{"id":3470,"date":"2022-02-16T12:27:04","date_gmt":"2022-02-16T12:27:04","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=3470"},"modified":"2022-02-16T12:27:06","modified_gmt":"2022-02-16T12:27:06","slug":"mazda-cx-30-tillforlitlighet","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/mazda-cx-30-tillforlitlighet\/","title":{"rendered":"Mazda CX-30 Tillf\u00f6rlitlighet"},"content":{"rendered":"\n

Japanska bilm\u00e4rken \u00e4r ofta k\u00e4nda f\u00f6r sin tillf\u00f6rlitlighet och h\u00e5llbarhet, och Mazda \u00e4r inget undantag. Mazda CX-30 \u00e4r en subkompakt crossover SUV och \u00e4r efterf\u00f6ljaren till den tidigare CX-3 SUV:n. CX-30 \u00e4r en fantastisk bil att k\u00f6pa och den \u00e4r ocks\u00e5 en av de mest p\u00e5litliga bilarna.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6versikt<\/h2>\n\n\n\n

CX-30 introducerades 2019 och har fantastiska funktioner och komfort f\u00f6r att locka folk att k\u00f6pa den. Bilen har tre typer av drivlinor av 2,0 L, 2,5 L och 2,5 L turbomotor. Den finns ocks\u00e5 i ett AWD-system f\u00f6r extra smidig k\u00f6rning och tillf\u00e4lliga terr\u00e4ngk\u00f6rningsupplevelser.<\/p>\n\n\n\n

Tillf\u00f6rlitlighet<\/h2>\n\n\n\n

P\u00e5litlighet \u00e4r ofta ett viktigt problem f\u00f6r m\u00e4nniskor innan de k\u00f6per en bil och Mazda betecknas som ett av de mest p\u00e5litliga bilm\u00e4rkena. Mazda har ocks\u00e5 ett gott rykte n\u00e4r det g\u00e4ller tillf\u00f6rlitlighet och har rankats som det femte mest tillf\u00f6rlitliga m\u00e4rket av 32 bilm\u00e4rken. Mazda CX-30 har ett utm\u00e4rkt tillf\u00f6rlitlighetsbetyg p\u00e5 75 av 100 av J.D Power och 4,0 av 5,0 stj\u00e4rnor av RepairPal.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4kerhet<\/h4>\n\n\n\n

N\u00e4r det g\u00e4ller s\u00e4kerhetsalternativ har Mazda haft hyfsade betyg genom tiderna. Bilarna blir ocks\u00e5 regelbundet krocktestade. Mazda CX-30 har krocktestats av b\u00e5de NHTSA och IIHS, och de har gett bilen sina b\u00e4sta betyg. NHTSA har betygsatt bilen med 5 stj\u00e4rnor och IIHS har plockat ut bilen i sin utm\u00e4rkelse ”Top Safety Pick Plus”. Ut\u00f6ver detta har bilen s\u00e4kerhetsfunktioner som kollisionsvarning, n\u00f6dbromsar, k\u00f6rf\u00e4ltsassistanssystem osv.<\/p>\n\n\n\n

Avskrivningsgrad<\/h4>\n\n\n\n

Mazda-bilar har ett stort \u00e5terf\u00f6rs\u00e4ljningsv\u00e4rde tack vare sin stora tillf\u00f6rlitlighet och h\u00e5llbarhet. Mazda-bilar har en genomsnittlig v\u00e4rdeminskning p\u00e5 cirka 40 % efter 5 \u00e5r. Mazda CX-30 har en v\u00e4rdeminskning p\u00e5 cirka 43 % efter 5 \u00e5r, vilket g\u00f6r den till en bra bil att k\u00f6pa.<\/p>\n\n\n\n

