{"id":2675,"date":"2022-01-17T10:44:00","date_gmt":"2022-01-17T10:44:00","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=2675"},"modified":"2022-01-17T10:44:03","modified_gmt":"2022-01-17T10:44:03","slug":"gmc-terrain-tillforlitlighet","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/gmc-terrain-tillforlitlighet\/","title":{"rendered":"GMC Terrain Tillf\u00f6rlitlighet"},"content":{"rendered":"\n
GMC \u00e4r en del av General Motors som fokuserar p\u00e5 st\u00f6rre fordon som pickup trucks, SUV:er osv. Terrain \u00e4r en mellanstor crossover-SUV med plats f\u00f6r 5 personer. SUV:n \u00e4r utm\u00e4rkt f\u00f6r att transportera s\u00e5v\u00e4l passagerare som bagage.<\/p>\n\n\n\n
Terrain \u00e4r ett gediget fordon, som \u00e4ven \u00e4r bra n\u00e4r det g\u00e4ller prestanda ocks\u00e5. Den finns i tv\u00e5 drivlinor med en 1,5 turbomotor och en 1,6 turbodieselmotor. Den har en 9-v\u00e4xlad v\u00e4xell\u00e5da med m\u00e5nga andra bra s\u00e4kerhets- och inredningsfunktioner.<\/p>\n\n\n\n
Tillf\u00f6rlitlighet \u00e4r en bit viktig information innan du k\u00f6per en bil. General Motors har tillverkat bilar i evigheter, och de \u00e4r ocks\u00e5 tillr\u00e4ckligt p\u00e5litliga f\u00f6r att man ska kunna lita p\u00e5 dem. GMC har ett tillf\u00f6rlitlighetsbetyg p\u00e5 3,0 av 5,0 och rankas p\u00e5 plats 22 av 32 bilm\u00e4rken, vilket inte \u00e4r det b\u00e4sta. Terrain \u00e4r dock en ganska p\u00e5litlig SUV med ett tillf\u00f6rlitlighetsbetyg p\u00e5 83 av 100.<\/p>\n\n\n\n
S\u00e4kerhet \u00e4r ett stort bekymmer f\u00f6r konsumenterna nuf\u00f6rtiden, vilket \u00e4r en bra sak. GMC-lastbilar krocktestas regelbundet av NHTSA och IIHS. Terrain har testats av b\u00e5da, och den har f\u00e5tt perfekta po\u00e4ng av b\u00e5da dessa organisationer. SUV:n har ocks\u00e5 bra s\u00e4kerhetsfunktioner som ett k\u00f6rf\u00e4ltsassistanssystem, kollisionsvarning, n\u00f6dsystem osv.<\/p>\n\n\n\n
Avskrivningsgraden hj\u00e4lper oss ocks\u00e5 att avg\u00f6ra en bils tillf\u00f6rlitlighet. GMC har ett hyggligt restv\u00e4rde \u00e4ven efter 5 \u00e5r. Den har en genomsnittlig avskrivning p\u00e5 50 % efter 5 \u00e5r. Terrain har ocks\u00e5 en hygglig avskrivningsgrad p\u00e5 49 % efter 5 \u00e5r.<\/p>\n\n\n\n
Kostnaderna f\u00f6r underh\u00e5ll och reparation \u00e4r inte de l\u00e4gsta f\u00f6r GMC-lastbilar. Dessa lastbilar och SUV:er kostar i genomsnitt cirka 744 dollar per \u00e5r, vilket \u00e4r lite h\u00f6gt j\u00e4mf\u00f6rt med andra konkurrenter. Underh\u00e5llskostnaden f\u00f6r Terrain \u00e4r n\u00e4stan 558 dollar, vilket t\u00e4cker allt f\u00f6rebyggande underh\u00e5ll och bes\u00f6k i on\u00f6dan.<\/p>\n\n\n\n
GMC Terrain \u00e4r en bil med fyrhjulsdrift.<\/p>\n\n\n\n
GMC Terrain \u00e4r en bil med 5 platser. EPA-klassificering f\u00f6r denna bil \u00e4r: 4WD Sport Utility Vehicle<\/p>\n\n\n\n
GMC Terrain har 170 h\u00e4stkrafter och ett vridmoment p\u00e5 203 lb-ft. Motorn \u00e4r en turboladdad gasmotor med ett slagvolym p\u00e5 1,5 liter\/ Br\u00e4nslesystemet \u00e4r: Direktinsprutning.<\/p>\n\n\n\n
GMC Terrain har 17 x 7,0 tums aluminiumhjul fram och 17 x 7,0 tums aluminiumhjul bak.<\/p>\n\n\n\n
GMC Terrains \u00e4r konstruerade f\u00f6r att h\u00e5lla i 300 000 \u00e5r. Utan n\u00e5gra st\u00f6rre problem. En GMC Terrain kan h\u00e5lla i ungef\u00e4r 20 \u00e5r om du k\u00f6r 15 000 mil per \u00e5r. Denna niv\u00e5 av livsl\u00e4ngd kan endast uppn\u00e5s genom regelbundet underh\u00e5ll och r\u00e4ttvis anv\u00e4ndning.<\/p>\n\n\n\n
