{"id":3588,"date":"2022-02-28T11:47:24","date_gmt":"2022-02-28T11:47:24","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=3588"},"modified":"2022-02-28T11:47:26","modified_gmt":"2022-02-28T11:47:26","slug":"vanliga-problem-med-mercedes-e350","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/vanliga-problem-med-mercedes-e350\/","title":{"rendered":"Vanliga problem med Mercedes E350"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes E350 \u00e4r en mellanstadiemodell av E-Klass som levereras med antingen en 6-cylindrig motor eller en 4-cylindrig motor f\u00f6r de nyaste E350-modellerna. Som s\u00e5dan tenderar E350 att erbjuda mellan 250 och 300 hk vilket \u00e4r mer \u00e4n tillr\u00e4ckligt f\u00f6r en lyxig executive sedan.<\/p>\n\n\n\n

E350 \u00e4r dock inte perfekt och n\u00e5gra f\u00e5 n\u00e4mnv\u00e4rda problem tenderar att pl\u00e5ga m\u00e5nga E350-modeller genom tiderna, som t.ex. differentiall\u00e4ckage och fj\u00e4dringsproblem. \u00c4ldre E350-modeller drabbas ocks\u00e5 regelbundet av transmissionsrelaterade problem p\u00e5 grund av slitna transmissionskomponenter.<\/p>\n\n\n\n

Det \u00e4r ocks\u00e5 k\u00e4nt att 4MATIC-systemet f\u00f6r fyrhjulsdrift inte fungerar p\u00e5 vissa E350-modeller, fr\u00e4mst p\u00e5 grund av 4MATIC-\u00f6verf\u00f6ringshuset. Elektriska problem \u00e4r ocks\u00e5 ganska vanliga, s\u00e4rskilt f\u00f6r \u00e4ldre modeller, t.ex. problem med f\u00f6nsterhanterare.<\/p>\n\n\n\n

P\u00e5 det hela taget \u00e4r E350 inte den mest tillf\u00f6rlitliga bilen p\u00e5 planeten, men om du underh\u00e5ller den p\u00e5 r\u00e4tt s\u00e4tt och v\u00e4ljer ett exempel med relativt l\u00e5g k\u00f6rstr\u00e4cka kan de h\u00e5lla l\u00e4nge. Den st\u00f6rsta anledningen till att de flesta E350-modeller upplever problem \u00e4r att ingen tenderar att underh\u00e5lla dem p\u00e5 ett adekvat s\u00e4tt.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes E350 differential l\u00e4cker<\/h2>\n\n\n\n

M\u00e5nga exemplar av E-Klass med h\u00f6gre k\u00f6rstr\u00e4cka \u00e4r k\u00e4nda f\u00f6r att drabbas av differentiall\u00e4ckor efter ett tag. Detta problem \u00e4r faktiskt det mest \u00e5terkommande p\u00e5 E350 s\u00e5 se till att underh\u00e5lla och inspektera differentialen enligt dina servicescheman. N\u00e4stan alla Mercedes-specialister \u00e4r medvetna om detta problem och d\u00e4rf\u00f6r \u00e4r det viktigt att uppt\u00e4cka det tidigt.<\/p>\n\n\n\n

L\u00e4ckorna bildas oftast kring differentialskydd och t\u00e4tningar som med tiden f\u00f6rlorar sin skyddande f\u00f6rm\u00e5ga. Detta orsakar en l\u00e4cka som kan orsaka alla m\u00f6jliga allvarligare problem l\u00e4ngre fram. Med r\u00e4tt och l\u00e4gligt underh\u00e5ll kan man dock avhj\u00e4lpa detta i ett tidigt skede.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes E350 fj\u00e4dringsproblem<\/h2>\n\n\n\n

