{"id":3590,"date":"2022-02-28T11:47:53","date_gmt":"2022-02-28T11:47:53","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=3590"},"modified":"2022-02-28T11:47:55","modified_gmt":"2022-02-28T11:47:55","slug":"mercedes-e350-allt-du-behover-veta","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/mercedes-e350-allt-du-behover-veta\/","title":{"rendered":"Mercedes E350 – Allt du beh\u00f6ver veta"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes E350 \u00e4r en mellanstor lyxsedan fr\u00e5n Mercedes som konkurrerar med bilar som Audi A6 och BMW 5-serien. E350 \u00e4r en av de mest popul\u00e4ra Mercedes Benz E-Klass-modellerna eftersom den balanserar lyx, kraft och sofistikering perfekt.<\/p>\n\n\n\n

Tidiga iterationer av E350 k\u00e4nnetecknas av en 6-cylindrig 3,0 l motor som m\u00e5nga anser vara det perfekta valet f\u00f6r E-Klass-chassit. I den helt nya E350 anv\u00e4nds inte l\u00e4ngre den 6-cylindriga motorn utan snarare en mindre, men lika potent 2,0L 4-cylindrig motor som egentligen inte \u00e4r s\u00e5 sp\u00e4nnande, oavsett effekt.<\/p>\n\n\n\n

E350 \u00e4r en riktig mellanstadiespecifikation av E-Klass vilket inneb\u00e4r att den finns med alla de funktioner som du f\u00f6rv\u00e4ntar dig p\u00e5 en mellanstadie-Mercedes. Bakhjulsdrift \u00e4r standard medan 4MATIC brukar kosta ytterligare 2 000 dollar fr\u00e5n fabriken.<\/p>\n\n\n\n

Allt som allt \u00e4r E350 fortfarande den b\u00e4sta E-Klass-modellen att k\u00f6pa om du vill ha en hyfsat kraftfull bil som inte offrar effektivitet eller komfort. \u00c4ven om den nya E350 anv\u00e4nder en mindre sp\u00e4nnande 2,0L 4-cylindrig cylinder \u00e4r det fortfarande en fantastisk bil och det b\u00e4sta valet av alla.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes E350 – Drivkraften<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes introducerade E350, E300 och E320 som de lyxigare 6-cylindriga versionerna av E-klassen eftersom de 4-cylindriga fr\u00e4mst anv\u00e4ndes av taxichauff\u00f6rer. Mercedes ville g\u00f6ra skillnad mellan ”taxi”-E-klassen och den lyxigare E-Klassen genom att erbjuda mer potenta och sofistikerade 6-cylindriga motorer.<\/p>\n\n\n\n

Alla E350-modeller har antingen en 6-cylindrig 3,5 l motor som den som finns i W212 eller en 6-cylindrig 3,0 l motor som den som finns i de nyare modellerna. B\u00e5da dessa motorer har mellan 250 och 300 hk och \u00e4r ocks\u00e5 ganska effektiva tack vare cirka 25MPG kombinerat.<\/p>\n\n\n\n

V\u00e4xell\u00e5dsm\u00e4ssigt erbjuds E350 endast i automatiska versioner sedan flera decennier tillbaka och endast W211 och W212 fanns med en manuell version som fr\u00e4mst s\u00e5ldes i Europa. Tidiga E350 5- och 7-v\u00e4xlade v\u00e4xell\u00e5dor var k\u00e4nda f\u00f6r att vara lata och ben\u00e4gna till problem, men de nyare v\u00e4xell\u00e5dorna \u00e4r mycket mer raffinerade.<\/p>\n\n\n\n

Bakhjulsdrift \u00e4r standard f\u00f6r alla generationer av E350, men 4MATIC finns som tillval.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes E350 – Design och chassi<\/h2>\n\n\n\n

E350 introducerades ursprungligen som den lyxigare versionen av 2,0L E-Klass och den inneh\u00f6ll l\u00e4tta designdetaljer f\u00f6r att skilja den fr\u00e5n den mer instegsbetonade E-Klassen. Designelementen var dock s\u00e5 sm\u00e5 och obetydliga att ingen faktiskt n\u00e5gonsin lade m\u00e4rke till dem.<\/p>\n\n\n\n

E-Klassen har dock alltid sett st\u00e5tlig och imponerande ut, oavsett vilken motor som finns under huven. J\u00e4mf\u00f6rt med Audi A6 verkade Mercedes alltid lite mer premium och bekv\u00e4m, men j\u00e4mf\u00f6rt med 5-serien k\u00e4ndes Mercedes definitivt mer lyxig.<\/p>\n\n\n\n

E-Klass \u00e4r alltid inst\u00e4lld p\u00e5 komfort och det \u00e4r den enda inriktning som E-Klass har. Mercedes vet att alla i slut\u00e4ndan vill ha en bekv\u00e4m bil. BMW 5-serien \u00e4r mycket sportigare att k\u00f6ra, s\u00e4rskilt om den \u00e4r utrustad med en V8.<\/p>\n\n\n\n

Audi A6 ligger n\u00e5gonstans i mitten eftersom den varken k\u00e4nns s\u00e4rskilt sportig eller bekv\u00e4m. Som s\u00e5dan \u00e4r A6 den b\u00e4sta allroundbilen medan E-Klass \u00e4r den mest bekv\u00e4ma och BMW 5-serien den mest dynamiska.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes E350 – Tillf\u00f6rlitlighet och potentiella problem<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes E350 var aldrig klassledande n\u00e4r det g\u00e4ller tillf\u00f6rlitlighet och det \u00e4r en ganska v\u00e4lk\u00e4nd faktor. Det betyder inte att E-Klass \u00e4r en d\u00e5ligt tillverkad bil, det betyder att E-Klass beh\u00f6ver ordentligt och i tid underh\u00e5ll om du vill att den ska h\u00e5lla s\u00e5 l\u00e4nge som m\u00f6jligt.<\/p>\n\n\n\n

