{"id":3549,"date":"2022-02-22T11:32:50","date_gmt":"2022-02-22T11:32:50","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=3549"},"modified":"2022-02-22T11:32:53","modified_gmt":"2022-02-22T11:32:53","slug":"mercedes-benz-c-klass-tillforlitlighet","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/mercedes-benz-c-klass-tillforlitlighet\/","title":{"rendered":"Mercedes Benz C-klass tillf\u00f6rlitlighet"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes \u00e4r en tysk biltillverkare och har varit ett av de mest lyxiga, f\u00f6rstklassiga och p\u00e5litliga m\u00e4rkena p\u00e5 marknaden i mer \u00e4n hundra \u00e5r. C-Klass-bilarna omfattar kompakta ledarbilar med 4-d\u00f6rrars sedans som uteslutande \u00e4r av premiumkvalitet.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6versikt<\/h2>\n\n\n\n

C-klassbilarna har funnits p\u00e5 marknaden i flera \u00e5r och \u00e4r f\u00f6r n\u00e4rvarande i sin femte generation. Bilarna har olika drivlinor som str\u00e4cker sig fr\u00e5n en 1,5 liters turbomotor till den st\u00f6rsta 2,0 liters turbomotorn. Mercedes erbjuder \u00e4ven en hybridmodell av C-klass. Dessa bilar har m\u00e5nga funktioner och interi\u00f6ren \u00e4r extremt extravagant att sitta i.<\/p>\n\n\n\n

Tillf\u00f6rlitlighet<\/h2>\n\n\n\n

Tillf\u00f6rlitlighet diskuteras ofta som en av k\u00f6parnas viktigaste fr\u00e5gor innan de k\u00f6per ett fordon. Mercedes har funnits p\u00e5 marknaden och de har gjort sitt avtryck, men de extremt lyxiga bilarna har ocks\u00e5 h\u00f6ga underh\u00e5llskostnader. C-klassbilarna har varit ganska solida och de har ett tillf\u00f6rlitlighetsbetyg p\u00e5 81 av 100 av J.D Power.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4kerhet<\/h4>\n\n\n\n

S\u00e4kerhetsfaktorn \u00e4r en del av tillf\u00f6rlitligheten och den \u00e4r ocks\u00e5 en dealbreaker f\u00f6r m\u00e5nga m\u00e4nniskor. Mercedes, precis som andra tyska bilar, har ett rykte om sig att ha bra s\u00e4kerhets\u00e5tg\u00e4rder. C-klassbilarna har krocktestats av IIHS och f\u00e5tt bra resultat, och den har ocks\u00e5 plockats in i utm\u00e4rkelsen ”Top Safety Pick+”. S\u00e4kerhetsfunktionerna omfattar fotg\u00e4ngars\u00e4kerhet, PRE safe-system, aktiv bromsassistent osv.<\/p>\n\n\n\n

Avskrivningsgrad<\/h4>\n\n\n\n

Avskrivningsgraden \u00e4r ocks\u00e5 ganska viktig f\u00f6r m\u00e5nga m\u00e4nniskor eftersom det finns m\u00e5nga bilar d\u00e4r ute som f\u00f6rlorar sitt v\u00e4rde mycket snabbt. Mercedes har ett gott rykte om att h\u00e5lla sitt v\u00e4rde och de f\u00f6rlorar cirka 45 % av sitt ursprungliga v\u00e4rde efter fem \u00e5r. C-Klass-bilarna i synnerhet f\u00f6rlorar cirka 53 % av sitt v\u00e4rde efter 5 \u00e5r.<\/p>\n\n\n\n

Underh\u00e5ll och reparation<\/h4>\n\n\n\n

Underh\u00e5llskostnaden \u00e4r den viktigaste faktorn f\u00f6r bilars tillf\u00f6rlitlighet och m\u00e5nga tror att Mercedesbilar kostar mycket mer i underh\u00e5ll \u00e4n sina andra rivaler i USA. C-klassbilarna har en genomsnittlig underh\u00e5llskostnad p\u00e5 cirka 900 dollar per \u00e5r.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r Mercedes-Benz C-klass en framhjulsdriven, bakhjulsdriven eller fyrhjulsdriven bil?<\/h4>\n\n\n\n

