{"id":2778,"date":"2022-01-17T11:42:08","date_gmt":"2022-01-17T11:42:08","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=2778"},"modified":"2022-01-17T11:42:11","modified_gmt":"2022-01-17T11:42:11","slug":"ar-polestar-en-bra-bil-for-en-lang-person","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/ar-polestar-en-bra-bil-for-en-lang-person\/","title":{"rendered":"\u00c4r Polestar en bra bil f\u00f6r en l\u00e5ng person?"},"content":{"rendered":"\n

L\u00e5nga personer har helt andra prioriteringar som de m\u00e5ste ta h\u00e4nsyn till n\u00e4r de k\u00f6per en ny bil. \u00c4ven om du kanske \u00e4r intresserad av en subkompakt hatchback utan att ens t\u00e4nka p\u00e5 om du kommer att f\u00e5 plats eller inte, kommer en l\u00e5ng person n\u00e4stan alltid att f\u00e5 det tr\u00e5ngt i en s\u00e5dan bil.<\/p>\n\n\n\n

Med tanke p\u00e5 att elbilar har \u00f6kat kraftigt i popularitet p\u00e5 sistone \u00e4ven om det inte finns s\u00e5 m\u00e5nga av dem p\u00e5 marknaden \u00e4r det rimligt att \u00f6verv\u00e4ga att k\u00f6pa Polestar 2 b\u00e5de som kortare och l\u00e4ngre f\u00f6rare. Modellen verkar trots allt ganska Volvo-aktig vilket inneb\u00e4r att den borde erbjuda ett \u00f6verfl\u00f6d av utrymme precis som de flesta Volvos g\u00f6r.<\/p>\n\n\n\n

Det \u00e4r faktiskt fallet med Polestar 2 eftersom den l\u00e4tt kan rymma b\u00e5de l\u00e4ngre och kortare f\u00f6rare. Interi\u00f6rdesignen \u00e4r lite tung p\u00e5 mittkonsolen som \u00e4r ganska h\u00f6g och biffig, vilket skulle kunna f\u00f6rs\u00e4mra benkomforten vid l\u00e4ngre resor, men de flesta forum p\u00e5 n\u00e4tet menar att det \u00e4r ett icke-problem.<\/p>\n\n\n\n

Polestar 2 levereras med bekv\u00e4ma s\u00e4ten som \u00e4r flerv\u00e4gsjusterbara precis som ratten, vilket inneb\u00e4r att du kan \u00e4ndra f\u00f6rarpositionen f\u00f6r att hitta den r\u00e4tta passformen f\u00f6r dig. Resten av Polestar 2 \u00e4r ocks\u00e5 stor och rymlig vilket inneb\u00e4r att du inte beh\u00f6ver oroa dig f\u00f6r utrymmet.<\/p>\n\n\n\n

Polestar 2 – en \u00f6versikt<\/h2>\n\n\n\n

Polestar 2 \u00e4r den f\u00f6rsta riktiga serietillverkade Polestar-modellen n\u00e5gonsin vilket inneb\u00e4r att Polestar har sett till att deras banbrytande bil \u00e4r allt som alla hoppades att den skulle bli. Den ser snygg ut b\u00e5de inifr\u00e5n och ut, erbjuder massor av utrymme, massor av smarta och avancerade prylar och teknik samtidigt som den \u00e4r r\u00e4ckviddsm\u00e4ssigt gener\u00f6s.<\/p>\n\n\n\n

Polestar 2 anv\u00e4nder ett 75 kWh-batteri f\u00f6r modellen med l\u00e5ng r\u00e4ckvidd, men det finns \u00e4ven ett mindre 68 kWh-batteri tillg\u00e4ngligt med billigare modeller. De mest kraftfulla modellerna har en effekt p\u00e5 cirka 300 kW medan de minst kraftfulla modellerna ligger i omr\u00e5det 165-170 kW.<\/p>\n\n\n\n

Bilen kommer ocks\u00e5 med en n\u00e5got upph\u00f6jd f\u00f6rarplats vilket gynnar l\u00e4ngre f\u00f6rare eftersom det g\u00f6r bilen lite mer tillg\u00e4nglig och l\u00e4ttare f\u00f6r kn\u00e4na. Bilen b\u00f6rjar p\u00e5 38 400 dollar vilket placerar den direkt mot Tesla Model 3.<\/p>\n\n\n\n

Polestar 2 \u00e4r en rolig bil att k\u00f6ra eftersom den packar ner det mesta av sin vikt i den nedre delen av bilen. Polestar 2-modellen med l\u00e5ng r\u00e4ckvidd r\u00e4cker till cirka 270 mil p\u00e5 en enda laddning medan det tar cirka en halvtimme att ladda den fr\u00e5n 10 till 80 procent via en 140 kW snabbladdare.<\/p>\n\n\n\n

Polestar 2 – Utrymme och komfort<\/h2>\n\n\n\n

Om du \u00e4r en l\u00e4ngre f\u00f6rare b\u00f6r du kunna n\u00e5 en ganska bekv\u00e4m k\u00f6rst\u00e4llning med Polestar 2 eftersom bilen erbjuder m\u00e5nga justeringsm\u00f6jligheter b\u00e5de med s\u00e4tena och ratten. D\u00f6rrarna \u00f6ppnas brett vilket inneb\u00e4r att det \u00e4r b\u00e5de l\u00e4tt och v\u00e4lkomnande att kliva in i Polestar 2.<\/p>\n\n\n\n

