{"id":2970,"date":"2022-01-26T10:42:38","date_gmt":"2022-01-26T10:42:38","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=2970"},"modified":"2022-01-26T10:42:41","modified_gmt":"2022-01-26T10:42:41","slug":"jeep-cherokee-tillforlitlighet","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/jeep-cherokee-tillforlitlighet\/","title":{"rendered":"Jeep Cherokee Tillf\u00f6rlitlighet"},"content":{"rendered":"\n
Jeep \u00e4r ett \u00e4kta SUV-m\u00e4rke som startade 1941 och som finns tillg\u00e4ngligt i mer \u00e4n 140 l\u00e4nder med ett komplett sortiment av SUV:er f\u00f6r livets o\u00f6vertr\u00e4ffade utflykter. Jeep Cherokee \u00e4r en serie SUV:er som tillverkas och marknadsf\u00f6rs av Jeep sedan mer \u00e4n fem \u00e5r tillbaka. Cherokee presenterades ursprungligen som en variant av Jeep Wagoneer och har utvecklats fr\u00e5n en vanlig SUV till en av de f\u00f6rsta minimerade SUV:erna och i sin nuvarande \u00e5lder som en hybrid-SUV.<\/p>\n\n\n\n
Det var det f\u00f6rsta Jeep-fordonet som anv\u00e4nde sig av kuggst\u00e5ngsstyrning. Det var ocks\u00e5 den f\u00f6rsta Jeep som anv\u00e4nde de tv\u00e5 d\u00e5 nya Powertech-motorerna; den 2,4 L raka 4-motorn med 150 drev (110 kW), som stoppades 2006, och den 3,7 L V6-motorn med 210 styrka (160 kW). Cherokee kan g\u00e5 fr\u00e5n 0-100 km\/h p\u00e5 3,5 sekunder, en fantastisk uppvisning.<\/p>\n\n\n\n
Under modell\u00e5ret 2019 rapporterade Consumer Reports m\u00e5nga d\u00e5liga saker om Cherokee. Totalt sett hade 2019 \u00e5rs Cherokee ett tillf\u00f6rlitlighetsbetyg p\u00e5 bara 2 av 5. Det faktiska procentuella betyget som Consumer Reports gav 2019 \u00e5rs Cherokee var \u00e4nnu l\u00e4gre. 2019 \u00e5rs Cherokee fick ett tillf\u00f6rlitlighetsbetyg p\u00e5 endast 14 procent.<\/p>\n\n\n\n
2021 Cherokee skaffade sig ett femstj\u00e4rnigt krocktestbetyg fr\u00e5n National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), men det sista formul\u00e4ret som Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) bed\u00f6mde uts\u00e5gs inte till Top Safety Pick.<\/p>\n\n\n\n
En Jeep Cherokee kommer att devalvera 56 % efter 5 \u00e5r och har ett l\u00e5ngsiktigt \u00e5terf\u00f6rs\u00e4ljningsv\u00e4rde p\u00e5 15 722 dollar. Skissen nedan visar den normala devalveringen under de f\u00f6ljande 10 \u00e5ren. Dessa resultat g\u00e4ller f\u00f6r fordon i bra skick med i genomsnitt 12 000 mil per \u00e5r.<\/p>\n\n\n\n
Till att b\u00f6rja med bed\u00f6mde RepairPal den normala \u00e5rliga reparations- och supportkostnaden f\u00f6r 2019 \u00e5rs Cherokee, och den l\u00e5g under den normala kostnaden f\u00f6r olika fordon. RepairPal s\u00e4ger att den normala \u00e4garen till 2019 Cherokee b\u00f6r betala cirka 521 dollar varje \u00e5r f\u00f6r reparationer och support, och det \u00e4r under den normala utgiften p\u00e5 652 dollar.<\/p>\n\n\n\n
Jeep Cherokee \u00e4r en fyrhjulsdriven bil.<\/p>\n\n\n\n
Jeep Cherokee \u00e4r en bil med 5 sittplatser. EPA-klassificeringen f\u00f6r denna bil \u00e4r: Small SUV 4WD<\/p>\n\n\n\n
Jeep Cherokee har 271 h\u00e4stkrafter och ett vridmoment p\u00e5 239 lb-ft. Motorn \u00e4r en Regular Unleaded V-6 med en cylindervolym p\u00e5 3,2 liter Br\u00e4nslesystemet \u00e4r: Sequential MPI.<\/p>\n\n\n\n
Jeep Cherokee har 19 X 7,5-tums aluminiumhjul fram och 19 X 7,5-tums aluminiumhjul bak.<\/p>\n\n\n\n
Du kan hitta begagnade Cherokees med hyfsad tillf\u00f6rlitlighet. Jeep Cherokee 2018 \u00e4r den b\u00e4st betygsatta begagnade Jeep Cherokee. 2018 \u00e5rs Cherokee \u00e4r den sista modellen f\u00f6re 2019 \u00e5rs design. Det g\u00f6r den till en bra aff\u00e4r p\u00e5 begagnatmarknaden, \u00e4ven om tillf\u00f6rlitlighetsbetygen s\u00e4llan \u00e4r \u00f6ver 50 %.<\/p>\n\n\n\n
St\u00f6rsta problemen med Jeep Cherokee<\/p>\n\n\n\n
Jeep Cherokees b\u00e4sta \u00e5r \u00e4r 2009, 2010, 2015, 2016, 2018 och 2019. Dessa \u00e5rg\u00e5ngar erbjuder funktioner som f\u00f6rb\u00e4ttrar s\u00e4kerheten och prestandan. De h\u00e4r fordonen klarar av att hantera alla typer av terr\u00e4ng och utm\u00e4rker sig i offroad. Dessa sex modeller \u00e4r starka och h\u00e5llbara.<\/p>\n\n\n\n