De b\u00e4sta \u00e5ren f\u00f6r GMC Terrain \u00e4r modellerna 2020 och 2021. Hittills har dessa inte sett n\u00e5gra klagom\u00e5l alls. Faktum \u00e4r att modellerna fr\u00e5n 2016 och upp\u00e5t har sett en kumulativ m\u00e4ngd av endast 20 klagom\u00e5l, vilket visar att GMC verkligen har h\u00f6jt sig under de senaste \u00e5ren.<\/p>\n\n\n\n
B\u00e5de 2020 Chevy Equinox samt 2020 GMC Terrain har kraftfulla motorer som klarar av all terr\u00e4ng. 2020 GMC Terrain kan skryta med 26 MPG i st\u00e4der och 30 MPG p\u00e5 landsv\u00e4g. Equinox har 22 MPG i stadstrafik och 31 MPG landsv\u00e4g, om den \u00e4r r\u00e4tt utrustad.<\/p>\n\n\n\n
En felaktig sensor eller en sensor som inte fungerar kan skicka fel data till motorn, vilket leder till f\u00f6r mycket eller f\u00f6r lite br\u00e4nsle. Detta kan leda till en h\u00f6gre motor. D\u00e5liga eller smutsiga t\u00e4ndstift: Ett fordon som inte \u00e4r ordentligt underh\u00e5llet kan f\u00e5 fel t\u00e4ndning, vilket g\u00f6r att den g\u00e5r h\u00f6gre.<\/p>\n\n\n\n
NHTSA fick flest klagom\u00e5l fr\u00e5n fordons\u00e4gare om problem med hastighetsreglering, drivlina och elsystem. Det verkar som om Terrain har fel p\u00e5 drivlinan och fordonshastighetskontrollen.<\/p>\n\n\n\n
Ja, GMC Terrain \u00e4r mycket bra p\u00e5 sn\u00f6. Den hanterar sig bra p\u00e5 is och sn\u00f6. Det \u00e4r viktigt att ha ett fordon som kan hantera sn\u00f6 n\u00e4r v\u00e4dret \u00e4r kallt och bl\u00e5sigt. GMC Terrain 2020 liksom Chevrolet Equinox 2020 erbjuder solida alternativ. Detta \u00e4r bara n\u00e5gra av de vinterk\u00f6rningsfunktioner som du kan f\u00f6rv\u00e4nta dig av dessa fordon.<\/p>\n\n\n\n
GMC Acadia \u00e4r ett b\u00e4ttre val om du har en v\u00e4xande familj och beh\u00f6ver mer lastutrymme. Terrain \u00e4r ett b\u00e4ttre alternativ om du inte beh\u00f6ver s\u00e5 mycket lastutrymme och vill ha en mindre SUV som kan navigera p\u00e5 tr\u00e4ngre gator och parkeringsutrymmen.<\/p>\n\n\n\n
Enligt Car Complaints har GMC Terrain modell\u00e5r 2011 det s\u00e4msta registret \u00f6ver klagom\u00e5l och fel. De flesta modell\u00e5r fr\u00e5n den f\u00f6rsta generationen anses dock vara mindre tillf\u00f6rlitliga \u00e4n den andra.<\/p>\n\n\n\n
GMC Terrain, en bror till Chevrolet Equinox, erbjuder bra passagerarutrymme, men litet lastutrymme. GMC Terrain delar den fyrcylindriga 1,5-liters turboladdade 4-cylindriga motorn fr\u00e5n Chevy. Den kan anv\u00e4ndas med antingen FWD eller AWD. En sofistikerad 9-v\u00e4xlad automatisk v\u00e4xell\u00e5da \u00e4r ocks\u00e5 standard.<\/p>\n\n\n\n
Equinox och Terrain delar samma plattform s\u00e5 de erbjuder liknande prestanda. Equinox och Terrain har b\u00e5da en turboladdad 1,5-liters fyrcylindrig motor med 170 hk. Du kan v\u00e4lja mellan framhjulsdrift eller fyrhjulsdrift.<\/p>\n\n\n\n
Nej, de \u00e4r inte likadana, men liknar varandra. Chevy Terrain 2021 och GMC Terrain 2021, b\u00e5da mellanstora SUV:er, \u00e4r snygga och rymliga. Dragkapaciteten f\u00f6r b\u00e5da SUV-modellerna \u00e4r likartad, men Traverse har mer kraft och vridmoment tack vare sin st\u00f6rre V6-motor.<\/p>\n\n\n\n
Ja, den kompakta SUV:n Terrain \u00e4r mycket bra. Den rymliga interi\u00f6ren \u00e4r laddad med tekniska funktioner och f\u00f6raren kommer att \u00e4lska dess smidiga hantering och mjuka k\u00f6rning. Du kan f\u00e5 mycket kraft fr\u00e5n motorn, men f\u00f6r att f\u00e5 den m\u00e5ste du uppgradera till GMC Terrain Denali.<\/p>\n\n\n\n
