{"id":3519,"date":"2022-02-22T11:22:30","date_gmt":"2022-02-22T11:22:30","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=3519"},"modified":"2022-02-22T11:22:33","modified_gmt":"2022-02-22T11:22:33","slug":"mercedes-amg-e53-tillforlitlighet","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/mercedes-amg-e53-tillforlitlighet\/","title":{"rendered":"Mercedes AMG E53 Tillf\u00f6rlitlighet"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes \u00e4r en av de tyska j\u00e4ttarna och de \u00e4r k\u00e4nda \u00f6ver hela v\u00e4rlden f\u00f6r sina lyxbilar. AMG E53 \u00e4r en h\u00f6gpresterande modell av E-klassen och den har en \u00e4nnu snabbare motor och b\u00e4ttre funktioner. Bilen \u00e4r ganska solid och p\u00e5litlig.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6versikt<\/h2>\n\n\n\n

E-klassbilarna \u00e4r 4-d\u00f6rrars executive bilar och AMG E53 har en snabb motor p\u00e5 3,0 L turboladdad motor som ger 429 h\u00e4stkrafter och har ett 9-v\u00e4xlat automatiskt v\u00e4xell\u00e5desystem med ett standard AWD-system. Bilen kan g\u00e5 fr\u00e5n 0 till 60 mph p\u00e5 bara 4,1 sekunder.<\/p>\n\n\n\n

Tillf\u00f6rlitlighet<\/h2>\n\n\n\n

Folk f\u00f6redrar bilar som inte \u00e4r s\u00e5 dyra att underh\u00e5lla. Mercedesbilar \u00e4r j\u00e4mf\u00f6relsevis dyra att underh\u00e5lla, men kvaliteten p\u00e5 delar och bilar \u00e4r stor vilket g\u00f6r att dessa bilar inte \u00e4r s\u00e5 ofta f\u00f6rem\u00e5l f\u00f6r st\u00f6rre reparationer. AMG E53 \u00e4r en ganska h\u00e5llbar bil och den har ett tillf\u00f6rlitlighetsbetyg p\u00e5 75 av 100 av J.D Power vilket \u00e4r ett bra betyg.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4kerhet<\/h4>\n\n\n\n

S\u00e4kerhetsfunktioner avg\u00f6r ocks\u00e5 en bils tillf\u00f6rlitlighet. Mercedes bilar \u00e4r k\u00e4nda f\u00f6r sina s\u00e4kerhetsfunktioner och solida bilar. E-klassbilarna har krocktestats av IIHS och NHTSA och b\u00e5da har bel\u00f6nat bilen med bra resultat. AMG E53 har m\u00e5nga andra s\u00e4kerhetsfunktioner som kollisionsvarning, n\u00f6dbromsar, Mercedes Pre-safe-funktion etc.<\/p>\n\n\n\n

Avskrivningsgrad<\/h4>\n\n\n\n

Avskrivningsgraden \u00e4r ocks\u00e5 en viktig del n\u00e4r det g\u00e4ller att avg\u00f6ra en bils tillf\u00f6rlitlighet. Mercedesbilar brukar \u00e5ldras ganska bra, vilket g\u00f6r att de h\u00e5ller sitt v\u00e4rde. De genomsnittliga Mercedesbilarna har en v\u00e4rdeminskning p\u00e5 cirka 45 % efter 5 \u00e5r och AMG E53 har en v\u00e4rdeminskning p\u00e5 cirka 50 % efter 5 \u00e5r.<\/p>\n\n\n\n

Underh\u00e5ll och reparation<\/h4>\n\n\n\n

Underh\u00e5llskostnaden \u00e4r den st\u00f6rsta delen av tillf\u00f6rlitligheten. De bilar som kr\u00e4ver mer pengar f\u00f6r sitt underh\u00e5ll \u00e4r inte s\u00e5 k\u00e4nda bland folket. Mercedesbilar kostar vanligtvis mycket i underh\u00e5ll. AMG E53 kostar cirka 1 000 dollar per \u00e5r f\u00f6r allt underh\u00e5ll.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r Mercedes-AMG E53 en framhjulsdriven, bakhjulsdriven eller fyrhjulsdriven bil?<\/h4>\n\n\n\n

