{"id":3346,"date":"2022-02-09T10:13:32","date_gmt":"2022-02-09T10:13:32","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=3346"},"modified":"2022-02-09T10:13:36","modified_gmt":"2022-02-09T10:13:36","slug":"lincoln-corsair-tillforlitlighet","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/lincoln-corsair-tillforlitlighet\/","title":{"rendered":"Lincoln Corsair Tillf\u00f6rlitlighet"},"content":{"rendered":"\n

Lyxbilar fr\u00e5n Lincoln \u00e4r vanligtvis bra n\u00e4r det g\u00e4ller tillf\u00f6rlitlighet. Lincoln Corsair \u00e4r en kompakt lyxig crossover SUV som tillverkas av Lincoln, lyxm\u00e4rket fr\u00e5n Ford Motor Company. Den b\u00f6rjade tillverkas 2020 och ersatte Lincoln MKC.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6versikt<\/h2>\n\n\n\n

Lincoln Corsair f\u00f6rv\u00e4xlas ibland med Ford Corsair p\u00e5 grund av likheten i namnet. Det finns dock en hel del skillnader. Den 5-d\u00f6rrars SUV:n finns i b\u00e5de framhjuls- och fyrhjulsdrivna layouter. En 2,0-liters EcoBoost Turbo I4-motor driver Corsair och producerar 250 h\u00e4stkrafter. Motorn \u00e4r kopplad till en 8-v\u00e4xlad automatisk v\u00e4xell\u00e5da som hj\u00e4lper Corsair att accelerera fr\u00e5n 0 till 60 p\u00e5 6,2 sekunder.<\/p>\n\n\n\n

Tillf\u00f6rlitlighet<\/h2>\n\n\n\n

Lyxbilar ska f\u00e5 ett fullgott betyg p\u00e5 alla avdelningar. Det \u00e4r dock inte fallet med alla lyxbilar fr\u00e5n olika m\u00e4rken. Lyckligtvis \u00e4r Corsair en av de lyxbilar som \u00e4r v\u00e4rd varje spenderad krona. Enligt J.D. Power har 2021 \u00e5rs Lincoln Corsai ett prognostiserat betyg p\u00e5 87 av 100.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4kerhet<\/h4>\n\n\n\n

Lincoln Corsairs prestanda \u00e4r utm\u00e4rkt i alla parametrar f\u00f6r att avg\u00f6ra tillf\u00f6rlitligheten. Enligt NHTSA fick Corsair ett femstj\u00e4rnigt \u00f6vergripande s\u00e4kerhetsbetyg i krock- och s\u00e4kerhetstester.<\/p>\n\n\n\n

Avskrivningsgrad<\/h4>\n\n\n\n

Avskrivningsgraden f\u00f6r n\u00e4stan alla fordon fr\u00e5n m\u00e4rket Lincoln ligger p\u00e5 samma procentsats, de brukar inte h\u00e5lla sitt v\u00e4rde s\u00e5 bra med tiden. Lincoln Corsair \u00e4r inget undantag, den har en ber\u00e4knad v\u00e4rdeminskning p\u00e5 51 % efter 5 \u00e5r.<\/p>\n\n\n\n

Underh\u00e5ll och reparation<\/h4>\n\n\n\n

Lyxbilarna kr\u00e4ver vanligtvis lite extra underh\u00e5ll eftersom de \u00e4r dyra. Lincoln Corsairrr kommer att kosta cirka 11 121 dollar i underh\u00e5lls- och reparationskostnader under de f\u00f6rsta 10 \u00e5ren.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r Lincoln Corsair en framhjulsdriven, bakhjulsdriven eller fyrhjulsdriven bil?<\/h4>\n\n\n\n

Lincoln Corsair \u00e4r en bil med fyrhjulsdrift.<\/p>\n\n\n\n

Hur m\u00e5nga s\u00e4ten finns det i Lincoln Corsair?<\/h4>\n\n\n\n

Lincoln Corsair \u00e4r en bil med 5 platser. EPA-klassificeringen f\u00f6r denna bil \u00e4r: Small SUV 4WD<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r h\u00e4stkrafterna i en Lincoln Corsair och har den en turbo?<\/h4>\n\n\n\n

Lincoln Corsair har 266 h\u00e4stkrafter och ett vridmoment p\u00e5 NA lb-ft. Motorn \u00e4r en gas\/elektrisk I-4 med en cylindervolym p\u00e5 2,5 liter Br\u00e4nslesystemet \u00e4r: Sequential MPI.<\/p>\n\n\n\n

Hur stor markfrig\u00e5ng har Lincoln Corsair?<\/h4>\n\n\n\n

7,8 tum ( 19,81 cm )<\/p>\n\n\n\n

Vilken typ av hjul har den?<\/h3>\n\n\n\n

Lincoln Corsair har 19 X 8,5 tums aluminiumhjul fram och 19 X 8,5 tums aluminiumhjul bak.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Lyxbilar fr\u00e5n Lincoln \u00e4r vanligtvis bra n\u00e4r det g\u00e4ller tillf\u00f6rlitlighet. Lincoln Corsair \u00e4r en kompakt lyxig crossover SUV som tillverkas av Lincoln, lyxm\u00e4rket fr\u00e5n Ford Motor Company. Den b\u00f6rjade tillverkas<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[49],"tags":[24],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3346"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3346"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3346\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3347,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3346\/revisions\/3347"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3346"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3346"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3346"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}