{"id":3643,"date":"2022-03-03T11:35:38","date_gmt":"2022-03-03T11:35:38","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=3643"},"modified":"2022-03-03T11:35:42","modified_gmt":"2022-03-03T11:35:42","slug":"mercedes-benz-glc-class-tillforlitlighet","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/mercedes-benz-glc-class-tillforlitlighet\/","title":{"rendered":"Mercedes Benz GLC Class Tillf\u00f6rlitlighet"},"content":{"rendered":"\n
Mercedes \u00e4r en av de tyska bilj\u00e4ttarna och de \u00e4r k\u00e4nda \u00f6ver hela v\u00e4rlden f\u00f6r sina extravaganta fordon. Mercedes GLC-klass handlar om lyxiga subkompakta SUV:er och Coupe SUV-modeller. Denna klass motsvarar Mercedes C-klass.<\/p>\n\n\n\n
Mercedes GLC-klass introducerades f\u00f6rsta g\u00e5ngen 2015 och den har varit ganska ber\u00f6md. Bilen finns i m\u00e5nga utrustningsniv\u00e5er, tv\u00e5 karossformer och det finns ocks\u00e5 m\u00e5nga olika drivlinor f\u00f6r allas val. Det finns \u00e4ven en hybridmodell n\u00e4rvarande. Bensinmotorvarianten kommer med en 2,0 L turbomotor, men det finns olika varianter som har fler funktioner.<\/p>\n\n\n\n
Tillf\u00f6rlitlighet \u00e4r en kritisk komponent innan varje k\u00f6pare k\u00f6per ett fordon eftersom det hj\u00e4lper individer att best\u00e4mma om de ska k\u00f6pa en viss bil eller inte. Mercedes fordon har varit p\u00e5litliga, men de har varit k\u00e4nda f\u00f6r sina h\u00f6ga underh\u00e5llskostnader. GLC-klassen har en ganska bra tillf\u00f6rlitlighetspo\u00e4ng p\u00e5 78 av 100 enligt J.D Power.<\/p>\n\n\n\n
S\u00e4kerhetsfunktioner har alltid varit ett plus f\u00f6r tyska fordon eftersom de har tillverkat ganska s\u00e4kra bilar med ett stort antal s\u00e4kerhetsfunktioner. Mercedesbilar presterar mycket bra i krocktester. GLC-klassen har krocktestats av IIHS och NHTSA och den har f\u00e5tt ett utm\u00e4rkt s\u00e4kerhetsbetyg. Bilen har ocks\u00e5 m\u00e5nga s\u00e4kerhetsfunktioner som \u00f6vervakning av d\u00f6da vinklar, kollisionsvarning, n\u00f6dbromsar osv.<\/p>\n\n\n\n
\u00c5terf\u00f6rs\u00e4ljningsv\u00e4rdet \u00e4r dessutom en viktig faktor n\u00e4r det g\u00e4ller att avg\u00f6ra ett fordons tillf\u00f6rlitlighet. Mercedes fordon \u00e5ldras vanligtvis ganska bra, vilket g\u00f6r att de h\u00e5ller sitt v\u00e4rde. De normala Mercedes-fordonen devalverar cirka 45 % efter 5 \u00e5r, och GLC-klassen devalverar cirka 52 % efter 5 \u00e5r, vilket n\u00e4stan \u00e4r standard f\u00f6r m\u00e5nga Mercedes-fordon.<\/p>\n\n\n\n
Underh\u00e5llskostnaden \u00e4r den viktigaste egenskapen f\u00f6r att bed\u00f6ma tillf\u00f6rlitligheten hos en bil. Mercedesbilar \u00e4r vanligtvis ganska komplexa och kostar mycket i underh\u00e5ll. GLC-klassen har en h\u00f6g underh\u00e5lls- och reparationskostnad p\u00e5 n\u00e4stan 1 000 dollar per \u00e5r, vilket \u00e4r ganska h\u00f6gre \u00e4n m\u00e5nga av dess konkurrenter.<\/p>\n\n\n\n
Mercedes-Benz GLC-klass \u00e4r en bakhjulsdriven bil.<\/p>\n\n\n\n
Mercedes-Benz GLC-klass \u00e4r en bil med 5 sittplatser. EPA-klassificeringen f\u00f6r den h\u00e4r bilen \u00e4r: Small SUV 2WD<\/p>\n\n\n\n
