{"id":2699,"date":"2022-01-17T10:59:07","date_gmt":"2022-01-17T10:59:07","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=2699"},"modified":"2022-01-17T10:59:10","modified_gmt":"2022-01-17T10:59:10","slug":"honda-insight-tillforlitlighet","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/honda-insight-tillforlitlighet\/","title":{"rendered":"Honda Insight Tillf\u00f6rlitlighet"},"content":{"rendered":"\n

Honda \u00e4r ett v\u00e4rldsber\u00f6mt varum\u00e4rke f\u00f6r sin tillf\u00f6rlitlighet och \u00f6verkomliga priser p\u00e5 bilar. Insight \u00e4r en executive 4-d\u00f6rrars bil, som \u00e4r en elektrisk hybridbil fr\u00e5n Honda. Bilen \u00e4r dessutom snygg att se p\u00e5 och ytterst tillfredsst\u00e4llande att k\u00f6ra. Bilens pris \u00e4r ocks\u00e5 attraktivt f\u00f6r de funktioner som Honda tillhandah\u00e5ller.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6versikt<\/h2>\n\n\n\n

Interi\u00f6ren i Hondas \u00e4r alltid trevlig att sitta i. Den senaste 2022-modellen \u00e4r den tredje generationen av Insight. Bilen har en 1,5 L Atkinsoncykelmotor, som \u00e4r en kombination av el- och hybridbilar med sin 96 kW elmotor och ett 1,2 kWh litiumjonbatteri.<\/p>\n\n\n\n

Tillf\u00f6rlitlighet<\/h2>\n\n\n\n

Tillf\u00f6rlitlighet \u00e4r ofta en viktig faktor innan man k\u00f6per en bil. Att k\u00f6pa en Honda \u00e4r alltid ett s\u00e4kert och testat alternativ p\u00e5 grund av dess extremt goda tillf\u00f6rlitlighetshistorik. Honda anses vara det mest tillf\u00f6rlitliga bilm\u00e4rket i v\u00e4rlden. Insight \u00e4r ocks\u00e5 tillf\u00f6rlitlig och 2022 \u00e5rs modell har ett tillf\u00f6rlitlighetsbetyg \u00f6ver genomsnittet p\u00e5 78 av 100 av J.D Power.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4kerhet<\/h3>\n\n\n\n

Numera prioriteras s\u00e4kerheten h\u00f6gt, och Hondas \u00e4r ganska s\u00e4kra f\u00f6r familjer att resa med. Insight har krocktestats av b\u00e5de NHTSA och IIHS, och den har f\u00e5tt perfekt betyg av b\u00e5da. Bilen har ocks\u00e5 m\u00e5nga standardiserade s\u00e4kerhetsfunktioner som kollisionsvarning, n\u00f6dbromssystem, adaptiv farth\u00e5llare osv.<\/p>\n\n\n\n

Avskrivningsgrad<\/h3>\n\n\n\n

M\u00e4nniskor bryr sig ocks\u00e5 om hur mycket deras bilar \u00e4r avskrivna. Hondor h\u00e5ller vanligtvis sitt v\u00e4rde p\u00e5 grund av deras extremt h\u00e5llbara kvalitetsdelar och byggkvalitet. Honda har en genomsnittlig v\u00e4rdeminskning p\u00e5 40 % efter 5 \u00e5r. Insight har en v\u00e4rdeminskning p\u00e5 cirka 29 % efter 3 \u00e5r och 40 % efter 5 \u00e5r.<\/p>\n\n\n\n

