{"id":3498,"date":"2022-02-16T12:38:53","date_gmt":"2022-02-16T12:38:53","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=3498"},"modified":"2022-02-16T12:38:56","modified_gmt":"2022-02-16T12:38:56","slug":"mercedes-amg-c43-tillforlitlighet","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/mercedes-amg-c43-tillforlitlighet\/","title":{"rendered":"Mercedes AMG C43 Tillf\u00f6rlitlighet"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes \u00e4r en av de st\u00f6rsta och mest p\u00e5litliga biltillverkarna i v\u00e4rlden. Mercedes tillf\u00f6rlitlighet \u00e4r o\u00f6vertr\u00e4ffad och C43 \u00e4r en kombivariant av Mercedes-Benz C-klassbilar. Bilen \u00e4r gjord f\u00f6r att h\u00e5lla i m\u00e5nga \u00e5r med m\u00e5nga bra komfortniv\u00e5er.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6versikt<\/h2>\n\n\n\n

C43 \u00e4r en kombimodell med en stor motor p\u00e5 3,0 L med dubbelturbo som genererar stora h\u00e4stkrafter p\u00e5 362 h\u00e4stkrafter. Bilen kan ge en acceleration fr\u00e5n 0 till 60 mph p\u00e5 bara 4,1 sekunder. Den ger stora komfortniv\u00e5er f\u00f6r passagerarna, vilket Mercedes \u00e4r ganska k\u00e4nt f\u00f6r.<\/p>\n\n\n\n

Tillf\u00f6rlitlighet<\/h2>\n\n\n\n

Tillf\u00f6rlitlighet \u00e4r en av de viktigaste faktorerna innan man k\u00f6per en bil eftersom m\u00e4nniskor inte vill investera sina pengar i en bil som skulle dr\u00e4nera alla deras pengar efter\u00e5t. Mercedes anses vara en av de mest tillf\u00f6rlitliga bilarna. C43 har ett utm\u00e4rkt tillf\u00f6rlitlighetsresultat p\u00e5 81 av 100 av J.D Power och det betecknas som utm\u00e4rkt.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4kerhet<\/h4>\n\n\n\n

S\u00e4kerhetsalternativen \u00e4r alltid ganska omfattande i tyska bilar och de krocktestas ocks\u00e5 regelbundet av m\u00e5nga organisationer. C43 har krocktestats av b\u00e5de IIHS och NHTSA och f\u00e5tt bra betyg av b\u00e5da. Bilen har s\u00e4kerhetsfunktioner som kollisionsvarning, automatiska n\u00f6dbromsar, fotg\u00e4ngardetektion, krockkuddar, k\u00f6rf\u00e4ltsvarning osv.<\/p>\n\n\n\n

Avskrivningsgrad<\/h4>\n\n\n\n

Att k\u00f6pa en tysk bil \u00e4r alltid en bra investering f\u00f6r framtiden eftersom de inte f\u00f6rlorar sitt v\u00e4rde n\u00e5gon g\u00e5ng tidigare. Mercedesbilar brukar vanligtvis ha en v\u00e4rdeminskning p\u00e5 cirka 45 % efter 5 \u00e5r. AMG C43 har en genomsnittlig avskrivning p\u00e5 53 % efter 5 \u00e5r, vilket \u00e4r utm\u00e4rkt.<\/p>\n\n\n\n

Underh\u00e5ll och reparation<\/h4>\n\n\n\n

Underh\u00e5llskostnaden \u00e4r en av de st\u00f6rsta orosmolnen bland bil\u00e4gare. Mercedesbilar \u00e4r alltid ganska solida och kostar genomsnittligt j\u00e4mf\u00f6rt med andra tyska bilar. AMG C43 kostar cirka 500 dollar per \u00e5r f\u00f6r allt underh\u00e5ll och andra reparationer beroende p\u00e5 typ av reparationer.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r Mercedes-AMG C43 en framhjulsdriven, bakhjulsdriven eller fyrhjulsdriven bil?<\/h4>\n\n\n\n

Mercedes-AMG C43 \u00e4r en bil med fyrhjulsdrift.<\/p>\n\n\n\n

Hur m\u00e5nga s\u00e4ten finns det i Mercedes-AMG C43?<\/h4>\n\n\n\n

Mercedes-AMG C43 \u00e4r en bil med 5 platser. EPA-klassificeringen f\u00f6r denna bil \u00e4r: Kompaktbilar<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r h\u00e4stkrafterna i en Mercedes-AMG C43 och har den en turbo?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes-AMG C43 har 385 h\u00e4stkrafter och ett vridmoment p\u00e5 384 lb-ft. Motorn \u00e4r en Twin Turbo Premium Unleaded V-6 med en cylindervolym p\u00e5 3,0 liter Br\u00e4nslesystemet \u00e4r: Bensin direktinsprutning.<\/p>\n\n\n\n

