns p\u00e5 W176, g\u00f6r klonkande ljud n\u00e4r man sv\u00e4nger till h\u00f6ger. Hela styrst\u00e5ngen p\u00e5 W176 A200 \u00e4r k\u00e4nd f\u00f6r att g\u00e5 s\u00f6nder eftersom samma styrst\u00e5ng anv\u00e4ndes till m\u00e5nga Mercedes-modeller som har liknande problem.<\/p>\n\n\n\n

Det klonkande ljudet beror p\u00e5 ett sprucket lager och \u00e4r mest m\u00e4rkbart n\u00e4r man g\u00f6r h\u00f6gersv\u00e4ngar. Dessa m\u00e5ste repareras s\u00e5 snart som m\u00f6jligt eftersom de kan skapa \u00e4nnu fler problem l\u00e4ngre fram. Om du inte \u00e5tg\u00e4rdar detta omedelbart kommer du troligen att f\u00e5 problem med fj\u00e4dringen och sl\u00e4darmarna.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes A200 oljel\u00e4ckage<\/h2>\n\n\n\n

A-klassen anv\u00e4nder en relativt felaktig ”O”-ring som tenderar att spricka eller f\u00f6rl\u00e4gga sig sj\u00e4lv, vilket s\u00e5 sm\u00e5ningom leder till oljel\u00e4ckage. Ibland kan detta problem enkelt l\u00f6sas genom att helt enkelt installera om ”O”-ringen, vid andra tillf\u00e4llen m\u00e5ste du k\u00f6pa en helt ny.<\/p>\n\n\n\n

Om du best\u00e4mmer dig f\u00f6r att ignorera detta problem kommer din bil sannolikt att anv\u00e4nda mycket mer olja \u00e4n n\u00f6dv\u00e4ndigt, vilket ocks\u00e5 kan orsaka alla m\u00f6jliga problem. Om l\u00e4ckorna kommer i kontakt med heta komponenter kan du till och med hamna i en brand.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes A200 elektriska problem<\/h2>\n\n\n\n

B\u00e5de den nuvarande generationen och den tidigare generationen av A200-modellerna \u00e4r k\u00e4nda f\u00f6r att drabbas av alla m\u00f6jliga elektriska problem, t.ex. problem med GPS:en, systemen f\u00f6r uppkoppling i bilen, elektriska f\u00f6nsterrutor och ibland till och med den yttre belysningen. De flesta av dessa \u00e4r ocks\u00e5 mer besv\u00e4rliga p\u00e5 den tidigare generationens modell medan den nya A200 verkar vara mycket b\u00e4ttre.<\/p>\n\n\n\n

Se till att kontrollera s\u00e5 m\u00e5nga elektriska komponenter som m\u00f6jligt om du \u00e4r intresserad av att k\u00f6pa A-klass eftersom dessa ibland kan kosta mycket pengar att byta ut.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W176 A200 bristande kvalitet<\/h2>\n\n\n\n

W176 A-Klass \u00e4r inte p\u00e5 samma niv\u00e5 som alla andra Mercedes Benz-bilar eftersom den lider av s\u00e5 m\u00e5nga problem relaterade till en \u00f6vergripande brist p\u00e5 kvalitet. M\u00e5nga \u00e4gare har rapporterat att inredningsdetaljerna spricker och slits ut snabbt, att den yttre f\u00e4rgen ocks\u00e5 \u00e4r ben\u00e4gen att spricka medan elutrustningen inte \u00e4r lika p\u00e5litlig som p\u00e5 den nya A-Klassen.
W176 A-Klass k\u00f6rde inte heller s\u00e5 bra eftersom den saknar utrymme \u00e4ven f\u00f6r m\u00e5ttligt stora vuxna. Den nya W177 A200 \u00e4r liga \u00f6ver W176 vilket \u00e4r uppenbart s\u00e5 fort du kliver in i bilen.<\/p>\n\n\n\n

FAQ avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r W176 Mercedes A-klass v\u00e4rd det?<\/h4>\n\n\n\n

W176 Mercedes Benz A-klass \u00e4r egentligen inte en bil du b\u00f6r titta p\u00e5 eftersom BMW 1-serien och Audi A3 fr\u00e5n samma tidsperiod helt enkelt \u00e4r b\u00e4ttre bilar. W176 A-Klass \u00e4r en f\u00f6rv\u00e4rvad smak n\u00e4r det g\u00e4ller designen medan den \u00f6vergripande bristen p\u00e5 kvalitet \u00e4r n\u00e5got som ingen kan f\u00f6rneka.<\/p>\n\n\n\n

W176 \u00e4r egentligen inte v\u00e4rd det eftersom den inte g\u00f6r n\u00e5got s\u00e4rskilt bra. Den \u00e4r mycket mindre j\u00e4mf\u00f6rt med den nya A-klassen, den saknar kvalitet, motorerna \u00e4r inte lika smidiga eller effektiva medan interi\u00f6ren ligger fem niv\u00e5er \u00f6ver W177.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r W177 Mercedes A-klass v\u00e4rd det?<\/h4>\n\n\n\n

Vi har redan n\u00e4mnt att W176 Mercedes A-klass helt enkelt inte kan j\u00e4mf\u00f6ras med de tidigare generationerna av Audi A3 och BMW 1-serie. W177 d\u00e4remot kan l\u00e4tt konkurrera med sina nuvarande Audi- och BMW-rivaler. Dessutom \u00e4r W177 A-klass faktiskt b\u00e4ttre i m\u00e5nga avseenden, s\u00e4rskilt n\u00e4r det g\u00e4ller designen.<\/p>\n\n\n\n

A-klassen ser ut och k\u00e4nns mer futuristisk och premium j\u00e4mf\u00f6rt med nya Audi A3 och BMW 1-serie. Audi A3 \u00e4r inte l\u00e5ngt ifr\u00e5n A-klassen medan BMW 1-serien egentligen inte \u00e4r s\u00e5 tilltalande eftersom den f\u00f6rlorat sin fr\u00e4msta f\u00f6rdel, bakhjulsdriften.<\/p>\n\n\n\n

Ska jag k\u00f6pa Mercedes A200?<\/h4>\n\n\n\n

Du b\u00f6r k\u00f6pa W177 A200 eftersom det \u00e4r en riktigt bra bil. \u00c5 andra sidan \u00e4r W176 A200 inte det och d\u00e4rf\u00f6r b\u00f6r du undvika den. 200-motorn \u00e4r mer \u00e4n tillr\u00e4cklig f\u00f6r en daglig pendlare samtidigt som den \u00e4r tillr\u00e4cklig n\u00e4r det g\u00e4ller omk\u00f6rning och sammanfogning p\u00e5 motorv\u00e4gen.<\/p>\n\n\n\n

Om du \u00e4r en person som tenderar att ofta k\u00f6ra bilar med h\u00f6ga h\u00e4stkrafter kommer du troligen att vara mer n\u00f6jd med A35 AMG eller den toppmodellerade A45 AMG. Se till att \u00e4ven kolla in CLA-versionerna av dessa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes A200 \u00e4r det b\u00e4sta valet f\u00f6r m\u00e5nga k\u00f6pare av Mercedes A-klass eftersom A200 har en perfekt balans mellan kraft, effektivitet och kostnader. Mercedes Benz A-Klass \u00e4r en riktigt popul\u00e4r<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3916"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3916"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3916\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3917,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3916\/revisions\/3917"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3916"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3916"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3916"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}