{"id":2602,"date":"2022-01-11T10:28:58","date_gmt":"2022-01-11T10:28:58","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=2602"},"modified":"2022-01-11T10:29:00","modified_gmt":"2022-01-11T10:29:00","slug":"ford-transit-tillforlitlighet","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/ford-transit-tillforlitlighet\/","title":{"rendered":"Ford Transit Tillf\u00f6rlitlighet"},"content":{"rendered":"\n
Ford har varit en av de st\u00f6rsta biltillverkarna i USA och \u00e4r k\u00e4nda f\u00f6r sina budgetbilar. Transit \u00e4r en sk\u00e5pbil som fr\u00e4mst anv\u00e4nds f\u00f6r kommersiella \u00e4ndam\u00e5l. Ford \u00e4r vanligtvis k\u00e4nt f\u00f6r sina pickup trucks, som \u00e4r bra f\u00f6r b\u00e5de kommersiella och inhemska \u00e4ndam\u00e5l.<\/p>\n\n\n\n
Vanen \u00e4r utm\u00e4rkt f\u00f6r kommersiellt bruk med sitt utbud av starka motorer. Modellen Cargo van har en 3,5 L V6-motor och andra modeller har \u00e4nnu st\u00f6rre och kraftfullare motorer. Vanen finns i tre takh\u00f6jder, tre karosserityper och tv\u00e5 motortyper.<\/p>\n\n\n\n
Tillf\u00f6rlitlighet \u00e4r en stor faktor, och det \u00e4r mycket viktigt att k\u00e4nna till en bils tillf\u00f6rlitlighet och h\u00e5llbarhet. Ford \u00e4r inte det mest p\u00e5litliga m\u00e4rket, men det har n\u00e5gra fantastiska bilar under sitt paraply. Fords tillf\u00f6rlitlighetsbetyg \u00e4r 3,5 av 5,0 och det ligger p\u00e5 plats 21 av 32 bilm\u00e4rken. P\u00e5 tal om Transit van \u00e4r den genomsnittlig i tillf\u00f6rlitlighet, men med stora utm\u00e4rkelser.<\/p>\n\n\n\n
S\u00e4kerhet \u00e4r en mycket viktig faktor n\u00e4r man bed\u00f6mer en bils tillf\u00f6rlitlighet. Ford har varit riktigt bra ur ett s\u00e4kerhetsperspektiv, och deras bilar krocktestas regelbundet. Transit har ett \u00f6vergripande s\u00e4kerhetsbetyg p\u00e5 4 av 5 av NHSTA. Dessutom har den m\u00e5nga andra s\u00e4kerhetsfunktioner som krockkuddar, l\u00e5sningsfria bromsar, system f\u00f6r \u00f6vervakning av d\u00e4cktryck osv.<\/p>\n\n\n\n
Avskrivningsgraden \u00e4r ocks\u00e5 mycket viktig eftersom m\u00e4nniskor inte vill k\u00f6pa en bil som inte skulle s\u00e4ljas till ett bra pris. Ford-bilar brukar vara bra p\u00e5 att h\u00e5lla sitt v\u00e4rde. Transit f\u00f6rlorar cirka 52 % efter 5 \u00e5r, vilket inte \u00e4r det v\u00e4rsta bland sk\u00e5pbilar.<\/p>\n\n\n\n
Kostnaderna f\u00f6r underh\u00e5ll och reparationer har varit h\u00f6gre i Ford-bilar \u00e4n i andra bilar. Den genomsnittliga underh\u00e5llskostnaden f\u00f6r Ford-bilar \u00e4r cirka 775 dollar. Transit, som \u00e4r en fullstor sk\u00e5pbil, kostar i genomsnitt 900 dollar per \u00e5r f\u00f6r allt underh\u00e5ll och mindre reparationer.<\/p>\n\n\n\n
Ford Transit \u00e4r en bil med tv\u00e5 sittplatser. EPA-klassificeringen f\u00f6r denna bil \u00e4r: Bakhjulsdrift<\/p>\n\n\n\n