De flesta Mercedes-modeller som drabbas av fj\u00e4dringsproblem har Mercedes AIRMATIC-luftfj\u00e4dringssystem som beh\u00f6ver konstant underh\u00e5ll f\u00f6r att fungera. Att reparera AIRMATIC kostar faktiskt ganska mycket pengar, men det \u00e4r inte sant att dessa inte kan l\u00f6sas i ett tidigare skede.
De vanligaste AIRMATIC-relaterade problemen \u00e4r f\u00f6rknippade med luftkompressorn som f\u00f6rlorar sin tryckgenererande f\u00f6rm\u00e5ga och g\u00f6r att bilen inte kan stiga. E350-modeller \u00e4r ocks\u00e5 k\u00e4nda f\u00f6r att luftpumpens rel\u00e4er fastnar, vilket kan leda till att kompressorn k\u00f6rs hela tiden och till och med t\u00f6mmer hela batteriladdningen.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes E350 transmissionsproblem<\/h2>\n\n\n\n

Det \u00e4r v\u00e4rt att n\u00e4mna att transmissionsproblem oftast \u00e4r f\u00f6rknippade med \u00e4ldre E350-modeller eftersom de nyare vridmomentomvandlarenheterna \u00e4r mycket mer raffinerade och h\u00e5llbara. Specifika komponenter som ventilkroppen och stiftkontakterna \u00e4r k\u00e4nda f\u00f6r att g\u00e5 s\u00f6nder efter ett tag, s\u00e4rskilt p\u00e5 \u00e4ldre E350-modeller.<\/p>\n\n\n\n

Vissa E350-modeller har ocks\u00e5 problem med elektroniken som styr transmissionen, s\u00e4rskilt om extrabatteriet b\u00f6rjar orsaka problem. P\u00e5 det hela taget beh\u00f6ver v\u00e4xell\u00e5dan oljebyte i r\u00e4tt tid om du vill minimera slitaget p\u00e5 komponenterna och f\u00e5 v\u00e4xell\u00e5dan att h\u00e5lla s\u00e5 l\u00e4nge som m\u00f6jligt.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes E350 4MATIC problem<\/h2>\n\n\n\n

Problemet med 4MATIC-\u00f6verf\u00f6ringshuset \u00e4r ett ganska vanligt f\u00f6rekommande problem f\u00f6r flera Mercedes-modeller och s\u00e4rskilt f\u00f6r W212. Problem som dessa \u00e4r vanligare p\u00e5 exemplar med h\u00f6gre k\u00f6rstr\u00e4cka, men det finns fall d\u00e4r \u00e4ven vissa modeller med l\u00e5g k\u00f6rstr\u00e4cka har problem med \u00f6verf\u00f6ringshuset.<\/p>\n\n\n\n

4MATIC-systemet \u00e4r i allm\u00e4nhet ett ganska p\u00e5litligt system f\u00f6r alla nyare Mercedes-modeller eftersom det \u00e4r mycket mer avancerat \u00e4n vissa tidigare versioner av det. De allra f\u00f6rsta 4MATIC-systemen var mycket mer problematiska och det \u00e4r d\u00e4rf\u00f6r de flesta undviker dem.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes E350 elektriska problem<\/h2>\n\n\n\n

E350 \u00e4r k\u00e4nd f\u00f6r att ha en myriad av potentiella elektriska problem som \u00e4r k\u00e4nda f\u00f6r att orsaka huvudv\u00e4rk \u00f6ver hela v\u00e4rlden. S\u00e5dana problem \u00e4r bland annat problem med ledningsn\u00e4tet, problem med f\u00f6nsterregulatorn, problem med instrumentbr\u00e4dan som blir tom, bilen kan inte stanna eller g\u00e5 i parkeringsl\u00e4ge, problem med back-up-kameran och brinnande elektrisk lukt i fordonet.<\/p>\n\n\n\n

Alla vet att E-Klass-modeller \u00e4r otroligt komplexa och det \u00e4r d\u00e4rf\u00f6r de flesta av dessa problem ens existerar. Det \u00e4r oerh\u00f6rt sv\u00e5rt att g\u00f6ra en s\u00e5 komplex bil och f\u00f6rv\u00e4nta sig att den ska fungera p\u00e5 ett adekvat s\u00e4tt i \u00e5rtionden efter\u00e5t. Underh\u00e5ll kan l\u00f6sa en del av dessa problem, men de kan inte helt undvikas eftersom det finns m\u00e5nga potentiella skyldiga.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnittet<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r Mercedes E350 en p\u00e5litlig bil?<\/h4>\n\n\n\n

