{"id":3877,"date":"2022-03-11T10:07:02","date_gmt":"2022-03-11T10:07:02","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=3877"},"modified":"2022-03-11T10:07:05","modified_gmt":"2022-03-11T10:07:05","slug":"mercedes-e450-allt-du-behover-veta","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/mercedes-e450-allt-du-behover-veta\/","title":{"rendered":"Mercedes E450 – Allt du beh\u00f6ver veta"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes E450 introducerades f\u00f6rsta g\u00e5ngen 2017 med W213-generationen som den \u00f6vre mellanniv\u00e5n av E-Klass-modellen som syftar till att tillfredsst\u00e4lla b\u00e5de effektivitets- och kraftk\u00f6parna. Instegsmodellen E350 \u00e4r inte lika kraftfull som E450 medan E63 AMG inte alls \u00e4r lika effektiv som E450, vilket g\u00f6r 450:an till det b\u00e4sta valet i sortimentet.<\/p>\n\n\n\n

E450 finns ocks\u00e5 tillg\u00e4nglig med den helt nya W213 2021 facelift E-Klass som erbjuder en liten omdesign av W213 f\u00f6r att f\u00e5 den i linje med resten av Mercedes sortiment. B\u00e5de pre-facelift- och post-faceliftmodellen av E450 anv\u00e4nder sig av en 3,0 l V6-motor medan post-faceliftmodellen verkar vara lite snabbare.<\/p>\n\n\n\n

Designm\u00e4ssigt ser b\u00e5da lyxiga, st\u00e5tliga och futuristiska ut p\u00e5 samma g\u00e5ng. Knappast n\u00e5gon kan s\u00e4ga att pre-facelift E450 ser daterad ut, men bredvid den faceliftade modellen ser den \u00e4ldre ut. Inredningsm\u00e4ssigt \u00e4r den enda skillnaden mellan dessa tv\u00e5 det nya infotainmentsystemet MBUX och en ny ratt.<\/p>\n\n\n\n

B\u00e5da dessa kostar fortfarande mycket pengar, men du kan k\u00f6pa tidigare W213-modeller f\u00f6r ett relativt \u00f6verkomligt pris. Praktiskt sett \u00e4r de vad man kan f\u00f6rv\u00e4nta sig av en mellanstor lyxsedan. E450 \u00e4r en p\u00e5litlig bil \u00f6verlag, men det finns n\u00e5gra problem som \u00e4r v\u00e4rda att n\u00e4mna.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes E450 – Drivlinan<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes E450 anv\u00e4nder sig av en 3,0 l 6-cylindrig turbomotor med 6 cylindrar och 367 hk och 368 lb-ft vridmoment. E450 efter faceliftet anv\u00e4nder samma motor med till\u00e4gg av Mercedes EQ Boost mild-hybridteknik som kan hj\u00e4lpa motorn f\u00f6r att spara br\u00e4nsle och fylla ut motorns effektluckor.<\/p>\n\n\n\n

Alla Mercedes E450-versioner levereras med Mercedes 9G-Tronic 9-v\u00e4xlad automatl\u00e5da som \u00e4r b\u00e5de snabb och smidig. E450 f\u00e5r ocks\u00e5 Mercedes 4MATIC AWD-system som s\u00e4kerst\u00e4ller optimal dragkraft i en m\u00e4ngd olika k\u00f6rf\u00f6rh\u00e5llanden som is, sn\u00f6 och regn.<\/p>\n\n\n\n

Till\u00e4gget av EQ Boost-tekniken g\u00f6r att E450 efter faceliftet kan ge ett kombinerat MPG-resultat p\u00e5 29MPG medan W213 f\u00f6re faceliftet n\u00e5r max 27MPG. Post-facelift E450 \u00e4r ocks\u00e5 snabbare 0-60mpg med en halv sekund och sl\u00e4pper ut mindre koldioxid.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes E450 Design och chassi<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes E450 ser ut och k\u00e4nns som en riktig lyxsedan ska g\u00f6ra, eftersom den f\u00f6ljer designessensen fr\u00e5n den st\u00f6rre och mer sl\u00e5ende fullstora S-klassen. E450 f\u00f6re faceliftet ser utan tvekan \u00e4nnu lyxigare ut tack vare mer intressanta str\u00e5lkastare och mer st\u00e5tliga bakljus.<\/p>\n\n\n\n

Hur som helst, n\u00e4r det g\u00e4ller design \u00e4r det knappast n\u00e5got annat lyxbilsm\u00e4rke som kan g\u00f6ra en bil som kan konkurrera med en Mercedes n\u00e4r det g\u00e4ller lyx. Detta forts\u00e4tter \u00e4ven p\u00e5 insidan d\u00e5 b\u00e5de E450-modellerna f\u00f6re och efter facelift erbjuder den mest futuristiskt utformade inredningen.<\/p>\n\n\n\n

Post-facelift E450 drar ocks\u00e5 nytta av den senaste generationen av Mercedes MB UX-infotainmentsystem, en ny ratt och n\u00e5gra extra bitar h\u00e4r och d\u00e4r. Chassit i E450 \u00e4r s\u00e4rskilt utformat f\u00f6r komfort, vilket inneb\u00e4r att du inte ska f\u00f6rv\u00e4nta dig att den ska k\u00e4nnas som en sportsedan.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes E450 tillf\u00f6rlitlighet och potentiella problem<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes E450 \u00e4r en hyfsat p\u00e5litlig bil vilket inneb\u00e4r att det inte finns n\u00e5gra fruktade problem som pl\u00e5gar E450 i st\u00f6rre skala. E450 efter faceliftet verkar ha rett ut det lilla antal problem som var f\u00f6rknippade med W213 f\u00f6re faceliftet, vilket inneb\u00e4r att den nuvarande E-klassen \u00e4r en p\u00e5litlig bil som helhet.<\/p>\n\n\n\n