Ford Transit har 275 h\u00e4stkrafter och ett vridmoment p\u00e5 262 lb-ft. Motorn \u00e4r en vanlig blyfri V-6-motor med en cylindervolym p\u00e5 3,5 liter Br\u00e4nslesystemet \u00e4r: Br\u00e4nslesystemet \u00e4r: Port\/Direktinsprutning.<\/p>\n\n\n\n
Ford Transit har 16 X 6,5-tums st\u00e5lhjul fram och 16 X 6,5-tums st\u00e5lhjul bak.<\/p>\n\n\n\n
Baserat p\u00e5 rykte och servicekampanjer har f\u00f6ljande transportbilar bed\u00f6mts som mest tillf\u00f6rlitliga:<\/p>\n\n\n\n
Motor and Wheels uppskattar att Ford Transit sk\u00e5pbilen kan g\u00e5 ungef\u00e4r 150 000 mil. Om du tar v\u00e4l hand om din lastbil kan du g\u00e5 s\u00e5 l\u00e5ngt som 300 000. Sk\u00e5pbils\u00e4gare rapporterar att deras sk\u00e5pbilar h\u00e5ller mellan 10 och 15 \u00e5r innan de beh\u00f6ver g\u00f6ra st\u00f6rre reparationer eller byta ut n\u00e5got.<\/p>\n\n\n\n
Car and Drivers granskning visade att Ford Transit har \u00f6verl\u00e4gsen fj\u00e4dring. Transit \u00e4r mycket bekv\u00e4mare \u00e4n Mercedes Sprinter. Det \u00e4r avg\u00f6rande att ha en smidig k\u00f6rning n\u00e4r man t\u00e4nker p\u00e5 hur m\u00e5nga timmar man kommer att sitta i ett fordon som Transit.<\/p>\n\n\n\n
Alla sk\u00e5pbilar som \u00e4r \u00e4ldre \u00e4n 10 \u00e5r kan ha rostproblem, men Transit-modeller som \u00e4r \u00e4ldre \u00e4n 10 \u00e5r \u00e4r mer k\u00e4nsliga f\u00f6r korrosion. Det \u00e4r viktigt att inspektera tr\u00f6sklar, d\u00f6rrgluggar och hjulhus.<\/p>\n\n\n\n
N\u00e4r Nissan NV \u00e4r utrustad med dieselmotor kan den dra upp till 9 400 pund. \u00c4ven om Ford Transit \u00e4r ett utm\u00e4rkt nyttofordon \u00e4r den med sin maximala dragkapacitet p\u00e5 7 500 pund en mycket tung lastbil. Medan Ford Transit 2019 \u00e4r den mest br\u00e4nslesn\u00e5la lastbilen \u00e4r Nissan NV 2019 lastbilen mer effektiv n\u00e4r det g\u00e4ller bogsering.<\/p>\n\n\n\n
Transits med mer \u00e4n 150 000 mil anses ha h\u00f6g k\u00f6rstr\u00e4cka, men en korrekt underh\u00e5llen Transit kan g\u00e5 upp till 300 000 mil. Transits f\u00f6rv\u00e4ntas h\u00e5lla i 150 000 mil. Vissa \u00e4gare h\u00e4vdar dock att de kan g\u00e5 i upp till 10-15 \u00e5r utan att beh\u00f6va omfattande reparationer.<\/p>\n\n\n\n
Sk\u00e5pbilar \u00e4r konstruerade f\u00f6r att vara kraftfulla arbetsh\u00e4star. De kan h\u00e5lla l\u00e4ngre \u00e4n andra bilar om de underh\u00e5lls och k\u00f6rs p\u00e5 r\u00e4tt s\u00e4tt. Modern teknik g\u00f6r att en bil kan h\u00e5lla l\u00e4ngre tack vare den moderna tillverkningsprocessen.<\/p>\n\n\n\n
Lastutrymme: Lastutrymmets bakre m\u00e5tt varierar fr\u00e5n 2900 mm till 4073 mm och takh\u00f6jderna varierar fr\u00e5n 1786 mm till 2125 mm. Transit vans st\u00f6rsta lastutrymme \u00e4r 15,1 kubikmeter. Det g\u00f6r den mindre \u00e4n Mercedes Sprinter (17 kubikmeter) och den enorma Volkswagen Crafter (18,4 kubik).<\/p>\n\n\n\n
Ford Transit har plats f\u00f6r upp till 12 personer och en extremt bekv\u00e4m interi\u00f6r. Den har ocks\u00e5 extra klimatkontroller fram och bak.<\/p>\n\n\n\n
