{"id":3890,"date":"2022-03-11T10:10:42","date_gmt":"2022-03-11T10:10:42","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=3890"},"modified":"2022-03-11T10:10:44","modified_gmt":"2022-03-11T10:10:44","slug":"mercedes-c350e-allt-du-behover-veta","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/mercedes-c350e-allt-du-behover-veta\/","title":{"rendered":"Mercedes C350e – Allt du beh\u00f6ver veta"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes C350e tillverkades mellan 2015 och 2018 och \u00e4r nu en riktigt konkurrenskraftig bil p\u00e5 marknaden f\u00f6r begagnade lyxbilar. C350e anv\u00e4nder en 2,0 l fyrcylindrig turboladdad motor med direktinsprutning med 4 cylindrar som parats med en elmotor f\u00f6r att \u00f6ka effektiviteten, prestandan och milj\u00f6v\u00e4nligheten.<\/p>\n\n\n\n

Designen p\u00e5 W205 C350e \u00e4r mer eller mindre identisk med alla andra W205 C-klassmodeller, vilket inneb\u00e4r att den ser snygg, stilren och \u00e5tr\u00e5v\u00e4rd ut. Interi\u00f6ren i W205 har \u00e5ldrats v\u00e4l vilket inneb\u00e4r att den fortfarande ser lika bra ut som den gjorde dagen d\u00e5 den kom ut.<\/p>\n\n\n\n

C350e \u00e4r ocks\u00e5 en hyfsat p\u00e5litlig bil, men den har problem med MAF-sensorn, v\u00e4xell\u00e5dan, magnetventilen f\u00f6r justering av kamaxeln och elektroniken i bilen. Alla dessa \u00e4r relativt vanliga, men de \u00e4r inte s\u00e5 problematiska vilket inneb\u00e4r att det \u00e4r enkelt och billigt att \u00e5tg\u00e4rda dem i de flesta fall.<\/p>\n\n\n\n

V\u00e4rdem\u00e4ssigt erbjuder C350e mycket med tanke p\u00e5 att den nu har skrivits av en hel del vilket g\u00f6r den till en riktigt konkurrenskraftig bil p\u00e5 marknaden f\u00f6r begagnade lyxsedaner med hybridmotor. C350e \u00e4r lika praktisk som den vanliga C205, med undantag f\u00f6r lastutrymmet som har minskats f\u00f6r att rymma batterierna.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes C350e – Drivlinan<\/h2>\n\n\n\n

Ett av Mercedes C350es fr\u00e4msta f\u00f6rs\u00e4ljningsargument \u00e4r drivlinan eftersom C350e \u00e4r en plug-in hybrid. Den 4-cylindriga turbomotorn p\u00e5 2,0 liter med turboaggregat erbjuder 211 h\u00e4stkrafter och ett vridmoment p\u00e5 258 lb-ft i kombination med elmotorn, vilket g\u00f6r den kraftfullare \u00e4n de flesta W205 C-klassmodeller.<\/p>\n\n\n\n

Den h\u00e4r motorn \u00e4r kopplad till en 7G-Tronic 7-v\u00e4xlad automatl\u00e5da som kan \u00f6verf\u00f6ra kraften till marken utan problem. Tack vare 4MATIC AWD-systemet \u00e4r C350e snabb, stabil och effektiv, vilket g\u00f6r den h\u00e4r drivlinan till den b\u00e4sta i W205-utbudet.<\/p>\n\n\n\n

Det \u00e4r ocks\u00e5 v\u00e4rt att n\u00e4mna att Mercedes s\u00e4ger att C350e kan ge en imponerande 112MPG tack vare till\u00e4gget av hybriddrivlinan. C350 sl\u00e4pper ut mindre \u00e4n 50 gram CO2 per 100 kilometer vilket g\u00f6r detta till en riktigt milj\u00f6v\u00e4nlig drivlina ocks\u00e5.<\/p>\n\n\n\n

Man kan lugnt s\u00e4ga att C350e kombinerar de allra b\u00e4sta aspekterna av en hybriddrivlina. C350e \u00e4r kraftfull, effektiv, tyst och milj\u00f6v\u00e4nlig, vilket inneb\u00e4r att den perfekt skildrar Mercedes lyxfilosofi.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes C350e – Design och chassi<\/h2>\n\n\n\n

W205 C350e f\u00f6ljer mer eller mindre samma designbana som alla andra W205-modeller i C-klassen, vilket inneb\u00e4r att den ser st\u00e5tlig, elegant och raffinerad ut. Tack vare avancerade Mercedes LED-str\u00e5lkastare med flera str\u00e5lkastare ser C350e:s frontpanel s\u00e5 modern ut som moderna bilar kan bli.<\/p>\n\n\n\n

Interi\u00f6ren i C350e \u00e4r ganska beroende av vilken utrustningsniv\u00e5 du v\u00e4ljer, men \u00e4ven de m\u00e5ttligt utrustade modellerna ser raffinerade och moderna ut. Inredningskvaliteten kanske inte \u00e4r i niv\u00e5 med Audi A4 eller BMW 3-serien, men designen \u00e4r det definitivt.<\/p>\n\n\n\n

Chassit i C350e har f\u00f6rst\u00e4rkts f\u00f6r att klara av den extra vikten fr\u00e5n batterierna och elmotorn, men den \u00f6vergripande k\u00f6rkarakt\u00e4ren har f\u00f6rblivit densamma. C350e prioriterar komfort, tystnad och anv\u00e4ndarv\u00e4nlighet.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes C350e – Tillf\u00f6rlitlighet och vanliga problem<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes C350e \u00e4r en hyfsat p\u00e5litlig bil vilket inneb\u00e4r att den inte upplever allt f\u00f6r m\u00e5nga problem om den underh\u00e5lls p\u00e5 r\u00e4tt s\u00e4tt. Som s\u00e5dan \u00e4r de vanligaste problemen som tenderar att drabba C350e f\u00f6rknippade med massluftfl\u00f6dessensorerna, magnetventilen f\u00f6r justering av kamaxeln och v\u00e4xell\u00e5dan.<\/p>\n\n\n\n

