{"id":375,"date":"2021-04-14T10:42:56","date_gmt":"2021-04-14T10:42:56","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/18\/?p=375"},"modified":"2021-04-14T10:42:56","modified_gmt":"2021-04-14T10:42:56","slug":"vilka-mercedes-modeller-har-en-huva-som-ar-dekorerad","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/vilka-mercedes-modeller-har-en-huva-som-ar-dekorerad\/","title":{"rendered":"Vilka Mercedes-modeller har en huva som \u00e4r dekorerad?"},"content":{"rendered":"\n

Den treuddiga stj\u00e4rnan p\u00e5 huven var ett k\u00e4nnetecken f\u00f6r Mercedes bilar f\u00f6r n\u00e5gra \u00e5r sedan. I dag har de flesta moderna Mercedes-modeller slopat ornamentet p\u00e5 grund av s\u00e4kerhetssk\u00e4l och det faktum att de sportiga modellerna vanligtvis \u00e4r de mest popul\u00e4ra, och att motorhuvudornamentet inte passar till det sportiga utseendet.
Du kan dock fortfarande k\u00f6pa n\u00e5gra f\u00e5 modeller med motorhuvudornamentet, fr\u00e4mst de som har den lyxiga topputrustningen ”Elegance” eller ”Avantgarde”. Den nyligen sl\u00e4ppta S-klassen har fortfarande en motorhuvudornament, och Maybach-versionerna av GLS och S-klassen har b\u00e5da dedikerade Maybach-huvudornament.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Classic, Elegance och Avantgarde trimniv\u00e5er<\/h2>\n\n\n\n

De flesta Mercedes-modeller kan ocks\u00e5 f\u00f6rv\u00e4rvas genom ett f\u00f6rkonfigurerat paket som best\u00e5r av m\u00e5nga olika tillval och funktioner, s\u00e5som Classic-, Elegance- och Avantgarde-paketen.<\/p>\n\n\n\n

Classic<\/h4>\n\n\n\n

Classic-paketet \u00e4r ett instegspaket som \u00e4r gjort f\u00f6r personer som inte \u00e4r sugna p\u00e5 att spendera mycket pengar n\u00e4r de k\u00f6per en ny Mercedes. Detta paket best\u00e5r av tygstolar, grundl\u00e4ggande inredningsdetaljer och en ratt med trim av l\u00e4gre kvalitet. Exteri\u00f6ren har vanligtvis ingen krom och \u00e4r mestadels karosserif\u00e4rgad med ett enkelt Mercedesemblem p\u00e5 framsidan.<\/p>\n\n\n\n

Elegans<\/h4>\n\n\n\n

Mercedes Elegance-paketet \u00e4r ett mellantrimspaketalternativ fr\u00e5n Mercedes som fr\u00e4mst syftar till att inf\u00f6rliva de flesta av de lyxiga v\u00e4sentligheter som f\u00f6rknippas med en modern Mercedes. S\u00e4tena \u00e4r av l\u00e4der och det \u00e4r \u00e4ven ratten. Elegance-paketet kommer ocks\u00e5 med snyggare hjul, krombitar och ett alternativ med en Mercedes-huvudprydnad p\u00e5 modeller som C-klass.<\/p>\n\n\n\n

Avantgarde<\/h3>\n\n\n\n

Det h\u00f6gsta trimpaketet f\u00f6r en modern Mercedes-sedan som C-klass \u00e4r Avantgarde-paketet. Avantgarde-paketet tar allt fr\u00e5n Elegance-paketet och l\u00e4gger till ytterligare bitar. Det kommer med ett \u00f6verdimensionerat Mercedes-emblem p\u00e5 grillen, inte en motorhuvudprydnad.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes S-klass<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes S-klass representerar den h\u00f6gsta niv\u00e5n av lyx fr\u00e5n Mercedes utan att kliva in i den skr\u00e4ddarsydda Maybach-avdelningen. S-klassen kommer med motorhuvudornamentet eftersom motorhuvudornamentet passar perfekt till S-klassen som den h\u00f6gsta niv\u00e5n av Mercedes lyx och f\u00f6rfining.
Den nya S-klassen kommer att kosta cirka 110 000 dollar f\u00f6r instegsmodellen S500 och S500 AMG-linjen kommer att b\u00f6rja p\u00e5 cirka 114 000 dollar. Den h\u00f6gre trimmodellen \u00e4r S580 som kommer att b\u00f6rja p\u00e5 cirka 116 000 dollar f\u00f6r lyxlinjen, och AMG- och Executive-trimpaketen kostar cirka 120-131 000 dollar.
Mercedes S-klass 2021 \u00e4r en av de sista modellerna som fortfarande erbjuds med motorhuvudprydnad, eftersom den nya Mercedes E-klass 2021 slopar motorhuvudprydnaden helt och h\u00e5llet.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Maybach-modeller<\/h2>\n\n\n\n

