{"id":3813,"date":"2022-03-11T09:38:16","date_gmt":"2022-03-11T09:38:16","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=3813"},"modified":"2022-03-11T09:38:18","modified_gmt":"2022-03-11T09:38:18","slug":"mitsubishi-galant-tillforlitlighet","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/mitsubishi-galant-tillforlitlighet\/","title":{"rendered":"Mitsubishi Galant Tillf\u00f6rlitlighet"},"content":{"rendered":"\n

Mitsubishi Motors \u00e4r ett v\u00e4lk\u00e4nt japanskt bilf\u00f6retag som har funnits i m\u00e5nga \u00e5r och \u00e4r k\u00e4nt f\u00f6r sitt billiga pris. Galant har upph\u00f6rt att tillverkas sedan 2012 fr\u00e5n USA. Den sista generationen av Galant var en 4-d\u00f6rrars sedan.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6versikt<\/h2>\n\n\n\n

Galant har varit i produktion sedan 1969 och den upph\u00f6rde slutligen 2012 fr\u00e5n USA. Bilen finns fortfarande kvar p\u00e5 marknaden f\u00f6r gamla bilar och \u00e4r ett bra k\u00f6p. Den finns i tre motortyper 2,4 L 4G69 I4, en 3,8 L 6G75 V6-motor och en 3,8 L 6G75 V6 MIVEC-motor.<\/p>\n\n\n\n

Tillf\u00f6rlitlighet<\/h2>\n\n\n\n

Tillf\u00f6rlitlighet i en bil \u00e4r en av de viktigaste faktorerna innan man k\u00f6per en bil. Mitsubishi har varit k\u00e4nt f\u00f6r sina billiga priser, men kvaliteten p\u00e5 delarna har aldrig varit den b\u00e4sta. Bilarna hade problem med att deras billiga motorer br\u00e4nde olja och blev odugliga redan f\u00f6re 100 000 mil. Galant \u00e4r fortfarande ett p\u00e5litligt alternativ f\u00f6r sitt pris och den har dessutom en l\u00e5g underh\u00e5llskostnad. Den har ett tillf\u00f6rlitlighetsbetyg p\u00e5 69 av 100.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4kerhet<\/h4>\n\n\n\n

S\u00e4kerhets\u00e5tg\u00e4rderna i en bil \u00e4r den viktigaste faktorn f\u00f6r att bed\u00f6ma en bils tillf\u00f6rlitlighet. Mitsubishi bilar testar ofta sin s\u00e4kerhet genom krocktester som h\u00e5lls av IIHS och NHTSA. Galant har krocktestats av IIHS och den har f\u00e5tt ett bra betyg av dem. Den har ocks\u00e5 m\u00e5nga s\u00e4kerhetsalternativ som fyrhjuls-ABS, traktionskontroll, krockkuddar osv.<\/p>\n\n\n\n

Avskrivningsgrad<\/h4>\n\n\n\n

Avskrivningsgraden \u00e4r ocks\u00e5 ganska viktig f\u00f6r att bed\u00f6ma en bils tillf\u00f6rlitlighet. Mitsubishi, som \u00e4r ett japanskt m\u00e4rke, h\u00e5ller sitt v\u00e4rde mycket bra och den har en genomsnittlig v\u00e4rdeminskning p\u00e5 40 % efter fem \u00e5r, vilket \u00e4r mycket bra n\u00e4r det g\u00e4ller bilar. Galant \u00e4r en gammal bil, s\u00e5 dess v\u00e4rdeminskning beror fr\u00e4mst p\u00e5 dess skick.<\/p>\n\n\n\n

Underh\u00e5ll och reparation<\/h4>\n\n\n\n

Kostnader f\u00f6r underh\u00e5ll och reparationer \u00e4r den st\u00f6rsta brytaren n\u00e4r man k\u00f6per en bil. Mitsubishi-bilar, som \u00e4r ett japanskt m\u00e4rke, kostar dock mindre j\u00e4mf\u00f6rt med m\u00e5nga andra bilar. Den genomsnittliga underh\u00e5llskostnaden f\u00f6r Mitsubishibilar \u00e4r cirka 300 dollar. Galant kostar cirka 500 dollar per \u00e5r f\u00f6r allt underh\u00e5ll, men det beror fr\u00e4mst p\u00e5 bilens k\u00f6rstr\u00e4cka.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r Mitsubishi Galant en framhjulsdriven, bakhjulsdriven eller fyrhjulsdriven bil?<\/h4>\n\n\n\n

