{"id":2822,"date":"2022-01-20T13:39:26","date_gmt":"2022-01-20T13:39:26","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=2822"},"modified":"2022-01-20T13:39:29","modified_gmt":"2022-01-20T13:39:29","slug":"hyundai-ioniq-hybrid-tillforlitlighet","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/hyundai-ioniq-hybrid-tillforlitlighet\/","title":{"rendered":"Hyundai Ioniq hybrid Tillf\u00f6rlitlighet"},"content":{"rendered":"\n
Vi vet att Hyundai tillverkar prisv\u00e4rda och p\u00e5litliga bilar. Hyundai Ionq \u00e4r en kompakt femd\u00f6rrars liftback-bil. Det \u00e4r den f\u00f6rsta bilen som erbjuds utan en vanlig f\u00f6rbr\u00e4nningsmotor, utan s\u00e4ljs i hybrid- och helelektriska varianter.<\/p>\n\n\n\n
Hyundai Ioniq \u00e4r en framhjulsdriven bil med en 4-cylindrig motor med 1,6 liter GDI DOHC 16-ventilig raktr\u00e4dmotor med 16 ventiler, med en topphastighet p\u00e5 115 km\/h. Den accelererar fr\u00e5n 0-62 mph p\u00e5 5,2 sekunder. Motorn kan producera 105 hk med en 6-v\u00e4xlad DCT. Hyundai Ioniq erbjuder en fantastisk br\u00e4nsleekonomi, m\u00e5nga standardiserade s\u00e4kerhetsfunktioner, ett anv\u00e4ndarv\u00e4nligt infotainmentsystem och ett l\u00e5gt utg\u00e5ngspris.<\/p>\n\n\n\n
Hyundai har aldrig gjort kunderna besvikna n\u00e4r det g\u00e4ller tillf\u00f6rlitlighet. Enligt Driver Power-unders\u00f6kningen fick Ioniq 91 % n\u00e4r det g\u00e4ller tillf\u00f6rlitlighet. Dess utm\u00e4rkta funktioner och h\u00f6ga byggkvalitet gjorde att den hamnade p\u00e5 9:e plats av 75 bilar.<\/p>\n\n\n\n
Hyundai har sett till att Ioniq \u00e4r fullsp\u00e4ckad med s\u00e4kerhetspaket, inklusive sju krockkuddar, autonom bromsning, adaptiv farth\u00e5llare och k\u00f6rf\u00e4ltsassistent, allt som standard, medan uppt\u00e4ckt av d\u00f6da vinklar, k\u00f6rf\u00e4ltsassistent och en s\u00e4llsynt varning f\u00f6r korsande trafik erbjuds p\u00e5 premiumversionen SE. 2016 \u00e5rs modell av Ioniq fick 80 procent i Euro NCAP-testningen.<\/p>\n\n\n\n
En Hyundai IONIQ kommer att skrivas ned med 54 % efter 5 \u00e5r, vilket \u00e4r ganska acceptabelt n\u00e4r det g\u00e4ller \u00e5terf\u00f6rs\u00e4ljningsv\u00e4rdet. \u00c5terf\u00f6rs\u00e4ljningsv\u00e4rdet beror dock verkligen p\u00e5 fordonets skick. S\u00e5 om du \u00e4ger en Hyundai Ioniq ska du bara ta v\u00e4l hand om den s\u00e5 \u00e4r du redo att g\u00e5.<\/p>\n\n\n\n
Kostnader f\u00f6r underh\u00e5ll och reparationer bidrar mycket till att best\u00e4mma ett fordons tillf\u00f6rlitlighetspo\u00e4ng. Den genomsnittliga \u00e5rliga kostnaden f\u00f6r underh\u00e5ll av Hyundai Ioniq \u00e4r cirka 327 dollar. D\u00e4rf\u00f6r \u00e4r det ett l\u00e4mpligt val f\u00f6r att v\u00e4lja din bil eftersom kostnaden \u00e4r \u00f6verkomlig.<\/p>\n\n\n\n
Hyundai Ioniq \u00e4r en framhjulsdriven bil.<\/p>\n\n\n\n
Hyundai Ioniq \u00e4r en bil med 5 platser. EPA-klassificeringen f\u00f6r denna bil \u00e4r: Stora bilar<\/p>\n\n\n\n
Hyundai Ioniq har 139 h\u00e4stkrafter och ett vridmoment p\u00e5 109 lb-ft. Motorn \u00e4r en gas\/elektrisk I-4 med en cylindervolym p\u00e5 1,6 liter Br\u00e4nslesystemet \u00e4r: Bensin med direktinsprutning.<\/p>\n\n\n\n
5,3 tum ( 13,46 cm )<\/p>\n\n\n\n
Hyundai Ioniq har 15 X 6 tums aluminiumhjul fram och 15 X 6 tums aluminiumhjul bak.<\/p>\n\n\n\n
