{"id":3330,"date":"2022-02-09T10:08:35","date_gmt":"2022-02-09T10:08:35","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=3330"},"modified":"2022-02-09T10:08:37","modified_gmt":"2022-02-09T10:08:37","slug":"lexus-nx-tillforlitlighet","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/lexus-nx-tillforlitlighet\/","title":{"rendered":"Lexus NX Tillf\u00f6rlitlighet"},"content":{"rendered":"\n

Toyotas lyxdivision Lexus tillverkar den kompakta lyxiga crossover-SUV:n Lexus NX. Lyx och kraft \u00e4r synonymt med Lexus-namnet runt om i v\u00e4rlden. Den b\u00f6rjade tillverkas 2014 och har fortsatt p\u00e5 grund av sin positiva image och kundn\u00f6jdhet.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6versikt<\/h2>\n\n\n\n

I Europa \u00e4r Lexus NX den mest s\u00e5lda Lexusmodellen, och den \u00e4r ocks\u00e5 den mest s\u00e5lda lyxbilen i Ryssland. Denna 5-d\u00f6rrars SUV \u00e4r en klassisk lyx-SUV med oj\u00e4mf\u00f6rbar komfort och h\u00e5llbara egenskaper. En turboladdad fyrcylindrig direktinsprutningsmotor med fyra cylindrar och en cylindervolym p\u00e5 2,0 liter driver fordonet. Med en topphastighet p\u00e5 124 mph accelererar den h\u00e4r bilen fr\u00e5n noll till 60 mph p\u00e5 bara 7 sekunder, vilket \u00e4r ganska bra f\u00f6r en icke-sportsbil i den h\u00e4r klassen.<\/p>\n\n\n\n

Tillf\u00f6rlitlighet<\/h2>\n\n\n\n

Lexus bilar rankas h\u00f6gt i de flesta v\u00e4lrenommerade konsumentrapporter, vilket visar p\u00e5 deras tillf\u00f6rlitlighet och h\u00e5llbarhet. Lexusbilen kommer fr\u00e5n en av de mest betrodda biltillverkarna, Toyota, som \u00e4r k\u00e4nd f\u00f6r sina p\u00e5litliga motorer och h\u00f6gpresterande hantering och styrning. J.D Power f\u00f6rutsp\u00e5r att 2021 \u00e5rs NX kommer att f\u00e5 81 av 100 po\u00e4ng p\u00e5 tillf\u00f6rlitlighet.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4kerhet<\/h4>\n\n\n\n

Oavsett fordonstyp \u00e4r s\u00e4kerheten av st\u00f6rsta vikt. N\u00e4r det g\u00e4ller lyxbilar anses de i allm\u00e4nhet vara s\u00e4krare, eftersom de har b\u00e4ttre s\u00e4kerhetsfunktioner. Fem stj\u00e4rnor \u00e4r det h\u00f6gsta s\u00e4kerhetsbetyg som Lexus NX 2021 f\u00e5r av National Highway Traffic Safety Administration.<\/p>\n\n\n\n

Avskrivningsgrad<\/h4>\n\n\n\n

Avskrivningsgraden best\u00e4mmer v\u00e4rdet p\u00e5 ditt fordon efter en viss tid. Med andra ord visar den om fordonet beh\u00e5ller sitt v\u00e4rde eller inte. I Lexus NX:s fall ber\u00e4knas den ha en v\u00e4rdeminskning p\u00e5 45 % efter 5 \u00e5r och ett minskat \u00e5terf\u00f6rs\u00e4ljningsv\u00e4rde p\u00e5 cirka 23 982 dollar. Den \u00e4r allts\u00e5 ganska genomsnittlig n\u00e4r det g\u00e4ller att h\u00e5lla sitt v\u00e4rde.<\/p>\n\n\n\n

Underh\u00e5ll och reparation<\/h4>\n\n\n\n

Kostnaden f\u00f6r att underh\u00e5lla och reparera en Lexus NX 300 under de f\u00f6rsta tio \u00e5ren av \u00e4gande \u00e4r cirka 7 136 dollar. I j\u00e4mf\u00f6relse \u00e4r den genomsnittliga kostnaden per \u00e5r f\u00f6r lyxiga SUV:er 8 324 dollar. Dessutom finns det en 20,47% chans att NX 300 kommer att beh\u00f6va st\u00f6rre reparationer under denna tid.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r NX en framhjulsdriven, bakhjulsdriven eller fyrhjulsdriven bil?<\/h4>\n\n\n\n

NX \u00e4r en bil med framhjulsdrift.<\/p>\n\n\n\n

Hur m\u00e5nga s\u00e4ten finns det i Lexus NX?<\/h4>\n\n\n\n

NX \u00e4r en bil med 5 sittplatser. EPA-klassificeringen f\u00f6r denna bil \u00e4r: Small SUV 2WD<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r h\u00e4stkrafterna i en NX och har den en turbo?<\/h3>\n\n\n\n

