{"id":3358,"date":"2022-02-09T10:16:59","date_gmt":"2022-02-09T10:16:59","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=3358"},"modified":"2022-02-09T10:17:04","modified_gmt":"2022-02-09T10:17:04","slug":"lincoln-nautilus-tillforlitlighet","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/lincoln-nautilus-tillforlitlighet\/","title":{"rendered":"Lincoln Nautilus Tillf\u00f6rlitlighet"},"content":{"rendered":"\n

\u00c5r 2018 \u00e4ndrade Lincoln namnet p\u00e5 MKX till Nautilus n\u00e4r de bytte fr\u00e5n namn med tre bokst\u00e4ver till fullst\u00e4ndiga namn. Det var mer \u00e4n ett namnbyte. Nautilus hade en helt ny design. Trots att den \u00e4r en mellanstor lyx-SUV har den en ganska imponerande interi\u00f6r och har plats f\u00f6r upp till fem passagerare.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6versikt<\/h2>\n\n\n\n

Ett lyxfordon i Amerika inneb\u00e4r vanligtvis ett enormt fordon. Limousinen Town Car och Navigator \u00e4r alltid Lincolns erbjudanden i det lyxsegmentet. Lyxbilar beh\u00f6ver dock inte alltid vara stora. Med detta i \u00e5tanke beslutade Lincoln att introducera en kompakt SUV som direkt konkurrerar med lyxiga mellanstora SUV:er. En turboladdad 2,0-liters 4-cylindrig motor driver Nautilus som ger 250 h\u00e4stkrafter. Den kan accelerera fr\u00e5n 0-60 mph p\u00e5 cirka 6,8 sekunder.<\/p>\n\n\n\n

Tillf\u00f6rlitlighet<\/h2>\n\n\n\n

Lyxbilarna anses eller antas vara topprankade i n\u00e4stan alla avdelningar n\u00e4r man best\u00e4mmer f\u00f6ruts\u00e4gbarhetsfaktorn. Lincoln Nautilus f\u00f6rutsp\u00e5ddes ocks\u00e5 vara imponerande. 2021 \u00e5rs modell av Lincoln Nautilus tog sig till den h\u00e4r listan \u00f6ver mest tillfredsst\u00e4llande mellanstora SUV:er. Det var dock lite \u00f6verraskande f\u00f6r alla eftersom den fick ett ganska l\u00e5gt helhetsbetyg fr\u00e5n Consumer Reports.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4kerhet<\/h4>\n\n\n\n

Nautilus fick bra resultat i b\u00e5de NHTSA:s och IIHS:s s\u00e4kerhetstester. Enligt National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) har Nautilus ett femstj\u00e4rnigt betyg. IIHS har ocks\u00e5 utsett den till ett av Top Safety Picks, vilket visar p\u00e5 ett bra resultat n\u00e4r det g\u00e4ller s\u00e4kerhet.<\/p>\n\n\n\n

Avskrivningsgrad<\/h4>\n\n\n\n

Generellt sett v\u00e4rdeminskar Lincoln-fordon i samma procentandel, de h\u00e5ller inte sitt v\u00e4rde s\u00e5 l\u00e4nge. Efter 5 \u00e5r ber\u00e4knas Lincoln Nautilus ha skrivits ned med cirka 51 % och ha ett \u00e5terf\u00f6rs\u00e4ljningsv\u00e4rde p\u00e5 27 510 dollar.<\/p>\n\n\n\n

Underh\u00e5ll och reparation<\/h4>\n\n\n\n

Under de f\u00f6rsta 10 \u00e5ren av \u00e4gande kommer underh\u00e5ll och reparationer att kosta cirka 11 326 dollar p\u00e5 en Lincoln Nautilus. Lincoln Nautilus sl\u00e5r branschgenomsnittet f\u00f6r lyxiga SUV:er med 4 134 dollar.<\/p>\n\n\n\n

VANLIGA FR\u00c5GOR<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r Lincoln Nautilus en framhjulsdriven, bakhjulsdriven eller fyrhjulsdriven bil?<\/h4>\n\n\n\n

