{"id":2588,"date":"2022-01-11T10:22:31","date_gmt":"2022-01-11T10:22:31","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=2588"},"modified":"2022-01-11T10:22:34","modified_gmt":"2022-01-11T10:22:34","slug":"ford-mustang-mach-e-tillforlitlighet","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/ford-mustang-mach-e-tillforlitlighet\/","title":{"rendered":"Ford Mustang Mach-E Tillf\u00f6rlitlighet"},"content":{"rendered":"\n

Ford \u00e4r fr\u00e4mst k\u00e4nt f\u00f6r sina lastbilar och Mustang-serier. Mustang \u00e4r en sportbilsserie som \u00e4r mycket popul\u00e4r i v\u00e4rlden. Mach-E \u00e4r en helt eldriven bil som introducerades 2020 och som ocks\u00e5 har blivit mycket ber\u00f6md. Bilens utseende \u00e4r extremt sportigt, och specifikationerna \u00e4r ocks\u00e5 bra.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6versikt<\/h2>\n\n\n\n

Mustang \u00e4r vanligtvis en coup\u00e9 eller cabriolet, men Mach-E \u00e4r en 5-d\u00f6rrars kompakt SUV. Bilen har ett 68 kWh-batteri som ger en ber\u00e4knad r\u00e4ckvidd p\u00e5 n\u00e4stan 211 mil. Den finns i b\u00e5de RWD- och AWD-system. Det finns ocks\u00e5 en annan variant av bilen som har en ut\u00f6kad r\u00e4ckvidd p\u00e5 cirka 300 mil.<\/p>\n\n\n\n

Tillf\u00f6rlitlighet<\/h2>\n\n\n\n

Ford brukar vara k\u00e4nt f\u00f6r sina massproducerade bilar, men alla \u00e4r inte tillf\u00f6rlitliga. Det har funnits m\u00e5nga problem med Fords och deras kvalitet. Det finns dock m\u00e5nga bra bilar som produceras av dem. Mach-E har varit ganska ber\u00f6md, men J.D Powers f\u00f6rutsp\u00e5dda tillf\u00f6rlitlighet \u00e4r 60 av 100, vilket \u00e4r ganska under genomsnittet. Trots detta \u00e4r bilen ny och det skulle finnas m\u00e5nga f\u00f6rb\u00e4ttringar i de kommande modellerna.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4kerhet<\/h3>\n\n\n\n

Ford har ett gott rykte f\u00f6r sina bilars s\u00e4kerhet. Mustang Mach-E har testats i IIHS krocktester och fick betyget ”bra”. Bilen har ocks\u00e5 f\u00e5tt utm\u00e4rkelsen Top Safety Pick fr\u00e5n IIHS. Den har ocks\u00e5 m\u00e5nga s\u00e4kerhetsfunktioner som kollisionsvarning, farth\u00e5llare, farth\u00e5llare, k\u00f6rf\u00e4ltsassistent osv.<\/p>\n\n\n\n

Avskrivningsgrad<\/h3>\n\n\n\n

En annan viktig faktor f\u00f6r att veta hur p\u00e5litlig en bil \u00e4r \u00e4r avskrivningsgraden. Avskrivningen \u00e4r inte s\u00e4rskilt h\u00f6g f\u00f6r Ford-bilar. Mach-E \u00e4r en relativt ny bil och det \u00e4r sv\u00e5rt att bed\u00f6ma avskrivningsgraden, men den skulle avskrivas med cirka 13 % per \u00e5r.<\/p>\n\n\n\n

Underh\u00e5ll och reparation<\/h3>\n\n\n\n

Underh\u00e5llskostnaden f\u00f6r elbilar \u00e4r vanligtvis l\u00e4gre \u00e4n f\u00f6r konventionella bilar med elmotor. Elbilar beh\u00f6ver dock ocks\u00e5 byte av delar och regelbundet underh\u00e5ll f\u00f6r att fungera smidigt. Mach-E skulle beh\u00f6va h\u00f6gst 400 dollar per \u00e5r f\u00f6r allt underh\u00e5ll.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r Ford Mustang Mach-E en framhjulsdriven, bakhjulsdriven eller fyrhjulsdriven bil?<\/h3>\n\n\n\n

Ford Mustang Mach-E \u00e4r en bakhjulsdriven bil.<\/p>\n\n\n\n

Hur m\u00e5nga s\u00e4ten finns det i Ford Mustang Mach-E?<\/h3>\n\n\n\n

Ford Mustang Mach-E \u00e4r en bil med 5 platser. EPA-klassificeringen f\u00f6r denna bil \u00e4r: Small SUV 2WD<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r h\u00e4stkrafterna i en Ford Mustang Mach-E och har den en turbo?<\/h3>\n\n\n\n

Ford Mustang Mach-E har 266 h\u00e4stkrafter och ett vridmoment p\u00e5 317 lb-ft.<\/p>\n\n\n\n