NX har 235 h\u00e4stkrafter och ett vridmoment p\u00e5 258 lb-ft. Motorn \u00e4r en Intercooled Turbo Premium Unleaded I-4 med en cylindervolym p\u00e5 2,0 liter Br\u00e4nslesystemet \u00e4r: Br\u00e4nslesystemet \u00e4r: Port\/Direktinsprutning.<\/p>\n\n\n\n

Hur stor markfrig\u00e5ng har NX?<\/h4>\n\n\n\n

6,9 tum ( 17,53 cm )<\/p>\n\n\n\n

Vilken typ av hjul har den?<\/h4>\n\n\n\n

NX har 17 X 7 tums aluminiumhjul fram och 17 X 7 tums aluminiumhjul bak.<\/p>\n\n\n\n

Hur m\u00e5nga mil h\u00e5ller en Lexus NX?<\/h3>\n\n\n\n

Lexus \u00e4r ett lyxm\u00e4rke som du kan lita p\u00e5 f\u00f6r m\u00e5nga \u00e5r av p\u00e5litlig och lyxig k\u00f6rning. En Lexus h\u00e5ller i \u00f6ver 100 000 mil om den underh\u00e5lls enligt tillverkarens rekommendationer. Den genomsnittliga livsl\u00e4ngden f\u00f6r en Lexus \u00e4r 250 000 till 300 000 mil.<\/p>\n\n\n\n

Vad st\u00e5r NX f\u00f6r?<\/h3>\n\n\n\n

Smidig crossover. Enligt Lexus st\u00e5r namnet ”NX” f\u00f6r ”Nimble Crossover”.<\/p>\n\n\n\n

Kommer Lexus NX 2022 att kr\u00e4va premiumgas?<\/h4>\n\n\n\n

Lexus NX beh\u00f6ver blyfri premiumbensin n\u00e4r det \u00e4r dags att tanka. F\u00f6r att se till att NX g\u00e5r smidigt och ger b\u00e4sta m\u00f6jliga prestanda b\u00f6r du leta efter en oktantalklass p\u00e5 91 eller h\u00f6gre. NX f\u00e5r inte inneh\u00e5lla mer \u00e4n 15 procent etanol.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r en Lexus bara en fin Toyota?<\/h4>\n\n\n\n

M\u00e5nga Lexusbilar \u00e4r inte bara Toyotas. \u00c4ven om de kan vara Toyotas \u00e4r de flesta Lexusbilar helt annorlunda. De har olika motorer, fj\u00e4dringssystem och k\u00f6rstilar. De \u00e4r inte bara Toyotas, utan de \u00e4r Lexusbilar. Du kan ha tjusiga s\u00e4ten och m\u00e5nga andra bekv\u00e4mligheter.<\/p>\n\n\n\n

Finns Lexus NX som hybrid?<\/h4>\n\n\n\n

Hybridmodeller: NX Hybrid finns i NX 350h-utrustningen. Plug-in-hybriden NX450h+ finns ocks\u00e5 i tv\u00e5 trims, NX 350h+ bas och F Sport-varianten. Allhjulsdrift \u00e4r standard.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Lexus NX 300h p\u00e5litlig?<\/h4>\n\n\n\n

Ja, Lexus NX 300h \u00e4r mycket tillf\u00f6rlitlig. Den fick betyget Bra av IIHS i alla kategorier utom i krocktestet med liten \u00f6verlappning framifr\u00e5n. Det f\u00f6rutsp\u00e5dda tillf\u00f6rlitlighetsbetyget f\u00f6r 2021 \u00e5rs NX \u00e4r 81 av 100.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Lexus NX en kompakt SUV?<\/h4>\n\n\n\n

2021 Lexus NX 300 lyxiga kompakta SUV \u00e4r verkligen ett bra val. Tv\u00e5radiga NX erbjuder komfort och lyx med sin rymliga och tysta kup\u00e9, sina f\u00f6rstklassiga material och sin mjuka k\u00f6rning. SUV:ns turboladdade motor driver den runt i stan och p\u00e5 motorv\u00e4gen med respektabel hastighet.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Lexus NX tillr\u00e4ckligt stor?<\/h3>\n\n\n\n

NX 300 \u00e4r en liten lyxig SUV som l\u00e4tt kan flyttas runt i staden. \u00c4ven om det finns m\u00e5nga saker att \u00e4lska med Lexus \u00e4r det sv\u00e5rt att rekommendera den mot andra segmentsledare som Mercedes och BMW.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Lexus NX tyst?<\/h4>\n\n\n\n

