{"id":2677,"date":"2022-01-17T10:44:51","date_gmt":"2022-01-17T10:44:51","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=2677"},"modified":"2022-01-17T10:44:54","modified_gmt":"2022-01-17T10:44:54","slug":"gmc-yukon-tillforlitlighet","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/gmc-yukon-tillforlitlighet\/","title":{"rendered":"GMC Yukon Tillf\u00f6rlitlighet"},"content":{"rendered":"\n
GMC \u00e4r en del av General Motors som fokuserar p\u00e5 st\u00f6rre fordon som pickup trucks, SUV:er osv. Yukon \u00e4r en fullstor SUV som kan ta upp till 9 passagerare. SUV:n ser ut som en stor lastbil, vilket ger den ett gigantiskt utseende.<\/p>\n\n\n\n
Yukon \u00e4r en stor SUV med bra interi\u00f6r och prestanda. SUV:n kommer med motoralternativ p\u00e5 5,3 liter och 6,2 liter, och en 10-v\u00e4xlad v\u00e4xell\u00e5da \u00e4r standard i alla modeller.<\/p>\n\n\n\n
Tillf\u00f6rlitlighet \u00e4r avg\u00f6rande information innan du k\u00f6per en bil. General Motors har tillverkat bilar i evigheter, och de \u00e4r ocks\u00e5 tillr\u00e4ckligt p\u00e5litliga f\u00f6r att man ska kunna lita p\u00e5 dem. GMC har ett tillf\u00f6rlitlighetsbetyg p\u00e5 3,0 av 5,0 och rankas p\u00e5 plats 22 av 32 bilm\u00e4rken, vilket inte \u00e4r det b\u00e4sta. Yukon \u00e4r en genomsnittligt p\u00e5litlig SUV med ett tillf\u00f6rlitlighetsbetyg p\u00e5 73 av 100.<\/p>\n\n\n\n
S\u00e4kerhet \u00e4r ett stort bekymmer f\u00f6r konsumenterna nuf\u00f6rtiden, vilket \u00e4r bra. GMC-lastbilar krocktestas regelbundet av NHTSA och IIHS. Yukon har testats av NHTSA, och den har f\u00e5tt 4 av 5 betyg av dem. SUV:n har ocks\u00e5 m\u00e5nga s\u00e4kerhetsfunktioner, bland annat \u00f6vervakning av d\u00f6da vinklar, filh\u00e5llningsassistans, kollisionsvarning osv.<\/p>\n\n\n\n
Avskrivningsgraden hj\u00e4lper oss ocks\u00e5 att avg\u00f6ra hur p\u00e5litlig en bil \u00e4r. GMC har ett hyfsat restv\u00e4rde \u00e4ven efter 5 \u00e5r. Den har en genomsnittlig avskrivning p\u00e5 50 % efter 5 \u00e5r. Yukon har ocks\u00e5 en hyfsad avskrivningsgrad p\u00e5 43 % efter 5 \u00e5r.<\/p>\n\n\n\n
Kostnaderna f\u00f6r underh\u00e5ll och reparation \u00e4r inte de l\u00e4gsta f\u00f6r GMC-lastbilar. Dessa lastbilar och SUV:er kostar i genomsnitt cirka 744 dollar per \u00e5r, vilket \u00e4r lite h\u00f6gt j\u00e4mf\u00f6rt med andra konkurrenter. Underh\u00e5llskostnaden f\u00f6r Yukon \u00e4r n\u00e4stan 747 dollar, vilket t\u00e4cker allt f\u00f6rebyggande underh\u00e5ll och o\u00f6nskade bes\u00f6k.<\/p>\n\n\n\n
GMC Yukon \u00e4r en bil med 8 sittplatser. EPA-klassificeringen f\u00f6r denna bil \u00e4r: Bakhjulsdrift<\/p>\n\n\n\n
GMC Yukon har 355 h\u00e4stkrafter och ett vridmoment p\u00e5 383 lb-ft. Motorn \u00e4r en Gas V8 med en cylindervolym p\u00e5 5,3 liter\/ Br\u00e4nslesystemet \u00e4r: Direktinsprutning.<\/p>\n\n\n\n
GMC Yukon har 18 x 8,5 tums aluminiumhjul fram och 18 x 8,5 tums aluminiumhjul bak.<\/p>\n\n\n\n
Regelbundet underh\u00e5ll kan f\u00f6rl\u00e4nga livsl\u00e4ngden f\u00f6r GMC Yukoner till 250 000-330 000 mil. Vissa \u00e4gare har n\u00e5tt 400 000 med mycket f\u00e5 reparationer och minimalt underh\u00e5ll. Om Yukon \u00e4r v\u00e4l underh\u00e5llen kan den h\u00e5lla i 20 \u00e5r eller mer.<\/p>\n\n\n\n
