{"id":3000,"date":"2022-01-26T10:51:27","date_gmt":"2022-01-26T10:51:27","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=3000"},"modified":"2022-01-26T10:51:29","modified_gmt":"2022-01-26T10:51:29","slug":"ar-aiways-en-bra-bil-for-en-lang-person","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/ar-aiways-en-bra-bil-for-en-lang-person\/","title":{"rendered":"\u00c4r Aiways en bra bil f\u00f6r en l\u00e5ng person?"},"content":{"rendered":"\n

De flesta stora elbilar i dag kostar mycket pengar och \u00e4r d\u00e4rf\u00f6r ouppn\u00e5eliga f\u00f6r den vanliga kunden. Bilar som Mercedes Benz EQS och Lucid Air erbjuder \u00f6verl\u00e4gsna m\u00e4ngder utrymme f\u00f6r b\u00e5de de fr\u00e4mre och bakre passagerarna, men Lucid Air b\u00f6rjar p\u00e5 n\u00e4stan 80 000 dollar medan EQS b\u00f6rjar p\u00e5 102 310 dollar.<\/p>\n\n\n\n

Som s\u00e5dan kostar bilar som Chevy Bolt eller Honda e mellan 33 000 och 38 000 dollar, men de \u00e4r inte s\u00e5 rymliga f\u00f6r l\u00e4ngre f\u00f6rare. Det b\u00e4sta v\u00e4rdef\u00f6rslaget bland de helt elektriska bilarna \u00e4r Aiways U5 om du vill maximera utrymmet och minimera kostnaderna.<\/p>\n\n\n\n

U5 \u00e4r positionerad som en mellanstor SUV\/crossover vilket inneb\u00e4r att den erbjuder ett \u00f6verfl\u00f6d av utrymme f\u00f6r b\u00e5de de bakre och fr\u00e4mre passagerarna. Benutrymmet \u00e4r s\u00e4rskilt stort eftersom U5 erbjuder en l\u00e4ngre hjulbas j\u00e4mf\u00f6rt med bilar som VW ID .4.<\/p>\n\n\n\n

P\u00e5 det hela taget \u00e4r U5 ett bra alternativ f\u00f6r en l\u00e4ngre f\u00f6rare eftersom den erbjuder mycket huvud- och benutrymme. Lastutrymmet \u00e4r ocks\u00e5 hyfsat, men det \u00e4r v\u00e4rt att n\u00e4mna att de s\u00e4kerhetsbetyg som \u00e4r kopplade till U5 inte \u00e4r klassledande p\u00e5 n\u00e5got s\u00e4tt.<\/p>\n\n\n\n

Aiways U5 – Ett bra prisf\u00f6rslag<\/h2>\n\n\n\n

Den nuvarande EV-marknaden \u00e4r full av fantastiska alternativ, men de flesta av dessa alternativ ligger l\u00e5ngt \u00f6ver vad n\u00e5gon av oss f\u00f6r n\u00e4rvarande har r\u00e5d med. Det finns ett par relativt prisv\u00e4rda bilar som Kia EV6, Hyundai Ioniq eller VW ID .4, men de \u00e4r verkligen komprometterade alternativ f\u00f6r m\u00e5nga m\u00e4nniskor.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e5 gott som alla skulle vilja anv\u00e4nda bilar som Tesla Model S eller Audi e-Tron GT, men dessa \u00e4r ofta f\u00f6r dyra. Som s\u00e5dan \u00e4r det sv\u00e5rt att hitta en bra v\u00e4rdeorienterad EV nuf\u00f6rtiden om du vill ha en st\u00f6rre bil som erbjuder \u00f6kade niv\u00e5er av b\u00e5de utrymme och komfort.<\/p>\n\n\n\n

Att konstruera en EV \u00e4r fortfarande en ganska dyr uppgift vilket inneb\u00e4r att de flesta EV:er nuf\u00f6rtiden kostar alldeles f\u00f6r mycket pengar. Det \u00e4r d\u00e4r Aiways U5 kommer in eftersom den erbjuder mycket v\u00e4rde f\u00f6r pengarna, s\u00e5 mycket att den knappast kan matchas av n\u00e5gon annan befintlig EV d\u00e4r ute.<\/p>\n\n\n\n