Lincoln Nautilus \u00e4r en bil med framhjulsdrift.<\/p>\n\n\n\n

Hur m\u00e5nga s\u00e4ten finns det i Lincoln Nautilus?<\/h4>\n\n\n\n

Lincoln Nautilus \u00e4r en bil med 5 platser. EPA-klassificeringen f\u00f6r denna bil \u00e4r: Small SUV 2WD<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r h\u00e4stkrafterna i en Lincoln Nautilus och har den en turbo?<\/h4>\n\n\n\n

Lincoln Nautilus har 250 h\u00e4stkrafter och ett vridmoment p\u00e5 280 lb-ft. Motorn \u00e4r en Intercooled Turbo Premium Unleaded I-4 med en cylindervolym p\u00e5 2,0 liter Br\u00e4nslesystemet \u00e4r: Bensin direktinsprutning.<\/p>\n\n\n\n

Hur stor markfrig\u00e5ng har Lincoln Nautilus?<\/h4>\n\n\n\n

7,9 tum ( 20,07 cm )<\/p>\n\n\n\n

Vilken typ av hjul har den?<\/h4>\n\n\n\n

Lincoln Nautilus har 18 X 8 tums aluminiumhjul fram och 18 X 8 tums aluminiumhjul bak.<\/p>\n\n\n\n

Vilka problem har Lincoln Nautilus?<\/h3>\n\n\n\n

Det h\u00e4r \u00e4r faktiska klagom\u00e5l som l\u00e4mnats in till NHTSA om 2019 \u00e5rs Lincoln Nautilus transmissionsproblem. TRANSMISSIONEN RYCKER P\u00c5 GRUND AV AUTOMATISK V\u00c4XLING OCH VID L\u00c5GA HASTIGHETER. ACCELERERAR FRAM\u00c5T. \u00c5TERF\u00d6RS\u00c4LJARE S\u00c4GER ATT FORD BRYR SIG MEN KAN INTE REPARERA. INTR\u00c4FFAR OM FORDONET INTE \u00c4R I R\u00d6RELSE.<\/p>\n\n\n\n

Har Lincoln Nautilus problem med v\u00e4xell\u00e5dan?<\/h4>\n\n\n\n

CSK&D unders\u00f6ker rapporter om att Ford Edge 2020, 2021 Lincoln Nautilus och 2020 Lincoln Nautilus fordon kan ha problem med v\u00e4xell\u00e5dan. Det kan bland annat handla om h\u00e5rda v\u00e4xlingar, st\u00e4ngning eller tvekan vid v\u00e4xling av v\u00e4xlar, samt l\u00e5ngsammare eller lunkande. Dessa problem kan orsakas av ett fel p\u00e5 v\u00e4xell\u00e5dan.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r 2021 Lincoln Nautilus ett bra fordon?<\/h4>\n\n\n\n

2021 Lincoln Nautilus \u00e4r en utm\u00e4rkt lyxig mellanstor SUV. Nautilus har en rymlig interi\u00f6r med plats f\u00f6r fem personer och h\u00f6gkvalitativa material. Den har ocks\u00e5 en 13,2-tums peksk\u00e4rm och m\u00e5nga standardfunktioner f\u00f6r f\u00f6rarassistans. Nautilus \u00e4r en bekv\u00e4m SUV att k\u00f6ra varje dag tack vare sin mjuka fj\u00e4dring och tysta kup\u00e9.<\/p>\n\n\n\n

Kr\u00e4ver Lincoln Nautilus premiumgas?<\/h4>\n\n\n\n

Ja, du beh\u00f6ver premium bensin f\u00f6r att driva din Lincoln Nautilus.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

\u00c5r 2018 \u00e4ndrade Lincoln namnet p\u00e5 MKX till Nautilus n\u00e4r de bytte fr\u00e5n namn med tre bokst\u00e4ver till fullst\u00e4ndiga namn. Det var mer \u00e4n ett namnbyte. Nautilus hade en helt<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[49],"tags":[24],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3358"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3358"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3358\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3359,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3358\/revisions\/3359"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3358"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3358"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3358"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}