{"id":3073,"date":"2022-01-26T11:20:51","date_gmt":"2022-01-26T11:20:51","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=3073"},"modified":"2022-01-26T11:20:54","modified_gmt":"2022-01-26T11:20:54","slug":"ar-2022-mercedes-amg-eqs-en-bil-for-korta-forare","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/ar-2022-mercedes-amg-eqs-en-bil-for-korta-forare\/","title":{"rendered":"\u00c4r 2022 Mercedes AMG EQS en bil f\u00f6r korta f\u00f6rare?"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes EQS 53 AMG + 2022 \u00e4r den allra f\u00f6rsta helt elektriska AMG, vilket inneb\u00e4r att den h\u00e4r versionen av EQS kommer att bli en av de mest imponerande elbilarna med prestanda utan att offra det som den vanliga EQS \u00e4r b\u00e4st p\u00e5, n\u00e4mligen lyx och komfort.<\/p>\n\n\n\n

EQS \u00e4r en fullstor lyxsedan vilket inneb\u00e4r att den l\u00e4tt kan rymma b\u00e5de l\u00e4ngre och kortare passagerare. \u00c4ven om AMG-versionen av EQS \u00e4r inst\u00e4lld p\u00e5 att fylla de luckor som de tv\u00e5 vanliga EQS-modellerna l\u00e4mnar n\u00e4r det g\u00e4ller prestanda och direkt hastighet, \u00e4r den fortfarande inte lika snabb som de flesta av sina konkurrenter.<\/p>\n\n\n\n

EQS \u00e4r inte p\u00e5 n\u00e5got s\u00e4tt en liten bil, men tack vare ett smart fyrhjulsstyrningssystem kan EQS l\u00e4tt man\u00f6vreras \u00e4ven i tr\u00e5nga utrymmen. Den levereras med en solidt byggd och funktionsfylld kup\u00e9 som \u00e4r kl\u00e4dd i h\u00f6gkvalitativa material som l\u00e4der, kolfiber eller svart pianobekl\u00e4dnad.<\/p>\n\n\n\n

EQS klarar sig dock inte s\u00e5 bra n\u00e4r det g\u00e4ller design och prestanda. Det fr\u00e4mre facket g\u00e5r inte att \u00f6ppna upp, vilket inneb\u00e4r att du inte f\u00e5r n\u00e5gon bagageutrymme framtill. De bakre s\u00e4tena \u00e4r inte lika rymliga som de som finns i S-klass eftersom golvet \u00e4r upph\u00f6jt f\u00f6r att rymma batterierna mer prydligt.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Benz EQS 53 AMG + – Kort \u00f6versikt<\/h2>\n\n\n\n

2022 EQS 53 AMG+ \u00e4r den allra f\u00f6rsta helt elektriska AMG-modellen i serieproduktion, vilket inneb\u00e4r att den h\u00e4r elektriska sedanen p\u00e5 160k-$180k \u00e4r en mycket viktig bil b\u00e5de f\u00f6r Mercedes och AMG. \u00c4ven om Mercedes var en aning sent ute med att komma ut med en helt elektrisk bil byggd p\u00e5 ett dedikerat elbilschassi har de verkligen lyckats g\u00f6ra det v\u00e4rt v\u00e4ntan.<\/p>\n\n\n\n

EQS AMG kommer ocks\u00e5 med ett 108 kWh litiumjonbatteri kopplat till tv\u00e5 elmotorer med en sammanlagd effekt p\u00e5 650 h\u00e4stkrafter och 700 lb-ft vridmoment. EQS AMG kommer ocks\u00e5 med en speciell over-boost-funktion som endast finns tillg\u00e4nglig vid lanseringen och som tillf\u00e4lligt kan erbjuda dig maximalt 750 hk och 752 lb-ft vridmoment.<\/p>\n\n\n\n

Detta r\u00e4cker f\u00f6r att driva EQS AMG till 60mph fr\u00e5n stillast\u00e5ende p\u00e5 cirka 3,8 sekunder och n\u00e5 en topphastighet p\u00e5 155mph. AMG-versionen av EQS kommer ocks\u00e5 med en uppsj\u00f6 av AMG-specifika funktioner som t.ex. f\u00f6rst\u00e4rkt exteri\u00f6rdesign, AMG-f\u00e4lgar, en AMG-specifik grill, AMG-sports\u00e4ten, AMG-sportstolar och AMG-sportsratt.
Bilen levereras ocks\u00e5 med m\u00e4ngder av AMG-specifik programvara som Race Start, AMG-specifika prestandam\u00e4tare och mycket mer.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Benz EQS 53 AMG + – Varf\u00f6r du ska k\u00f6pa en?<\/h2>\n\n\n\n

AMG-versionen av EQS \u00e4r utformad f\u00f6r dem som vill njuta av en bekv\u00e4m och lyxig cruiser med extra m\u00f6jlighet att njuta av den p\u00e5 ett slingrande stycke v\u00e4g. Med 650 h\u00e4stkrafter p\u00e5 kranen k\u00e4nns EQS inte understyrd, den k\u00e4nns faktiskt b\u00e4ttre \u00e4n n\u00e5gra av sina 1000-h\u00e4stars rivaler eftersom du kan driva den mer sj\u00e4lvs\u00e4kert.<\/p>\n\n\n\n

Ingen elbil p\u00e5 den nuvarande marknaden kan ens komma i n\u00e4rheten av de lyxniv\u00e5er som EQS erbjuder b\u00e5de inuti och utanf\u00f6r. Det finns mer \u00e4n 350 olika sensorer utspridda \u00f6ver hela bilens interi\u00f6r och exteri\u00f6r f\u00f6r att \u00f6vervaka varje aspekt av k\u00f6rningen.<\/p>\n\n\n\n

