{"id":3328,"date":"2022-02-09T10:08:01","date_gmt":"2022-02-09T10:08:01","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=3328"},"modified":"2022-02-09T10:25:41","modified_gmt":"2022-02-09T10:25:41","slug":"lexus-lx-tillforlitlighet","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/lexus-lx-tillforlitlighet\/","title":{"rendered":"Lexus LX Tillf\u00f6rlitlighet"},"content":{"rendered":"\n

Lexus kombinerar en h\u00f6g niv\u00e5 av hantverk med \u00f6verdriven stil i sina olika modeller. Det fungerar som lyxdivisionen av den v\u00e4lk\u00e4nda japanska biltillverkaren Toyota, men med en h\u00f6gre grad av personlighet och attraktionskraft. Sedan januari 1996 tillverkar Lexus, en lyxdivision av Toyota, Lexus LX, som b\u00f6rjade s\u00e4ljas i november 1995.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6versikt<\/h2>\n\n\n\n

Den f\u00f6rsta generationen av LX 450 hade en rak sexmotor och plats f\u00f6r sju passagerare. Den andra och tredje generationens fordon hade en V8-motor, fullstora steglister i st\u00e5l (body-on-frame-konstruktion) och plats f\u00f6r \u00e5tta passagerare. I sin andra generation delade LX 470 sin exteri\u00f6r med den japanska hemmamarknaden Land Cruiser Cygnus. Den drivs av en V6-motor med dubbla turboaggregat och har plats f\u00f6r sju passagerare som standard, eller fyra passagerare som tillval.<\/p>\n\n\n\n

Tillf\u00f6rlitlighet<\/h2>\n\n\n\n

Lexus LX 570 fick det h\u00f6gsta tillf\u00f6rlitlighetsbetyget i sin klass efter m\u00e5nga tester. Den fick till och med 4,5\/5 stj\u00e4rnor av US News, vilket \u00e4r det h\u00f6gsta betyget i Lexus klass, samt det n\u00e4st h\u00f6gsta i USA och till och med h\u00f6gre \u00e4n RepairPal’s tidigare n\u00e4mnda 3,5\/5-stj\u00e4rniga tillf\u00f6rlitlighetsbetyg.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4kerhet<\/h4>\n\n\n\n

Som en del av sitt program f\u00f6r krocktester gav National Highway Traffic Safety Administration LX ett fyrastj\u00e4rnigt betyg f\u00f6r frontalkollision. Betyg har inte utf\u00e4rdats f\u00f6r \u00f6vergripande krockskydd eller sidokollisionstester. Insurance Institute for Highway Safety har inte utf\u00f6rt krocktester p\u00e5 LX.<\/p>\n\n\n\n

\u00c5terf\u00f6rs\u00e4ljningsv\u00e4rde<\/h4>\n\n\n\n

Den genomsnittliga kostnaden f\u00f6r att \u00e4ga en Lexus LX 570 i 5 \u00e5r \u00e4r 81 869 dollar. Denna summa varierar beroende p\u00e5 fordon, f\u00f6rare och plats. Dessa \u00e4gandekostnader inkluderar avskrivning, f\u00f6rs\u00e4kringspremier, underh\u00e5ll och reparationer, l\u00e5ner\u00e4ntor och br\u00e4nslekostnader.<\/p>\n\n\n\n

Underh\u00e5ll och reparation<\/h4>\n\n\n\n

Under sitt f\u00f6rsta decennium kostar Lexus LX 570 8 286 dollar f\u00f6r underh\u00e5ll och reparationer. Detta \u00e4r l\u00e5ngt under branschgenomsnittet f\u00f6r lyxiga SUV:er.<\/p>\n\n\n\n

VANLIGA FR\u00c5GOR<\/h2>\n\n\n\n

Hur m\u00e5nga s\u00e4ten finns det i Lexus LX?<\/h3>\n\n\n\n

Lexus LX \u00e4r en bil med 5 sittplatser. EPA-klassificeringen f\u00f6r den h\u00e4r bilen \u00e4r: Fyrhjulsdrift<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r h\u00e4stkrafterna i en Lexus LX och har den en turbo?<\/h4>\n\n\n\n

Lexus LX har 383 h\u00e4stkrafter och ett vridmoment p\u00e5 403 lb-ft. Motorn \u00e4r en Premium Unleaded V-8 med en cylindervolym p\u00e5 5,7 liter Br\u00e4nslesystemet \u00e4r: Sequential MPI.<\/p>\n\n\n\n

Hur mycket markfrig\u00e5ng har Lexus LX?<\/h4>\n\n\n\n

8,9 tum ( 22,61 cm )<\/p>\n\n\n\n

Vilken typ av hjul har den?<\/h4>\n\n\n\n

Lexus LX har 20 X 8,5 tums aluminiumhjul fram och 20 X 8,5 tums aluminiumhjul bak.<\/p>\n\n\n\n

Hur l\u00e4nge h\u00e5ller Lexus LX?<\/h3>\n\n\n\n

Lexus LX \u00e4r ett p\u00e5litligt fordon. Om den tas om hand p\u00e5 r\u00e4tt s\u00e4tt kan Lexus LX h\u00e5lla upp till 500 000 mil.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Lexus kombinerar en h\u00f6g niv\u00e5 av hantverk med \u00f6verdriven stil i sina olika modeller. Det fungerar som lyxdivisionen av den v\u00e4lk\u00e4nda japanska biltillverkaren Toyota, men med en h\u00f6gre grad av<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[9],"tags":[24],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3328"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3328"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3328\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3329,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3328\/revisions\/3329"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3328"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3328"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3328"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}