{"id":2998,"date":"2022-01-26T10:50:44","date_gmt":"2022-01-26T10:50:44","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=2998"},"modified":"2022-01-26T10:50:46","modified_gmt":"2022-01-26T10:50:46","slug":"karma-gs-6-och-revero-gt-tillforlitlighet","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/karma-gs-6-och-revero-gt-tillforlitlighet\/","title":{"rendered":"Karma GS-6 och Revero GT Tillf\u00f6rlitlighet"},"content":{"rendered":"\n

Karma \u00e4r ett av de b\u00e4sta f\u00f6retagen i Irvine n\u00e4r det g\u00e4ller arbetsmilj\u00f6, l\u00f6ner och f\u00f6rm\u00e5ner, trycket finns d\u00e4r p\u00e5 grund av verksamhetens karakt\u00e4r. Karma Revero \u00e4r en extravagansmodulblandning av sportlimousin som produceras av Karma Automotive. Det \u00e4r en omgjord tolkning av fordonet Fisker Karma. Den f\u00f6rsta av den nya skapelsen, f\u00f6r modell\u00e5ret 2017, levererades i september 2016.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6versikt<\/h2>\n\n\n\n

Fordonslayouten \u00e4r frontmotor, bakre motor, RWD, 4-passig, 4-d\u00f6rrars sedan. Motorn driver bilen fr\u00e5n 0 till 100 kilometer i timmen p\u00e5 4,0 sekunder och vidare till en toppfart p\u00e5 300 km\/h. En generator med 231 hk och 236 lbft kan inte ta hand om en elektrisk drivlina med 536 hk och 650 lbft l\u00e4nge efter att batteriet \u00e4r utt\u00f6mt, och tv\u00e5 domare t\u00f6mde batteriet tillr\u00e4ckligt f\u00f6r att hastigheten pl\u00f6tsligt ur ingenting skulle sjunka till cirka 60 km\/h, en g\u00e5ng mitt i en kurva.<\/p>\n\n\n\n

Tillf\u00f6rlitlighet<\/h2>\n\n\n\n

Den \u00e4r elektrisk. Det inneb\u00e4r att Revero mestadels k\u00f6rs p\u00e5 batteri och ibland anv\u00e4nder en f\u00f6rbr\u00e4nningsmotor f\u00f6r att \u00f6ka r\u00e4ckvidden, i motsats till att v\u00e4xla mellan motorer hela tiden. Den \u00e4r inte fr\u00e4mst tillf\u00f6rlitlig som andra bilar.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4kerhet<\/h3>\n\n\n\n

GS-6 har \u00e5tta krockkuddar inklusive dubbla kn\u00e4kroppar fram och standardutst\u00e4llningen av dynamiska s\u00e4kerhetsf\u00f6rkortningar. Ramarna f\u00f6r f\u00f6rarhj\u00e4lp \u00e4r bra. Alla modeller har som standard \u00f6vervakning av s\u00e5rbara sidor, beredskap f\u00f6r korsande trafik bak\u00e5t, en kamera f\u00f6r att se hela bilen, parkeringsavst\u00e5ndskontroll, varning f\u00f6r fr\u00e4mre kollisioner, varning f\u00f6r start p\u00e5 v\u00e4gen, torkar med nederb\u00f6rdsdetektering och ett ramverk f\u00f6r kontroll av d\u00e4cktryck med automatisk inl\u00e4rning.<\/p>\n\n\n\n

\u00c5terf\u00f6rs\u00e4ljningsv\u00e4rde<\/h4>\n\n\n\n

Bilens \u00e5terf\u00f6rs\u00e4ljningsv\u00e4rde beror p\u00e5 tiden och fordonets skick. Karma GS-6 \u00e4r billigare \u00e4n j\u00e4mf\u00f6rt med andra fordon. D\u00e4rf\u00f6r har den en h\u00f6gre avskrivningsgrad j\u00e4mf\u00f6rt med de andra.<\/p>\n\n\n\n

Underh\u00e5ll och reparation<\/h3>\n\n\n\n

Det \u00e4r en ny bil. Dess underh\u00e5lls- och reparationskostnader har inte ber\u00e4knats \u00e4nnu. Men i framtiden kommer den att uppdateras.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r Karma GS-6 och Revero GT en framhjulsdriven, bakhjulsdriven eller fyrhjulsdriven bil?<\/h4>\n\n\n\n

Karma GS-6 och Revero GT \u00e4r en bakhjulsdriven bil.<\/p>\n\n\n\n

Hur m\u00e5nga platser finns det i Karma GS-6 och Revero GT?<\/h4>\n\n\n\n

Karma GS-6 och Revero GT \u00e4r en bil med 4 sittplatser. EPA-klassificeringen f\u00f6r denna bil \u00e4r: Subcompact Cars<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r h\u00e4stkrafterna i en Karma GS-6 och Revero GT och har den en turbo?<\/h3>\n\n\n\n

Karma GS-6 och Revero GT har 536 h\u00e4stkrafter och ett vridmoment p\u00e5 550 lb-ft. Motorn \u00e4r en el\/gasmotor med ett slagvolym p\u00e5 1,50 Br\u00e4nslesystemet \u00e4r: Br\u00e4nslesystemet \u00e4r: Direktinsprutning (injektion).<\/p>\n\n\n\n

Hur mycket markfrig\u00e5ng har Karma GS-6 och Revero GT?<\/h4>\n\n\n\n

5,4 tum ( 13,72 cm )<\/p>\n\n\n\n

Vilken typ av hjul har den?<\/h4>\n\n\n\n

Karma GS-6 och Revero GT har 21 X 8,5 tums aluminiumhjul fram och 21 X 9 tums aluminiumhjul bak.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Fisker Karmas bra bilar?<\/h3>\n\n\n\n

Den har en bra kombination av h\u00f6gteknologi och vacker styling. Den kan k\u00f6ras p\u00e5 bensin eller el, s\u00e5 den \u00e4r mer m\u00e5ngsidig \u00e4n en helt elektrisk bil. Komfort 4,0 \u00e4r betyget (av 5).<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r karma Revero GT en hybridbil?<\/h4>\n\n\n\n

Karma-utbudet f\u00f6r 2021 omfattar en enda, sl\u00e5ende designad och lyxigt inredd sedan med tre drivmedelsalternativ. GS-6 drivs med en plug-in hybriddrift. F\u00f6retaget h\u00e4vdar att Revero GT kommer att ha en plug-in hybriddrift och erbjuda betydligt mer prestanda \u00e4n GS-6.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Karma \u00e4r ett av de b\u00e4sta f\u00f6retagen i Irvine n\u00e4r det g\u00e4ller arbetsmilj\u00f6, l\u00f6ner och f\u00f6rm\u00e5ner, trycket finns d\u00e4r p\u00e5 grund av verksamhetens karakt\u00e4r. Karma Revero \u00e4r en extravagansmodulblandning av<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[5],"tags":[24],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2998"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2998"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2998\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2999,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2998\/revisions\/2999"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2998"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2998"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2998"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}