{"id":3863,"date":"2022-03-11T09:57:43","date_gmt":"2022-03-11T09:57:43","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=3863"},"modified":"2022-03-11T09:57:46","modified_gmt":"2022-03-11T09:57:46","slug":"bmw-645ci-allt-du-behover-veta","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/bmw-645ci-allt-du-behover-veta\/","title":{"rendered":"BMW 645ci – Allt du beh\u00f6ver veta"},"content":{"rendered":"\n

Om du vill ha en kraftfull, h\u00f6gpresterande, l\u00e4tthanterlig, lyxig och kraftfull gran touring coup\u00e9 \u00e4r BMW 645ci ett idealiskt alternativ. Den h\u00e4r bilen har dock b\u00e5de bra och d\u00e5liga sidor som intresserade k\u00f6pare b\u00f6r k\u00e4nna till innan de spenderar sina surt f\u00f6rv\u00e4rvade pengar.<\/p>\n\n\n\n

I den h\u00e4r artikeln dyker vi ner i allt du beh\u00f6ver veta om BMW 645ci 6-serien. BMW 645ci \u00e4r en 2-d\u00f6rrars coup\u00e9 med plats f\u00f6r upp till fyra personer. F\u00f6rv\u00e5nansv\u00e4rt nog \u00e4r det en av de nischbilar som skapats av BMW, det \u00e4r d\u00e4rf\u00f6r du inte ska f\u00f6rv\u00e4nta dig att se de flesta av deras typ p\u00e5 v\u00e4gen.<\/p>\n\n\n\n

BMW 645ci 6-seriens historia<\/h2>\n\n\n\n

BMW 645ci \u00e4r en av BMW 6-seriens grand tourers som tillverkades fr\u00e5n 1976. BMW 6-serien eftertr\u00e4dde BMW E9 och \u00e4r i den fj\u00e4rde generationen. BMW 645ci tillverkades dock fr\u00e5n 2004 till 2005. Den har allts\u00e5 bara tv\u00e5 modell\u00e5r. B\u00e5da modell\u00e5ren kommer med en coup\u00e9 och en cabriolet.<\/p>\n\n\n\n

B\u00e5da bilarna \u00e4r utrustade med en naturgasdrivna N62 V-8-motor. Den h\u00e4r motorn \u00e4r kraftfull och presterar p\u00e5 en h\u00f6g niv\u00e5. Men den har ocks\u00e5 n\u00e5gra vanliga BMW-problem som anv\u00e4ndarna b\u00f6r vara medvetna om.<\/p>\n\n\n\n

Funktioner hos BMW 645CI<\/h2>\n\n\n\n

Utseende<\/h4>\n\n\n\n

Trots att BMW 645ci coup\u00e9 fr\u00e5n 2005 \u00e4r n\u00e4stan 20 \u00e5r gammal \u00e4r den en h\u00e4rlig och lyxig bil. Denna 2-d\u00f6rrars coup\u00e9 har en str\u00f6mlinjeformad och sportig design. Till skillnad fr\u00e5n de nuvarande BMW-modellerna som har en stor njurgrill har den h\u00e4r enheten en liten men v\u00e4ldesignad njurgrill som kompletterar karossen.<\/p>\n\n\n\n

Dessutom utstr\u00e5lar den sportiga men tydligt definierade kroppen lyx och \u00f6verfl\u00f6d. Dessutom har den ett h\u00e5rt tak men med ett soltak p\u00e5 toppen. Detta l\u00e5ter ljuset komma in i bilen och ger den en livlig st\u00e4mning. Interi\u00f6ren \u00e4r ocks\u00e5 v\u00e4lgjord med f\u00f6rstklassiga material som g\u00f6r att den sticker ut fr\u00e5n sina konkurrenter.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e5gra av de exceptionella egenskaper som BMW 645ci har \u00e4r l\u00e4derkl\u00e4dsel, luftkonditionering fram\/dualzonsautomatik, uppv\u00e4rmda speglar, navigationssystem, 18-tums silveraluminiumf\u00e4lgar, tippbart glas-sollucka, adaptiva Xenon-str\u00e5lkastare och nyckelfri fj\u00e4rrstyrd nyckelfri tillg\u00e5ng.<\/p>\n\n\n\n

