{"id":2612,"date":"2022-01-11T10:34:36","date_gmt":"2022-01-11T10:34:36","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=2612"},"modified":"2022-01-11T10:34:37","modified_gmt":"2022-01-11T10:34:37","slug":"genesis-gv80-tillforlitlighet","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/genesis-gv80-tillforlitlighet\/","title":{"rendered":"Genesis GV80 Tillf\u00f6rlitlighet"},"content":{"rendered":"\n

Genesis \u00e4r ett lyxm\u00e4rke fr\u00e5n Hyundai, som specialiserat sig p\u00e5 att tillverka en av v\u00e4rldens s\u00e4kraste bilar, till och med b\u00e4ttre \u00e4n Volvo. GV80 \u00e4r den f\u00f6rsta SUV:n som tillverkas av Genesis och \u00e4r en mellanstor SUV. Den \u00e4r st\u00f6rre \u00e4n de andra Genesis-bilarna och har extremt bra funktioner.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6versikt<\/h2>\n\n\n\n

Bilens interi\u00f6r \u00e4r en av de mest lyxiga och h\u00f6gkvalitativa. Bilen finns i tv\u00e5 drivlinor inklusive 2,5 L och 3,5 L bensinmotorer. Det finns ocks\u00e5 ett alternativ med AWD-system i trimniv\u00e5erna med 3,5 L drivlina, vilket till och med bidrar till bilens smidighet.<\/p>\n\n\n\n

Tillf\u00f6rlitlighet<\/h2>\n\n\n\n

Tillf\u00f6rlitlighet \u00e4r en viktig faktor innan man best\u00e4mmer sig f\u00f6r att k\u00f6pa en bil. Genesis \u00e4r en koreansk biltillverkare, vilket \u00e4r ett ganska p\u00e5litligt m\u00e4rke, och den har ett tillf\u00f6rlitlighetsbetyg p\u00e5 3,5 av 5. F\u00f6retaget \u00e4r ocks\u00e5 ett av de mest tillf\u00f6rlitliga med sina l\u00e4gsta problem per 100 bilar. Dessutom \u00e4r GV80 ocks\u00e5 en ganska p\u00e5litlig bil med ett tillf\u00f6rlitlighetsbetyg p\u00e5 81 av 100.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4kerhet<\/h3>\n\n\n\n

S\u00e4kerheten \u00e4r en viktig faktor som avg\u00f6r en bils tillf\u00f6rlitlighet, och Genesis \u00e4r det b\u00e4sta bilf\u00f6retaget n\u00e4r det g\u00e4ller s\u00e4kerhetsfunktioner. GV80 har krocktestats av IIHS, och de har gett bilen betyget Bra p\u00e5 alla omr\u00e5den. Den har ocks\u00e5 m\u00e5nga standardiserade s\u00e4kerhetsfunktioner som fotg\u00e4ngardetektering, kollisionsvarning, \u00f6vervakning av d\u00f6da vinklar osv.<\/p>\n\n\n\n

Avskrivningsgrad<\/h3>\n\n\n\n

Avskrivningsgraden hj\u00e4lper ocks\u00e5 till att avg\u00f6ra en bils tillf\u00f6rlitlighet. Genesis \u00e4r ett hyfsat bilm\u00e4rke n\u00e4r det g\u00e4ller avskrivningsgrad, och den beh\u00e5ller i genomsnitt cirka 60 % av sitt ursprungliga v\u00e4rde efter 5 \u00e5r. GV80 har en avskrivning p\u00e5 cirka 47 % av sitt v\u00e4rde efter 5 \u00e5r.<\/p>\n\n\n\n

Underh\u00e5ll och reparation<\/h3>\n\n\n\n

Underh\u00e5ll och reparationer \u00e4r i allm\u00e4nhet dyra f\u00f6r lyxbilar p\u00e5 grund av deras dyra delar och tj\u00e4nster och komplexa teknik. Genesis har en genomsnittlig underh\u00e5llskostnad p\u00e5 cirka 550 dollar, vilket inte \u00e4r mest f\u00f6r lyxbilar. GV80 skulle inte heller kosta mer \u00e4n den genomsnittliga underh\u00e5llskostnaden f\u00f6r Genesis.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r Genesis GV80 en framhjulsdriven, bakhjulsdriven eller fyrhjulsdriven bil?<\/h3>\n\n\n\n

