{"id":2886,"date":"2022-01-20T14:10:58","date_gmt":"2022-01-20T14:10:58","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=2886"},"modified":"2022-01-20T14:11:01","modified_gmt":"2022-01-20T14:11:01","slug":"vilka-ar-de-basta-dacken-for-mercedes-glc300","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/vilka-ar-de-basta-dacken-for-mercedes-glc300\/","title":{"rendered":"Vilka \u00e4r de b\u00e4sta d\u00e4cken f\u00f6r Mercedes GLC300?"},"content":{"rendered":"\n

N\u00e4r det g\u00e4ller att v\u00e4lja d\u00e4ck \u00e4r det viktigt att veta vilka d\u00e4ck som \u00e4r bra f\u00f6r ditt v\u00e4der och dina k\u00f6rf\u00f6rh\u00e5llanden. D\u00e4rf\u00f6r \u00e4r det avg\u00f6rande att v\u00e4lja r\u00e4tt d\u00e4ck till din Mercedes-Benz om du vill ha enast\u00e5ende prestanda och s\u00e4kerhet. Men vilka \u00e4r de b\u00e4sta d\u00e4cken f\u00f6r Mercedes GLC300?<\/p>\n\n\n\n

De b\u00e4sta d\u00e4cken f\u00f6r Mercedes GLC300 \u00e4r Pirelli Scorpion Verde All Season Plus, Nitto NT 421Q och Michelin Latitude Sport-d\u00e4ck. Observera att alla dessa tre d\u00e4ck har olika syften. Pirelli Scorpion-d\u00e4cket \u00e4r f\u00f6r touring \u00e5ret runt, Nitto-d\u00e4cket \u00e4r f\u00f6r h\u00f6g prestanda \u00e5ret runt och Michelin-d\u00e4cket \u00e4r f\u00f6r h\u00f6g prestanda under sommaren.<\/p>\n\n\n\n

Men det \u00e4r ocks\u00e5 viktigt att notera d\u00e4ckstorlekarna n\u00e4r du v\u00e4ljer s\u00e5 att du hamnar p\u00e5 r\u00e4tt d\u00e4ckstorlek f\u00f6r din Mercedes-Benz GLC300-modell. De d\u00e4ck som vi har listat har alla de storlekar som beh\u00f6vs f\u00f6r modellerna GLC300 SUV Base, SUV Sport, 4Matic Coupe, 4Matic Coupe Sport, 4Matic SUV Base och 4Matic SUV Sport.<\/p>\n\n\n\n

Vilka \u00e4r de b\u00e4sta d\u00e4cken f\u00f6r Mercedes GLC300 och varf\u00f6r?<\/h2>\n\n\n\n

N\u00e4r du v\u00e4ljer d\u00e4ck till din Mercedes GLC300 \u00e4r det viktigt att ta h\u00e4nsyn till flera saker, t.ex. d\u00e4ckprestanda under olika f\u00f6rh\u00e5llanden, d\u00e4ckens v\u00e4gbanebuller, livsl\u00e4ngd, rullmotst\u00e5nd, hastighetsklassning och belastningsklassning. Att ta h\u00e4nsyn till dessa faktorer hj\u00e4lper dig att v\u00e4lja de b\u00e4sta prestandad\u00e4cken som ocks\u00e5 f\u00f6rb\u00e4ttrar kvaliteten p\u00e5 din k\u00f6rning.<\/p>\n\n\n\n

H\u00e4r \u00e4r de b\u00e4sta Mercedes GLC300-d\u00e4cken och varf\u00f6r du b\u00f6r v\u00e4lja dem:<\/p>\n\n\n\n

B\u00e4sta touring-d\u00e4ck f\u00f6r alla s\u00e4songer: Pirelli Scorpion Verde All Season Plus-d\u00e4ck<\/h3>\n\n\n\n

Pirelli Scorpion Verde All Season Plus-d\u00e4cken \u00e4r utformade f\u00f6r SUV, crossover och pickuper. Det \u00e4r allts\u00e5 det perfekta d\u00e4cket f\u00f6r Mercedes-Benz GLC300. Dessutom ger det h\u00e4r d\u00e4cket en milj\u00f6v\u00e4nlig och br\u00e4nslesparande k\u00f6rupplevelse, samtidigt som det ger touring all season-prestanda och en bekv\u00e4m k\u00f6rning.<\/p>\n\n\n\n

Eftersom det h\u00e4r d\u00e4cket har fyra breda omgivande sp\u00e5r \u00e4r det l\u00e4tt att k\u00f6ra i v\u00e5ta f\u00f6rh\u00e5llanden eftersom det snabbt och effektivt g\u00f6r sig av med vattnet. Dessutom har d\u00e4cket l\u00e4ngsg\u00e5ende lameller och laterala lameller med h\u00f6g densitet som garanterar enkel k\u00f6rning under vinters\u00e4songen och ger stabilitet i h\u00f6ga hastigheter.<\/p>\n\n\n\n

