{"id":2826,"date":"2022-01-20T13:42:10","date_gmt":"2022-01-20T13:42:10","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=2826"},"modified":"2022-01-20T13:42:12","modified_gmt":"2022-01-20T13:42:12","slug":"hyundai-kona-tillforlitlighet","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/hyundai-kona-tillforlitlighet\/","title":{"rendered":"Hyundai Kona Tillf\u00f6rlitlighet"},"content":{"rendered":"\n
Hyundai har alltid fokuserat p\u00e5 att tillverka tillf\u00f6rlitliga och billiga bilar. Under de senaste \u00e5ren och de senaste decennierna har Hyundai lanserat n\u00e5gra av de mest h\u00e5llbara SUV:erna. Hyundai Kona \u00e4r en annan utm\u00e4rkt subkompakt SUV fr\u00e5n m\u00e4rket, som har ett bra utseende, bekv\u00e4m och ren k\u00f6rning. Kona \u00e4r utm\u00e4rkt kompetent mot Ford EcoSport och Nissan Kicks.<\/p>\n\n\n\n
Kona \u00e4r en extremt elegant designad SUV-linje, den finns \u00e4ven i en elektrisk version som kallas Kona EV. Den b\u00f6rjade sin marknadsf\u00f6ring 2017 och \u00e4r i den f\u00f6rsta generationen. Den 5-d\u00f6rrars SUV:n finns endast tillg\u00e4nglig med en bensinmotor, och den 1,0-liters 3-cylindriga producerade cirka 118 hk. Accelerationen av Kona \u00e4r inte s\u00e4rskilt uttrycksfull eftersom det tar 11,9 sekunder att n\u00e5 0-62 mph.<\/p>\n\n\n\n
Tillf\u00f6rlitlighet \u00e4r en viktig faktor att se fram emot om du planerar att din bil ska h\u00e5lla i m\u00e5nga \u00e5r. Hyundai \u00e4r k\u00e4nt f\u00f6r prisv\u00e4rda och br\u00e4nslesn\u00e5la bilar. Kona \u00e4r ocks\u00e5 en p\u00e5litlig bil med ett tillf\u00f6rlitlighetsbetyg p\u00e5 4,7 av 5 enligt Kelley Blue Book Consumer Rating Index. RepairPal gav ocks\u00e5 Kona ett otroligt betyg p\u00e5 4,0 av 5 och rankade den som den fj\u00e4rde mest tillf\u00f6rlitliga SUV:n av 32.<\/p>\n\n\n\n
Hyundai Kona \u00f6vertr\u00e4ffar inte bara andra SUV:er n\u00e4r det g\u00e4ller funktioner. Den har ocks\u00e5 ett utm\u00e4rkt s\u00e4kerhetsbetyg ocks\u00e5. Enligt NHTSA f\u00e5r 2021 \u00e5rs modell av Kona ett \u00f6vergripande s\u00e4kerhetsbetyg p\u00e5 5 stj\u00e4rnor, vilket \u00e4r det h\u00f6gsta betyget f\u00f6r ett fordon.<\/p>\n\n\n\n
Hyundais avskrivningsgrad \u00e4r l\u00e4gre \u00e4n andra m\u00e4rken som Toyota. I fallet med en Kona i genomsnittligt gott skick och med en genomsnittlig k\u00f6rstr\u00e4cka p\u00e5 12 000 mil per \u00e5r kommer det att bli en avskrivning p\u00e5 47 % efter 5 \u00e5r. \u00c5terf\u00f6rs\u00e4ljningsv\u00e4rdet f\u00f6r Hyundai Kona kommer att ligga p\u00e5 cirka 22 904 dollar.<\/p>\n\n\n\n
Enligt RepairPal \u00e4r Hyundai Kona ganska prisv\u00e4rd att underh\u00e5lla. Eftersom den nya Kona kommer att kr\u00e4va en \u00e5rlig underh\u00e5lls- och reparationskostnad p\u00e5 468 dollar, medan den genomsnittliga \u00e5rliga utgiften f\u00f6r alla \u00e5rsmodeller ligger p\u00e5 cirka 652 dollar.<\/p>\n\n\n\n