En Hyundai Ioniq h\u00e5ller ungef\u00e4r 100 000 mil eller 8 till 10 \u00e5r. Hyundai h\u00e4vdar att Ioniq-batteriet kan h\u00e5lla i 20 \u00e5r utan att beh\u00f6va bytas ut, men m\u00e5nga kunder ser att deras bilar g\u00e5r bra i bara tio \u00e5r.<\/p>\n\n\n\n
Ioniq \u00e4r en bra bil i sin klass. Den har m\u00e5nga utm\u00e4rkta standard- och tillvalsfunktioner i ett mycket prisv\u00e4rt paket. Bilens utm\u00e4rkta br\u00e4nsleekonomi g\u00f6r att f\u00f6rarna kan spara pengar n\u00e4r de tankar bensin.<\/p>\n\n\n\n
Till modell\u00e5ret 2017 introducerades Hyundai Ioniq. Hyundai lanserade den framhjulsdrivna hybridmodellen Ioniq vid lanseringen. Senare lades en plug-in hybrid och en elmodell till.<\/p>\n\n\n\n
Hybridbatterier h\u00e5ller i genomsnitt i 6-10 \u00e5r. Det kommer att finnas undantag i varje riktning, s\u00e5 garantin t\u00e4cker dem om de ligger under den f\u00f6rv\u00e4ntade livsl\u00e4ngden.<\/p>\n\n\n\n
En hybridbil, lastbil eller SUV har m\u00e5nga f\u00f6rdelar. De \u00e4r mer milj\u00f6v\u00e4nliga \u00e4n traditionella fordon som endast drivs med bensin och kan f\u00e5 ut mer k\u00f6rstr\u00e4cka p\u00e5 en tank. I vissa fall ger hybrider b\u00e4ttre prestanda. Det skulle vara l\u00e4tt att se att hybrider \u00e4r mer prisv\u00e4rda \u00e4n att k\u00f6pa fordon som endast drivs med gas.<\/p>\n\n\n\n
Hyundai Ioniq har st\u00f6d f\u00f6r Android Auto, vilket g\u00f6r att du kan komma \u00e5t dina Android-appar som YouTube Music, Google Maps, Waze och Spotify fr\u00e5n bilens infotainmentsk\u00e4rm. Med Google Assistant kan du ringa samtal, skicka meddelanden och anv\u00e4nda navigering med r\u00f6stkommandon.<\/p>\n\n\n\n
Det kombinerade EPA-betyget f\u00f6r hybriden \u00e4r 59 mpg. Plug-in-versionen ger en r\u00e4ckvidd p\u00e5 29 miles helt elektrisk r\u00e4ckvidd. Prius Prime plug-in hybrid \u00e4r effektivare \u00e4n Ioniq plug-in, men Prius har bara 25 miles r\u00e4ckvidd f\u00f6r ren elektricitet j\u00e4mf\u00f6rt med Ioniqs 29 miles.<\/p>\n\n\n\n
Hyundai Ioniq hybridbilen fr\u00e5n 2022 \u00e4r bra. Ioniq hatchbackens pris \u00e4r b\u00e5de \u00f6verkomligt och effektivt. Basmodellen kostar 23 000 dollar och ger en fantastisk 59 mpg kombinerad k\u00f6rning i stad och p\u00e5 landsv\u00e4g.<\/p>\n\n\n\n
Hyundai Ioniq \u00e4r en sj\u00e4lvladdande hybrid – den beh\u00f6ver inte vara inkopplad f\u00f6r att ladda sitt batteri. Du kan dock ha den som antingen en plug-in hybrid (PHEV) eller en ren elbil med l\u00e4ngre r\u00e4ckvidd.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Vi vet att Hyundai tillverkar prisv\u00e4rda och p\u00e5litliga bilar. Hyundai Ionq \u00e4r en kompakt femd\u00f6rrars liftback-bil. Det \u00e4r den f\u00f6rsta bilen som erbjuds utan en vanlig f\u00f6rbr\u00e4nningsmotor, utan s\u00e4ljs i<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[42],"tags":[24],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2822"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2822"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2822\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2823,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2822\/revisions\/2823"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2822"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2822"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2822"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}