Hur stor markfrig\u00e5ng har Ford Mustang Mach-E?<\/h3>\n\n\n\n

5,7 tum ( 14,48 cm )<\/p>\n\n\n\n

Vilken typ av hjul har den?<\/h3>\n\n\n\n

Ford Mustang Mach-E har 18 X 8 tums aluminiumhjul fram och 18 X 8 tums aluminiumhjul bak.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Mach-E v\u00e4rd det?<\/h3>\n\n\n\n

Ja! Ford Mustang Mach-E kommer att ge dig mycket roligt n\u00e4r du k\u00f6r. Du kan k\u00f6ra den p\u00e5 alla v\u00e4gar utan att beh\u00f6va oroa dig f\u00f6r bensinpriserna. Dessutom \u00e4r priset p\u00e5 bilen ocks\u00e5 rimligt. Enligt New Ride Reviews har Mach-E:s effektivitet varit solid med 3,3 miles per kWh. Han noterade dock att motorv\u00e4gsk\u00f6rning med passagerare eller last kan ge ett genomsnitt p\u00e5 mellan 2,6 och 2,7 miles per kWh. Mach-E \u00e4r ett \u00f6vertygande elfordon, trots n\u00e5gra sm\u00e5 problem.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Mustang Mach-E enbart eldriven?<\/h3>\n\n\n\n

Ja! Ford Mustang Mach E \u00e4r en av de b\u00e4sta elbilarna som finns tillg\u00e4ngliga idag. Mach-E \u00e4r utrustad med ett batteri med ut\u00f6kad r\u00e4ckvidd, bakhjulsdrift och en maximal r\u00e4ckvidd p\u00e5 300 miles enligt EPA. 1. Mach-E siktar p\u00e5 346 h\u00e4stkrafter och 428 pund i konfigurationer med f\u00f6rl\u00e4ngd r\u00e4ckvidd och fyrhjulsdrift.<\/p>\n\n\n\n

Kan jag ladda Mach E vid Tesla supercharger?<\/h3>\n\n\n\n

Inside Devs s\u00e4ger att det f\u00f6r n\u00e4rvarande inte g\u00e5r att g\u00f6ra det. Tesla kommer snart att g\u00f6ra sitt superladdningsn\u00e4tverk tillg\u00e4ngligt f\u00f6r alla m\u00e4rken.<\/p>\n\n\n\n

Hur snabbt kan Mach-e k\u00f6ra?<\/h3>\n\n\n\n

Ford s\u00e4ger att Mach-E GT Performance kan n\u00e5 60 mph p\u00e5 3,5 sekunder.<\/p>\n\n\n\n

Hur snabbt laddar Mustang Mach-E?<\/h3>\n\n\n\n

Mach-E:s DC-snabbladdare \u00e4r inte alltf\u00f6r d\u00e5lig om du n\u00e5r upp till 80 % SOC-niv\u00e5. Ford uppger att DC-snabbladdningen tar mellan 10 % och 80 % p\u00e5 52 minuter. Kyle kunde ladda batteriet p\u00e5 bara 49 minuter.<\/p>\n\n\n\n

Hur l\u00e4nge h\u00e5ller elbilsbatterier?<\/h3>\n\n\n\n

Svaret \u00e4r – idealiskt – att din elbils litiumjonbatteri ska h\u00e5lla i h\u00f6gst \u00e5tta \u00e5r om du k\u00f6per ett nytt. Om n\u00e5gra \u00e5r b\u00f6r batteritiden f\u00f6rb\u00e4ttras.<\/p>\n\n\n\n

Ska jag ladda min Mach E varje dag?<\/h3>\n\n\n\n

Du beh\u00f6ver inte ladda din bil varje dag. Det beror p\u00e5 hur ofta du anv\u00e4nder bilen. Den st\u00f6rsta delen av din laddning av Mach E kommer att ske hemma. F\u00f6r att se till att din bil har full laddning under hela dagen \u00e4r det b\u00e4st att koppla in den p\u00e5 natten. Du kan anv\u00e4nda ett 140 V-uttag, men det ger dig bara en genomsnittlig r\u00e4ckvidd p\u00e5 tre kilometer i timmen.<\/p>\n\n\n\n

Ska du l\u00e5ta din elbil vara inkopplad hela tiden?<\/h3>\n\n\n\n

Det \u00e4r n\u00e4stan alltid s\u00e4kert att koppla in en elbil. Batteriet \u00e4r skyddat mot \u00f6verladdning av elbilar. Det \u00e4r helt okej att l\u00e5ta den vara inkopplad.<\/p>\n\n\n\n

Hur mycket kraft har Mustang Mach-E?<\/h3>\n\n\n\n

Mustang Mach-E basmodellen har 266 h\u00e4stkrafter. Den finns dock \u00e4ven tillg\u00e4nglig med 346 h\u00e4stkrafter och bakhjulsdrift.<\/p>\n\n\n\n