Hyundai Kona \u00e4r en bil med framhjulsdrift.<\/p>\n\n\n\n
Hyundai Kona \u00e4r en bil med 5 sittplatser. EPA-klassificeringen f\u00f6r denna bil \u00e4r: Small SUV 2WD<\/p>\n\n\n\n
Hyundai Kona har 147 h\u00e4stkrafter och ett vridmoment p\u00e5 132 lb-ft. Motorn \u00e4r en vanlig blyfri I-4-motor med en cylindervolym p\u00e5 2,0 liter Br\u00e4nslesystemet \u00e4r: Sequential MPI.<\/p>\n\n\n\n
6,7 tum ( 17,02 cm )<\/p>\n\n\n\n
Hyundai Kona har 17 X 7 tums aluminiumhjul fram och 17 X 7 tums aluminiumhjul bak.<\/p>\n\n\n\n
Den nya dubbelkopplingsl\u00e5dan finns p\u00e5 Hyundai Kona 2022. Kona N, den f\u00f6rsta h\u00f6gpresterande SUV:n fr\u00e5n den koreanska biltillverkaren Hyundai, kommer att ha en \u00e5ttav\u00e4xlad dubbelkopplingsv\u00e4xell\u00e5da av v\u00e5t typ med dubbelkoppling (\u00e4ven k\u00e4nd som N DCT).<\/p>\n\n\n\n
Det f\u00f6rutsp\u00e5dda tillf\u00f6rlitlighetsbetyget f\u00f6r Hyundai Kona 2021 \u00e4r 82 av 100. JD Power f\u00f6rutsp\u00e5r att 2021 Hyundai Kona kommer att f\u00e5 ett tillf\u00f6rlitlighetsbetyg p\u00e5 91-100. Detta anses vara det b\u00e4sta, medan 81-90 \u00e4r utm\u00e4rkt, 70-80 \u00e4r genomsnittligt och 0-69 \u00e4r ganska bra och under genomsnittet.<\/p>\n\n\n\n
Hyundai bygger 2022 Kona i Sydkorea.<\/p>\n\n\n\n
Hyundai Motor America (Hyundai), \u00e5terkallar vissa 2019-2020 Elantra, 2019-2021 Kona och Veloster med 2,0L Nu MPI-motorer. Motorskador kan orsakas av felaktig v\u00e4rmebehandling av kolvoljeringarna. En motor som \u00e4r skadad kan stanna, vilket kan \u00f6ka risken f\u00f6r en olycka.<\/p>\n\n\n\n
Nej, det har de inte. Det finns ingen anledning till att du ska oroa dig f\u00f6r att k\u00f6pa en. Det finns vissa problem med motorerna i Hyundais nya fordon. Enligt Hyundai Problems \u00e4r Hyundai Sonata mest drabbad. Kunderna klagar p\u00e5 att motorn fryser, stannar och l\u00e5ter.<\/p>\n\n\n\n
Ja, den \u00e4r bra p\u00e5 sn\u00f6. Hyundai Kona har f\u00e5tt betyget ”bra” p\u00e5 sn\u00f6. Du kan k\u00f6ra din Hyundai Kona i sn\u00f6 och p\u00e5 grusv\u00e4gar med det extra tillvalet fyrhjulsdrift. AWD-tekniken f\u00f6rb\u00e4ttrar dragkraften och f\u00f6rhindrar halka. Hyundai Konas h\u00f6ga markfrig\u00e5ng och l\u00e5ga tyngdpunkt f\u00f6rb\u00e4ttrar dess prestanda p\u00e5 sn\u00f6.<\/p>\n\n\n\n
Hyundai Kona 2022 kan n\u00e5 hastigheter p\u00e5 upp till 149 mph, och den kan accelerera fr\u00e5n 0 till 60 p\u00e5 bara 5,5 sekunder. Detta \u00e4r en snabb SUV, s\u00e4rskilt en som inte kommer fr\u00e5n ett lyxm\u00e4rke. 2022 Kona N:s 2,0-liters inline-4-motor kan producera 276 h\u00e4stkrafter och 289 lb-ft vridmoment.<\/p>\n\n\n\n
Kona introducerades i juni 2017 och produktionsversionen presenterades senare samma \u00e5r. Den ligger mellan Venue eller Bayon och Tucson i Hyundais crossover SUV-sortiment upp\u00e5t.<\/p>\n\n\n\n
