{"id":3370,"date":"2022-02-09T10:20:53","date_gmt":"2022-02-09T10:20:53","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=3370"},"modified":"2022-02-09T10:25:37","modified_gmt":"2022-02-09T10:25:37","slug":"maserati-ghibli-tillforlitlighet","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/maserati-ghibli-tillforlitlighet\/","title":{"rendered":"Maserati Ghibli Tillf\u00f6rlitlighet"},"content":{"rendered":"\n

Den italienska fordonstillverkaren Maserati \u00e4r ett lyxbilsm\u00e4rke och de har tillverkat dessa bilar som \u00e4r ganska k\u00e4nda i v\u00e4rlden. Maserati Ghibli \u00e4r en executive lyxbil som \u00e4r en 4-d\u00f6rrars sedan och har premium- och lyxfunktioner. Maseratis tillf\u00f6rlitlighet \u00e4r dock inte det mest anm\u00e4rkningsv\u00e4rda med dem.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6versikt<\/h2>\n\n\n\n

Ghibli introducerades f\u00f6rst 1967, men den senaste generationen lanserades 2013. Bilens tidigare generationer \u00e4r \u00e5rsmodeller, och den senaste generationen \u00e4r ocks\u00e5 en fantastisk bil med tv\u00e5 varianter. Basmodellen har en 3,0 L twin-turbo-motor och Ghibli S-modellen har en 3,8 L twin-turbo-motor.<\/p>\n\n\n\n

Tillf\u00f6rlitlighet<\/h2>\n\n\n\n

Innan man k\u00f6per en bil \u00e4r det mycket viktigt att ha kunskap om bilens tillf\u00f6rlitlighet. \u00c4rligt talat har Maserati inte varit det mest p\u00e5litliga bilm\u00e4rket och det kritiseras ofta. ReliabilityIndex har rankat dem p\u00e5 40 av 40 bilm\u00e4rken. Ghibli har dock goda recensioner och den har ett betyg p\u00e5 7 av 10.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4kerhet<\/h4>\n\n\n\n

S\u00e4kerhetsfaktorn p\u00e5verkar ocks\u00e5 tillf\u00f6rlitligheten hos en bil eftersom s\u00e4kerhet \u00e4r ett m\u00e5ste i bilar. Maserati-bilar har bra s\u00e4kerhetsfunktioner och m\u00e4tningar, och de krocktestas ocks\u00e5 regelbundet. Ghibli har ocks\u00e5 testats av IIHS och NHTSA och f\u00e5tt bra resultat. Dessutom har bilen s\u00e4kerhetsfunktioner som k\u00f6rf\u00e4ltsassistent, aktiv \u00f6vervakning av d\u00f6da vinkeln, krockkuddar osv.<\/p>\n\n\n\n

Avskrivningsgrad<\/h4>\n\n\n\n

Tillf\u00f6rlitligheten \u00e4r ocks\u00e5 beroende av bilarnas avskrivningsgrad. Maserati och m\u00e5nga andra exotiska bilm\u00e4rken som Maserati f\u00f6rlorar sitt v\u00e4rde ganska snabbt p\u00e5 grund av deras h\u00f6ga underh\u00e5llskostnader och k\u00e4nsliga kvalitet. Maserati Ghibli f\u00f6rlorar cirka 54 % efter 5 \u00e5r.<\/p>\n\n\n\n

Underh\u00e5ll och reparation<\/h4>\n\n\n\n

Underh\u00e5llskostnaden p\u00e5verkar vanligtvis en bils tillf\u00f6rlitlighet till st\u00f6rsta delen. Importerade bilm\u00e4rken som Maserati kostar mycket p\u00e5 grund av deras lyxiga kvalitet och dyra delar. I genomsnitt kostar Maseratis mer \u00e4n 1 000 dollar per \u00e5r f\u00f6r allt underh\u00e5ll. Maserati Ghibli kostar dock i genomsnitt omkring 700 dollar per \u00e5r.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r Maserati Ghibli en framhjulsdriven, bakhjulsdriven eller fyrhjulsdriven bil?<\/h4>\n\n\n\n