Mitsubishi Galant \u00e4r en bil med framhjulsdrift.<\/p>\n\n\n\n

Hur m\u00e5nga s\u00e4ten finns det i Mitsubishi Galant?<\/h4>\n\n\n\n

Mitsubishi Galant \u00e4r en bil med 5 sittplatser. EPA-klassificeringen f\u00f6r denna bil \u00e4r: Midsize<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r h\u00e4stkrafterna i en Mitsubishi Galant och har den en turbo?<\/h3>\n\n\n\n

Mitsubishi Galant har 160 h\u00e4stkrafter och ett vridmoment p\u00e5 157 lb-ft. Motorn \u00e4r en Gas I4 med en cylindervolym p\u00e5 2.4L\/ Br\u00e4nslesystemet \u00e4r: Det finns en elektronisk br\u00e4nsleinsprutning.<\/p>\n\n\n\n

Hur stort \u00e4r bagageutrymmet i Mitsubishi Galant?<\/h4>\n\n\n\n

13,3 kubikfot ( 0,377 m3 )<\/p>\n\n\n\n

Hur stor markfrig\u00e5ng har Mitsubishi Galant?<\/h4>\n\n\n\n

5,9 tum ( 14,99 cm )<\/p>\n\n\n\n

Vilken typ av hjul har den?<\/h4>\n\n\n\n

Mitsubishi Galant har 18 x 8,0 tums framhjul i legering och 18 x 8,0 tums bakhjul i legering.<\/p>\n\n\n\n

Vilket \u00e5rsmodell av Mitsubishi Galant \u00e4r b\u00e4st?<\/h4>\n\n\n\n

Det b\u00e4sta \u00e5ret f\u00f6r en begagnad Galant \u00e4r 2012. Standardutrustningen p\u00e5 2012 \u00e5rs Mitsubishi Galant inkluderar stabilitetskontroll, antiblockering av bromsar och sidokrockkuddar. Galant fick det h\u00f6gsta betyget fr\u00e5n Insurance Institute for Highway Safety, ”Bra” i frontal- och sidokollisionstester. Den fick ocks\u00e5 ett ”Acceptabelt”, n\u00e4st b\u00e4sta betyg i test av takstyrka.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r en Mitsubishi Galant en bra begagnad bil?<\/h4>\n\n\n\n

Ja, en begagnad Galant kan vara ett bra val om du vill ha n\u00e5got som \u00e4r prisv\u00e4rt och p\u00e5litligt. En begagnad Galant \u00e4r ett s\u00e4kert fordon eftersom den uppfyller federala s\u00e4kerhetsstandarder och levereras med en garanti.<\/p>\n\n\n\n

Vilken typ av motor har en Mitsubishi Galant fr\u00e5n 2012?<\/h3>\n\n\n\n

Galant har bara en motor: en 2,4-liters fyrcylindrig motor. Motorn genererar 160 h\u00e4stkrafter och anses vara tillr\u00e4cklig f\u00f6r daglig pendling till jobbet eller skolan. Galants fyrv\u00e4xlade manuella v\u00e4xell\u00e5da \u00e4r en gammal konstruktion. De flesta mellanstora bilar har numera fem- eller sexv\u00e4xlade automatv\u00e4xlar.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mitsubishi Motors \u00e4r ett v\u00e4lk\u00e4nt japanskt bilf\u00f6retag som har funnits i m\u00e5nga \u00e5r och \u00e4r k\u00e4nt f\u00f6r sitt billiga pris. Galant har upph\u00f6rt att tillverkas sedan 2012 fr\u00e5n USA. Den<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[56],"tags":[24],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3813"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3813"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3813\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3814,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3813\/revisions\/3814"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3813"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3813"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3813"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}