Ja, 2020 \u00e5rs GMC Terrian kan g\u00e5 i terr\u00e4ng. Du kan anv\u00e4nda den h\u00e4r SUV:n i vilken terr\u00e4ng som helst. Detta g\u00f6r den perfekt f\u00f6r campingresor, jakt, fiske osv. Terrain-utbudet omfattar nu den terr\u00e4ngfokuserade AT4-beteckningen AT4, som \u00e4ven syns p\u00e5 andra GMC-modeller. Det \u00e4r i princip ett utseendepaket som inkluderar en fr\u00e4mre skidplatta samt Goodyear Sport Terrain-d\u00e4ck. Fyrhjulsdrift kan k\u00f6pas som tillval p\u00e5 de flesta trims, men \u00e4r standard p\u00e5 AT4.<\/p>\n\n\n\n
GMC-lastbilar \u00e4r mer kvalitativa \u00e4n vanliga Chevys tack vare GMC:s fokus p\u00e5 nyttofordon som pickuper och SUV:er. GMC \u00e4r det b\u00e4sta valet om du letar efter en lastbil som kan dra och sl\u00e4pa mer och har st\u00f6dfunktioner som hj\u00e4lper dig under din arbetsdag.<\/p>\n\n\n\n
S\u00e4tena i SLE och SLT har f\u00f6rstklassig tyg, medan SLE \u00e4r tillverkade med perforerat l\u00e4der. Standard \u00e4r \u00e5ttav\u00e4gsstyrd f\u00f6rarstol fram med elkraft i SLT. Uppgradera din underh\u00e5llning och uppkoppling med en 8-tums GMC infotainmentsk\u00e4rm f\u00f6r SLT, j\u00e4mf\u00f6rt med ett 7-tums system i GMC SLE.<\/p>\n\n\n\n
Destinationsavgifterna f\u00f6r b\u00e5de Chevrolet Traverse och GMC Terrain \u00e4r liknande. Det kan vara sv\u00e5rare att hitta en plats p\u00e5 en parkeringsplats f\u00f6r Chevrolet Traverse eftersom den \u00e4r st\u00f6rre \u00e4n GMC Terrain.<\/p>\n\n\n\n
B\u00e5de GMC Terrain och Jeep Cherokee \u00e4r utm\u00e4rkta val n\u00e4r det g\u00e4ller mellanstora SUV:er. B\u00e5da har kraftfulla motorer, m\u00e5nga s\u00e4kerhetsfunktioner och bekv\u00e4ma sittplatser. GMC Terrain har dock n\u00e5gra f\u00f6rdelar j\u00e4mf\u00f6rt med Jeep Cherokee. Trots skillnaderna i dragkapacitet har b\u00e5da fordonen fantastiska terr\u00e4ngegenskaper. Cherokee \u00e4r mer l\u00e4mpad f\u00f6r k\u00f6rning i of\u00f6ruts\u00e4gbar terr\u00e4ng och i tuffare f\u00f6rh\u00e5llanden, medan Terrain klarar av ett bredare spektrum av \u00e4ventyrsk\u00f6rning.<\/p>\n\n\n\n
Ja, GMC Terrain har st\u00f6d f\u00f6r Android Auto, vilket g\u00f6r att du kan komma \u00e5t dina Android-appar som YouTube Music, Google Maps och Waze via bilens infotainmentsk\u00e4rm. Med Google Assistant kan du ringa samtal, skicka meddelanden och anv\u00e4nda r\u00f6stkommandon f\u00f6r navigering.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
GMC \u00e4r en del av General Motors som fokuserar p\u00e5 st\u00f6rre fordon som pickup trucks, SUV:er osv. Terrain \u00e4r en mellanstor crossover-SUV med plats f\u00f6r 5 personer. SUV:n \u00e4r utm\u00e4rkt<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[38],"tags":[24],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2675"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2675"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2675\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2676,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2675\/revisions\/2676"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2675"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2675"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2675"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}