Maserati Ghibli \u00e4r en bakhjulsdriven bil.<\/p>\n\n\n\n

Hur m\u00e5nga s\u00e4ten finns det i Maserati Ghibli?<\/h4>\n\n\n\n

Maserati Ghibli \u00e4r en bil med 5 sittplatser. EPA-klassificeringen f\u00f6r denna bil \u00e4r: Mellanstora bilar.<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r h\u00e4stkrafterna i en Maserati Ghibli och har den en turbo?<\/h3>\n\n\n\n

Maserati Ghibli har 424 h\u00e4stkrafter och ett vridmoment p\u00e5 428 lb-ft. Motorn \u00e4r en Twin Turbo Premium Unleaded V-6 med en cylindervolym p\u00e5 3,0 liter Br\u00e4nslesystemet \u00e4r: Bensin direktinsprutning.<\/p>\n\n\n\n

Hur stort \u00e4r bagageutrymmet i Maserati Ghibli?<\/h4>\n\n\n\n

17,7 kubikfot ( 0,501 m3 )<\/p>\n\n\n\n

Vilken typ av hjul har den?<\/h4>\n\n\n\n

Maserati Ghibli har 19 X 8,5 tums aluminiumhjul fram och 19 X 10 tums aluminiumhjul bak.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Maserati Ghibli en bra bil?<\/h3>\n\n\n\n

Insurance Institute of Highway Safety (IIHS) har bed\u00f6mt 2020 \u00e5rs modell. Maserati Ghibli fick betyget ”Bra” av Insurance Institute of Highway Safety (IIHS) f\u00f6r sidokollisionstester, takh\u00e5llfasthetstester, krockskydd bak\u00e5t och hj\u00e4lmst\u00f6d, sm\u00e5 \u00f6verlappande fronttester och m\u00e5ttligt \u00f6verlappande fronttester.<\/p>\n\n\n\n

Varf\u00f6r \u00e4r begagnade Ghibli s\u00e5 billiga?<\/h3>\n\n\n\n

Maseratis \u00e4r en lyxig sportbil som har en mycket h\u00f6g avskrivningsgrad. Det \u00e4r d\u00e4rf\u00f6r de \u00e4r s\u00e5 attraktiva. Maseratis som till och med \u00e4r \u00e4ldre \u00e4n 100 000 \u00e5r skrivs av snabbt, s\u00e5 det \u00e4r inte ovanligt att man hittar dem f\u00f6r 60-80 procent av deras ursprungliga pris p\u00e5 100 000 dollar.<\/p>\n\n\n\n

Har Ghibli en Ferrari-motor?<\/h4>\n\n\n\n

Ghiblis 3,0-liters V6-motor med dubbelturboaggregat \u00e4r byggd av Ferrari f\u00f6r att ge inspirerade prestanda i en lyxig sportlimousin. Den har ocks\u00e5 en differential med begr\u00e4nsad glidning. Det finns fyra k\u00f6rl\u00e4gen: Normal, Sport och Off Road, samt I.C.E. (Increased control & efficiency).<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Maserati b\u00e4ttre \u00e4n BMW?<\/h4>\n\n\n\n

Ghibli \u00e4r utklassad i 5-serien och Maserati \u00e4r mycket dyrare. BMW \u00e4r mer sofistikerad, effektivare och mer v\u00e4lbyggd. Den har ocks\u00e5 m\u00e5nga fler s\u00e4kerhets- och prylfunktioner. Maserati kan dock bara handla p\u00e5 sitt unika namn och sitt (visserligen) vackra utseende.<\/p>\n\n\n\n

Har Maserati m\u00e5nga problem?<\/h4>\n\n\n\n

Maserati \u00e4r inte k\u00e4nd f\u00f6r att vara p\u00e5litlig. Den har ett antal problem. De vanligaste problemen \u00e4r elektriska eller med fj\u00e4dring och axel. Trots att Maserati blir mer popul\u00e4r bland k\u00f6parna blir dess tillf\u00f6rlitlighet inte b\u00e4ttre.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Den italienska fordonstillverkaren Maserati \u00e4r ett lyxbilsm\u00e4rke och de har tillverkat dessa bilar som \u00e4r ganska k\u00e4nda i v\u00e4rlden. Maserati Ghibli \u00e4r en executive lyxbil som \u00e4r en 4-d\u00f6rrars sedan<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[51],"tags":[24],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3370"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3370"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3370\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3371,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3370\/revisions\/3371"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3370"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3370"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3370"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}