Har Mustang Mach E regenerativ bromsning?<\/h3>\n\n\n\n

Ja, Mach-E har regenerativ bromsning som hj\u00e4lper till att spara energi. Mustang Mach-E med standard r\u00e4ckvidd kan ladda mellan 10 procent och 80 procent p\u00e5 bara 45 minuter n\u00e4r den laddas vid en DC-snabbladdningsstation. Mustangs inbyggda regenerativa bromssystem \u00e4r ett aggressivt till\u00e4gg till dessa laddningsmetoder.<\/p>\n\n\n\n

Har Mach e ett sportl\u00e4ge?<\/h3>\n\n\n\n

Ja, Mach e har ett sportl\u00e4ge som i det h\u00e4r fallet heter Untamed. Ford s\u00e4ger att Untamed \u00e4r ett bra s\u00e4tt att \u00f6ka sp\u00e4nningen.<\/p>\n\n\n\n

Har Mustangs dragkontroll?<\/h3>\n\n\n\n

Ja, Mustang Mach-E har som standard dragkontroll. Denna str\u00f6mbrytare finns i Mustangen precis bakom v\u00e4xelspaken. Den \u00e4r placerad p\u00e5 ett mycket vanligt st\u00e4lle, men om den inte \u00e4r det, kontrollera ratten. Det \u00e4r mycket enkelt att koppla in och koppla ur traktionskontrollen.<\/p>\n\n\n\n

Har Mustang Mach-E ett glastak?<\/h3>\n\n\n\n

Mustang-\u00e4gare har m\u00f6jlighet att v\u00e4lja ett glastak p\u00e5 V6- eller GT-modeller. Detta ger dem en 360-graders utsikt utan att offra n\u00e5got av coup\u00e9ens skydd i alla v\u00e4der. Den skjutbara solskyddet blockerar UV-str\u00e5larna och g\u00f6r att du kan njuta av utsikten fr\u00e5n ett s\u00e4kert avst\u00e5nd.<\/p>\n\n\n\n

Har Mustang Mach-E sj\u00e4lvk\u00f6rning?<\/h3>\n\n\n\n

Ford introducerar ett nytt handsfree f\u00f6rarassistanssystem, ”som till sin utformning liknar Tesla Autopilot” f\u00f6r Mustang Mach-E. Ford Mustang Mach-E var utrustad med f\u00f6rarassistanssystemen Ford Co-Pilot360 suite n\u00e4r vi testade den f\u00f6rra \u00e5ret.<\/p>\n\n\n\n

Har Mach-E AWD?<\/h3>\n\n\n\n

Ja, det finns en AWD-version av Mach-E. Mustang Mach-E, en Mustang Mach-E i topputf\u00f6rande, har bakhjulsdrift och ett batteri med ut\u00f6kad r\u00e4ckvidd. Den har en EPA-ber\u00e4knad r\u00e4ckvidd p\u00e5 305 miles. Versionen med f\u00f6rl\u00e4ngt batteri f\u00f6r fyrhjulsdrift har en r\u00e4ckvidd p\u00e5 cirka 270 miles.<\/p>\n\n\n\n

Har Mach-E uppv\u00e4rmd ratt?<\/h3>\n\n\n\n

Ja, den har uppv\u00e4rmd ratt. I en Mustang Mach-E k\u00e4nns det som om du sitter bredvid en brasa n\u00e4r temperaturen sjunker. I denna tysta, intima helgedom kommer din bilresa att bli en fr\u00f6jd. Du kan v\u00e4lja att v\u00e4rma upp din bil med uppv\u00e4rmda s\u00e4ten eller ratten.<\/p>\n\n\n\n

Kommer Mustang Mach-e att h\u00e5lla sitt v\u00e4rde?<\/h3>\n\n\n\n

Den kommer med st\u00f6rsta sannolikhet att h\u00e5lla sitt v\u00e4rde b\u00e4ttre \u00e4n m\u00e5nga liknande SUV:er. Dessa prognoser visar att en genomsnittlig SUV har ett \u00e5terf\u00f6rs\u00e4ljningspris p\u00e5 48,9 % och att en genomsnittlig bil beh\u00e5ller 46,5 % av sitt ursprungliga v\u00e4rde. Ford Mustang Mach-E f\u00f6rv\u00e4ntas beh\u00e5lla 39,7 procent av sitt ursprungliga pris.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Ford \u00e4r fr\u00e4mst k\u00e4nt f\u00f6r sina lastbilar och Mustang-serier. Mustang \u00e4r en sportbilsserie som \u00e4r mycket popul\u00e4r i v\u00e4rlden. Mach-E \u00e4r en helt eldriven bil som introducerades 2020 och som<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[34],"tags":[24],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2588"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2588"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2588\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2589,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2588\/revisions\/2589"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2588"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2588"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2588"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}