Lexus NX 300 \u00e4r en lyxig crossover-SUV som \u00e4r exceptionellt tyst. Lexus NX 300 \u00e4r tystare \u00e4n flaggskeppssedaner n\u00e4r det g\u00e4ller motor-, vind- och v\u00e4gbuller. Motorljudet i F Sport \u00e4r inte oavl\u00e5tligt artificiellt och kan vara distraherande f\u00f6r vissa.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Lexus NX bra i sn\u00f6?<\/h4>\n\n\n\n

NX-recensionerna har publicerats och det \u00e4r tydligt att Nebraskans f\u00f6rare \u00e4lskar hur den nya Lexus SUV:n hanterar sig i sn\u00f6. Electronic AWD System \u00e4r en annan funktion som kan anv\u00e4ndas vid vinterk\u00f6rning. Du kan v\u00e4lja mellan l\u00e4gena Sport, Normal eller ECO.<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r Toyotas motsvarighet till Lexus NX?<\/h4>\n\n\n\n

2022 LEXUS NX VS. TOYOTA RAV4. Lexus NX \u00e4r n\u00e5got l\u00e4ngre \u00e4n RAV4, men den \u00e4r ungef\u00e4r lika bred.<\/p>\n\n\n\n

Har 2022 Lexus NX ett reservd\u00e4ck?<\/h4>\n\n\n\n

Lexus kontaktades f\u00f6r att bekr\u00e4fta att NX skulle ha ett reservd\u00e4ck. Svaret var ”Nej”. Lexus kommer i st\u00e4llet att montera run-flat-d\u00e4ck. \u00c4ven om run-flats \u00e4r ett bra s\u00e4tt att ta sig hem i h\u00e4ndelse av punktering gillar vi inte denna f\u00f6r\u00e4ndring.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r NX st\u00f6rre \u00e4n UX?<\/h4>\n\n\n\n

Medan NX \u00e4r st\u00f6rre och ger mer kraft och utrymme f\u00f6r ett l\u00e4gre pris, \u00e4r UX n\u00e5got nyare och har en del av den senaste Lexus-tekniken.<\/p>\n\n\n\n

Har Lexus NX adaptiv farth\u00e5llare?<\/h4>\n\n\n\n

Ja, NX \u00e4r utrustad med adaptiv farth\u00e5llare (ACC). Den fungerar bra b\u00e5de p\u00e5 motorv\u00e4gar och stadsgator. Lexus Safety System+ 2.0 ing\u00e5r ocks\u00e5 i NX. Det inkluderar varning f\u00f6r framskjutning, automatisk bromsning, fotg\u00e4ngardetektion och adaptiv farth\u00e5llare.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Lexus NX rymlig?<\/h4>\n\n\n\n

NX med tv\u00e5 rader gl\u00e4der passagerarna med sina bekv\u00e4ma s\u00e4ten, sin tysta kup\u00e9, sina f\u00f6rstklassiga material och sin smidiga k\u00f6rning. SUV:ns turboladdade motor driver den runt i staden och p\u00e5 motorv\u00e4gen med respektabel hastighet. NX \u00e4r packad med m\u00e5nga s\u00e4kerhetsfunktioner fr\u00e5n Lexus.<\/p>\n\n\n\n

Har Lexus NX uppv\u00e4rmda baks\u00e4ten?<\/h4>\n\n\n\n

Nej, NX har inga bakre uppv\u00e4rmda s\u00e4ten. Du kan dock l\u00e4gga till dem som tillval. Du kan v\u00e4lja mellan uppv\u00e4rmda eller ventilerade framstolar f\u00f6r en anpassad upplevelse. Baks\u00e4ten med elf\u00e4llbara och lutande alternativ tar lyxen till n\u00e4sta niv\u00e5. NX Hybrid och den dj\u00e4rvare, kraftfullare F SPORT \u00e4r sp\u00e4nnande fordon som kommer att entusiasmera dig.<\/p>\n\n\n\n

Hur m\u00e5nga personer f\u00e5r plats i Lexus NX?<\/h4>\n\n\n\n

Lexus NX har plats f\u00f6r fem personer, med tv\u00e5 kaptensstolar i frams\u00e4tet och en b\u00e4nkstol i den andra. Som tillval finns elektrisk rekylteknik p\u00e5 baks\u00e4tena, vilket g\u00f6r att passagerarna kan luta sig tillbaka och k\u00e4nna sig bekv\u00e4ma n\u00e4r de k\u00f6r l\u00e5nga str\u00e4ckor.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Toyotas lyxdivision Lexus tillverkar den kompakta lyxiga crossover-SUV:n Lexus NX. Lyx och kraft \u00e4r synonymt med Lexus-namnet runt om i v\u00e4rlden. Den b\u00f6rjade tillverkas 2014 och har fortsatt p\u00e5 grund<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[9],"tags":[24],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3330"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3330"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3330\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3331,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3330\/revisions\/3331"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3330"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3330"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3330"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}