Mercedes-Benz GLC-klass har 255 h\u00e4stkrafter och ett vridmoment p\u00e5 273 lb-ft. Motorn \u00e4r en Intercooled Turbo Premium Unleaded I-4 med en cylindervolym p\u00e5 2,0 liter Br\u00e4nslesystemet \u00e4r: Bensin direktinsprutning.<\/p>\n\n\n\n
61,3 kubikfot ( 1 736 m3 )<\/p>\n\n\n\n
5,9 tum ( 14,99 cm )<\/p>\n\n\n\n
Mercedes-Benz GLC-klass har 18 X 8 tums aluminiumhjul fram och 18 X 8 tums aluminiumhjul bak.<\/p>\n\n\n\n
Det genomsnittliga d\u00e4ckets livsl\u00e4ngd \u00e4r 3 \u00e5r om du k\u00f6r en konsekvent k\u00f6rstil och cirka 12 000-15 000 mil per \u00e5r. Om du k\u00f6r mindre \u00e4n 12 000 m\/\u00e5r kan det ta l\u00e4ngre tid. Den blir dock kortare om dina k\u00f6rvanor \u00e4r mer aggressiva.<\/p>\n\n\n\n
GLC-klassen, tidigare k\u00e4nd som GLK, var den sista Merc p\u00e5 den h\u00e4r listan. GLC-klassen finns som traditionell och ”coup\u00e9”, med en m\u00e4ngd olika motorer, fr\u00e5n en effektiv fyrtaktare till en h\u00f6gljudd V6 med dubbla turboaggregat. Det finns en variant f\u00f6r alla.<\/p>\n\n\n\n
Mercedes-Benz GLC 300 lyxiga kompakta SUV \u00e4r v\u00e4rd en titt om du letar efter n\u00e5got litet och lyxigt. GLC 300 b\u00f6rjar fr\u00e5n 43 200 dollar \u00c4ven om detta kan verka h\u00f6gt f\u00f6r en liten SUV erbjuder Mercedes mer \u00e4n tillr\u00e4ckligt med v\u00e4rde som g\u00f6r priset v\u00e4rt det.<\/p>\n\n\n\n
GLC 300 vs Q5 skiljer sig \u00e5t p\u00e5 det viktigaste s\u00e4ttet. Det beror p\u00e5 de olika drivlinjealternativ som finns tillg\u00e4ngliga med den nya Mercedes-Benz GLC-klassen. GLC 300 bas-SUV:erna har en 2,0-liters turbo-fyramotor som producerar 255 h\u00e4stkrafter och 273 lb.ft. GLC SUV-k\u00f6pare kan v\u00e4lja mellan en drivlina med antingen RWD eller 4MATIC AWD. En niov\u00e4xlad automatisk v\u00e4xell\u00e5da finns ocks\u00e5 tillg\u00e4nglig.<\/p>\n\n\n\n
Nya Mercedes-Benz GLC och GLE \u00e4r extremt kraftfulla och effektiva f\u00f6r att vara mellanstora SUV:er. B\u00e5da modellerna delar den intercooled turbo premium blyfri I-4 2,0 L\/121. GLE har mer dragkraft \u00e4n GLC. GLE kan dra upp till 7 700 lbs, medan GLC \u00e4r begr\u00e4nsad till 3 500 lbs.<\/p>\n\n\n\n
MotorTrend tester har visat att GLC presterade b\u00e4ttre \u00e4n X3 i acceleration och bromsning. X3 xDrive30i accelererade fr\u00e5n 0-60 mph p\u00e5 6,3 sekunder. En GLC300 fr\u00e5n 2017 som vi hade i ett \u00e5r klarade samma sak p\u00e5 6,9 sekunder. En 2020-modell tog dock bara 5,4 sekunder.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Mercedes \u00e4r en av de tyska bilj\u00e4ttarna och de \u00e4r k\u00e4nda \u00f6ver hela v\u00e4rlden f\u00f6r sina extravaganta fordon. Mercedes GLC-klass handlar om lyxiga subkompakta SUV:er och Coupe SUV-modeller. Denna klass<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[24],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3643"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3643"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3643\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3644,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3643\/revisions\/3644"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3643"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3643"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3643"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}