Mercedes E350 \u00e4r inte riktigt en p\u00e5litlig bil i sitt segment, s\u00e4rskilt inte n\u00e4r man j\u00e4mf\u00f6r den med Lexus ES. Detta beror p\u00e5 att Mercedes E-Klass inte byggdes p\u00e5 samma s\u00e4tt som ES. Lexus anv\u00e4nder mer \u00e4n g\u00e4rna den senaste generationens funktioner om de inte \u00e4r 100 procent s\u00e4kra p\u00e5 att de nyare inte \u00e4r tillr\u00e4ckligt tillf\u00f6rlitliga.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes fokuserar mest p\u00e5 att packa sina bilar med s\u00e5 mycket innovativ teknik som m\u00f6jligt. Det \u00e4r d\u00e4rf\u00f6r som de flesta Mercedes-modeller placerar sig relativt d\u00e5ligt i de flesta tillf\u00f6rlitlighetslistor. De beh\u00f6ver st\u00e4ndigt underh\u00e5ll om du vill att de ska h\u00e5lla l\u00e4nge, men ingen kan s\u00e4ga att de \u00e4r tillr\u00e4ckligt p\u00e5litliga.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Mercedes E350 en s\u00e4ker bil?<\/h4>\n\n\n\n

Mercedes E350 \u00e4r verkligen en riktigt s\u00e4ker bil eftersom Mercedes anser att s\u00e4kerhet \u00e4r en av deras prioriteringar. De flesta Mercedes-bilar, inklusive E350, erbjuder ett stj\u00e4rnigt 5-stj\u00e4rnigt s\u00e4kerhetsbetyg som best\u00e5r av smarta mjukvarus\u00e4kerhetsfunktioner och otroligt v\u00e4l utf\u00f6rda krockkryssningszoner och krockkuddar.<\/p>\n\n\n\n

Alla nyare E350-modeller har d\u00e4rf\u00f6r alla n\u00f6dv\u00e4ndiga s\u00e4kerhetsfunktioner som automatisk n\u00f6dbromsning, system f\u00f6r att undvika kollisioner, lane keep assist, \u00f6vervakning av d\u00f6da vinkeln, cross-traffic alert och m\u00e5nga fler som oftast \u00e4r extrautrustning.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Mercedes E350 dyr att underh\u00e5lla?<\/h4>\n\n\n\n

Underh\u00e5llskostnaderna i samband med E350 \u00e4r verkligen dyrare \u00e4n de som \u00e4r f\u00f6rknippade med en bil som inte \u00e4r en lyxbil, och det \u00e4r den viktigaste delen av det. Genomsnittliga \u00e5rliga reparationskostnader f\u00f6r E350 kan l\u00e4tt n\u00e5 upp till 1000 dollar, men allt beror p\u00e5 hur gammal bilen \u00e4r och milage, utrustningsniv\u00e5er och var du brukar k\u00f6ra den.<\/p>\n\n\n\n

E-Klass \u00e4r en riktig lyxsedan vilket inneb\u00e4r att den ocks\u00e5 erbjuder riktiga underh\u00e5llskostnader f\u00f6r lyxsedaner. Audi A6 3.0 TFSI kostar lite mindre att underh\u00e5lla eftersom den \u00e4r en del av VAG som delar m\u00e5nga delar mellan olika tillverkare medan BMW BMW 530i \u00e4r den dyraste att underh\u00e5lla.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes E350 \u00e4r en mellanstadiemodell av E-Klass som levereras med antingen en 6-cylindrig motor eller en 4-cylindrig motor f\u00f6r de nyaste E350-modellerna. Som s\u00e5dan tenderar E350 att erbjuda mellan 250<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3588"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3588"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3588\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3589,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3588\/revisions\/3589"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3588"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3588"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3588"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}