Alla s\u00e4ten som erbjuds \u00e4r lika stora och rymliga f\u00f6rutom det bakre mitts\u00e4tet som inte \u00e4r s\u00e5 v\u00e4lkomnande f\u00f6r l\u00e4ngre passagerare. Detta kommer inte som n\u00e5gon \u00f6verraskning eftersom de flesta bakre mellans\u00e4ten \u00e4r s\u00e5. Bilen \u00e4r bred men inte \u00f6verdrivet bred vilket inneb\u00e4r att det borde vara en l\u00e4tt sak att k\u00f6ra genom stan eller smala gator.<\/p>\n\n\n\n

Polestar 2 \u00e4r 100 % fokuserad p\u00e5 komfort vilket inneb\u00e4r att fj\u00e4dringsuppst\u00e4llningen \u00e4r mjuk och konsekvent. Den \u00f6vergripande sikten \u00e4r ocks\u00e5 bra eftersom f\u00f6rarplatsen \u00e4r lite h\u00f6gre \u00e4n vanligt och alla f\u00f6nster \u00e4r stora och den \u00f6vergripande formen \u00e4r ganska boxig.<\/p>\n\n\n\n

Konkurrensen – Tesla Model 3, Hyundai IONIQ, Kia EV6<\/h2>\n\n\n\n

Polestar placerade Polestar 2 inom det tvekl\u00f6st mest konkurrenskraftiga EV-segmentet eftersom den konkurrerar direkt med Tesla Model 3, Hyundai IONIQ och den kommande Kia EV6. Alla dessa tre bilar erbjuder lite olika kvaliteter som vi nu ska j\u00e4mf\u00f6ra.<\/p>\n\n\n\n

Model 3 \u00e4r det mest bekv\u00e4ma och popul\u00e4raste valet i g\u00e4nget samtidigt som den ocks\u00e5 \u00e4r den mest sportiga att k\u00f6ra. Du kan dra nytta av Teslas p\u00e5litliga superladdningsn\u00e4tverk och Performance-versionen \u00e4r den mest potenta av alla.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai IONIQ \u00e4r den mest stadsorienterade bilen av alla medan Kia EV6 ligger n\u00e5gonstans mellan IONIQ och Tesla Model 3 n\u00e4r det g\u00e4ller sportighet och sp\u00e4nning. Polestar 2 kan vara den mest bekv\u00e4ma bilen av alla medan Model 3 \u00e4r det b\u00e4sta alternativet totalt sett eftersom Teslas bilar \u00e4r s\u00e5 l\u00e4tta att leva med.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

Ska jag k\u00f6pa Polestar 2?<\/h3>\n\n\n\n

Om du \u00e4r intresserad av att k\u00f6pa en EV i allm\u00e4nhet och du \u00e4lskar Volvobilar \u00e4r Polestar 2 en perfekt bil f\u00f6r dig. Med en maximal r\u00e4ckvidd p\u00e5 270 mil \u00e4r Polestar l\u00e4ngre \u00e4n Model samtidigt som den \u00e4r mer bekv\u00e4m.<\/p>\n\n\n\n

Den yttre designen kan vara lite boxig och fantasil\u00f6s f\u00f6r vissa, men den fungerar s\u00e4kert f\u00f6r det mesta. Allt som allt b\u00f6r du k\u00f6pa Polestar 2 om du tror att den kan uppfylla dina dagliga behov och om du gillar den inre och yttre stilen och tekniken.<\/p>\n\n\n\n

Vad g\u00f6r en bra elbil till en bra elbil?<\/h3>\n\n\n\n

Med n\u00e4stan alla m\u00e4rken d\u00e4r ute som kommer med sin version av en EV \u00e4r det nyttigt att diskutera vad som g\u00f6r en bra EV i allm\u00e4nhet. F\u00f6rst och fr\u00e4mst f\u00e5r den inte kosta f\u00f6r mycket pengar, eftersom elbilar redan kostar betydligt mer \u00e4n en j\u00e4mf\u00f6rbar bil med elmotor.<\/p>\n\n\n\n

Bilen b\u00f6r ocks\u00e5 vara snygg b\u00e5de inv\u00e4ndigt och utv\u00e4ndigt eftersom EV-segmentet \u00e4r fullt av intressanta och innovativa designbeslut. Den b\u00f6r kunna erbjuda b\u00e5de snabba accelerationstider, snabba laddningstider och stor r\u00e4ckvidd utan att k\u00e4nnas osofistikerad eller alltf\u00f6r sv\u00e5r att k\u00f6ra.<\/p>\n\n\n\n

Ska jag k\u00f6pa en laddhybridbil i st\u00e4llet f\u00f6r en elbil?<\/h3>\n\n\n\n

En laddhybrid \u00e4r gjord f\u00f6r dem som \u00e4nnu inte \u00e4r redo att g\u00f6ra den fullst\u00e4ndiga \u00f6verg\u00e5ngen till en elbil, vilket inneb\u00e4r att de fungerar som en spr\u00e5ngbr\u00e4da. Med detta sagt, om du inte \u00e4r redo f\u00f6r en elbil men \u00e4nd\u00e5 vill prova dig fram b\u00f6r du k\u00f6pa en laddhybrid i st\u00e4llet f\u00f6r en elbil.<\/p>\n\n\n\n

Om du d\u00e4remot redan vet vad som kr\u00e4vs f\u00f6r att \u00e4ga en elbil och du tror att du kan och vill det, b\u00f6r du hoppa direkt p\u00e5 en elbil och gl\u00f6mma en laddhybrid.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

L\u00e5nga personer har helt andra prioriteringar som de m\u00e5ste ta h\u00e4nsyn till n\u00e4r de k\u00f6per en ny bil. \u00c4ven om du kanske \u00e4r intresserad av en subkompakt hatchback utan att<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[40],"tags":[21],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2778"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2778"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2778\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2779,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2778\/revisions\/2779"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2778"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2778"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2778"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}