Mercedes-Benz C-klass \u00e4r en bakhjulsdriven bil.<\/p>\n\n\n\n

Hur m\u00e5nga s\u00e4ten finns det i Mercedes-Benz C-klass?<\/h4>\n\n\n\n

Mercedes-Benz C-klass \u00e4r en bil med 5 sittplatser. EPA-klassificeringen f\u00f6r den h\u00e4r bilen \u00e4r: Kompaktbilar<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r h\u00e4stkrafterna i en Mercedes-Benz C-klass och har den en turbo?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes-Benz C-klass har 255 h\u00e4stkrafter och ett vridmoment p\u00e5 273 lb-ft. Motorn \u00e4r en Intercooled Turbo Premium Unleaded I-4 med en cylindervolym p\u00e5 2,0 liter Br\u00e4nslesystemet \u00e4r: Bensin direktinsprutning.<\/p>\n\n\n\n

Hur stort \u00e4r bagageutrymmet i Mercedes-Benz C-klass?<\/h4>\n\n\n\n

12,6 kubikfot ( 0,357 m3 )<\/p>\n\n\n\n

Hur stor markfrig\u00e5ng har Mercedes-Benz C-klass?<\/h3>\n\n\n\n

3,8 tum ( 9,65 cm )<\/p>\n\n\n\n

Vilken typ av hjul har den?<\/h4>\n\n\n\n

Mercedes-Benz C-klass har 18 X 7,5-tums aluminiumhjul fram och 18 X 8,5-tums aluminiumhjul bak.<\/p>\n\n\n\n

H\u00e5ller Mercedes C-klass l\u00e4nge?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes C-klass kan h\u00e5lla i genomsnitt 13-17 \u00e5r med r\u00e4tt underh\u00e5ll. Mercedes kan h\u00e5lla fr\u00e5n 200 000 till 250 000 mpg innan de beh\u00f6ver st\u00f6rre reparationer. Detta \u00e4r baserat p\u00e5 en genomsnittlig \u00e5rlig k\u00f6rstr\u00e4cka p\u00e5 15 000.<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r det som g\u00e5r fel med C-Klass?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes C-klass kan f\u00e5 rost. Detta \u00e4r inte ovanligt f\u00f6r en modern bil. Oftast \u00e4r det runt bagageluckan i n\u00e4rheten av handtaget f\u00f6r bagageluckans frig\u00f6ring. D\u00f6rrspeglar kan vara problematiska p\u00e5 grund av bullriga f\u00e4ll- och\/eller justeringsmotorer, liksom de integrerade indikatorrepeatrarna som inte fungerar synkroniserat med huvudenheterna.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Mercedes C300 tillf\u00f6rlitliga?<\/h4>\n\n\n\n

Betygsindexet f\u00f6r Mercedes-Benz C300 \u00e4r 3,5 av 5,0. Detta placerar den p\u00e5 13:e plats bland 31 lyxiga mellanstora bilar. \u00c4ven om reparationer \u00e4r mer frekventa \u00e4n andra bilar \u00e4r det mindre sannolikt att de orsakar allvarliga skador. En C300 kommer att kr\u00e4va att du bes\u00f6ker verkstaden f\u00f6r mindre reparationer, s\u00e5 r\u00e4kna med att spendera n\u00e5got mer.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Mercedes mer p\u00e5litlig \u00e4n Toyota?<\/h4>\n\n\n\n

J.D. Power rapporterar att Toyotas, Chevys \u00e4r mer tillf\u00f6rlitliga \u00e4n Mercedes och BMW. Namnskyltar fr\u00e5n Toyota, General Motors, Hyundai och Daimler hade i genomsnitt 135 problem, sex fler \u00e4n m\u00e4rken fr\u00e5n Mercedes-Benz.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes \u00e4r en tysk biltillverkare och har varit ett av de mest lyxiga, f\u00f6rstklassiga och p\u00e5litliga m\u00e4rkena p\u00e5 marknaden i mer \u00e4n hundra \u00e5r. C-Klass-bilarna omfattar kompakta ledarbilar med 4-d\u00f6rrars<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[24],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3549"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3549"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3549\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3550,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3549\/revisions\/3550"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3549"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3549"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3549"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}