{"id":3437,"date":"2022-02-09T10:49:16","date_gmt":"2022-02-09T10:49:16","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=3437"},"modified":"2022-02-09T10:49:20","modified_gmt":"2022-02-09T10:49:20","slug":"har-mercedes-eqs-en-bagageutrymme","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/har-mercedes-eqs-en-bagageutrymme\/","title":{"rendered":"Har Mercedes EQS en bagageutrymme?"},"content":{"rendered":"\n

Den helt nya Mercedes EQS fr\u00e5n 2022 \u00e4r en toppmodern Mercedes-elbil och m\u00e5nga anser att det \u00e4r den lyxigaste elbilen p\u00e5 planeten. EQS \u00e4r enorm b\u00e5de f\u00f6r att den l\u00e4mnar ett enormt fotavtryck och f\u00f6r att den v\u00e4ger som ett medelstort berg, men Mercedes har aldrig t\u00e4nkt att EQS skulle vara n\u00e5got annat \u00e4n en lyxig f\u00e4stning p\u00e5 hjul.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4r det g\u00e4ller lyx kan ingen annan bil p\u00e5 marknaden konkurrera med EQS, inte ens Porsche Taycan eller Audi e-Tron GT. Med ett s\u00e5 stort chassi erbjuder EQS ett enormt bagageutrymme med mer \u00e4n 22 kubikmeter utrymme, vilket \u00e4r l\u00e5ngt \u00f6ver vad till och med den m\u00e4ktiga S-klassen kan erbjuda.<\/p>\n\n\n\n

Som s\u00e5dan finns det knappast n\u00e5got behov av att EQS \u00e4ven ska erbjuda ett fr\u00e4mre bagageutrymme, och det \u00e4r d\u00e4rf\u00f6r EQS inte finns tillg\u00e4nglig med ett fr\u00e4mre bagageutrymme. Detta \u00e4r dock inte ett fall av ett klassiskt missat tillf\u00e4lle eftersom Mercedes i EQS har inf\u00f6rlivat ett futuristiskt luftreningssystem som st\u00e4ndigt renar den inre luftkvaliteten.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes positionerade EQS som en helt\u00e4ckande lyxbil utan att f\u00f6rs\u00f6ka g\u00f6ra den sportig. AMG EQS \u00e4r det sportiga valet i g\u00e4nget, men \u00e4ven EQS AMG \u00e4r tung och \u00e4r mestadels skr\u00e4ddarsydd f\u00f6r otyglad komfort, tystnad och anv\u00e4ndarv\u00e4nlighet.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes EQS – Praktiskhet<\/h2>\n\n\n\n

Som vi n\u00e4mnde i b\u00f6rjan har EQS ingen bagageutrymme framtill eftersom den platsen \u00e4r reserverad f\u00f6r Mercedes Air Balance-system som st\u00e4ndigt f\u00f6rb\u00e4ttrar luftkvaliteten i kup\u00e9n. EQS erbjuder gott om huvud- och benutrymme b\u00e5de f\u00f6r de fr\u00e4mre och bakre passagerarna. Du kan enkelt ta med upp till fem personer i EQS, \u00e4ven p\u00e5 l\u00e4ngre resor.<\/p>\n\n\n\n

Detta skadar inte EQS:s praktiska egenskaper alltf\u00f6r mycket eftersom den redan erbjuder 22 kubikfot bagageutrymme. F\u00f6r att ge en liten kontext erbjuder S-klassen h\u00f6gst 14 kubikfot bagageutrymme, men vissa modeller erbjuder \u00e4nnu mindre \u00e4n s\u00e5. Tesla Model erbjuder 28 kubikfot f\u00f6rvaringsutrymme utan att ta h\u00e4nsyn till det fr\u00e4mre bagageutrymmet.<\/p>\n\n\n\n

Du kan s\u00e4nka ner den andra s\u00e4tesraden i EQS om du vill maximera lastutrymmet i EQS till h\u00e4pnadsv\u00e4ckande 68 kubikfot medan det maximala som Model S erbjuder med baks\u00e4tena nedf\u00e4llda \u00e4r 58 kubikfot. Model S erbjuder dock ocks\u00e5 ett bagageutrymme p\u00e5 5,3 kubikmeter framtill.<\/p>\n\n\n\n

Allt som allt erbjuder EQS tillr\u00e4ckligt med lastutrymme f\u00f6r 99 procent av m\u00e4nniskorna och de flesta som tenderar att k\u00f6pa bilar som EQS \u00e4r \u00e4nd\u00e5 inte s\u00e5 intresserade av lastutrymme. EQS erbjuder ocks\u00e5 mycket utrymme f\u00f6r alla passagerare, men det \u00e4r inte p\u00e5 samma niv\u00e5 som S-klass.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Air Balance – Ett futuristiskt luftreningssystem som \u00e4r placerat i den fr\u00e4mre bagageluckan p\u00e5 EQS.<\/h2>\n\n\n\n

Att inte ha ett fr\u00e4mre bagageutrymme i EQS \u00e4r inte perfekt, men att ha ett toppmodernt luftreningssystem \u00e4r utan tvekan mycket b\u00e4ttre, s\u00e4rskilt med tanke p\u00e5 att EQS redan erbjuder mycket utrymme till att b\u00f6rja med. Air Balance-systemet anv\u00e4nder en kombination av tr\u00e4kol och joniserare f\u00f6r att befria interi\u00f6ren fr\u00e5n d\u00e5lig luftkvalitet.<\/p>\n\n\n\n