Underh\u00e5ll och reparation<\/h3>\n\n\n\n

En av de st\u00f6rsta f\u00f6rdelarna med att \u00e4ga en Honda \u00e4r den l\u00e5ga underh\u00e5llskostnaden och att bilarna \u00e4r l\u00e4tta att reparera. I genomsnitt kostar Honda-bilar cirka 428 dollar, vilket \u00e4r l\u00e4gre \u00e4n m\u00e5nga andra konkurrenter. Dessutom har Accord en genomsnittlig underh\u00e5lls- och reparationskostnad p\u00e5 392 dollar, vilket \u00e4r \u00e4nnu l\u00e4gre \u00e4n Hondas genomsnittliga underh\u00e5llskostnad.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r Honda Insight en framhjulsdriven, bakhjulsdriven eller fyrhjulsdriven bil?<\/h3>\n\n\n\n

Honda Insight \u00e4r en bil med framhjulsdrift.<\/p>\n\n\n\n

Hur m\u00e5nga platser finns det i Honda Insight?<\/h3>\n\n\n\n

Honda Insight \u00e4r en bil med 5 platser. EPA-klassificeringen f\u00f6r denna bil \u00e4r: Bilar i mellanstorlek.<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r h\u00e4stkrafterna i en Honda Insight och har den en turbo?<\/h3>\n\n\n\n

Honda Insight har 151 h\u00e4stkrafter och ett vridmoment p\u00e5 99 lb-ft. Motorn \u00e4r en gas\/elektrisk I-4 med en cylindervolym p\u00e5 1,5 liter Br\u00e4nslesystemet \u00e4r: Br\u00e4nslesystemet \u00e4r: Sequential MPI.<\/p>\n\n\n\n

Hur stort \u00e4r bagageutrymmet i Honda Insight?<\/h3>\n\n\n\n

15,1 kubikfot ( 0,428 m3 )<\/p>\n\n\n\n

Vilken typ av hjul har den?<\/h3>\n\n\n\n

Honda Insight har 16 X 7 tums aluminiumhjul fram och 16 X 7 tums aluminiumhjul bak.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Honda Insight hybrid tillf\u00f6rlitlig?<\/h3>\n\n\n\n

Honda Insight 2022 har ett f\u00f6rv\u00e4ntat tillf\u00f6rlitlighetsbetyg (78) av 100. Ett Power prediced reliability score mellan 91-100 och 81-90 anses vara b\u00e4st, medan 70-80 och 70-80 anses vara medelm\u00e5ttigt respektive ganska bra.<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r det f\u00f6r fel p\u00e5 Honda Insight?<\/h3>\n\n\n\n

Br\u00e4nslepumpar av Denso-m\u00e4rket kan ha f\u00e5tt sina pumphjul utsatta f\u00f6r f\u00f6r mycket torkmedel under tillverkningen. De kan spricka, absorbera br\u00e4nsle och sedan sluta skicka br\u00e4nsle till motorn.<\/p>\n\n\n\n

Hur m\u00e5nga mil kan en Honda Insight h\u00e5lla?<\/h3>\n\n\n\n

Vi skulle dock s\u00e4ga att Honda Insight b\u00f6r kunna h\u00e5lla minst 150 000 till 200 000 mil enligt Motors and Wheels.<\/p>\n\n\n\n

Vilken \u00e4r b\u00e4ttre Prius eller Insight?<\/h3>\n\n\n\n

\u00c4ven om de har liknande MPG-v\u00e4rden \u00e4r Insight effektivare n\u00e4r det g\u00e4ller MPG i staden. Insights br\u00e4nsleekonomi p\u00e5 55 MPG i stadstrafik** \u00e4r \u00e4nnu mer imponerande \u00e4n Prius, som har ett \u00f6vertag p\u00e5 30 h\u00e4stkrafter.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Honda \u00e4r ett v\u00e4rldsber\u00f6mt varum\u00e4rke f\u00f6r sin tillf\u00f6rlitlighet och \u00f6verkomliga priser p\u00e5 bilar. Insight \u00e4r en executive 4-d\u00f6rrars bil, som \u00e4r en elektrisk hybridbil fr\u00e5n Honda. Bilen \u00e4r dessutom snygg<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[36],"tags":[24],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2699"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2699"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2699\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2700,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2699\/revisions\/2700"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2699"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2699"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2699"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}