Hur stort \u00e4r bagageutrymmet i Mercedes-AMG C43?<\/h4>\n\n\n\n

12,6 kubikfot ( 0,357 m3 )<\/p>\n\n\n\n

Hur stor markfrig\u00e5ng har Mercedes-AMG C43?<\/h3>\n\n\n\n

3,5 tum ( 8,89 cm )<\/p>\n\n\n\n

Vilken typ av hjul har den?<\/h4>\n\n\n\n

Mercedes-AMG C43 har 18 X 7,5 tums aluminiumhjul fram och 18 X 8,5 tums aluminiumhjul bak.<\/p>\n\n\n\n

Hur l\u00e4nge h\u00e5ller Mercedes C43?<\/h3>\n\n\n\n

Din Mercedes-Benz C43AMG tar v\u00e4l hand om sig sj\u00e4lv. Din Mercedes-Benz C43 AMG h\u00e5ller i minst 200 000 mil om du g\u00f6r ditt b\u00e4sta f\u00f6r att underh\u00e5lla den. Du vill ta hand om din bil men vet inte riktigt n\u00e4r du ska g\u00f6ra det.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r C43 en bra daglig f\u00f6rare?<\/h4>\n\n\n\n

Ja, Mercedes-AMG \u00e4r en utm\u00e4rkt daglig f\u00f6rare. Den \u00e4r bekv\u00e4m, s\u00e4ker och kraftfull. Den \u00e4r perfekt f\u00f6r att pendla till jobbet, skolan eller var du \u00e4n beh\u00f6ver \u00e5ka. C43 \u00e4r en sportlimousin som erbjuder den b\u00e4sta k\u00f6rdynamiken. Eftersom C43 \u00e4r s\u00e5 fokuserad p\u00e5 prestanda finns det vissa kompromisser n\u00e4r det g\u00e4ller komfort f\u00f6r den dagliga f\u00f6raren samt livlighet.<\/p>\n\n\n\n

Har C43 AMG luftfj\u00e4dring?<\/h4>\n\n\n\n

Ja, C43 AMG har luftfj\u00e4dring.<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r AMG Active Ride Control?<\/h3>\n\n\n\n

AMG ACTIVE RIDE CONTROL anv\u00e4nder aktiv fj\u00e4dring i kombination med kontinuerligt justerbar d\u00e4mpning f\u00f6r att \u00e5stadkomma detta. Med hj\u00e4lp av en stereokamera skannar systemet v\u00e4gen framf\u00f6r sig f\u00f6r att anpassa d\u00e4mpningen f\u00f6r varje hjul till de oj\u00e4mnheter som finns framf\u00f6r oss.<\/p>\n\n\n\n

Har C43 adaptiv farth\u00e5llare?<\/h4>\n\n\n\n

Ja, den kan f\u00e5s med adaptiv farth\u00e5llare med halvautonomt k\u00f6rl\u00e4ge. DISTRONIC PLUS\u00ae \u00e4r en adaptiv farth\u00e5llarteknik fr\u00e5n Mercedes-Benz.<\/p>\n\n\n\n

Har Mercedes C43 en filh\u00e5llningsassistent?<\/h4>\n\n\n\n

Du kan f\u00e5 Lane Keep Assist med Mercedes-AMG. Den hj\u00e4lper f\u00f6raren att h\u00e5lla sig inom sina k\u00f6rf\u00e4lt genom att anv\u00e4nda kameror, radarsensorer och GPS-data f\u00f6r att f\u00f6rhindra oavsiktliga k\u00f6rf\u00e4ltsavvikelser.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes \u00e4r en av de st\u00f6rsta och mest p\u00e5litliga biltillverkarna i v\u00e4rlden. Mercedes tillf\u00f6rlitlighet \u00e4r o\u00f6vertr\u00e4ffad och C43 \u00e4r en kombivariant av Mercedes-Benz C-klassbilar. Bilen \u00e4r gjord f\u00f6r att h\u00e5lla<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[24],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3498"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3498"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3498\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3499,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3498\/revisions\/3499"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3498"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3498"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3498"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}