Dessutom \u00e4r dessa d\u00e4ck l\u00e5nglivade eftersom de inneh\u00e5ller tv\u00e5 st\u00e5lb\u00e4lten med h\u00f6g dragh\u00e5llfasthet och en kropp av polyesterkord. Och med ett brett utbud av storlekar, som ligger mellan 16 tum och 22 tum, kan du f\u00e5 r\u00e4tt d\u00e4ckstorlek f\u00f6r din Mercedes GLC300-modell. Dessutom erbjuder tillverkaren en garanti f\u00f6r slitbanan p\u00e5 65 000 mil.<\/p>\n\n\n\n

B\u00e4sta h\u00f6gpresterande allsidiga d\u00e4ck: Nitto NT 421Q-d\u00e4ck<\/h3>\n\n\n\n

Om du vill ha ett h\u00f6gpresterande d\u00e4ck till din Mercedes GLC300 \u00e4r Nitto NT 421Q Performance All Season-d\u00e4ck r\u00e4tt val. Det h\u00e4r d\u00e4cket kan enkelt k\u00f6ra i v\u00e5ta, torra och vinterf\u00f6rh\u00e5llanden. Det ger en av de b\u00e4sta dragkrafterna. Dessutom ger det ocks\u00e5 en exceptionell hantering och ett exceptionellt grepp i kurvorna.<\/p>\n\n\n\n

Dessutom erbjuder Nitto NT 421Q en bekv\u00e4m och tyst k\u00f6rning, tack vare den Quiet Serration Technology som det h\u00e4r d\u00e4cket har i d\u00e4ckets sp\u00e5r. Dessutom \u00e4r d\u00e4cket robust konstruerat eftersom det ocks\u00e5 har tv\u00e5 st\u00e5lb\u00e4lten med nylonf\u00f6rst\u00e4rkning f\u00f6r ytterligare styrka.<\/p>\n\n\n\n

En unik egenskap hos det h\u00e4r d\u00e4cket \u00e4r de intelligenta underh\u00e5llsindikatorerna som visar hur d\u00e4cken slits vid varje given tidpunkt. Och med flera olika d\u00e4ckstorlekar att v\u00e4lja mellan, som str\u00e4cker sig fr\u00e5n 17-tums till 22-tums, kan du alltid hitta d\u00e4ck som passar din Mercedes GLC300.<\/p>\n\n\n\n

Sist men inte minst kommer Nitto NT 421Q med en slitbanegaranti p\u00e5 75 000 eller 60 000 mil, vilket \u00e4r en av de b\u00e4sta p\u00e5 marknaden. Sammantaget \u00e4r detta de b\u00e4sta prestandad\u00e4cken f\u00f6r Mercedes GLC300 eftersom de erbjuder fantastisk hantering och en j\u00e4mn och bekv\u00e4m k\u00f6rning.<\/p>\n\n\n\n

B\u00e4sta h\u00f6gpresterande sommard\u00e4ck: Michelin Latitude Sport-d\u00e4ck<\/h3>\n\n\n\n

Om du \u00e4lskar racing eller hastighet \u00e4r Michelin Latitude Sport-d\u00e4cken det b\u00e4sta alternativet f\u00f6r din Mercedes GLC300. \u00c4ven om de h\u00e4r d\u00e4cken passar p\u00e5 alla Mercedes GLC300-modeller \u00e4r de b\u00e4st l\u00e4mpade f\u00f6r GLC300 Crossovers och SUV:er.<\/p>\n\n\n\n

Dessutom \u00e4r dessa d\u00e4ck utm\u00e4rkta p\u00e5 alla underlag, inklusive torra och v\u00e5ta underlag. Tack vare deras utm\u00e4rkta grepp, dragkraft och bromsning. Dessutom har de en unik slitbanedesign och tre omgivande sp\u00e5r som erbjuder hj\u00e4lp med dragkraft och minskar risken f\u00f6r hydroplaning.<\/p>\n\n\n\n