De flesta E350-modeller upplever elektriska problem med tillbeh\u00f6r i bilen, till exempel elektriska f\u00f6nster, fel i instrumentbr\u00e4dan och problematiska str\u00f6mbrytare. E350 \u00e4r inte heller fri fr\u00e5n fj\u00e4dringsproblem, s\u00e4rskilt om den \u00e4r utrustad med luftfj\u00e4dring som beh\u00f6ver r\u00e4tt underh\u00e5ll f\u00f6r att fungera tillfredsst\u00e4llande.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes E350 – V\u00e4rde och praktiska egenskaper<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes E350 \u00e4r en relativt dyr bil till att b\u00f6rja med, men den f\u00f6rlorar ocks\u00e5 otroligt snabbt i v\u00e4rde. Alla bilar fr\u00e5n det h\u00e4r segmentet tar en rej\u00e4l dipp under de f\u00f6rsta \u00e5ren efter produktionen, b\u00e5de f\u00f6r att det finns s\u00e5 m\u00e5nga av dem och f\u00f6r att de kostar mycket pengar att underh\u00e5lla.<\/p>\n\n\n\n

Praktiskt sett \u00e4r E350 en riktig mellanstor sedan, vilket inneb\u00e4r att den kan anv\u00e4ndas f\u00f6r familjetransporter och VIP-transporter. Det \u00e4r d\u00e4rf\u00f6r som s\u00e5 m\u00e5nga taxichauff\u00f6rer runt om i v\u00e4rlden anv\u00e4nder E-Klass-plattformen sedan flera decennier tillbaka. Slutligen \u00e4r lastutrymmet hyfsat, men inte klassledande eftersom den \u00e4ran g\u00e5r till Audi A6.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r Mercedes E350 v\u00e4rd det?<\/h4>\n\n\n\n

Mercedes E350 \u00e4r en h\u00e4rlig bil att resa i, oavsett generation, eftersom den erbjuder en hel del kraft utan att vara alltf\u00f6r t\u00f6rstig p\u00e5 br\u00e4nsle. Den f\u00f6rlorar dock snabbt sitt v\u00e4rde och kan inte konkurrera med vissa generationer av A6 och BMW 5-serien.<\/p>\n\n\n\n

Men om du hittar en med hyfsad k\u00f6rstr\u00e4cka till r\u00e4tt pris b\u00f6r du svinga dig p\u00e5 den. N\u00e4r allt kommer omkring \u00e4r en Mercedes E350 \u00e4nd\u00e5 gjord f\u00f6r dem med djupare pl\u00e5nb\u00f6cker, s\u00e5 du b\u00f6r inte bli f\u00f6rv\u00e5nad n\u00e4r det g\u00e4ller underh\u00e5ll.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Mercedes E350 en s\u00e4ker bil?<\/h4>\n\n\n\n

E350 \u00e4r verkligen en s\u00e4ker bil eftersom alla generationer av E350 har ett fantastiskt s\u00e4kerhetsbetyg p\u00e5 5 stj\u00e4rnor. Mercedes fokuserar p\u00e5 s\u00e4kerhet lika mycket som p\u00e5 lyx, vilket inneb\u00e4r att n\u00e4stan alla Mercedes-modeller \u00e4r s\u00e5 s\u00e4kra som m\u00f6jligt. Det \u00e4r v\u00e4rt att n\u00e4mna att du m\u00e5ste skaffa en med r\u00e4tt alternativ om du vill att den ska vara s\u00e5 s\u00e4ker som m\u00f6jligt.<\/p>\n\n\n\n

Nyare E350-modeller har alla m\u00f6jliga s\u00e4kerhetsfunktioner som automatisk n\u00f6dbromsning, adaptiv farth\u00e5llare, lane keep assist, kollisionsassistans, undvikandesystem och massor av krockkuddar.<\/p>\n\n\n\n

Varf\u00f6r anv\u00e4nder taxichauff\u00f6rer Mercedes E-Klass-modeller?<\/h4>\n\n\n\n

E-Klass \u00e4r s\u00e5 popul\u00e4r bland taxif\u00f6rare eftersom den erbjuder tillr\u00e4ckligt med praktiska egenskaper och lastutrymme samtidigt som den \u00e4r bekv\u00e4m och raffinerad. De kanske inte \u00e4r de mest p\u00e5litliga bilarna p\u00e5 marknaden, men om du underh\u00e5ller dem ordentligt borde de h\u00e5lla l\u00e4nge.<\/p>\n\n\n\n

Det \u00e4r v\u00e4rt att n\u00e4mna att taxif\u00f6rare \u00e4r mer f\u00f6rtjusta i de 4-cylindriga 2,0L-motorerna eftersom de \u00e4r mer tillf\u00f6rlitliga och h\u00e5ller l\u00e4ngre samtidigt som de \u00e4r effektivare.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes E350 \u00e4r en mellanstor lyxsedan fr\u00e5n Mercedes som konkurrerar med bilar som Audi A6 och BMW 5-serien. E350 \u00e4r en av de mest popul\u00e4ra Mercedes Benz E-Klass-modellerna eftersom den<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3590"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3590"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3590\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3591,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3590\/revisions\/3591"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3590"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3590"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3590"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}