{"id":3016,"date":"2022-01-26T10:56:33","date_gmt":"2022-01-26T10:56:33","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=3016"},"modified":"2022-01-26T10:56:36","modified_gmt":"2022-01-26T10:56:36","slug":"ar-aiways-lika-bra-som-tesla","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/ar-aiways-lika-bra-som-tesla\/","title":{"rendered":"\u00c4r Aiways lika bra som Tesla?"},"content":{"rendered":"\n

Aiways \u00e4r ett kinesiskt nystartat elbilsm\u00e4rke medan Tesla \u00e4r det mest popul\u00e4ra elbilsm\u00e4rket p\u00e5 planeten. Aiways \u00e4r v\u00e4rt 5,7 miljarder dollar medan Tesla \u00e4r v\u00e4rt 1,2 biljoner dollar och det \u00e4r ganska sv\u00e5rt att j\u00e4mf\u00f6ra dem eftersom b\u00e5de varum\u00e4rkets attraktionskraft och den allm\u00e4nna \u00f6nskv\u00e4rdheten mellan dessa tv\u00e5 \u00e4r v\u00e4rldar ifr\u00e5n varandra.<\/p>\n\n\n\n

Tesla \u00e4r det pionj\u00e4rm\u00e4rke som praktiskt taget startade hela elbilsgaloppen med Tesla Model S. Numera \u00e4r Tesla det mest v\u00e4rdefulla bilf\u00f6retaget p\u00e5 planeten eftersom alla \u00e4r \u00f6vertygade om att framtiden \u00e4r 100 % elektrisk.<\/p>\n\n\n\n

Aiways \u00e5 andra sidan \u00e4r ett nykomlingsm\u00e4rke som n\u00e4stan ingen k\u00e4nner till. Numera kan du f\u00e5 fyra olika Tesla-modeller medan Aiways f\u00f6r n\u00e4rvarande endast erbjuder U5. Tesla fokuserar p\u00e5 att g\u00f6ra lyxiga, snabbaste och mest tekniskt avancerade elbilar p\u00e5 planeten medan Aiways fokuserar p\u00e5 det l\u00e4gre skiktet p\u00e5 marknaden.<\/p>\n\n\n\n

Niv\u00e5erna av lyx, varum\u00e4rkesattraktion, teknik, \u00f6nskv\u00e4rdighet och s\u00e4kerhet talar alla f\u00f6r Tesla medan Aiways endast \u00f6vertr\u00e4ffar Tesla p\u00e5 prisavdelningen. Detta kommer troligen inte att f\u00f6r\u00e4ndras under de kommande \u00e5ren om man utg\u00e5r fr\u00e5n de tillg\u00e4ngliga uppgifterna om f\u00f6retagens produktstrategier.<\/p>\n\n\n\n

Aiways – \u00d6versikt \u00f6ver varum\u00e4rket<\/h2>\n\n\n\n

Aiways har lyckats designa och utveckla U5 p\u00e5 lite mer \u00e4n tre \u00e5r vilket verkligen \u00e4r imponerande. Aiways U5 lyckas s\u00e4lja bra, s\u00e4rskilt i Europa eftersom den erbjuder mycket v\u00e4rde f\u00f6r pengarna. Aiways kommer snart att erbjuda \u00e4ven U6, vilket ocks\u00e5 borde \u00f6ka allm\u00e4nhetens intresse f\u00f6r Aiways.<\/p>\n\n\n\n

Aiways f\u00f6rs\u00f6ker omfatta marknaden f\u00f6r elbilar i den l\u00e4gre prisklassen eftersom alla \u00e4r medvetna om att de flesta konkurrenskraftiga elbilar tenderar att kosta mycket mer \u00e4n en j\u00e4mf\u00f6rbar ICE-bil. En elbil till ett konkurrenskraftigt pris som U5 \u00e4r d\u00e4rf\u00f6r verkligen ett bra tillskott p\u00e5 marknaden.<\/p>\n\n\n\n