GMC Yukon \u00e4r en utm\u00e4rkt SUV. Den \u00e4r tillr\u00e4ckligt rymlig f\u00f6r att transportera passagerare och last, \u00e4ven innan du l\u00e4gger till GMC Yukon XL med l\u00e5ng hjulbas. Denna GMC har ocks\u00e5 en intuitiv infotainment och en attraktiv kabin, s\u00e4rskilt Denali-modellerna.<\/p>\n\n\n\n
2019 Chevy Tahoe och 2019 GMC Yukon \u00e4r identiska i storlek eftersom de delar samma plattform. De m\u00e4ter 203,9 tum i l\u00e4ngd, 80,5 tum i bredd och 74,4 tum i h\u00f6jd. B\u00e5da \u00e5ker p\u00e5 samma 116 tums hjulbas.<\/p>\n\n\n\n
B\u00e5da erbjuder en kraftfull prestanda, rymliga hytter med gott om utrymme, liknande totalm\u00e5tt och sittplatser och b\u00e5da har m\u00e5nga funktioner som g\u00f6r att du kan h\u00e5lla dig underh\u00e5llen och s\u00e4ker. GMC Yukon XL erbjuder mer lyx, medan topputrustningarna p\u00e5 Chevrolet Suburban 2021 har ett h\u00f6gre pris.<\/p>\n\n\n\n
2021 GMC Yukon XL \u00e4r, som du kanske har gissat utifr\u00e5n det otroligt bokstavliga namnet, en f\u00f6rstorad version av GMC Yukon. Dessa SUV:er, som \u00e4r lastbilsbaserade, har mer utrymme och kan dra h\u00f6gre \u00e4n de tre-rutiga crossover-SUV:erna som GMC:s Acadia.<\/p>\n\n\n\n
Ja, GMC Yukon har Apple CarPlay och Android Auto som standard. Du kan anv\u00e4nda din smartphone f\u00f6r att ansluta till bilens ljudsystem via dessa tv\u00e5 plattformar. Yukon har st\u00f6d f\u00f6r Android Auto vilket g\u00f6r att du kan komma \u00e5t dina Android-appar som YouTube Music, Google Maps och Waze via bilens infotainmentsk\u00e4rm. Google Assistant l\u00e5ter dig ringa samtal, skicka meddelanden och anv\u00e4nda r\u00f6stkommandon f\u00f6r att navigera med navigering.<\/p>\n\n\n\n
Lastkapacitet: Yukons med standardhjulbas har gott om lastutrymme f\u00f6r en stor SUV. Det finns 25,5 kubikfot utrymme f\u00f6r varje s\u00e4te. Den tredje raden kan f\u00e4llas ner f\u00f6r att avsl\u00f6ja 72,6 kubikmeter. Om du f\u00e4ller ner den andra och tredje raden avsl\u00f6jar du 122,9 kubikmeter.<\/p>\n\n\n\n
Ja, du kan utrusta din GMC Yukon med adaptiv farth\u00e5llare (ACC). Den h\u00e4r funktionen hj\u00e4lper till att h\u00e5lla ett fastst\u00e4llt avst\u00e5nd mellan ditt fordon och andra fordon framf\u00f6r dig. Du kan justera fordonets hastighet genom att trycka p\u00e5 gaspedalen. Ditt fordon saktar automatiskt ner n\u00e4r ett annat fordon n\u00e4rmar sig bakifr\u00e5n. Om du vill byta k\u00f6rf\u00e4lt trycker du p\u00e5 bromspedalen f\u00f6r att aktivera ACC. Systemet fungerar b\u00e4st vid hastigheter under 50 mph.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
GMC \u00e4r en del av General Motors som fokuserar p\u00e5 st\u00f6rre fordon som pickup trucks, SUV:er osv. Yukon \u00e4r en fullstor SUV som kan ta upp till 9 passagerare. SUV:n<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[38],"tags":[24],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2677"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2677"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2677\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2678,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2677\/revisions\/2678"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2677"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2677"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2677"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}