Bilen levereras till och med med ett h\u00f6gklassigt luftreningssystem som st\u00e4ndigt \u00f6vervakar luftkvaliteten i interi\u00f6ren. En av de mest omtalade funktionerna i EQS \u00e4r den gigantiska hypersk\u00e4rmen som rymmer tre olika ber\u00f6ringsk\u00e4nsliga sk\u00e4rmar bakom en vacker glasskiva.<\/p>\n\n\n\n

EQS \u00e4r den lyxigaste och mest bekv\u00e4ma elbilen som finns, och om det \u00e4r n\u00e5got du vill ha ska du se till att kortlista EQS.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Benz EQS 53 AMG + Varf\u00f6r du inte b\u00f6r k\u00f6pa en s\u00e5dan.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4ven om EQS verkar vara en fantastisk bil fr\u00e5n n\u00e4stan alla perspektiv \u00e4r det helt enkelt inte s\u00e5. F\u00f6r det f\u00f6rsta erbjuder varje lyxig lyxig elbilssedan p\u00e5 marknaden mer prestanda \u00e4n toppmodellen EQS AMG.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4ven om 650 hk knappast kan anses vara underm\u00e5liga g\u00e5r det inte att komma runt det faktum att n\u00e5gra av de billigare konkurrenterna kan f\u00f6r\u00f6dmjuka AMG EQS i en rakstr\u00e4cka. Det andra uppenbara problemet med EQS \u00e4r designen eftersom den ser malplacerad och rent ut sagt konstig ut.<\/p>\n\n\n\n

AMG-utrustningen livar upp det hela lite men det \u00e4r bara s\u00e5 mycket man kan g\u00f6ra. Den st\u00f6rsta anledningen till att man b\u00f6r hoppa \u00f6ver att k\u00f6pa AMG-versionen av EQS \u00e4r dock att de vanliga EQS-versionerna helt enkelt \u00e4r b\u00e4ttre v\u00e4rderade f\u00f6r pengarna.<\/p>\n\n\n\n

Med tanke p\u00e5 att du inte f\u00e5r \u00f6verl\u00e4gsna prestanda samtidigt som du f\u00f6rlorar r\u00e4ckvidd \u00e4r det b\u00e4ttre att satsa p\u00e5 EQS 450+ eller till och med 580 eftersom du f\u00e5r mer r\u00e4ckvidd till en mycket l\u00e4gre prislapp.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

Vilken \u00e4r den mest rymliga elbilen p\u00e5 marknaden?<\/h3>\n\n\n\n

Tesla Model X \u00e4r den mest rymliga elbilen p\u00e5 marknaden, b\u00e5de n\u00e4r det g\u00e4ller passagerarutrymme och lastutrymme. Model X kan ocks\u00e5 ta emot passagerare av alla former och storlekar, vilket inneb\u00e4r att det \u00e4r ganska l\u00e4tt att vara bekv\u00e4m i Model X.<\/p>\n\n\n\n

Den tidigare n\u00e4mnda Mercedes Benz EQS \u00e4r den mest rymliga elbilssedanen medan Lexus UX 300e \u00e4r en av de mest rymliga elbilscrossoversna som finns.<\/p>\n\n\n\n

Vilken r\u00e4ckvidd har Mercedes Bent EQS 53 AMG + i verkligheten?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes har \u00e4nnu inte sl\u00e4ppt n\u00e5gra definitiva uppgifter om hur l\u00e5ngt EQS AMG kan k\u00f6ra p\u00e5 en enda laddning, men det \u00e4r s\u00e4kert att s\u00e4ga att den verkliga r\u00e4ckvidden f\u00f6r EQS AMG b\u00f6r ligga n\u00e5gonstans mellan 277-330 miles. EQS 450+ lyckades till och med klara rekordh\u00f6ga 422 miles p\u00e5 en enda laddning medan EQS 580 r\u00e4cker ungef\u00e4r 365 miles.<\/p>\n\n\n\n

Dessa r\u00e4ckviddsber\u00e4kningar varierar kraftigt beroende p\u00e5 k\u00f6rmilj\u00f6n och hur man brukar k\u00f6ra bilen.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Mercedes Benz EQS b\u00e4ttre \u00e4n S-klass?<\/h3>\n\n\n\n

B\u00e5de EQS och S-klass \u00e4r utformade f\u00f6r att konkurrera p\u00e5 en liknande marknad av fullstora lyxsedaner. S-klassen \u00e4r verkligen en bekv\u00e4mare bil, s\u00e4rskilt om du f\u00f6redrar att bli k\u00f6rd med chauff\u00f6r i st\u00e4llet f\u00f6r att k\u00f6ra bilen sj\u00e4lv.<\/p>\n\n\n\n

EQS \u00e4r ganska lik S-klassen i en rad olika faktorer som komfort, storlek och teknik. EQS \u00e4r dock en mer avancerad bil och den representerar n\u00e4sta steg f\u00f6r Mercedes Benz. S\u00e5 om du kan utnyttja elbilsplattformen till fullo \u00e4r EQS verkligen en b\u00e4ttre bil.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes EQS 53 AMG + 2022 \u00e4r den allra f\u00f6rsta helt elektriska AMG, vilket inneb\u00e4r att den h\u00e4r versionen av EQS kommer att bli en av de mest imponerande elbilarna<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3073"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3073"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3073\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3074,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3073\/revisions\/3074"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3073"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3073"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3073"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}