{"id":3618,"date":"2022-02-28T11:55:39","date_gmt":"2022-02-28T11:55:39","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=3618"},"modified":"2022-02-28T11:55:41","modified_gmt":"2022-02-28T11:55:41","slug":"bmw-ix3-allt-du-behover-veta","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/bmw-ix3-allt-du-behover-veta\/","title":{"rendered":"BMW iX3 – Allt du beh\u00f6ver veta"},"content":{"rendered":"\n

Liksom alla andra stora biltillverkare har \u00e4ven BMW anslutit sig till elbilst\u00e4vlingen. Just nu har man tre olika helelektriska bilar att erbjuda d\u00e4r BMW ix3 \u00e4r en av dem. BMW planerar att sl\u00e4ppa fler modeller f\u00f6r att konkurrera med Tesla, Audi, Mercedes och Jaguar.<\/p>\n\n\n\n

BMW ix3 \u00e4r en av de mest s\u00e5lda helelektriska SUV:erna p\u00e5 marknaden. Men innan du investerar i denna kompakta lyxiga crossover-SUV \u00e4r det viktigt att l\u00e4ra k\u00e4nna bilen in och ut s\u00e5 att du vet vad du ger dig in p\u00e5.<\/p>\n\n\n\n

BMW ix3:s historia<\/h2>\n\n\n\n

BMW ix3 \u00e4r en helt eldriven kompakt lyxig crossover SUV som tillverkas av BMW. Bilen presenterades f\u00f6r f\u00f6rsta g\u00e5ngen p\u00e5 bilsalongen i Peking 2018, men tillverkades f\u00f6rst 2020. Denna batterielektriska SUV byggdes p\u00e5 samma plattform som den traditionella BMW X3 med bara n\u00e5gra f\u00e5 f\u00f6r\u00e4ndringar.<\/p>\n\n\n\n

BMW ix3 \u00e4r den f\u00f6rsta elektriska BMW SUV:n, men den tredje elbaserade BMW I-familjebilen. Till skillnad fr\u00e5n de flesta av sina konkurrenter \u00e4r den h\u00e4r bilen utrustad med en bakmotor och bakhjulsdrift. Den har ocks\u00e5 fem d\u00f6rrar, vilket g\u00f6r den mycket praktisk. Anv\u00e4ndarna har m\u00f6jlighet att v\u00e4lja antingen Premier Edition eller Premier Edition Pro.<\/p>\n\n\n\n

Funktioner hos BMW iX3<\/h2>\n\n\n\n

Utseende<\/h4>\n\n\n\n

BMW ix3 \u00e4r en av de snyggaste bilarna i sin klass. Denna helt elektriska lyx-SUV \u00e4r vackert utformad med en blygsam njurgrill, standard LED-str\u00e5lkastare, panoramaglas-soltak och aerodynamiska hjul. Den h\u00e4r bilen liknar BMW X3 med n\u00e5gra f\u00e5 f\u00f6r\u00e4ndringar.<\/p>\n\n\n\n

Interi\u00f6ren \u00e4r ocks\u00e5 upp\u00e5triktad med n\u00e5gra av de b\u00e4sta funktionerna, materialen och tekniken. K\u00f6parna kommer att \u00e4lska de avancerade Vernasca-l\u00e4ders\u00e4tena, Harman Kardon Surround System, sportstolar och BMW intelligent assistent.<\/p>\n\n\n\n

Prestanda<\/h4>\n\n\n\n

BMW ix3 \u00e4r inte den b\u00e4st presterande bilen i sin klass. Den presterar dock fortfarande exceptionellt bra eftersom den levererar upp till 282 hk och 295 lb-ft vridmoment. Den kan ocks\u00e5 accelerera fr\u00e5n 0 till 60 p\u00e5 6,8 sekunder och har en topphastighet p\u00e5 upp till 112 mph.<\/p>\n\n\n\n

Om du vill ha en b\u00e4ttre presterande helelektrisk SUV kan du \u00f6verv\u00e4ga att skaffa Tesla Model X eller Audi e-Tron, som \u00e4r kraftfullare och snabbare \u00e4n BMW ix3.<\/p>\n\n\n\n

Komfort och last<\/h4>\n\n\n\n

Precis som den konventionella BMW X3 \u00e4r BMW ix3 rymlig och idealisk f\u00f6r en familj p\u00e5 fem personer. \u00c4ven om den inte \u00e4r lika rymlig som BMW X5 har den h\u00e4r bilen fortfarande gott om utrymme j\u00e4mf\u00f6rt med sina konkurrenter som Mercedes EQC och Audi e-Tron.<\/p>\n\n\n\n

Utbud<\/h4>\n\n\n\n

Utrustad med ett 80 kWh-batteripaket erbjuder BMW ix3 en av de b\u00e4sta r\u00e4ckvidderna. Den h\u00e4r bilen kan k\u00f6ra upp till 286 mil p\u00e5 en full laddning. Dessutom levereras den med en laddningssladd & ett 1-\u00e5rigt BMW-laddningskort. D\u00e4rf\u00f6r kan du ladda p\u00e5 resande fot utan att beh\u00f6va oroa dig.<\/p>\n\n\n\n

Pris<\/h4>\n\n\n\n

BMW ix3 \u00e4r en av de dyraste helelektriska SUV:erna p\u00e5 marknaden. Med ett grundpris p\u00e5 cirka 114 900 dollar \u00e4r den h\u00e4r bilen dyrare \u00e4n Jaguar I-Pace, Mercedes EQC och Audi e-Tron. Tv\u00e4rtom \u00e4r de flesta av dessa bilar kraftfullare och presterar b\u00e4ttre \u00e4n BMW ix3.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r BMW ix3 en bra investering?<\/h4>\n\n\n\n

