{"id":3749,"date":"2022-03-03T12:11:29","date_gmt":"2022-03-03T12:11:29","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=3749"},"modified":"2022-03-03T12:11:31","modified_gmt":"2022-03-03T12:11:31","slug":"har-bmw-x5-en-tredje-rad","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/har-bmw-x5-en-tredje-rad\/","title":{"rendered":"Har BMW X5 en tredje rad?"},"content":{"rendered":"\n

BMW X5 \u00e4r en av de st\u00f6rsta bilarna i sin klass. Den \u00e4r st\u00f6rre \u00e4n Audi Q7, Porsche Cayenne, Volvo XC90 och Range Rover Sport. Audi Q7 och Volvo XC90 har dock tredje raden som standard. Men har BMW X5 en tredje rad?<\/p>\n\n\n\n

Ja, BMW X5 har en tredje rad. Paketet med tredje raden finns dock endast f\u00f6r basmodellen BMW X5 xDrive40i. Andra BMW X5-trimmer har inget paket f\u00f6r tredje raden och kan endast rymma upp till fem personer. Dessutom m\u00e5ste intresserade anv\u00e4ndare betala lite extra pengar f\u00f6r att f\u00e5 paketet f\u00f6r tredje raden.<\/p>\n\n\n\n

Passar paketet f\u00f6r tredje raden till alla BMW X5-trims?<\/h2>\n\n\n\n

Nej, paketet f\u00f6r tredje raden \u00e4r endast tillg\u00e4ngligt f\u00f6r BMW X5 xDrive40i-trimningen. Det inneb\u00e4r att andra BMW X5-trimmer, som xDrive45e Hybrid och M50i, inte kan uppgraderas till en tredje rad. Dessa \u00e4r bara femsitsiga som BMW X3. Med det paket f\u00f6r tredje raden som finns tillg\u00e4ngligt f\u00f6r xDrive40i kan k\u00f6paren uppgradera bilen till en sjusitsig.<\/p>\n\n\n\n

Vilken BMW-sittplats p\u00e5 tredje raden \u00e4r bekv\u00e4mare – BMW X5 eller BMW X7?<\/h2>\n\n\n\n

Trots att BMW X5 och BMW X7 erbjuder sittplatser p\u00e5 tredje raden \u00e4r sittplatserna p\u00e5 tredje raden i X7 bekv\u00e4mare och rymligare \u00e4n sittplatserna p\u00e5 tredje raden i X5. Detta beror p\u00e5 att BMW X7 har en rymligare kup\u00e9 \u00e4n BMW X5. H\u00e4r \u00e4r deras m\u00e5tt:<\/p>\n\n\n\n

BMW X5 m\u00e5tt:<\/h4>\n\n\n\n

Sittplatskapacitet f\u00f6r fem eller sju passagerare med tredje raden som tillval.
Benutrymme p\u00e5 fr\u00e4mre\/bakre\/tredje raden: 39.8-inches\/37.4-inches\/NA
Axelutrymme fram\/bak\/tredje raden: 60-inches\/58.1-inches\/NA
Lastkapacitet: 33,9 kubikfot eller 72,3 kubikfot med alla baks\u00e4ten nedf\u00e4llda.<\/p>\n\n\n\n

BMW X7 m\u00e5tt:<\/h4>\n\n\n\n

Sittplatskapacitet: sju passagerare eller sex med kaptensstolen p\u00e5 andra raden.
Benutrymme p\u00e5 fr\u00e4mre\/bakre\/tredje raden: 39.8-inches\/37.6-inches\/NA
Axelutrymme fram\/bak\/tredje raden: 60-inches\/58.1-inches\/47.9-inches
Lastkapacitet: 12,8 kubikfot bakom tredje raden, 48,6 kubikfot bakom andra raden och 90,4 kubikfot med alla baks\u00e4ten nedf\u00e4llda.<\/p>\n\n\n\n