Detta system skickar ocks\u00e5 st\u00e4ndigt ut en elektrisk laddning som eliminerar d\u00e5lig lukt. Det h\u00e4r systemet fungerar b\u00e4st om du kombinerar det med Mercedes luftdoftsystem som st\u00e4ndigt s\u00e4nder ut Mercedestillverkade dofter f\u00f6r att ytterligare f\u00f6rb\u00e4ttra den inre atmosf\u00e4ren i EQS.<\/p>\n\n\n\n

Systemet \u00e4r placerat d\u00e4r det fr\u00e4mre bagageluckan annars skulle vara och det \u00e4r tillr\u00e4ckligt stort f\u00f6r att Mercedes helt ska \u00f6verge id\u00e9n om att bygga in en fr\u00e4mre bagagelucka i EQS. Med tanke p\u00e5 att EQS redan erbjuder mer \u00e4n tillr\u00e4ckligt med utrymme baktill kommer man dock inte att sakna ett bagageutrymme framtill.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes EQS – planetens lyxigaste EV<\/h2>\n\n\n\n

Marknaden f\u00f6r premium-EV:er \u00e4r full av otaliga fantastiska alternativ som Porsche Taycan, nya Model S, Audi e-Tron GT, nya Lucid Air och alla andra kommande lyx-EV:er. \u00c4ven om alla dessa verkligen \u00e4r imponerande kan de helt enkelt inte matcha EQS n\u00e4r det g\u00e4ller lyx.<\/p>\n\n\n\n

EQS kan skryta med funktioner som den otroligt snygga Hyperscreen som anv\u00e4nder en 56″ tum stor glaspanel som rymmer n\u00e5gra olika sk\u00e4rmar som styr i princip allt i bilen. De material som anv\u00e4nds i EQS \u00e4r o\u00f6vertr\u00e4ffade och fj\u00e4dringen kan kontrollera den enorma vikten.<\/p>\n\n\n\n

Den f\u00f6rmodligen mest lyxiga aspekten av EQS \u00e4r kalibreringen av det elektriska drivsystemet eftersom det \u00e4r s\u00e5 v\u00e4lkalibrerat att det k\u00e4nns mjukare \u00e4n till och med den mjukaste V12:an. N\u00e4stan alla t\u00e4nkbara funktioner finns i EQS och det finns verkligen ingen konkurrens h\u00e4r.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnittet<\/h2>\n\n\n\n

Vilken \u00e4r den mest praktiska elbilen p\u00e5 planeten?<\/h4>\n\n\n\n

Den mest praktiska elbilen p\u00e5 planeten \u00e4r den helt nya Rivian R1T eftersom den har mer bagageutrymme \u00e4n alla andra elbilar som finns. Det beror p\u00e5 att Rivian har en riktig lastbilss\u00e4ng som kan l\u00e5sas, den har ocks\u00e5 ett bagageutrymme framtill och ett s\u00e4rskilt f\u00f6rvaringsutrymme bakom den andra s\u00e4tesraden.<\/p>\n\n\n\n

Den nya Ford F150 Lightning \u00e4r ocks\u00e5 en ganska praktisk bil och det \u00e4r Tesla Model X ocks\u00e5. N\u00e4r det g\u00e4ller passagerarutrymme tar Model X priset, men EQS \u00e4r inte l\u00e5ngt efter, \u00e5tminstone inte n\u00e4r det g\u00e4ller de tv\u00e5 f\u00f6rsta raderna.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Mercedes EQS v\u00e4rd det?<\/h4>\n\n\n\n

Mercedes Benz EQS \u00e4r verkligen v\u00e4rd det om du \u00e4r p\u00e5 marknaden f\u00f6r en elbil som bekv\u00e4mt kan ta dig l\u00e4ngre \u00e4n n\u00e5gon annan elbil. EQS lyckades k\u00f6ra mer \u00e4n 400 miles p\u00e5 en enda laddning, vilket gjorde den till den rekordh\u00e5llande EV:n vid den tidpunkten.<\/p>\n\n\n\n

EQS erbjuder \u00f6verl\u00e4gsen komfort, \u00f6verl\u00e4gsen teknik och till och med \u00f6verl\u00e4gsen \u00f6nskv\u00e4rdhet. Det b\u00e4sta valet av alla \u00e4r EQS 350 eftersom den kostar mindre \u00e4n sin storebror EQS 580 samtidigt som den \u00e4r rikligt kraftfull.<\/p>\n\n\n\n

Varf\u00f6r har elbilar s\u00e5 mycket f\u00f6rvaringsutrymme?<\/h4>\n\n\n\n

Elbilar \u00e4r utrustade med f\u00e4rre r\u00f6rliga delar av drivlinan, vilket inneb\u00e4r att det finns mer utrymme f\u00f6r ditt bagage. Elbilar anv\u00e4nder inte stora och tunga motorer eftersom elmotorerna \u00e4r mycket mindre och vanligtvis placeras direkt ovanp\u00e5 eller n\u00e4ra hjulen.<\/p>\n\n\n\n

Detta g\u00f6r EV:er perfekta f\u00f6r dem som beh\u00f6ver mycket utrymme eftersom majoriteten av EV:erna d\u00e4r ute har mycket mer f\u00f6rvaringsutrymme j\u00e4mf\u00f6rt med en j\u00e4mf\u00f6rbar variant av en ICE-bil.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Den helt nya Mercedes EQS fr\u00e5n 2022 \u00e4r en toppmodern Mercedes-elbil och m\u00e5nga anser att det \u00e4r den lyxigaste elbilen p\u00e5 planeten. EQS \u00e4r enorm b\u00e5de f\u00f6r att den l\u00e4mnar<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3437"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3437"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3437\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3438,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3437\/revisions\/3438"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3437"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3437"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3437"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}