Det beror p\u00e5 vad du letar efter. Om du vill ha en praktisk, lyxig, p\u00e5litlig och milj\u00f6v\u00e4nlig kompakt lyxig crossover-SUV \u00e4r BMW ix3 en fantastisk investering. Den \u00e4r ocks\u00e5 milj\u00f6v\u00e4nlig eftersom den inte g\u00e5r p\u00e5 br\u00e4nsle.<\/p>\n\n\n\n

Om du d\u00e4remot vill ha en p\u00e5litlig bil som du kan anv\u00e4nda f\u00f6r l\u00e5nga resor ska du h\u00e5lla dig borta fr\u00e5n BMW ix3. Dessutom \u00e4r BMW ix3 en av de s\u00e4msta bilarna i sin klass eftersom den varken \u00e4r kraftfull eller snabb.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r BMW ix3 en p\u00e5litlig bil?<\/h4>\n\n\n\n

Sj\u00e4lvklart, ja. Eftersom BMW ix3 \u00e4r en helt eldriven SUV \u00e4r den mycket tillf\u00f6rlitlig. Den \u00e4r mer tillf\u00f6rlitlig \u00e4n sina konkurrenter som Jaguar I-Pace, Volvo XC60 och Mercedes EQC. Dessutom \u00e4r den ocks\u00e5 mer tillf\u00f6rlitlig \u00e4n sin bensinmottagare BMW X3. Tack vare det kraftfulla 80 kWh-batteripaketet som ger upp till 285 mil p\u00e5 en full laddning.<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r h\u00f6g k\u00f6rstr\u00e4cka p\u00e5 en BMW iX3?<\/h4>\n\n\n\n

Det finns inget som liknar h\u00f6g k\u00f6rstr\u00e4cka p\u00e5 en BMW ix3. Detta beror p\u00e5 att bilen fortfarande \u00e4r ny p\u00e5 marknaden och inte kan bed\u00f6mas utifr\u00e5n n\u00e5gra f\u00e5 \u00e5r av existens. \u00c4nd\u00e5 har de flesta elektriska SUV:er rapporterats ha g\u00e5tt \u00f6ver 100 000 mil. S\u00e5 om du planerar att k\u00f6pa en begagnad BMW ix3 ska du ha detta i \u00e5tanke.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r BMW ix3 en bra daglig f\u00f6rare?<\/h4>\n\n\n\n

Ja, BMW ix3 kan vara en bra daglig f\u00f6rare. Det beror p\u00e5 att den \u00e4r billigare att underh\u00e5lla j\u00e4mf\u00f6rt med sina konkurrenter. Dessutom f\u00f6rorenar den inte milj\u00f6n som sina bensindrivna motsvarigheter, vilket inneb\u00e4r att du bevarar ozonskiktet.<\/p>\n\n\n\n

Dessutom har BMW ix3 en utm\u00e4rkt r\u00e4ckvidd p\u00e5 285 mil, vilket r\u00e4cker f\u00f6r att ta dig runt i staden i flera mil innan du laddar bilen. Och eftersom den \u00e4r praktisk kan du ocks\u00e5 anv\u00e4nda den f\u00f6r att skjutsa barnen till skolan dagligen utan att oroa dig f\u00f6r komforten.<\/p>\n\n\n\n

Vilka \u00e4r de vanligaste problemen med BMW iX3?<\/h4>\n\n\n\n

Trots att BMW ix3 \u00e4r en helt eldriven bil med f\u00e4rre problem \u00e4n bensindrivna bilar har den \u00e4nd\u00e5 sin del av problem. N\u00e5gra av de vanligaste BMW ix3-problemen \u00e4r batterisv\u00e5righeter, skador p\u00e5 v\u00e4xell\u00e5dan, lampan f\u00f6r motorfel som lyser, bromsfel och elektriska fel.<\/p>\n\n\n\n

Den goda nyheten \u00e4r att BMW \u00e5terkallade sin bil och de flesta av dessa problem har \u00e5tg\u00e4rdats. S\u00e5 innan du investerar i en begagnad BMW ix3 \u00e4r det viktigt att ta reda p\u00e5 om bilen har \u00e5tg\u00e4rdats s\u00e5 att du inte beh\u00f6ver hantera samma problem om och om igen.<\/p>\n\n\n\n

Sammanfattning<\/h2>\n\n\n\n

Sammantaget \u00e4r BMW ix3 en utm\u00e4rkt helelektrisk bil som sparar dina driftskostnader. Detta beror p\u00e5 att det \u00e4r billigare att ladda bilen \u00e4n att tanka den p\u00e5 bensinstationen. Icke desto mindre \u00e4r BMW ix3 ocks\u00e5 bekv\u00e4m, lyxig, rymlig och p\u00e5litlig.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4nd\u00e5 har bilen ocks\u00e5 n\u00e5gra problem som du m\u00e5ste k\u00e4nna till, till exempel fel p\u00e5 batteriet, fel p\u00e5 bromsarna, skador p\u00e5 v\u00e4xell\u00e5dan och andra problem. Dessutom saknar den kraften och hastigheten hos sina konkurrenter, till exempel Jaguar I-Pace och Audi e-Tron.<\/p>\n\n\n\n

Oavsett detta \u00e4r BMW ix3 fortfarande en snygg och enast\u00e5ende bil. Den \u00e4r bra f\u00f6r daglig k\u00f6rning och mycket praktisk.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Liksom alla andra stora biltillverkare har \u00e4ven BMW anslutit sig till elbilst\u00e4vlingen. Just nu har man tre olika helelektriska bilar att erbjuda d\u00e4r BMW ix3 \u00e4r en av dem. BMW<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3618"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3618"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3618\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3619,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3618\/revisions\/3619"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3618"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3618"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3618"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}