M\u00e5nga \u00e4gare har dock rapporterat om problem med bilens elektronik, till exempel att infotainmentsk\u00e4rmen blir tom, GPS-problem och problem med uppkoppling. Bilens stallning och eventuella transmissionsproblem \u00e4r ocks\u00e5 v\u00e4rda att n\u00e4mna.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes E450 v\u00e4rde och praktiska egenskaper<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes E450 W213 kan hittas i de h\u00f6ga 20k och 30k-kronorsklasserna, men endast om du \u00e4r intresserad av exemplar med h\u00f6gre k\u00f6rstr\u00e4cka f\u00f6re facelift. E450 efter facelift \u00e4r fortfarande en ganska ny bil vilket inneb\u00e4r att den fortfarande kostar mycket pengar.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4r det g\u00e4ller praktiska egenskaper \u00e4r E450 mer \u00e4n tillr\u00e4ckligt f\u00f6r de flesta m\u00e4nniskor eftersom den rymmer upp till fem passagerare utan problem. Lastutrymmet \u00e4r ocks\u00e5 enormt och det kr\u00e4vs lite eller inget arbete f\u00f6r att installera en barnstol eller en takmonterad lastbox. P\u00e5 det hela taget \u00e4r E450 en riktigt praktisk bil.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r Mercedes E450 en s\u00e4ker bil?<\/h4>\n\n\n\n

Med tanke p\u00e5 att E450 \u00e4r en modern bil genom och genom betyder det ocks\u00e5 att den l\u00e4tt uppfyller alla 2022 \u00e5rs s\u00e4kerhetsnormer. E450 erbjuder inte bara hyfsade s\u00e4kerhetsresultat, utan \u00e4r faktiskt ocks\u00e5 en av de s\u00e4kraste bilarna i sitt segment.<\/p>\n\n\n\n

Det \u00e4r ett v\u00e4lk\u00e4nt faktum att Mercedes alltid f\u00f6rs\u00f6ker erbjuda de s\u00e4kraste och mest p\u00e5litliga bilarna de kan. E450 kan f\u00e5s med alla de senaste s\u00e4kerhetsfunktionerna som automatisk bromsning, blind spot assist, lane keep assist, Mercedes Pre-sense, automatiserad farth\u00e5llare, kollisionsskydd, kollisionsvarning och s\u00e5 vidare.<\/p>\n\n\n\n

Hur mycket kostar det att underh\u00e5lla Mercedes E450?<\/h4>\n\n\n\n

Mercedes E450 \u00e4r en ganska ny bil, vilket inneb\u00e4r att de flesta fortfarande \u00e4r under garanti. Hur som helst verkar det som om underh\u00e5llskostnaderna f\u00f6r E450 ligger n\u00e5gonstans mellan 95 och 890 dollar beroende p\u00e5 problemet, k\u00f6rstr\u00e4ckan och hur ofta bilen beh\u00f6ver repareras.<\/p>\n\n\n\n

Vissa stater anger en genomsnittlig \u00e5rlig underh\u00e5llskostnad f\u00f6r E450 p\u00e5 160 dollar vilket \u00e4r en riktigt bra siffra med tanke p\u00e5 att E450 \u00e4r en lyxbil. P\u00e5 det hela taget \u00e4r underh\u00e5llet inte en oroande faktor f\u00f6r E450 eftersom E450 fortfarande \u00e4r ny, men dessa kommer troligen att \u00f6ka under de kommande \u00e5ren.<\/p>\n\n\n\n

Ska jag k\u00f6pa Mercedes E450?<\/h4>\n\n\n\n

Om du \u00e4r ute efter en mellanstor lyxsedan \u00e4r E450 faktiskt ett av de b\u00e4sta alternativen du kan v\u00e4lja. Det \u00e4r en av de lyxigaste och mest bekv\u00e4ma mellanstora lyxsedanerna p\u00e5 planeten med massor av kraft, utrymme, teknik och varum\u00e4rkesattraktion.<\/p>\n\n\n\n

Det \u00e4r ocks\u00e5 v\u00e4rt att n\u00e4mna att E450 finns som sedan, coup\u00e9, kombi, cabriolet och som en terr\u00e4ngkombi som \u00f6verbryggar klyftan mellan en SUV och en vanlig E-Klass-kombi. Det \u00e4r en imponerande bil som definitivt f\u00f6rtj\u00e4nar din uppm\u00e4rksamhet om du \u00e4r ute efter en mellanstor lyxbil.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes E450 introducerades f\u00f6rsta g\u00e5ngen 2017 med W213-generationen som den \u00f6vre mellanniv\u00e5n av E-Klass-modellen som syftar till att tillfredsst\u00e4lla b\u00e5de effektivitets- och kraftk\u00f6parna. Instegsmodellen E350 \u00e4r inte lika kraftfull som<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3877"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3877"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3877\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3878,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3877\/revisions\/3878"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3877"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3877"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3877"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}