{"id":2900,"date":"2022-01-20T14:16:16","date_gmt":"2022-01-20T14:16:16","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=2900"},"modified":"2022-01-20T14:16:19","modified_gmt":"2022-01-20T14:16:19","slug":"finns-mercedes-c-klass-som-hybridmodell","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/finns-mercedes-c-klass-som-hybridmodell\/","title":{"rendered":"Finns Mercedes C-klass som hybridmodell?"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes har nyligen sl\u00e4ppt en helt ny kompakt sedan C-Klass som syftar till att \u00e5terta tronen som den mest popul\u00e4ra kompakta sedanen. Med tanke p\u00e5 att de flesta nyare Mercedes-modeller \u00e4r stolta \u00f6ver att ha antingen mildhybrid- eller plug-in-hybridteknik \u00e4r det inte konstigt att de helt nya Mercedes C-klass-modellerna verkligen \u00e4r elektrifierade.<\/p>\n\n\n\n

Till och med toppmodellen C63 AMG f\u00e5r hybridbehandling, vilket inneb\u00e4r att du inte kommer att kunna k\u00f6pa den nya C-klassen utan n\u00e5gon form av hybriddrivlina. De flesta modeller kommer att levereras med 48-volts mildhybridtekniken EQ-Boost som \u00e4r utformad f\u00f6r att b\u00e5de s\u00e4nka utsl\u00e4ppen och \u00f6ka effektiviteten.<\/p>\n\n\n\n

Fullst\u00e4ndiga plug-in-hybrider finns ocks\u00e5 tillg\u00e4ngliga och C300 e kommer f\u00f6rmodligen att vara det mest popul\u00e4ra valet av alla eftersom den erbjuder en 204 hk stark fyrcylindrig turbomotor med 4 cylindrar i kombination med en elmotor som ger ytterligare 129 hk.<\/p>\n\n\n\n

Den nya C-Klassen 2022 representerar n\u00e4sta steg mot en avkolning av alla Mercedes-modeller och med tanke p\u00e5 att den nya C-Klassen ser ut som en mini S-klass b\u00e5de p\u00e5 insidan och utsidan borde den kunna \u00f6vertyga b\u00e5de Audi- och BMW-\u00e4lskare att \u00f6verv\u00e4ga C-Klassen som sin n\u00e4sta verkst\u00e4llande kompakta sedan.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes C-Klass 2022 – granskning och introduktion<\/h2>\n\n\n\n

Den nya C-Klassen \u00e4r utan tvekan en av de viktigaste C-Klass-modellerna som n\u00e5gonsin sl\u00e4ppts eftersom den officiellt \u00f6verg\u00e5r fr\u00e5n enbart en traditionell f\u00f6rbr\u00e4nningsmotor. Som s\u00e5dan har Mercedes sett till att utrusta den nya C-klassen med alla moderna klockor och visselpipor som du f\u00f6rv\u00e4ntar dig av en Mercedes.<\/p>\n\n\n\n

Den yttre designen p\u00e5minner mycket om den nya fullstora S-klassen vilket verkligen \u00e4r n\u00e5got du vill ha om du k\u00f6per en ”instegs” Mercedes sedan. Den st\u00f6rsta uppgraderingen fr\u00e5n den tidigare modellen \u00e4r dock s\u00e4kerligen reserverad f\u00f6r interi\u00f6ren som ser ut som ett futuristiskt rymdskepp.<\/p>\n\n\n\n

Du f\u00e5r nu en fullv\u00e4rdig widescreen-upplevelse i den nya C-klassen som \u00e4r packad med otroligt avancerad och h\u00e4ftig omgivande belysning. Mercedes har gjort plug-in-integrationen s\u00e5 smidig som m\u00f6jligt vilket inneb\u00e4r att elmotorn ska ta \u00f6ver automatiskt n\u00e4r bilen k\u00e4nner att det \u00e4r l\u00e4mpligt.<\/p>\n\n\n\n

Praktiken \u00e4r ocks\u00e5 en uppgradering med den nya C-klassen som erbjuder ett mycket st\u00f6rre bagageutrymme och sittplatser f\u00f6r bakre passagerare, vilket ytterligare \u00f6kar attraktionskraften hos den nya C-klassen.<\/p>\n\n\n\n

Ny Mercedes C-klass Mildhybridteknik<\/h2>\n\n\n\n

Den f\u00f6rmodligen mest betydelsefulla delen av nya Mercedes C-klass \u00e4r \u00f6verg\u00e5ngen till antingen en mildhybriddrift eller en plug-in-hybriddrift. Mildhybridtekniken \u00e4r utformad med ett litet 48-voltsystem som endast ska f\u00f6rlita sig p\u00e5 elmotorn n\u00e4r du saktar ner bilen.<\/p>\n\n\n\n

Detta system ska ocks\u00e5 ta \u00f6ver helt och h\u00e5llet n\u00e4r du k\u00f6r p\u00e5 motorv\u00e4gen f\u00f6r att maximera br\u00e4nsleeffektiviteten. Detta s\u00e4nker ocks\u00e5 dina totala utsl\u00e4pp, vilket b\u00f6r spela in n\u00e4r du vill registrera fordonet eftersom det sannolikt ocks\u00e5 kommer att s\u00e4nka dina totala \u00e4gandekostnader.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes EQ Boost mild-hybridteknik \u00e4r inte l\u00e4ngre bara utrustad med ett 48-voltsystem eftersom den ocks\u00e5 har en integrerad startgenerator (IGS) som ska ge 15 kW extra effekt vid varje rotation.<\/p>\n\n\n\n