Du kan v\u00e4lja mellan tv\u00e5 eller tre sittplatser framtill i sk\u00e5pbilen. Double-Cab-in-Van erbjuder \u00e4ven en fast rad med tre sittplatser bakom den fr\u00e4mre raden.<\/p>\n\n\n\n
Ford Transit-lastbilar kan utrustas med extra s\u00e4ten. Fords n\u00e4tverk av upprustningsverkst\u00e4der kan l\u00e4gga till s\u00e4ten till din Transit. Ford har inget n\u00e4tverk av upprustningsverkst\u00e4der som kan anpassa sittplatserna i din Transit-lastbil.<\/p>\n\n\n\n
Ford Transit-s\u00e4tena kan tas bort. Handtaget kan dras fr\u00e5n sidan av varje s\u00e4te. Eftersom du m\u00e5ste dra i b\u00e5de s\u00e4tet och handtaget samtidigt beh\u00f6vs ytterligare en person. N\u00e4r du har gjort detta kommer s\u00e4tet att lyftas upp fr\u00e5n botten d\u00e4r det h\u00e5lls p\u00e5 plats av bultarna.<\/p>\n\n\n\n
H\u00e4r \u00e4r n\u00e5gra alternativ:
Citroen Berlingo.
Ford Transit Connect.
Volkswagen Transporter.
Vauxhall Vivaro.
Renault Trafic.
Ford Transit Custom.
Mercedes Sprinter.
Volkswagen Crafter.<\/p>\n\n\n\n
Transits dragkapacitet kan variera beroende p\u00e5 modell, utrustning och extrautrustning. Den ligger p\u00e5 mellan 6000 lbs och 13 200 lbs, beroende p\u00e5 vilken trim du v\u00e4ljer. T\u00e4nk p\u00e5 den maximala vikten du ska dra n\u00e4r du v\u00e4ljer dragfordon.<\/p>\n\n\n\n
Ford Transit \u00e4r en m\u00e5ngsidig sk\u00e5pbil som kan anv\u00e4ndas f\u00f6r sm\u00e5f\u00f6retagens behov. Du hittar ocks\u00e5 m\u00e5nga moderna bekv\u00e4mligheter, en effektiv motorupps\u00e4ttning och goda v\u00e4garbeteegenskaper. De erbjuder tre motoralternativ, tre h\u00f6jder och tre l\u00e4ngder med tv\u00e5 hjulbasalternativ.<\/p>\n\n\n\n
Ford Transits fj\u00e4dringsprestanda \u00e4r klart \u00f6verl\u00e4gsen Mercedes Sprinter i den h\u00e4r Car and Driver-recensionen. Transit \u00e4r en mjukare k\u00f6rning \u00e4n Mercedes Sprinter. Det \u00e4r avg\u00f6rande att ha en smidig k\u00f6rning n\u00e4r man t\u00e4nker p\u00e5 hur m\u00e5nga timmar man kommer att sitta i ett fordon som Transit.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Ford har varit en av de st\u00f6rsta biltillverkarna i USA och \u00e4r k\u00e4nda f\u00f6r sina budgetbilar. Transit \u00e4r en sk\u00e5pbil som fr\u00e4mst anv\u00e4nds f\u00f6r kommersiella \u00e4ndam\u00e5l. Ford \u00e4r vanligtvis k\u00e4nt<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[34],"tags":[24],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2602"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2602"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2602\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2603,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2602\/revisions\/2603"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2602"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2602"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2602"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}