Maybach \u00e4r det underm\u00e4rke fr\u00e5n Mercedes som syftar till att g\u00f6ra de finaste och lyxigaste Mercedes-modellerna som man kan k\u00f6pa f\u00f6r pengar. F\u00f6r n\u00e4rvarande producerar Maybach toppmodellen S-klass Maybach som \u00e4r ett steg \u00f6ver den vanliga Mercedes S580 med Executive-paketet.
Maybach erbjuder ocks\u00e5 den kraftigt uppgraderade versionen Mercedes GLS Maybach som ocks\u00e5 \u00e4r mycket b\u00e4ttre utrustad \u00e4n till och med den vanliga Mercedes GLS med de h\u00f6gsta optionerna. B\u00e5da dessa modeller kommer att kosta \u00f6ver 200 000 dollar.
Dessa tv\u00e5 Maybach-modeller erbjuder m\u00e5nga funktioner som \u00e4r exklusiva f\u00f6r underm\u00e4rket Maybach. Skr\u00e4ddarsydda tv\u00e5f\u00e4rgade f\u00e4rger, uppgraderat l\u00e4der och material, nya hjul och mer kraft. Det tilltalande med s\u00e5dana modeller \u00e4r m\u00f6jligheten f\u00f6r \u00e4garen att helt anpassa fordonet, \u00e4ven de minsta detaljerna. B\u00e5de S-klassen och GLS kommer ocks\u00e5 med skr\u00e4ddarsydda Maybach-huvudornament.<\/p>\n\n\n\n

Varf\u00f6r slopar Mercedes motorhuvudornamentet?<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes tror att vissa modeller, som den nya E-klassen, kommer att bli mer popul\u00e4ra med de sportiga AMG-paketen, och motorhuvudornamentet matchar helt enkelt inte det sportiga utseendet hos ett AMG-paket. Dessutom f\u00f6rknippar Mercedes motorhuven med \u00e4ldre m\u00e4nniskor, vilket Mercedes inte vill ha n\u00e4r man riktar sig till en yngre publik.
Dessutom vill Mercedes g\u00f6ra motorhuvudprydnaden mer s\u00e4llsynt, s\u00e5 att den endast kan f\u00f6rknippas med de h\u00f6gsta modellerna. Att ha en motorhuvudprydnad p\u00e5 en C-klass och en S-klass minskar s\u00e4kert attraktionskraften hos en motorhuvudprydnad f\u00f6r en S-klass\u00e4gare.
Motorhuvudornamenten b\u00f6rjar ocks\u00e5 bli n\u00e5got av ett s\u00e4kerhetsproblem, eftersom de i h\u00f6g grad f\u00f6rsv\u00e5rar s\u00e4kerhetsbest\u00e4mmelserna f\u00f6r fotg\u00e4ngare. Dessutom \u00e4r motorhuvudprydnaden ganska popul\u00e4r bland tjuvar, och vissa m\u00e4rken som Rolls Royce l\u00e4gger ner stora m\u00e4ngder FoU p\u00e5 st\u00f6ldskyddsteknik.<\/p>\n\n\n\n

Ytterligare fr\u00e5gor<\/h2>\n\n\n\n

Vilka andra m\u00e4rken har ocks\u00e5 motorhuvudornament?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes \u00e4r inte det enda m\u00e4rket med en l\u00e5ngvarig tradition av att s\u00e4tta snygga ornament p\u00e5 bilens motorhuv. Rolls Royce har gjort detta sedan varum\u00e4rket sj\u00e4lvt f\u00f6ddes, och Rolls Royce kallar det ”The Spirit of Ecstasy”. Spirit of Ecstasy kan f\u00e5s i massivt guld, silver, kristall eller vad kunden vill ha.
Spirit of Ecstasy \u00e4r en synonym med Rolls Royce-m\u00e4rket, och RR kan inte bara sl\u00e4nga det lika l\u00e4tt som Mercedes g\u00f6r. Spirit of Ecstasy har funnits p\u00e5 alla RR-modeller genom tiderna.
Varum\u00e4rken som Bentley erbjuder ocks\u00e5 motorhuvudornament som kan f\u00e5s i kristall och olika andra exklusiva material. Vissa m\u00e4rken som Lincoln, Jaguar, Cadillac, Pontiac, Dodge, Buick eller Plymouth hade tidigare motorhuvudornament i vissa av sina modeller, och n\u00e5gra g\u00f6r det fortfarande.<\/p>\n\n\n\n

Vilken var den f\u00f6rsta Mercedes som gjorde sig av med motorhuvudornamentet?<\/h4>\n\n\n\n

Mercedes hade motorhuvudornamentet med fr\u00e5n b\u00f6rjan, och det var f\u00f6rst p\u00e5 90-talet som m\u00e4rket best\u00e4mde sig f\u00f6r att v\u00e4lja en modell som kom utan motorhuvudornamentet fr\u00e5n fabriken. Sedan dess har Merces anv\u00e4nt motorhuvudornamentet i allt mindre utstr\u00e4ckning. Man r\u00e4knar med att endast S-klassen i framtiden kommer att ha huvaornamentik.
Det f\u00f6rsta exemplet med att slopa motorhuvudornamentet g\u00e5r tillbaka till W212-generationen 2009, som f\u00f6r f\u00f6rsta g\u00e5ngen introducerade designvalet med stj\u00e4rna i grillen som finns p\u00e5 n\u00e4stan alla modeller nuf\u00f6rtiden. Numera rymmer detta gallerm\u00e4rke \u00e4ven sensorerna f\u00f6r automatisk farth\u00e5llare och till och med viss teknik f\u00f6r autonom k\u00f6rning.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Den treuddiga stj\u00e4rnan p\u00e5 huven var ett k\u00e4nnetecken f\u00f6r Mercedes bilar f\u00f6r n\u00e5gra \u00e5r sedan. I dag har de flesta moderna Mercedes-modeller slopat ornamentet p\u00e5 grund av s\u00e4kerhetssk\u00e4l och det<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":376,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/375"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=375"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/375\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/376"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=375"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=375"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=375"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}