Underh\u00e5ll och reparation<\/h4>\n\n\n\n

Underh\u00e5ll \u00e4r en viktig faktor f\u00f6r bilarnas tillf\u00f6rlitlighet. Ju mindre underh\u00e5llskostnaden \u00e4r, desto st\u00f6rre \u00e4r bilens tillf\u00f6rlitlighet. Mazda-bilar har en genomsnittlig \u00e5rlig underh\u00e5llskostnad p\u00e5 n\u00e4stan 450 dollar. Mazda CX-30 har en genomsnittlig underh\u00e5llskostnad p\u00e5 462 dollar per \u00e5r, med sina fantastiska kvalitetsdelar som g\u00f6r att det \u00e4r \u00e4nnu mindre vanligt med st\u00f6rre reparationer.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r Mazda CX-30 en bil med framhjulsdrift, bakhjulsdrift eller fyrhjulsdrift?<\/h4>\n\n\n\n

Mazda CX-30 \u00e4r en bil med fyrhjulsdrift.<\/p>\n\n\n\n

Hur m\u00e5nga s\u00e4ten finns det i Mazda CX-30?<\/h4>\n\n\n\n

Mazda CX-30 \u00e4r en bil med 5 platser. EPA-klassificeringen f\u00f6r denna bil \u00e4r: Small SUV 4WD<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r h\u00e4stkrafterna i en Mazda CX-30 och har den en turbo?<\/h3>\n\n\n\n

Mazda CX-30 har 227 h\u00e4stkrafter och ett vridmoment p\u00e5 310 lb-ft. Motorn \u00e4r en Intercooled Turbo Regular Unleaded I-4 med en cylindervolym p\u00e5 2,5 liter Br\u00e4nslesystemet \u00e4r: Bensin direktinsprutning.<\/p>\n\n\n\n

Vilken typ av hjul har den?<\/h4>\n\n\n\n

Mazda CX-30 har 18 X 7 tums aluminiumhjul fram och 18 X 7 tums aluminiumhjul bak.<\/p>\n\n\n\n

Vilka problem har Mazda CX-30?<\/h3>\n\n\n\n

Mazda \u00e5terkallar 13 857 CX-30-modeller p\u00e5 grund av ett problem med en lyftlucka som kan orsaka skador. Mazda sl\u00e4ppte ett pressmeddelande om att vissa CX-30-modeller fr\u00e5n 2020-2021 hade ett fel. N\u00e4r crossoveren befinner sig i ett lutande l\u00e4ge kan det hissluckan ov\u00e4ntat bli l\u00e4gre.<\/p>\n\n\n\n

Hur tillf\u00f6rlitlig \u00e4r Mazda CX-30 fr\u00e5n 2021?<\/h4>\n\n\n\n

Consumer Reports s\u00e4ger att den nya CX-30 i \u00e5r har ett betyg p\u00e5 fem av fem f\u00f6rutsp\u00e5dda tillf\u00f6rlitligheter. SUV:ns drivlina var det enda problemomr\u00e5det, vilket gav den ett tillf\u00f6rlitlighetsbetyg p\u00e5 fem av fem.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r 2020 Mazda CX-30 en bra bil?<\/h4>\n\n\n\n

Consumer Reports rankade 2020 CX-30 som nummer 1 bland 2020 SUV:er n\u00e4r det g\u00e4ller tillf\u00f6rlitlighet. Den \u00f6vergripande tillf\u00f6rlitligheten fick ett perfekt 8-betyg. \u00c4ven om CX-30 p\u00e5verkades av \u00e5terkallelser och kraftutrustningar \u00e4r den fortfarande en p\u00e5litlig bil.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Japanska bilm\u00e4rken \u00e4r ofta k\u00e4nda f\u00f6r sin tillf\u00f6rlitlighet och h\u00e5llbarhet, och Mazda \u00e4r inget undantag. Mazda CX-30 \u00e4r en subkompakt crossover SUV och \u00e4r efterf\u00f6ljaren till den tidigare CX-3 SUV:n.<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[53],"tags":[24],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3470"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3470"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3470\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3471,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3470\/revisions\/3471"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3470"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3470"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3470"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}