Ny Mercedes C-klass Plug-in Hybrid-teknik<\/h2>\n\n\n\n

Som tidigare n\u00e4mnts kommer den nya C-klassen ocks\u00e5 att komma som en \u00e4kta plug-in hybrid som \u00e4r gjord f\u00f6r att maximera effektiviteten och ge en rej\u00e4l m\u00e4ngd extra h\u00e4stkrafter. Den 300 e som vi n\u00e4mnde har nu 313 hk vilket r\u00e4cker f\u00f6r att driva den fr\u00e5n 0 till 60 mph p\u00e5 mindre \u00e4n 6 sekunder.<\/p>\n\n\n\n

Systemet erbjuder en 95 kW elmotor och ett 96-celligt 25,4 kWh h\u00f6gsp\u00e4nningslitiumjonbatteri som kan laddas via ett hush\u00e5llsuttag och med hj\u00e4lp av vanliga och snabbladdare. Det tar en halvtimme att ladda upp batteriet helt och h\u00e5llet med hj\u00e4lp av likstr\u00f6msladdning medan v\u00e4xelstr\u00f6msladdning ger dig 11 kW p\u00e5 cirka 2 timmar.<\/p>\n\n\n\n

Detta g\u00f6r den nya plug-in hybrid-C-klassen l\u00e4mplig f\u00f6r daglig anv\u00e4ndning, vilket var precis vad Daimlers ingenj\u00f6rer ville uppn\u00e5 med den nya C-klassen. Mercedes s\u00e4ger ocks\u00e5 att den nya 300 e ska ha en r\u00e4ckvidd p\u00e5 60 mil enbart med elektricitet, vilket g\u00f6r den till den mest effektiva plug-in premium executive sedanen p\u00e5 marknaden just nu.<\/p>\n\n\n\n

Den nya hybriddrivlinan \u00e4r utformad f\u00f6r att arbeta smidigt och ost\u00f6rande i bakgrunden utan att du ens m\u00e4rker det, vilket ocks\u00e5 b\u00f6r \u00f6ka den totala komforten och g\u00f6ra bilen \u00e4nnu tystare.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

Hur mycket kostar den nya C-klassen?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes har \u00e4nnu inte sl\u00e4ppt den fullst\u00e4ndiga priss\u00e4ttningen p\u00e5 nya 2022 \u00e5rs Mercedes C-klass men det verkar som om priset kommer att konkurrera direkt med nya BMW 3-serien vilket inneb\u00e4r att den b\u00f6r b\u00f6rja p\u00e5 cirka 42-44 000 dollar. Coup\u00e9varianten kommer troligen att kosta lite mer och samma historia g\u00e4ller f\u00f6r cabrioletversionen.<\/p>\n\n\n\n

Den toppmodellen Mercedes C63 AMG kommer n\u00e5gon g\u00e5ng 2022 och det b\u00f6r vara den dyraste C-klassmodellen som troligen kommer att landa n\u00e5gonstans mellan 80-90 000 dollar utan tillval. Men n\u00e4r man k\u00e4nner Mercedes och vet hur fritt de priss\u00e4tter sina tillval b\u00f6r den nya C63 l\u00e4tt kunna passera gr\u00e4nsen p\u00e5 110 000 dollar om den \u00e4r fullt utrustad.<\/p>\n\n\n\n

Kommer den nya Mercedes C63 med en fyrcylindrig motor?<\/h3>\n\n\n\n

Ja, Mercedes har officiellt bekr\u00e4ftat att den nya C63 AMG 2022 inte kommer att anv\u00e4nda en turboladdad V8 l\u00e4ngre, eftersom den kommer att erbjuda den 4-cylindriga 2,0 litermotor som finns i A45, packad med en elmotor. \u00c4ven om den nya C63 troligen kommer att erbjuda mer \u00e4n 600 hk har de flesta AMG-entusiaster uttryckt sin totala avsky f\u00f6r att C63 inte l\u00e4ngre kommer att ha en V8.<\/p>\n\n\n\n

V8:an var det utm\u00e4rkande k\u00e4nnetecknet f\u00f6r varje generation av C63-modellen fram till nu. Mercedes verkar dock helt och h\u00e5llet f\u00f6rlita sig p\u00e5 hybriddrivlinan vilket inneb\u00e4r att V8:an sakta f\u00f6rsvinner helt och h\u00e5llet.<\/p>\n\n\n\n

Kommer alla nya Mercedes-modeller att vara hybridmodeller?<\/h3>\n\n\n\n

Det \u00e4r ganska uppenbart att Mercedes satsar fullt ut p\u00e5 hybridteknik och br\u00e4nsleeffektivitet vilket inneb\u00e4r att alla nyare Mercedes-modeller antingen kommer att vara helt hybridiserade eller erbjuda en hybridvariant.<\/p>\n\n\n\n

Den nya E-klassen v\u00e4ntas komma om n\u00e5gra \u00e5r och de flesta Mercedes SUV:er ska ocks\u00e5 bytas ut under de kommande \u00e5ren.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes har nyligen sl\u00e4ppt en helt ny kompakt sedan C-Klass som syftar till att \u00e5terta tronen som den mest popul\u00e4ra kompakta sedanen. Med tanke p\u00e5 att de flesta nyare Mercedes-modeller<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[22],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2900"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2900"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2900\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2901,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2900\/revisions\/2901"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2900"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2900"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2900"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}