Funktioner hos BMW X5<\/h2>\n\n\n\n

Utseende<\/h4>\n\n\n\n

BMW X5 har en traditionell SUV-design som ocks\u00e5 ser lyxig och stilig ut. Den har en stor njurgrill, ett panoramiskt m\u00e5ntak, 19-tums legeringshjul med BMW-m\u00e4rke och vackra adaptiva LED-str\u00e5lkastare. P\u00e5 det hela taget ser den elegant och attraktiv ut.<\/p>\n\n\n\n

Prestanda<\/h4>\n\n\n\n

Porsche Cayenne kan vara den b\u00e4st presterande mellanstora lyx-SUV:n, men BMW X5 \u00e4r inte l\u00e5ngt ifr\u00e5n. Tack vare sin kraftfulla motor som levererar utm\u00e4rkt effekt. BMW X5 har tre motoralternativ; en 3,0-liters turbo inline-6-gasmotor, en 3,0-liters turbo inline-6-hybrid och en 4,4-liters twin-turbo V8-gasmotor.<\/p>\n\n\n\n

Basbilen BMW X5 \u00e4r inte s\u00e4rskilt kraftfull, men den \u00e4r b\u00e4ttre \u00e4n de flesta bilar i sin klass. BMW X5 M50i \u00e4r en av de mest kraftfulla bilarna i klassen eftersom den producerar maximalt 523 hk och 553 lb-ft vridmoment. Dessutom har den en topphastighet p\u00e5 155 mph och kan accelerera fr\u00e5n 0 till 60 p\u00e5 bara 3,8 sekunder.<\/p>\n\n\n\n

Komfort<\/h4>\n\n\n\n

Som n\u00e4mnts ovan \u00e4r BMW X5 en av de mest rymliga bilarna i sin klass. Den har en stor kup\u00e9 med stora och bekv\u00e4ma s\u00e4ten. Dessutom har den ocks\u00e5 ett stort lastutrymme som kan rymma mycket bagage, vilket g\u00f6r den till en av de b\u00e4sta bilarna f\u00f6r terr\u00e4ngk\u00f6rning eller utomhusk\u00f6rning.<\/p>\n\n\n\n

Br\u00e4nsleeffektivitet<\/h3>\n\n\n\n

BMW X5 \u00e4r bland de mest effektiva bilarna i sin klass. \u00d6verraskande nog \u00e4r den ocks\u00e5 en av de mest br\u00e4nslesn\u00e5la mellanstora lyxiga SUV:erna. Den h\u00e4r bilen har ett EPA-v\u00e4rde p\u00e5 21 mpg i staden, 26 mpg p\u00e5 motorv\u00e4gen och ett kombinerat v\u00e4rde p\u00e5 23 mpg. Den \u00e4r mer br\u00e4nsleeffektiv \u00e4n Porsche Cayenne, Audi Q7, Mercedes GLE och Range Rover Sport.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4kerhet<\/h4>\n\n\n\n

BMW X5 \u00e4r en av de s\u00e4kraste bilarna i sin klass. Den \u00e4r s\u00e4krare \u00e4n Porsche Cayenne, Audi Q7 och Volvo XC90. Endast Mercedes-Benz GLE-klass kan anses vara s\u00e4krare \u00e4n X5. Den kan skryta med flera topps\u00e4kerhetsfunktioner som \u00f6vervakning av d\u00f6da vinklar, k\u00f6rf\u00e4ltsvarning, adaptiva bromsljus, dynamisk farth\u00e5llare och mycket mer.<\/p>\n\n\n\n

Pris<\/h4>\n\n\n\n

J\u00e4mf\u00f6rt med de flesta av sina konkurrenter \u00e4r BMW X5 ganska dyr. \u00c4nd\u00e5 f\u00e5r k\u00f6parna en kraftfull, h\u00f6gpresterande, rymlig och s\u00e4ker mellanstor lyx-SUV. Basmodellen av BMW X5, xDrive40i, kostar cirka 60 300 dollar, medan deras prestandamodell, M50i, kostar cirka 82 600 dollar.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r BMW X5 dyr att underh\u00e5lla?<\/h3>\n\n\n\n