Alla U5-modeller har en enmotor med en effekt p\u00e5 150 kW (210 h\u00e4stkrafter) som ska ge dig cirka 250 mil mellan laddningarna. Detta m\u00f6jligg\u00f6rs av ett 63 kWh-batteri som kan laddas fr\u00e5n 20 % till 80 % p\u00e5 drygt 30 minuter om du hittar en snabb DC-laddare.<\/p>\n\n\n\n

Sk\u00e4l att \u00f6verv\u00e4ga att k\u00f6pa Aiways U5<\/h2>\n\n\n\n

T\u00e4nk dig sj\u00e4lv som s\u00e4ljare, du m\u00e5ste s\u00e4lja en produkt genom att lyfta fram alla dess f\u00f6rdelar j\u00e4mf\u00f6rt med konkurrenterna och f\u00e5 kunden att \u00f6verv\u00e4ga att k\u00f6pa bilen. Detta \u00e4r ganska knepigt om du inte \u00e4r medveten om vad den potentiella kunden vill ha av en bil, men Aiways U5 \u00e4r en fantastisk allroundbil s\u00e5 du kan anv\u00e4nda det till din f\u00f6rdel.<\/p>\n\n\n\n

F\u00f6r det f\u00f6rsta \u00e4r U5 en SUV\/Crossover och detta \u00e4r det mest popul\u00e4ra bilsegmentet av alla f\u00f6r n\u00e4rvarande. SUV:er\/crossovers \u00e4r eftertraktade \u00f6ver hela linjen vilket inneb\u00e4r att de s\u00e4ljs ofta, och det \u00e4r n\u00e5got du vill ha om du inte vill beh\u00e5lla bilen f\u00f6r evigt.<\/p>\n\n\n\n

Dessutom erbjuder U5 klassledande m\u00e4ngder utrymme f\u00f6r b\u00e5de passagerare och lastutrymme. Den kommer ocks\u00e5 med alla de klockor och visselpipor som du kan f\u00f6rv\u00e4nta dig av en elbil fr\u00e5n 2000-talet. Interi\u00f6rmaterialen som anv\u00e4nds i U5 k\u00e4nns b\u00e5de f\u00f6rstklassiga och robusta, vilket naturligtvis \u00e4r bra.<\/p>\n\n\n\n

U5 erbjuder ocks\u00e5 en upph\u00f6jd f\u00f6rarplats som garanterar en bra sikt runtomkring. En s\u00e4rskild funktion som U5 erbjuder \u00e4r en upps\u00e4ttning kameror som \u00f6vervakar din k\u00f6rning hela tiden f\u00f6r att se till att du \u00e4r uppm\u00e4rksam p\u00e5 v\u00e4gen och f\u00f6r att den kinesiska regeringen ska kunna spionera p\u00e5 dig.<\/p>\n\n\n\n

Anledningar till att inte \u00f6verv\u00e4ga att k\u00f6pa Aiways U5<\/h2>\n\n\n\n

Nybilsk\u00f6p i dessa dagar drivs av b\u00e5de \u00f6nskan och behov, och det \u00e4r n\u00e5got som U5 inte kan erbjuda eftersom Aiways-m\u00e4rket \u00e5tnjuter liten eller ingen varum\u00e4rkesattraktion f\u00f6rutom de uppenbara v\u00e4rdef\u00f6rdelarna. Detta kan g\u00f6ra det sv\u00e5rt att s\u00e4lja bilen l\u00e4ngre fram och det v\u00e4cker ocks\u00e5 fr\u00e5gan om hur l\u00e4tt det kommer att vara att serva och underh\u00e5lla bilen.<\/p>\n\n\n\n

