{"id":3468,"date":"2022-02-16T12:26:33","date_gmt":"2022-02-16T12:26:33","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=3468"},"modified":"2022-02-16T12:26:36","modified_gmt":"2022-02-16T12:26:36","slug":"mazda-cx-3-tillforlitlighet","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/mazda-cx-3-tillforlitlighet\/","title":{"rendered":"Mazda CX-3 Tillf\u00f6rlitlighet"},"content":{"rendered":"\n

Japanska bilm\u00e4rken \u00e4r ofta k\u00e4nda f\u00f6r sin tillf\u00f6rlitlighet och h\u00e5llbarhet, och Mazda \u00e4r inget undantag. Mazda CX-3 \u00e4r en subkompakt crossover-SUV som introducerades 2016, men den lades nyligen ned 2021 och ersattes av CX-30.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6versikt<\/h2>\n\n\n\n

Mazda CX-3 \u00e4r fortfarande en bra bil att k\u00f6pa \u00e4ven efter att den har upph\u00f6rt. Bilen hade tv\u00e5 typer av drivlinor med sin 1,5 L motor och en 2,0 L motor. Den finns ocks\u00e5 i flera trimniv\u00e5er av och det finns ocks\u00e5 ett fyrhjulsdrivet alternativ tillg\u00e4ngligt f\u00f6r bilen.<\/p>\n\n\n\n

Tillf\u00f6rlitlighet<\/h2>\n\n\n\n

P\u00e5litlighet \u00e4r ofta ett viktigt problem f\u00f6r m\u00e4nniskor innan de k\u00f6per en bil och Mazda anses vara ett av de mest p\u00e5litliga bilm\u00e4rkena. Mazda har ocks\u00e5 ett gott rykte n\u00e4r det g\u00e4ller tillf\u00f6rlitlighet och har rankats som det femte mest tillf\u00f6rlitliga m\u00e4rket av 32 bilm\u00e4rken. CX-3 har bra betyg och recensioner n\u00e4r det g\u00e4ller tillf\u00f6rlitlighet. Consumer Reports betygsatte bilen med 5 av 5 stj\u00e4rnor och J.D Power betygsatte bilen med 72 av 100 po\u00e4ng.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4kerhet<\/h4>\n\n\n\n

N\u00e4r det g\u00e4ller s\u00e4kerhetsalternativ har Mazda haft hyfsade betyg genom tiderna. Bilarna \u00e4r ocks\u00e5 regelbundet krocktestade. CX-3 har krocktestats av b\u00e5de IIHS och NHTSA och de har betygsatt bilen med bra resultat. Dessutom har bilen m\u00e5nga bra s\u00e4kerhetsfunktioner som \u00f6vervakning av d\u00f6da vinklar, smart bromssystem, farth\u00e5llare, k\u00f6rf\u00e4ltsvarnare, k\u00f6rf\u00e4ltsvarnare osv.<\/p>\n\n\n\n

Avskrivningsgrad<\/h4>\n\n\n\n

Mazda-bilar har ett stort \u00e5terf\u00f6rs\u00e4ljningsv\u00e4rde tack vare sin stora tillf\u00f6rlitlighet och h\u00e5llbarhet. Mazda-bilar har en genomsnittlig v\u00e4rdeminskning p\u00e5 cirka 40 % efter 5 \u00e5r. Mazda CX-3 har en l\u00e5g avskrivningsgrad p\u00e5 39 % \u00e4ven efter 5 \u00e5r, vilket g\u00f6r den fortfarande till en bra bil att k\u00f6pa.<\/p>\n\n\n\n

Underh\u00e5ll och reparation<\/h4>\n\n\n\n

Underh\u00e5ll \u00e4r en viktig faktor f\u00f6r bilarnas tillf\u00f6rlitlighet. Ju mindre underh\u00e5llskostnaden \u00e4r, desto st\u00f6rre \u00e4r bilens tillf\u00f6rlitlighet. Mazda-bilar har en genomsnittlig \u00e5rlig underh\u00e5llskostnad p\u00e5 n\u00e4stan 450 dollar. Mazda 2 har en genomsnittlig underh\u00e5llskostnad p\u00e5 345 dollar per \u00e5r och risken f\u00f6r st\u00f6rre reparationer \u00e4r ocks\u00e5 liten.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r Mazda CX-3 en framhjulsdriven, bakhjulsdriven eller fyrhjulsdriven bil?<\/h4>\n\n\n\n