Mercedes-AMG E53 \u00e4r en bil med fyrhjulsdrift.<\/p>\n\n\n\n

Hur m\u00e5nga platser finns det i Mercedes-AMG E53?<\/h4>\n\n\n\n

Mercedes-AMG E53 \u00e4r en bil med 5 platser. EPA-klassificeringen f\u00f6r denna bil \u00e4r: Medelstora bilar<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r h\u00e4stkrafterna i en Mercedes-AMG E53 och har den en turbo?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes-AMG E53 har 429 h\u00e4stkrafter och ett vridmoment p\u00e5 384 lb-ft. Motorn \u00e4r en Intercooled Turbo Gas\/Electric I-6 med en cylindervolym p\u00e5 3,0 liter Br\u00e4nslesystemet \u00e4r: Bensin direktinsprutning.<\/p>\n\n\n\n

Hur stort \u00e4r bagageutrymmet i Mercedes-AMG E53?<\/h4>\n\n\n\n

13,1 kubikfot ( 0,371 m3 )<\/p>\n\n\n\n

Hur stor markfrig\u00e5ng har Mercedes-AMG E53?<\/h4>\n\n\n\n

4,5 tum ( 11,43 cm )<\/p>\n\n\n\n

Vilken typ av hjul har den?<\/h4>\n\n\n\n

Mercedes-AMG E53 har 19 X 8 tums aluminiumhjul fram och 19 X 9 tums aluminiumhjul bak.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r E53 en bra bil?<\/h3>\n\n\n\n

E53 hyllas f\u00f6r sin interi\u00f6rkvalitet och f\u00f6rm\u00e5ga att f\u00e5 passagerarna att k\u00e4nna sig som om de befann sig i ett h\u00f6gklassigt konditori i Paris. Ett urval av standard- och valfria lyxfunktioner kompletterar den sportiga, eleganta kup\u00e9n.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r E53 en \u00e4kta AMG?<\/h4>\n\n\n\n

Ja, det \u00e4r en \u00e4kta AMG-modell. Varje E53 drivs av en AMG-tunad turboladdad, komprimerad 3,0-liters sexcylindrig radmotor. Den producerar 429 h\u00e4stkrafter och 384 pundfot. Den finns tillg\u00e4nglig med antingen en 9-v\u00e4xlad automatisk v\u00e4xell\u00e5da eller en 4Matic fyrhjulsdrift.<\/p>\n\n\n\n

Har Mercedes E53 startkontroll?<\/h4>\n\n\n\n

Det finns inget alternativ f\u00f6r Launch Control p\u00e5 Mercedes-AMG.<\/p>\n\n\n\n

Har E53 st\u00f6d f\u00f6r Android Auto?<\/h3>\n\n\n\n

De flesta Mercedes-modeller efter 2016 har st\u00f6d f\u00f6r Android Auto. Det inneb\u00e4r att du kan anv\u00e4nda din telefon som navigator under k\u00f6rning.<\/p>\n\n\n\n

Har E53 adaptiv farth\u00e5llare?<\/h3>\n\n\n\n

DISTRONIC Plus(r) fr\u00e5n Mercedes-Benz \u00e4r en adaptiv farth\u00e5llarteknik. Den h\u00e4r funktionen anv\u00e4nder inbyggd radarteknik f\u00f6r att f\u00e5 dig att komma upp i fart och bromsa vid behov. Den uppr\u00e4tth\u00e5ller ocks\u00e5 ett s\u00e4kert avst\u00e5nd mellan dig och fordonet framf\u00f6r dig.<\/p>\n\n\n\n

Har E-klass en head-up display?<\/h4>\n\n\n\n

Ja, det finns en Head-Up Display p\u00e5 Mercedes-AMGs. Du kan se information som hastighet, varvtal, v\u00e4xell\u00e4ge osv. Vissa E-Klass-modeller kommer ocks\u00e5 att vara utrustade med en head-up-display i fullf\u00e4rg, som projicerar fordonshastighet och navigationsinformation p\u00e5 vindrutan.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes \u00e4r en av de tyska j\u00e4ttarna och de \u00e4r k\u00e4nda \u00f6ver hela v\u00e4rlden f\u00f6r sina lyxbilar. AMG E53 \u00e4r en h\u00f6gpresterande modell av E-klassen och den har en \u00e4nnu<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[24],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3519"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3519"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3519\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3520,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3519\/revisions\/3520"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3519"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3519"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3519"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}