Det st\u00f6rsta problemet med U5 \u00e4r dock den bristf\u00e4lliga s\u00e4kerheten. Europas ledande organisation f\u00f6r krocktester av bilar, Euro NCAP, testade U5 men U5 lyckades bara f\u00e5 ett 3-stj\u00e4rnigt s\u00e4kerhetsbetyg, vilket \u00e4r ganska d\u00e5ligt f\u00f6r en 2020-bil.<\/p>\n\n\n\n

M\u00e5nga ok\u00e4nda faktorer omger m\u00e4rket just nu och det \u00e4r d\u00e4rf\u00f6r s\u00e5 m\u00e5nga m\u00e4nniskor inte \u00e4r intresserade av att k\u00f6pa bilen. Hur som helst f\u00e5r vi v\u00e4nta och se hur nyare Aiways-modeller kommer att klara sig i framtiden.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-sektionen<\/h2>\n\n\n\n

Vem \u00e4ger Aiways-bilarna?<\/h3>\n\n\n\n

F\u00f6retaget Aiways grundades 2016 av en tidigare h\u00f6gt uppsatt finansman p\u00e5 det kinesiska megaf\u00f6retaget SAIC Group. F\u00f6retaget tog ocks\u00e5 hj\u00e4lp av en man vid namn Roland Gumpert som \u00e4r en ganska v\u00e4lk\u00e4nd person inom bilindustrin.<\/p>\n\n\n\n

Roland \u00e4r grundare av f\u00f6retaget Apollo Automobile som nyligen s\u00e5lde hyperbilen Apollo IE f\u00f6r en svindlande summa p\u00e5 2,6 miljoner dollar. Roland var ocks\u00e5 en g\u00e5ng i tiden chef f\u00f6r Audis prestationsinriktade Audi Sport-division s\u00e5 vi kanske till och med f\u00e5r se n\u00e5gra prestationsinriktade Aiways-modeller i framtiden.<\/p>\n\n\n\n

Varf\u00f6r k\u00f6per m\u00e4nniskor Aiways-bilar?<\/h3>\n\n\n\n

Det kan tyckas l\u00f6jligt f\u00f6r vissa att det finns m\u00e4nniskor som \u00e4r villiga att spendera en hygglig summa pengar p\u00e5 ett ok\u00e4nt kinesiskt nystartat EV-m\u00e4rke som bara nyligen har kommit in p\u00e5 marknaden. Den f\u00f6rsta Aiways-modellen, U5, har dock visat sig vara en v\u00e4rdig konkurrent till de flesta nuvarande EV-alternativ p\u00e5 marknaden.<\/p>\n\n\n\n

U5 erbjuder helt enkelt mycket f\u00f6r pengarna s\u00e5 folk \u00e4r villiga att riskera det eftersom de f\u00e5r en anst\u00e4ndig bil till ett anst\u00e4ndigt pris.<\/p>\n\n\n\n

Kommer Aiways att bli mer popul\u00e4rt?<\/h3>\n\n\n\n

Att d\u00f6ma av det f\u00f6rsta mottagandet p\u00e5 marknaden \u00e4r Aiways-f\u00f6retaget p\u00e5 r\u00e4tt v\u00e4g mot att bli ett relevant EV-f\u00f6retag. De \u00e4r inriktade p\u00e5 att g\u00f6ra bilar f\u00f6r massorna som inte \u00e4r till f\u00f6r att upphetsa dig utan snarare f\u00f6r att ta dig fr\u00e5n punkt A till punkt B.<\/p>\n\n\n\n

Om Aiways forts\u00e4tter att g\u00f6ra anst\u00e4ndiga bilar som kostar mindre j\u00e4mf\u00f6rt med resten av bilindustrin kommer vi sannolikt att f\u00e5 se Aiways bli mycket mer popul\u00e4ra i framtiden.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

De flesta stora elbilar i dag kostar mycket pengar och \u00e4r d\u00e4rf\u00f6r ouppn\u00e5eliga f\u00f6r den vanliga kunden. Bilar som Mercedes Benz EQS och Lucid Air erbjuder \u00f6verl\u00e4gsna m\u00e4ngder utrymme f\u00f6r<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[39],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3000"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3000"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3000\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3001,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3000\/revisions\/3001"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3000"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3000"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3000"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}