Mazda CX-3 \u00e4r en bil med framhjulsdrift.<\/p>\n\n\n\n

Hur m\u00e5nga platser finns det i Mazda CX-3?<\/h4>\n\n\n\n

Mazda CX-3 \u00e4r en bil med 5 sittplatser. EPA-klassificeringen f\u00f6r denna bil \u00e4r: Kompaktbilar<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r h\u00e4stkrafterna i en Mazda CX-3 och har den en turbo?<\/h4>\n\n\n\n

Mazda CX-3 har 148 h\u00e4stkrafter och ett vridmoment p\u00e5 146 lb-ft. Motorn \u00e4r en Regular Unleaded I-4 med en cylindervolym p\u00e5 2,0 liter Br\u00e4nslesystemet \u00e4r: Bensin direktinsprutning.<\/p>\n\n\n\n

Hur stort \u00e4r bagageutrymmet i Mazda CX-3?<\/h4>\n\n\n\n

56,7 kubikfot (1,606 m3 )<\/p>\n\n\n\n

Hur stor markfrig\u00e5ng har Mazda CX-3?<\/h4>\n\n\n\n

6,1 tum ( 15,49 cm )<\/p>\n\n\n\n

Vilken typ av hjul har den?<\/h4>\n\n\n\n

Mazda CX-3 har 16 X 6,5 tums aluminiumhjul fram och 16 X 6,5 tums aluminiumhjul bak.<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r det f\u00f6r fel p\u00e5 Mazda CX-3?<\/h4>\n\n\n\n

Consumer Reports rankar 2017 \u00e5rs Mazda CX-3 p\u00e5 20 % i tillf\u00f6rlitlighet. De mest s\u00e5rbara komponenterna i den lilla SUV:n \u00e4r dess klimatsystem och kraftv\u00e4xel. \u00c4garna rapporterade mer \u00e4n genomsnittligt problem med fj\u00e4dringssystemet.<\/p>\n\n\n\n

Varf\u00f6r har Mazda avvecklat CX-3?<\/h4>\n\n\n\n

Mazda har inte gett n\u00e5gon f\u00f6rklaring till beslutet att upph\u00f6ra med produktionen av dessa tv\u00e5 modeller. Mazda uppgav att man inte kommer att erbjuda CX-3 eller Mazda6 \u00e5r 2022 eftersom ”konsumenternas intresse forts\u00e4tter att utvecklas”. Vi har k\u00e4nt att CX-3:s dagar \u00e4r \u00f6ver sedan introduktionen av CX-30 \u00e5r 2020.<\/p>\n\n\n\n

Vilket \u00e5rsmodell av Mazda CX-3 \u00e4r b\u00e4st?<\/h3>\n\n\n\n

De b\u00e4sta \u00e5ren f\u00f6r Mazda CX-3 var 2016-2018 och 2020-2021. \u00c4ven om Mazda CX-3 har f\u00e5 problem \u00e4r de k\u00e4nda f\u00f6r sina h\u00f6ga tillf\u00f6rlitlighetsbetyg och sin genomsnittliga tillf\u00f6rlitlighet. NHTSA har gett Mazda CX-3 ett h\u00f6gt s\u00e4kerhetsbetyg varje \u00e5r.<\/p>\n\n\n\n

Hur m\u00e5nga mil h\u00e5ller en Mazda CX-3?<\/h4>\n\n\n\n

Bilen \u00e4r h\u00e5llbar och kan l\u00e4tt h\u00e5lla mellan 150 000 och 200 000 mil.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Japanska bilm\u00e4rken \u00e4r ofta k\u00e4nda f\u00f6r sin tillf\u00f6rlitlighet och h\u00e5llbarhet, och Mazda \u00e4r inget undantag. Mazda CX-3 \u00e4r en subkompakt crossover-SUV som introducerades 2016, men den lades nyligen ned 2021<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[53],"tags":[24],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3468"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3468"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3468\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3469,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3468\/revisions\/3469"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3468"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3468"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3468"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}