BMW 645ci 6-Series 2dr coupe 2005 har en hjulbas p\u00e5 109,4 tum, en l\u00e4ngd p\u00e5 190,2 tum, en bredd p\u00e5 73,0 tum och en h\u00f6jd p\u00e5 54,1 tum. Enligt dessa m\u00e5tt \u00e4r BMW 645ci en ganska stor bil, tillr\u00e4ckligt stor f\u00f6r att transportera en familj p\u00e5 fyra personer.<\/p>\n\n\n\n

Prestanda<\/h4>\n\n\n\n

Liksom de flesta BMW sport- eller h\u00f6gpresterande modeller finns 645ci med b\u00e5de en coup\u00e9 och en cabriolet. Trots sin kroppstyp har dessa bilar samma motor och levererar samma antal h\u00e4stkrafter.<\/p>\n\n\n\n

BMW 645ci kommer med N62-motorn som har en 4,4-liters kapacitet med V8. Dessutom har den en 6-v\u00e4xlad manuell v\u00e4xell\u00e5da och ett bakhjulsdrivet system. Motorn producerar maximalt 325 hk och 330 lb-ft vridmoment. Den kan ocks\u00e5 accelerera fr\u00e5n 0 till 60 p\u00e5 5,6 sekunder och har en maxhastighet p\u00e5 155 mph.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4r det g\u00e4ller prestanda presterar BMW 645ci exceptionellt bra. Dessutom har den snygga handtag och erbjuder f\u00f6raren den ultimata k\u00f6rupplevelsen. Och eftersom det \u00e4r ett bakhjulsdrivet system har den h\u00e4r bilen utm\u00e4rkt dragkraft, vilket inneb\u00e4r att den kan kryssa p\u00e5 sn\u00f6 smidigt, till skillnad fr\u00e5n en BMW med ett FWD-system.<\/p>\n\n\n\n

Komfort och lastutrymme<\/h4>\n\n\n\n

N\u00e4r det g\u00e4ller komfort \u00e4r BMW 645ci 6-serien mycket bekv\u00e4m eftersom den har stora och mysiga l\u00e4derstolar. Den har ocks\u00e5 ett beaktansv\u00e4rt ben- och huvudutrymme, b\u00e5de fram och bak. F\u00f6rutom att ha en rymlig kup\u00e9 har den h\u00e4r gran touringcoup\u00e9n ocks\u00e5 ett rymligt lastutrymme. Den har totalt 13,0 kubikfot lastutrymme.<\/p>\n\n\n\n

Icke desto mindre \u00e4r det ocks\u00e5 viktigt att notera att \u00e4ven om BMW 645ci \u00e4r en bil med fyra passagerare har den bara tv\u00e5 d\u00f6rrar. Men detta p\u00e5verkar inte dess komfort eller utrymme.<\/p>\n\n\n\n

Br\u00e4nsleeffektivitet<\/h3>\n\n\n\n

Eftersom BMW 645ci \u00e4r utrustad med en 4,4-liters V8-motor \u00e4r den en slukare. D\u00e4rf\u00f6r \u00e4r den inte br\u00e4nslesn\u00e5l j\u00e4mf\u00f6rt med andra BMW-serier, till exempel 3- och 5-serien. Den har ett EPA-betyg p\u00e5 15 mpg i staden, 22 mpg p\u00e5 motorv\u00e4gen och ett kombinerat 17 mpg.<\/p>\n\n\n\n