Genesis GV80 \u00e4r en bakhjulsdriven bil.<\/p>\n\n\n\n

Hur m\u00e5nga platser finns det i Genesis GV80?<\/h3>\n\n\n\n

Genesis GV80 \u00e4r en bil med 5 platser. EPA-klassificeringen f\u00f6r denna bil \u00e4r: Small SUV 2WD<\/p>\n\n\n\n

Hur m\u00e5nga h\u00e4stkrafter har Genesis GV80 och har den en turbo?<\/h3>\n\n\n\n

Genesis GV80 har 300 h\u00e4stkrafter och ett vridmoment p\u00e5 311 lb-ft. Motorn \u00e4r en Intercooled Turbo Premium Unleaded I-4 med en cylindervolym p\u00e5 2,5 liter Br\u00e4nslesystemet \u00e4r: Br\u00e4nslesystemet \u00e4r: Port\/Direktinsprutning.<\/p>\n\n\n\n

Hur stor markfrig\u00e5ng har Genesis GV80?<\/h3>\n\n\n\n

8,1 tum (20,57 cm)<\/p>\n\n\n\n

Vilken typ av hjul har den?<\/h3>\n\n\n\n

Genesis GV80 har 19 X 8,5 tums aluminiumhjul fram och 19 X 8,5 tums aluminiumhjul bak.<\/p>\n\n\n\n

Har Genesis motorproblem?<\/h3>\n\n\n\n

N\u00e5gra av de vanligaste problemen med Hyundai Genesis 3.8 MPI- och GDI-motorer \u00e4r: Kolbildning. L\u00e4ckage av olja. Transmission.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4ljer Genesis-bilar bra?<\/h3>\n\n\n\n

Genesis lyckades s\u00e4lja \u00f6ver 21 000 bilar under 2019, vilket \u00e4r ett rekord f\u00f6r f\u00f6retaget. Det nya lyxm\u00e4rket g\u00e5r bra hittills. De meddelade att de skulle lansera en sportcoup\u00e9 samt tv\u00e5 crossovers \u00e5r 2022, vilket \u00f6kar antalet Genesis-modeller med sex.<\/p>\n\n\n\n

Kommer det att finnas en GV80 \u00e5r 2022?<\/h3>\n\n\n\n

Ja, det kommer att finnas en Genesis GV80 \u00e5r 2022. Den amerikanska 2022 Genesis GV80:s basmodell 2.5T RWD har ett prisbasbelopp som b\u00f6rjar vid 49 700 dollar. Priserna b\u00f6rjar vid 60 000 dollar. Priserna b\u00f6rjar vid 60 100 dollar f\u00f6r den 4-cylindriga toppmodellen och vid 65 500 dollar f\u00f6r den mest kraftfulla V6-drivna GV80 vid 75 200 dollar.<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r det f\u00f6r fel p\u00e5 Genesis-bilen?<\/h3>\n\n\n\n

NHTSA meddelade p\u00e5 m\u00e5ndagen att Hyundai hade \u00e5terkallat vissa Genesis-sedaner under 2021 p\u00e5 grund av en kortslutning i dess antiblockeringssystem f\u00f6r bromsar. Detta kan orsaka en brand i motorrummet. Denna senaste \u00e5terkallelse \u00e4r den senaste i en rad \u00e5terkallelser av motorbr\u00e4nder hos Hyundai och systerbolaget Kia.<\/p>\n\n\n\n

Har GV80 tre rader?<\/h3>\n\n\n\n

Hyundai 2021 GV80 SUV \u00e4r Hyundais f\u00f6rsta lyxm\u00e4rke. Majoriteten av s\u00e4tena \u00e4r avsedda f\u00f6r fem personer, men i en trimning finns m\u00f6jlighet att l\u00e4gga till en tredje rad. Detta \u00f6kar antalet passagerare till sju. GV80 \u00e4r distinkt p\u00e5 utsidan och rymlig inuti. Standardkl\u00e4dseln \u00e4r gjord av konstl\u00e4der. De \u00f6vre trims \u00e4r tillverkade av nappal\u00e4der.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Genesis \u00e4r ett lyxm\u00e4rke fr\u00e5n Hyundai, som specialiserat sig p\u00e5 att tillverka en av v\u00e4rldens s\u00e4kraste bilar, till och med b\u00e4ttre \u00e4n Volvo. GV80 \u00e4r den f\u00f6rsta SUV:n som tillverkas<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[37],"tags":[24],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2612"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2612"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2612\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2613,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2612\/revisions\/2613"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2612"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2612"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2612"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}