Hyundais RepairPal tillf\u00f6rlitlighetsbetyg \u00e4r 4,0 av 5,0. Detta placerar den p\u00e5 fj\u00e4rde plats av 32 m\u00e4rken. Det h\u00e4r betyget \u00e4r ett genomsnitt av 345 modeller.<\/p>\n\n\n\n
Om Hyundai Kona underh\u00e5lls p\u00e5 r\u00e4tt s\u00e4tt och k\u00f6rs f\u00f6rsiktigt \u00e4r den en p\u00e5litlig subkompakt SUV. Den kan h\u00e5lla mellan 200 000 och 250 000 mil. Kona kan h\u00e5lla i genomsnitt 13-17 \u00e5r om den k\u00f6rs f\u00f6rsiktigt och f\u00e5r 15 000 mil per \u00e5r.<\/p>\n\n\n\n
S\u00e5 l\u00e4nge fordonet underh\u00e5lls p\u00e5 r\u00e4tt s\u00e4tt kan de flesta Hyundais h\u00e5lla mellan 100 000 och 200 000 mil utan st\u00f6rre problem. Hyundai \u00e4r s\u00e5 s\u00e4kra p\u00e5 att deras bilar h\u00e5ller s\u00e5 l\u00e4nge att de erbjuder en v\u00e4rldsledande garanti p\u00e5 100 000 mil f\u00f6r alla nya fordon.<\/p>\n\n\n\n
De tv\u00e5 motorerna som finns p\u00e5 de b\u00e5da modellerna \u00e4r olika. Toyota SUV:n har visserligen fler h\u00e4stkrafter, men det r\u00e4cker inte f\u00f6r att matcha vridmomentet hos den turboladdade motorn i Kona-serien. Kona kan leverera ett vridmoment p\u00e5 upp till 195 pounds-feet, medan Toyota RAV:s maxeffekt \u00e4r 184.<\/p>\n\n\n\n
Ja, den \u00e4r mycket bra. AWD-system hj\u00e4lper till att f\u00f6rhindra f\u00f6rlust av dragkraft vid k\u00f6rning p\u00e5 hala ytor som is, sand, lera eller gr\u00e4s. Ett fyrhjulsdrivningssystem bidrar till att ge st\u00f6rre stabilitet och kontroll vid kurvman\u00f6vrar.<\/p>\n\n\n\n
Basmodellen har en fyrcylindrig motor p\u00e5 1,6 liter, men det finns \u00e4ven ett alternativ med en turboladdad 1,6 liters motor. Det \u00e4r helt och h\u00e5llet v\u00e4rt det. Turbomotorn i Hyundai Kona 2021 tillf\u00f6r s\u00e5 mycket till paketet. Det finns v\u00e4ldigt f\u00e5 sk\u00e4l att inte uppgradera till turboladdade drivlinor.<\/p>\n\n\n\n
Kona \u00e4r klassad till 30 MPG i staden och 36 p\u00e5 landsv\u00e4g. Det \u00e4r en f\u00f6rdelaktig j\u00e4mf\u00f6relse med andra kompakta SUV:er som Honda CRV och Subaru Forester.<\/p>\n\n\n\n
Ja, den \u00e4r v\u00e4rd att k\u00f6pa. Av m\u00e5nga sk\u00e4l \u00e4r den lilla och finurliga Kona ett utm\u00e4rkt val. Kona erbjuder en premiumupplevelse till en mycket l\u00e4gre kostnad \u00e4n m\u00e5nga av sina konkurrenter. Den \u00e4r ocks\u00e5 mycket attraktiv. F\u00f6r- och nackdelarna med Hyundai Kona 2022 m\u00e5ste j\u00e4mf\u00f6ras f\u00f6r att avg\u00f6ra om den \u00e4r v\u00e4rd investeringen.<\/p>\n\n\n\n
Ja, Kona Hybrid finns tillg\u00e4nglig. Den anv\u00e4nder en 3,3-liters V6-motor som \u00e4r parat med ett par elmotorer. Den producerar 281 hk och 295 lb-ft vridmoment. KONA hybrid \u00e4r utrustad med b\u00e5de en bensinmotor och en elmotor. Det kraftfulla batteriet st\u00f6djer dem tillsammans f\u00f6r att ge utm\u00e4rkt br\u00e4nsleekonomi och minska utsl\u00e4ppen. De kan v\u00e4xla s\u00f6ml\u00f6st mellan elmotorn och den konventionella motorn och ibland anv\u00e4nda b\u00e5da.<\/p>\n\n\n\n