U5 har ett 63 kWh-batteri som kan leverera upp till 250 WLTP-mil. Alla U5-modeller anv\u00e4nder en enda elmotorkonfiguration som ger 150 kWh (201 hk). Du kan ladda U5 fr\u00e5n 20 % till 80 % p\u00e5 drygt 30 minuter om du hittar en snabb DC-laddare medan l\u00e5ngsam AC-laddning tar 8-10 timmar.<\/p>\n\n\n\n

U5 \u00e4r klassledande n\u00e4r det g\u00e4ller utrymme och ergonomi eftersom det \u00e4r en ganska stor bil som kostar mindre \u00e4n vissa kompakta elbilar. S\u00e4kerhetsm\u00e4ssigt \u00e4r U5 ganska tveksam, men Aiways s\u00e4ger att de arbetar p\u00e5 att l\u00f6sa problemen.<\/p>\n\n\n\n

Tesla – \u00d6versikt \u00f6ver varum\u00e4rket<\/h2>\n\n\n\n

Som sagt i b\u00f6rjan \u00e4r Tesla det mest popul\u00e4ra och mest v\u00e4rdefulla bilf\u00f6retaget p\u00e5 marknaden eftersom Tesla tillverkar referenselbilar. Den st\u00f6rsta f\u00f6rdelen som Tesla erbjuder \u00e4r m\u00f6jligheten att anv\u00e4nda Teslas Supercharger-n\u00e4tverk samtidigt som de erbjuder klassledande tekniker f\u00f6r autonom k\u00f6rning.<\/p>\n\n\n\n

Tesla \u00e4r ett lyxbilsm\u00e4rke medan Aiways \u00e4r ett ekonomiskt elbilsm\u00e4rke i b\u00e4sta fall. N\u00e4stan alla vet att Tesla tillverkar de mest \u00e5tr\u00e5v\u00e4rda elbilarna p\u00e5 marknaden som \u00e4r klassledande inom m\u00e5nga segment, s\u00e4rskilt prestanda och teknik.<\/p>\n\n\n\n

Tesla \u00e4r ocks\u00e5 k\u00e4nt som ett m\u00e4rke som inte \u00e4r r\u00e4dd f\u00f6r att prova nya saker, de \u00e4r det minst konservativa bilf\u00f6retaget d\u00e4r ute eftersom de \u00e4r modiga nog att ompr\u00f6va de mycket v\u00e4sentliga aspekterna av bilismen. Ett utm\u00e4rkt exempel p\u00e5 detta \u00e4r den nya yolk-ratten i Tesla Model S eller avsaknaden av instrumentklustret i Model 3.<\/p>\n\n\n\n

Tesla kommer troligen att ligga kvar i toppen av elbilsspelet under l\u00e5ng tid, vilket inneb\u00e4r att Tesla och Aiways \u00e4r diametrala motsatser p\u00e5 s\u00e5 m\u00e5nga s\u00e4tt.<\/p>\n\n\n\n

Kinesiska startup-f\u00f6retag f\u00f6r elbilar vs. lyxiga elbilsf\u00f6retag.<\/h2>\n\n\n\n

Aiways \u00e4r f\u00f6r n\u00e4rvarande ett av de mest popul\u00e4ra kinesiska elbilsm\u00e4rkena medan Tesla \u00e4r det mest popul\u00e4ra lyxiga elbilsm\u00e4rket. Som s\u00e5dan \u00e4r det vettigt att j\u00e4mf\u00f6ra hela marknadsplaceringsstrategin som dessa tv\u00e5 f\u00f6retag erbjuder.<\/p>\n\n\n\n

Tesla str\u00e4var efter att tillfredsst\u00e4lla den rika, teknikintresserade och \u00f6verv\u00e4gande yngre publiken med sina fordon eftersom de prioriterar teknik, lyx, prestanda och bekv\u00e4mlighet. Aiways str\u00e4var efter att tillfredsst\u00e4lla den v\u00e4rdeorienterade k\u00f6paren som bara vill ha en elbil, d\u00e4rf\u00f6r utm\u00e4rker sig Aiways modeller inte p\u00e5 n\u00e5got annat \u00e4n priset.<\/p>\n\n\n\n