Pris<\/h4>\n\n\n\n

Prism\u00e4ssigt \u00e4r BMW 645ci ganska dyr, trots att det \u00e4r en gammal modell. Detta beror p\u00e5 de avancerade funktioner och tekniska framsteg som den har. Dessutom \u00e4r cabriolet dyrare \u00e4n coupe. Medan BMW 645ci coup\u00e9 g\u00e5r f\u00f6r cirka 69 900 dollar, g\u00e5r dess cabrioletversion f\u00f6r cirka 76 900 dollar.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Vilka \u00e4r de vanligaste problemen med BMW 645ci?<\/h4>\n\n\n\n

BMW 645CI 6-serien m\u00e5 vara en h\u00f6gpresterande och kraftfull bil, men den har ocks\u00e5 flera problem som \u00e4garna b\u00f6r se upp f\u00f6r. N\u00e5gra av de vanligaste BMW 645ci-problemen \u00e4r oljel\u00e4ckage, motorfel, elektriska fel, fel p\u00e5 t\u00e4ndspolen, problem med br\u00e4nslepumpen, l\u00e4ckage i kylvattenledningen och mycket mer.<\/p>\n\n\n\n

Om din BMW 645ci st\u00e5r inf\u00f6r n\u00e5got av ovanst\u00e5ende problem \u00e4r det b\u00e4st om du tar den till n\u00e4rmaste BMW-servicecenter f\u00f6r korrekt v\u00e5rd och f\u00f6r att undvika att garantin upph\u00f6r.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r BMW 645ci en v\u00e4rdig investering?<\/h4>\n\n\n\n

Det beror p\u00e5 vad du letar efter. Om du vill ha en lyxig, kraftfull och h\u00f6gpresterande coup\u00e9 utan att bry dig om priset \u00e4r detta en utm\u00e4rkt bil f\u00f6r dig. Men om du vill ha en p\u00e5litlig, underh\u00e5llsfattig och br\u00e4nslesn\u00e5l BMW-modell \u00e4r detta inte en coup\u00e9 f\u00f6r dig.<\/p>\n\n\n\n

Hur snabb \u00e4r BMW 645ci?<\/h4>\n\n\n\n

BMW 645ci kan konkurrera med n\u00e5gra av de b\u00e4sta gran touringcoup\u00e9erna p\u00e5 marknaden. Detta beror p\u00e5 att den kommer med en utm\u00e4rkt 155 mph som topphastighet. Dessutom kan den accelerera fr\u00e5n 0 till 60 p\u00e5 5,6 sekunder, vilket \u00e4r enast\u00e5ende.<\/p>\n\n\n\n

Bottenlinje<\/h2>\n\n\n\n

BMW 645ci m\u00e5 vara en nischbil, men den \u00e4r en av de b\u00e4sta gran touring-cup\u00e9erna som BMW n\u00e5gonsin har tillverkat. Den \u00e4r bekv\u00e4m, kraftfull, s\u00e4ker, lyxig och med avancerade funktioner. Bilen \u00e4r ocks\u00e5 vackert utformad och \u00e4r l\u00e4tt att hantera. Trots detta har den flera problem som intresserade k\u00f6pare b\u00f6r vara beredda att hantera, och den \u00e4r ocks\u00e5 en av de minst BMW-modellerna.<\/p>\n\n\n\n

P\u00e5 det hela taget \u00e4r BMW 645ci en enast\u00e5ende bil som ger valuta f\u00f6r pengarna. Dessutom kan man v\u00e4lja mellan en coup\u00e9 eller cabriolet, beroende p\u00e5 sin smak.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Om du vill ha en kraftfull, h\u00f6gpresterande, l\u00e4tthanterlig, lyxig och kraftfull gran touring coup\u00e9 \u00e4r BMW 645ci ett idealiskt alternativ. Den h\u00e4r bilen har dock b\u00e5de bra och d\u00e5liga sidor<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3863"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3863"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3863\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3864,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3863\/revisions\/3864"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3863"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3863"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3863"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}