Ja, BMW X5 \u00e4r bland de dyraste mellanstora lyxiga SUV:erna att underh\u00e5lla. Detta beror p\u00e5 att denna bil rapporterar fler problem \u00e4n de flesta mellanstora SUV:er, bortsett fr\u00e5n Range Rover Sport. Dessutom \u00e4r BMW:s reservdelar ganska dyra j\u00e4mf\u00f6rt med andra m\u00e4rken som Mercedes och Audi.<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r h\u00f6g k\u00f6rstr\u00e4cka f\u00f6r BMW X5?<\/h4>\n\n\n\n

Den h\u00f6ga k\u00f6rstr\u00e4ckan f\u00f6r BMW X5 \u00e4r 100 000 till 150 000 mil. S\u00e5 om du funderar p\u00e5 att skaffa en begagnad BMW X5, v\u00e4lj en med 100 000 eller f\u00e4rre mil. N\u00e4r BMW X5 n\u00e5r 100 000 mil b\u00f6rjar bilen utveckla allvarliga problem, vilket kan driva upp \u00e4gandekostnaden.<\/p>\n\n\n\n

Finns det n\u00e5gon BMW-modell som har en tredje s\u00e4tesplats p\u00e5 tredje raden som standard?<\/h4>\n\n\n\n

Ja, BMW X7 har standardm\u00e4ssiga sittplatser p\u00e5 tredje raden. Tredje raden i BMW X7 \u00e4r rymligare \u00e4n tredje raden i BMW X5. Dessutom beh\u00f6ver du, till skillnad fr\u00e5n BMW X5 d\u00e4r du m\u00e5ste betala f\u00f6r paketet med tredje raden, inte betala ett extra \u00f6re f\u00f6r att f\u00e5 BMW X7 med tredje raden.<\/p>\n\n\n\n

Kommer BMW X6 med tredje raden?<\/h4>\n\n\n\n

Tyv\u00e4rr kommer BMW X6 inte med en tredje rad. Detta beror p\u00e5 att den \u00e4r mycket kompakt och inte kan rymma tredje raden f\u00f6r tillf\u00e4llet. Dessutom \u00e4r dess baks\u00e4ten ganska tr\u00e5nga eftersom den har en sluttande taklinje. Om du vill ha en mellanstor BMW SUV med sju s\u00e4ten b\u00f6r du \u00f6verv\u00e4ga att skaffa BMW X5.<\/p>\n\n\n\n

Slutliga tankar<\/h2>\n\n\n\n

Nu n\u00e4r du vet att BMW X5 har ett paketalternativ f\u00f6r tredje raden kan du l\u00e4gga till det i din bil s\u00e5 att dina barn, deras hundar och v\u00e4nner kan transporteras i en och samma bil. Det \u00e4r dock viktigt att notera att tredje raden-paketet som tillhandah\u00e5lls av BMW endast g\u00e4ller deras basmodell BMW X5 xDrive40i och inte xDrive45e plug-in hybrid eller M50i.<\/p>\n\n\n\n

Dessutom \u00e4r paketet f\u00f6r tredje raden inte gratis utan en extra kostnad. Dessutom \u00e4r det inte l\u00e4mpligt f\u00f6r vuxna eftersom det \u00e4r ganska tr\u00e5ngt. Sammantaget \u00e4r det en utm\u00e4rkt id\u00e9 att ha ett alternativ f\u00f6r tredje raden f\u00f6r personer som vill ha n\u00e5gra extra platser f\u00f6r sin hund eller sina barn.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW X5 \u00e4r en av de st\u00f6rsta bilarna i sin klass. Den \u00e4r st\u00f6rre \u00e4n Audi Q7, Porsche Cayenne, Volvo XC90 och Range Rover Sport. Audi Q7 och Volvo XC90<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3749"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3749"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3749\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3750,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3749\/revisions\/3750"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3749"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3749"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3749"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}