Hyundai \u00e4r k\u00e4nt f\u00f6r sin tillf\u00f6rlitlighet och alla deras bilar har en fem\u00e5rig garanti med obegr\u00e4nsad k\u00f6rstr\u00e4cka. Hyundai Kona var f\u00f6rst, f\u00f6re de 74 h\u00f6gst rankade modellerna i v\u00e5r unders\u00f6kning Driver Power Survey 2021, och den kom p\u00e5 andra plats n\u00e4r det g\u00e4ller tillf\u00f6rlitlighet och byggkvalitet.<\/p>\n\n\n\n
Den h\u00e4r metoden \u00e4r b\u00e4st f\u00f6r att ladda bilen \u00f6ver natten. Kona Hybrid \u00e4r ett alternativ f\u00f6r att ladda ditt fordon \u00f6ver natten. Den har l\u00e4gre utsl\u00e4pp, men b\u00e4ttre prestanda och kan vara sj\u00e4lvladdande.<\/p>\n\n\n\n
Kona 2021 kan ocks\u00e5 k\u00f6pas som en ren batterielektrisk bil. Den har en r\u00e4ckvidd p\u00e5 258 mil tack vare sitt batteripaket p\u00e5 64 kilowattimmar (kWh). Detta g\u00f6r den till en av de mest prisv\u00e4rda rent elektriska bilarna i Amerika. Kona EV \u00e4r ber\u00e4ttigad till rabatter fr\u00e5n delstaten och lokala myndigheter.<\/p>\n\n\n\n
Vi \u00e4r \u00f6verens om att 2022 \u00e5rs Hyundai Kona Electric elbil \u00e4r v\u00e4rd att k\u00f6pa. Du kan ocks\u00e5 k\u00f6pa den h\u00e4r bilen i AWD. Hyundai Kona Ultimate har flest funktioner, men inte alla trims.<\/p>\n\n\n\n
Batteriet i Hyundai Kona 2022 b\u00f6r h\u00e5lla i mellan 3 och 5 \u00e5r. Detta kan dock variera beroende p\u00e5 typ av batteri, batteristorlek, k\u00f6rvanor och v\u00e4derf\u00f6rh\u00e5llanden. Ditt batteri kanske inte \u00e4r helt d\u00f6tt men det betyder inte n\u00f6dv\u00e4ndigtvis att det fungerar p\u00e5 b\u00e4sta s\u00e4tt.<\/p>\n\n\n\n
Du b\u00f6r inte ladda din elbil varje natt. I de flesta fall \u00e4r det inte n\u00f6dv\u00e4ndigt. Det kan minska elbilens batteritid om du laddar den varje natt.<\/p>\n\n\n\n
B\u00e5de Kia Niro och Hyundai Kona kompakta SUV:er har el- eller hybridalternativ. Niro finns med en hybridmotor samt en helt elektrisk modell. Medan Kona \u00e4r utrustad med en f\u00f6rbr\u00e4nningsmotor erbjuder modeller fr\u00e5n 2019 och senare ett helt elektriskt alternativ.<\/p>\n\n\n\n
Eftersom batteriet, motorn och tillh\u00f6rande elektronik inte \u00e4r f\u00f6rem\u00e5l f\u00f6r regelbundet underh\u00e5ll kr\u00e4ver elbilar mindre underh\u00e5ll \u00e4n traditionella fordon. Regelbundet underh\u00e5ll kr\u00e4vs inte heller f\u00f6r v\u00e4tskor som olja och motorolja. J\u00e4mf\u00f6rbart med konventionella bensinmotorer finns det betydligt f\u00e4rre r\u00f6rliga delar.<\/p>\n\n\n\n
Hyundai Kona och Kia Sportage fr\u00e5n 2021 l\u00e5g mycket n\u00e4ra varandra med liknande s\u00e4kerhetsteknik och infotainmentsystem. Andy Mohr Hyundai anser att Kona \u00e4r det b\u00e4sta valet om du letar efter en SUV med topputrustning, b\u00e4ttre br\u00e4nsleekonomi och en kraftfullare motor.<\/p>\n\n\n\n