Teslas k\u00f6ps ofta av elbilsentusiaster som vill unna sig en bit av 2000-talets bl\u00f6dande teknik, medan Aiways-bilar k\u00f6ps enbart med f\u00f6rnuft. Dessutom \u00e4r marknaden f\u00f6r lyxiga elbilar i den h\u00f6gre prisklassen redan fylld med massor av bra elbilsalternativ.
\u00c5 andra sidan \u00e4r den billiga delen av elbilsmarknaden inte s\u00e5 v\u00e4l representerad, och det \u00e4r d\u00e4rf\u00f6r dessa kinesiska elbilsvarum\u00e4rken finns \u00f6verhuvudtaget.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnittet<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r Tesla det b\u00e4sta elbilsm\u00e4rket p\u00e5 planeten?<\/h3>\n\n\n\n

Tesla verkar verkligen vara det b\u00e4sta och mest lovande elbilsm\u00e4rket p\u00e5 marknaden, men det \u00e4r ganska sv\u00e5rt att s\u00e4ga eftersom m\u00e4rken som Mercedes, Porsche och Audi alla erbjuder elbilsprodukter av h\u00f6gre kvalitet. Den st\u00f6rsta tillg\u00e5ngen som Tesla har framf\u00f6r alla dessa m\u00e4rken \u00e4r Superchargers, utan dem skulle Tesla-bilarna inte vara s\u00e5 popul\u00e4ra som de \u00e4r.<\/p>\n\n\n\n

Hur som helst kan Tesla anses vara det b\u00e4sta elbilsm\u00e4rket p\u00e5 marknaden eftersom de verkligen erbjuder m\u00e5nga f\u00f6rdelar f\u00f6rutom laddare. De flesta Tesla-modeller erbjuder en klassledande verklig r\u00e4ckvidd, klassledande prestanda och klassledande teknik.<\/p>\n\n\n\n

Kommer Aiways att bli mer popul\u00e4rt i framtiden?<\/h3>\n\n\n\n

Aiways kommer med st\u00f6rsta sannolikhet att bli mer popul\u00e4rt i framtiden om de forts\u00e4tter att erbjuda hyggligt tillverkade och prisv\u00e4rda elbilar som U5. Elbilsmarknaden beh\u00f6ver desperat billigare elbilar f\u00f6r mass\u00f6verg\u00e5ng, och om Aiways forts\u00e4tter att leverera kan de kanske till och med leda utvecklingen mot mass\u00f6verg\u00e5ng av elbilar.<\/p>\n\n\n\n

Billiga elbilar \u00e4r s\u00e4llsynta nuf\u00f6rtiden, s\u00e4rskilt de med en r\u00e4ckvidd p\u00e5 250 mil. Som s\u00e5dan \u00e4r Aiways p\u00e5 r\u00e4tt v\u00e4g mot att bli ett mer relevant elbilsm\u00e4rke i framtiden.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Aiways U5 en s\u00e4ker bil?<\/h3>\n\n\n\n

Aiways U5 \u00e4r en halvt s\u00e4ker bil eftersom den bara lyckades f\u00e5 ett 3-stj\u00e4rnigt s\u00e4kerhetsbetyg fr\u00e5n Europas ledande krocktestorganisation Euro NCAP. U5 misslyckades med att leverera n\u00e4r det g\u00e4ller s\u00e4kerheten vid sidokollisioner medan vissa aktiva s\u00e4kerhetsfunktioner ocks\u00e5 l\u00e4mnade mycket att \u00f6nska.<\/p>\n\n\n\n

Aiways \u00e4r dock medvetna om detta och de arbetar p\u00e5 att l\u00f6sa dessa problem. Chansen finns att nyare Aiways-modeller kommer att vara betydligt s\u00e4krare.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Aiways \u00e4r ett kinesiskt nystartat elbilsm\u00e4rke medan Tesla \u00e4r det mest popul\u00e4ra elbilsm\u00e4rket p\u00e5 planeten. Aiways \u00e4r v\u00e4rt 5,7 miljarder dollar medan Tesla \u00e4r v\u00e4rt 1,2 biljoner dollar och det<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[39,16],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3016"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3016"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3016\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3017,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3016\/revisions\/3017"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3016"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3016"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3016"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}