Med d\u00e4ckstorlekar som str\u00e4cker sig fr\u00e5n 17 tum till 21 tum finns det olika d\u00e4ckstorlekar f\u00f6r olika Mercedes-Benz GLC300-modeller. Och med hastighetsklassificeringar p\u00e5 V, W och Y \u00e4r det h\u00e4r riktiga prestandad\u00e4ck. De h\u00e4r d\u00e4cken slits dock snabbare och det \u00e4r d\u00e4rf\u00f6r de har en slitbanegaranti p\u00e5 20 000 mil.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Vilka d\u00e4ck rekommenderar Mercedes?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes rekommenderar sina kunder att s\u00e4tta p\u00e5 h\u00f6gpresterande allsidiga d\u00e4ck som har MOE-signaturen p\u00e5 sidov\u00e4ggen. Du kan dock s\u00e4tta p\u00e5 vilket d\u00e4ck som helst s\u00e5 l\u00e4nge det \u00e4r r\u00e4tt storlek och passar din bil. Men om du vill ha utm\u00e4rkta prestanda och komfort b\u00f6r du \u00f6verv\u00e4ga att v\u00e4lja fr\u00e5n m\u00e4rken som Pirelli, Michelin och Continental.<\/p>\n\n\n\n

Observera att om du monterar d\u00e4ck som Mercedes inte har rekommenderat p\u00e5 din Mercedes GLC300 kan du f\u00e5 problem med stabilitet, komfort, buller, s\u00e4kerhet och prestanda. D\u00e4rf\u00f6r b\u00f6r du \u00f6verv\u00e4ga att installera d\u00e4ck som \u00e4r accepterade eller rekommenderade av Mercedes.<\/p>\n\n\n\n

Hur l\u00e4nge h\u00e5ller Mercedes GLC300-d\u00e4ck?<\/h3>\n\n\n\n

Detta beror vanligtvis p\u00e5 d\u00e4cktyperna, k\u00f6rvanorna och hur m\u00e5nga mil du k\u00f6r \u00e5rligen. I genomsnitt b\u00f6r slitbanan slitas ut p\u00e5 3 \u00e5r. Men om du har goda k\u00f6rvanor kan det till och med ta l\u00e4ngre tid. Om du tv\u00e4rtom har d\u00e5liga k\u00f6rvanor kan det ocks\u00e5 slita snabbare.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e5 om du k\u00f6r cirka 12 000 till 15 000 mil per \u00e5r kan du r\u00e4kna med att byta d\u00e4ck vart tredje \u00e5r. Men om du har mer h\u00e5llbara d\u00e4ck och inte k\u00f6r aggressivt, kan du r\u00e4kna med att dina d\u00e4ck h\u00e5ller n\u00e5got l\u00e4ngre.<\/p>\n\n\n\n

Vilka typer av d\u00e4ck har Mercedes-Benz GLC?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes GLC300 levereras med 255\/45R20, 235\/55R19 och 235\/60R18. Mercedes GLC300 4Matic har d\u00e4remot 235\/55R19, 255\/45R20 och 235\/60R18. Sist men inte minst har Mercedes-Benz GLC300 4Matic Coupe 235\/55R19, 255\/45R20 och 285\/40R20. Se alltid till att v\u00e4lja r\u00e4tt d\u00e4ckstorlek n\u00e4r du byter ut dem.<\/p>\n\n\n\n

Slutsats<\/h2>\n\n\n\n

Om du letar efter de b\u00e4sta d\u00e4cken till Mercedes GLC300 kan du inte leta l\u00e4ngre \u00e4n till Pirelli Scorpion Verde All Season Plus-d\u00e4cken f\u00f6r de b\u00e4sta touring-halv\u00e5rsd\u00e4cken, Nitto NT 421Q-d\u00e4cken f\u00f6r de b\u00e4sta h\u00f6gpresterande hel\u00e5rsd\u00e4cken och Michelin Latitude Sport-d\u00e4cken f\u00f6r de b\u00e4sta h\u00f6gpresterande sommard\u00e4cken.<\/p>\n\n\n\n

Trots detta \u00e4r det viktigt att v\u00e4lja r\u00e4tt typ och d\u00e4ckstorlek f\u00f6r din Mercedes GLC300-modell. T\u00e4nk ocks\u00e5 p\u00e5 dina k\u00f6rvanor, livsl\u00e4ngd, komfort, buller, hydroplaningmotst\u00e5nd, rullmotst\u00e5nd, hastighetsklassning och belastningsklassning. Om du tar h\u00e4nsyn till alla dessa faktorer kan du f\u00e5 hj\u00e4lp att landa det b\u00e4sta m\u00f6jliga d\u00e4cket.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

N\u00e4r det g\u00e4ller att v\u00e4lja d\u00e4ck \u00e4r det viktigt att veta vilka d\u00e4ck som \u00e4r bra f\u00f6r ditt v\u00e4der och dina k\u00f6rf\u00f6rh\u00e5llanden. D\u00e4rf\u00f6r \u00e4r det avg\u00f6rande att v\u00e4lja r\u00e4tt d\u00e4ck<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2886"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2886"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2886\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2887,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2886\/revisions\/2887"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2886"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2886"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2886"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}