Kona har plats f\u00f6r upp till fem personer. Konas frams\u00e4ten \u00e4r bekv\u00e4ma, rymliga och st\u00f6djande. De bakre s\u00e4tena \u00e4r dock f\u00f6r tr\u00e5nga f\u00f6r de flesta vuxna.<\/p>\n\n\n\n
Android Auto finns tillg\u00e4ngligt i Hyundai Kona. Det g\u00f6r att du kan f\u00e5 tillg\u00e5ng till Android-appar som YouTube Music, Google Maps och Waze via bilens infotainmentsk\u00e4rm. Med Google Assistant kan du ringa samtal, skicka meddelanden och anv\u00e4nda r\u00f6stkommandon f\u00f6r navigering.<\/p>\n\n\n\n
Hyundai Kona, en popul\u00e4r subkompakt SUV, \u00e4r tillbaka 2022. Adaptiv farth\u00e5llare kommer att finnas tillg\u00e4nglig p\u00e5 trimniv\u00e5n Ultimate.<\/p>\n\n\n\n
Den helt nya Kona har en kombinerad head-up-display.<\/p>\n\n\n\n
L\u00e4derkl\u00e4dsel: F\u00f6r att visa upp stil och elegans har 2022 \u00e5rs Hyundai Kona Limited l\u00e4derkl\u00e4dda s\u00e4ten. 2022 Hyundai Kona limited har ocks\u00e5 Android Auto(tm), Apple CarPlay(r) f\u00f6r att g\u00f6ra det enkelt att komma \u00e5t musik och g\u00f6ra din resa roligare.<\/p>\n\n\n\n
Kraftfull motor: \u00c4ven om basmotorn i 2022 Hyundai Kona \u00e4r kraftfull \u00e4r accelerationen b\u00e4ttre med det turboladdade alternativet. Crossoveren \u00e4r exakt i styrningen och kan sv\u00e4nga i kurvor med l\u00e4tthet och kontroll. \u00c4ven om den \u00e4r bekv\u00e4m p\u00e5 de flesta v\u00e4gar kan k\u00f6rningen ibland vara lite grov p\u00e5 sv\u00e5rare underlag.<\/p>\n\n\n\n
Utm\u00e4rkt garanti:
Garanti fr\u00e5n kof\u00e5ngare till kof\u00e5ngare 5 \u00e5r\/60 000 mil.
Motorgaranti 10 \u00e5r\/100 000 miles.
Garanti mot perforering 7 \u00e5r\/obegr\u00e4nsad k\u00f6rstr\u00e4cka.
Begr\u00e4nsad garanti f\u00f6r reservdelar och tillbeh\u00f6r 12 m\u00e5nader\/12 000 mil<\/p>\n\n\n\n
Instegsmodellerna har fj\u00e4rrstyrd nyckell\u00f6s d\u00f6rr\u00f6ppnare, manuell klimatkontroll och en sexv\u00e4gs manuellt justerbar f\u00f6rarstol. H\u00f6gre trims har l\u00e4derkl\u00e4dsel, automatisk klimatkontroll och en \u00e5ttav\u00e4gs eljusterbar f\u00f6rarstol.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Hyundai har alltid fokuserat p\u00e5 att tillverka tillf\u00f6rlitliga och billiga bilar. Under de senaste \u00e5ren och de senaste decennierna har Hyundai lanserat n\u00e5gra av de mest h\u00e5llbara SUV:erna. Hyundai Kona<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[42],"tags":[24],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2826"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2826"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2826\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2827,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2826\/revisions\/2827"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2826"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2826"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2826"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}