Konsumentunders\u00f6kningar visar att Jeep Grand Cherokee 2021 \u00e4r den mest tillf\u00f6rlitliga Jeep SUV:n. Jeep Grand Cherokee Jeeps tillf\u00f6rlitlighetsbetyg \u00e4r 80\/100. Det inneb\u00e4r att den kr\u00e4ver f\u00e4rre reparationer och h\u00e5ller l\u00e4nge. Jeep Wrangler \u00e4r ett p\u00e5litligt alternativ, s\u00e4rskilt om du letar efter ett fordon som passar dina behov.<\/p>\n\n\n\n
Jeep Grand Cherokee har mer kraft och kapacitet \u00e4n Cherokee, s\u00e5 den \u00e4r ett utm\u00e4rkt val f\u00f6r \u00e4ventyr utomhus. Jeep Cherokee \u00e4r fortfarande flexibel och mer man\u00f6vrerbar \u00e4n Grand Cherokee, vilket g\u00f6r den idealisk f\u00f6r stadsk\u00f6rning.<\/p>\n\n\n\n
ReliabilityIndex rankade Jeep p\u00e5 29:e plats bland 40 tillverkare i sin senaste granskning av tillf\u00f6rlitligheten. Den fick ett tillf\u00f6rlitlighetsbetyg p\u00e5 173. \u00c4ven om detta inte \u00e4r branschgenomsnittet ligger det n\u00e4ra Jaguars, Mercedes-Benz och BMW:s tillf\u00f6rlitlighetsbetyg, \u00e4r det \u00e4nd\u00e5 inte bra.<\/p>\n\n\n\n
Jeep steg faktiskt flera platser p\u00e5 Consumer Reports lista f\u00f6r modell\u00e5ret 2021 p\u00e5 grund av f\u00f6rb\u00e4ttrad tillf\u00f6rlitlighet i nyare modeller. RepairPal rankar Jeep p\u00e5 15:e plats bland 32 bilm\u00e4rken med ett tillf\u00f6rlitlighetsbetyg p\u00e5 3,5 av 5,0. Detta betyg \u00e4r ett genomsnitt av 345 olika modeller.<\/p>\n\n\n\n
Jeep Cherokee \u00e4r v\u00e4l l\u00e4mpad f\u00f6r uppgiften, b\u00e5de i moderna och tidigare generationer. \u00c4ven om den kanske inte ger samma sp\u00e4nning som att kl\u00e4ttra p\u00e5 klippor i en Wrangler utan tak, har denna p\u00e5litliga och v\u00e4lkonstruerade Jeep Cherokee fortfarande den robusta offroadf\u00f6rm\u00e5ga som Jeep har f\u00f6rtj\u00e4nat sitt rykte f\u00f6r.<\/p>\n\n\n\n
Tillg\u00e4nglig adaptiv farth\u00e5llare med Stop and Go 7 justerar hastigheten f\u00f6r att h\u00e5lla ett f\u00f6rinst\u00e4llt avst\u00e5nd bakom trafiken och stannar om den uppt\u00e4cker en kollision.<\/p>\n\n\n\n
Tillg\u00e4ngliga Uconnect(r), 4C NAV har en 8,4-tums peksk\u00e4rm, st\u00f6d f\u00f6r Apple CarPlay (r) 1 och integrering av Android Auto(TM) 2. Navigations- och dra-och-sl\u00e4pp-funktioner finns ocks\u00e5 tillg\u00e4ngliga f\u00f6r att du ska ha kontroll \u00f6ver de saker som \u00e4r viktiga.<\/p>\n\n\n\n
Uconnect 8.4: Android Auto, Apple CarPlay och Android Auto. Uconnect 8.4: Android Auto och Apple CarPlay Smartphone Integration \u00e4r de senaste till\u00e4ggen till v\u00e5rt modellprogram.<\/p>\n\n\n\n
Motoralternativ: En turboladdad 2,0-liters fyrcylindrig motor och en 3,2-liters V-6-motor finns tillg\u00e4ngliga som komplement till standardmotorn 2,4-liters fyrcylindrig motor. Den h\u00e4r motorn ger 270 h\u00e4stkrafter och 295 pundfot vridmoment, 56 pundfot mindre \u00e4n V-6:an. Den placerar sig i den \u00f6vre \u00e4nden av drivlinspyramiden.<\/p>\n\n\n\n
Den turboladdade fyrcylindern \u00e4r det b\u00e4sta alternativet. Basmotorn i Jeep Cherokee \u00e4r svag och V6:an ger bara tillr\u00e4ckliga prestanda. \u00c4ven om den turboladdade fyrcylindern ger mest acceleration lider alla motorer av en oreflekterad automatl\u00e5da som v\u00e4xlar oj\u00e4mnt och k\u00e4nns oreflekterad.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Jeep \u00e4r ett \u00e4kta SUV-m\u00e4rke som startade 1941 och som finns tillg\u00e4ngligt i mer \u00e4n 140 l\u00e4nder med ett komplett sortiment av SUV:er f\u00f6r livets o\u00f6vertr\u00e4ffade utflykter. Jeep Cherokee \u00e4r<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[46],"tags":[24],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2970"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2970"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2970\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2971,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2970\/revisions\/2971"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2970"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2970"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2970"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}