Dessa m\u00e5ste \u00e5tg\u00e4rdas s\u00e5 snart som m\u00f6jligt om du vill undvika \u00e4nnu dyrare reparationer l\u00e4ngre fram. Andra problem som tenderar att drabba C350e \u00e4r f\u00f6rknippade med felaktig elektronik i interi\u00f6r och exteri\u00f6r, \u00f6verdrivna vibrationer under k\u00f6rning och tillf\u00e4lliga timingproblem.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes C350e – V\u00e4rde och praktiska egenskaper<\/h2>\n\n\n\n

Du kan f\u00e5 en hyfsad C350e i den nedre delen av 20 000 dollar medan de b\u00e4sta modellerna tenderar att g\u00e5 f\u00f6r \u00f6ver 30 000 dollar. Allt beror p\u00e5 hur v\u00e4l utrustade de \u00e4r, k\u00f6rstr\u00e4ckan och det allm\u00e4nna tillst\u00e5ndet. Senare modeller tenderar att f\u00e5 h\u00f6gre priser, men du b\u00f6r inte ha n\u00e5gra problem med att k\u00f6pa de tidigare modellerna ocks\u00e5 eftersom de inte skiljer sig s\u00e5 mycket \u00e5t n\u00e4r det g\u00e4ller tillf\u00f6rlitlighet.<\/p>\n\n\n\n

C350e-drivlinan g\u00f6r bilen mycket mer tilltalande p\u00e5 grund av b\u00e4ttre effektivitet, mer kraft och milj\u00f6v\u00e4nlighet, men detta har ett pris eftersom lastutrymmet har minskats kraftigt f\u00f6r att rymma batterierna. Detta inneb\u00e4r att C350e inte \u00e4r lika rymlig som en vanlig C-klass.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

Hur s\u00e4ker \u00e4r Mercedes C350e?<\/h4>\n\n\n\n

Mercedes C350e \u00e4r en modern Mercedes lyxsedan, vilket inneb\u00e4r att den \u00e4r utrustad med alla Mercedes s\u00e4kerhetsfunktioner. Det \u00e4r sant att C-klassens plattform, W205, \u00e4r 5-stj\u00e4rnigt klassad n\u00e4r det g\u00e4ller krockberedskap, men de \u00f6vergripande skyddsniv\u00e5erna \u00e4r f\u00f6rknippade med utrustningsniv\u00e5n.<\/p>\n\n\n\n

Det inneb\u00e4r att du borde betala f\u00f6r \u00f6kade s\u00e4kerhetsniv\u00e5er, vilket mer eller mindre \u00e4r fallet med n\u00e4stan alla moderna Mercedes-bilar. P\u00e5 det hela taget \u00e4r s\u00e4kerheten inget du b\u00f6r oroa dig f\u00f6r n\u00e4r du k\u00f6per en Mercedes eftersom alla moderna Mercedesbilar klarar uppgiften.<\/p>\n\n\n\n

Ska jag k\u00f6pa Mercedes C350e?<\/h4>\n\n\n\n

Mercedes C350e \u00e4r verkligen en riktigt lovande bil eftersom den erbjuder allt du kan f\u00f6rv\u00e4nta dig av en modern kompakt lyxsedan. Med en s\u00e5dan effektivitet, smidighet och kraft \u00e4r C350e-drivlinan en av de b\u00e4sta fr\u00e5n sitt segment samtidigt som exteri\u00f6ren och interi\u00f6ren fortfarande h\u00e5ller m\u00e5ttet.<\/p>\n\n\n\n

Som s\u00e5dan b\u00f6r du verkligen \u00f6verv\u00e4ga att k\u00f6pa C350e om du \u00e4r ute efter en begagnad kompakt lyxsedan. BMW 3-serien hybrid kanske \u00e4r lite roligare att k\u00f6ra, men C350e \u00e4r mer avancerad och nyare.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Mercedes hybrider v\u00e4rda det?<\/h4>\n\n\n\n

Mercedes tillverkar n\u00e5gra av de mest konkurrenskraftiga hybriderna p\u00e5 marknaden, b\u00e5de f\u00f6r att de erbjuder \u00f6kade effektivitetsniv\u00e5er och f\u00f6r att de \u00e4r tysta, lugna och bekv\u00e4ma. Mercedes g\u00f6r anstr\u00e4ngningar f\u00f6r att hybridisera alla sina nyare bilar med antingen mildhybridteknik eller som fullhybrider.<\/p>\n\n\n\n

Detta inneb\u00e4r att detta \u00e4r n\u00e5gra av de b\u00e4sta hybriderna p\u00e5 marknaden eftersom Mercedes \u00e4r k\u00e4nt f\u00f6r klassledande teknik. Man kan lugnt s\u00e4ga att Mercedes hybrider verkligen \u00e4r v\u00e4rda att k\u00f6pa, s\u00e4rskilt p\u00e5 begagnatmarknaden.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes C350e tillverkades mellan 2015 och 2018 och \u00e4r nu en riktigt konkurrenskraftig bil p\u00e5 marknaden f\u00f6r begagnade lyxbilar. C350e anv\u00e4nder en 2,0 l fyrcylindrig turboladdad motor med direktinsprutning med<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3890"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3890"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3890\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3891,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3890\/revisions\/3891"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3890"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3890"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3890"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}