{"id":2548,"date":"2022-01-05T11:01:58","date_gmt":"2022-01-05T11:01:58","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=2548"},"modified":"2022-01-05T11:02:00","modified_gmt":"2022-01-05T11:02:00","slug":"ford-fiesta-tillforlitlighet","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/ford-fiesta-tillforlitlighet\/","title":{"rendered":"Ford Fiesta Tillf\u00f6rlitlighet"},"content":{"rendered":"\n
Ford har varit k\u00e4nt f\u00f6r att g\u00f6ra bilar i alla prisklasser. Ford Fiesta har funnits sedan 1976, men den har nyligen lagts ned i USA. Fiesta \u00e4r en hatchback som \u00e4r gjord f\u00f6r familjer, och den ger gott om utrymme f\u00f6r passagerare och bagage.<\/p>\n\n\n\n
Fiesta erbjuds i tv\u00e5 karossformer, en 3-d\u00f6rrars hatchback och en 5-d\u00f6rrars hatchback. Bilen erbj\u00f6ds i m\u00e5nga motorniv\u00e5er, och basvarianten har en 1,1 L liten motor, och den h\u00f6gre ST-modellen har en \u00e4nnu st\u00f6rre 1,5 L EcoBoost-motor.<\/p>\n\n\n\n
Ford har s\u00e5lt g\u00f6ra bilar framg\u00e5ngsrikt, men de har inte varit det mest p\u00e5litliga m\u00e4rket. De har haft en del problem, men det betyder inte att varje Ford \u00e4r en d\u00e5lig bil. Fiesta har ett genomsnittligt tillf\u00f6rlitlighetsbetyg p\u00e5 3,0 av 5,0 av J.D Power.<\/p>\n\n\n\n
S\u00e4kerhets\u00e5tg\u00e4rden brukar inte vara s\u00e5 orov\u00e4ckande i Fords. Fiesta har f\u00e5tt 4 av 5 stj\u00e4rnor av NHTSA och de har noterat ett s\u00e4kerhetsproblem. I \u00f6vrigt har IIHS ocks\u00e5 krocktestat den h\u00e4r bilen och tilldelat bilen betyget ”bra”. P\u00e5 tal om s\u00e4kerhetsfunktionerna i denna bil har den krockkuddar, elektronisk stabilitetskontroll, ABS med mera.<\/p>\n\n\n\n
Fords har ett bra namn n\u00e4r det g\u00e4ller \u00e5terf\u00f6rs\u00e4ljningsv\u00e4rde och hur de inte devalveras s\u00e5 snabbt. Till och med 2019 \u00e5rs Fiesta h\u00e5ller sitt v\u00e4rde och deprecierar bara 46 % efter 5 \u00e5r. Det \u00e4r ganska bra f\u00f6r en utg\u00e5ngen bil.<\/p>\n\n\n\n
Underh\u00e5ll \u00e4r en viktig aspekt n\u00e4r man bed\u00f6mer en bils tillf\u00f6rlitlighet. Fordbilar brukar kosta mycket mer \u00e4n sina konkurrenter i underh\u00e5llskostnader p\u00e5 grund av sina dyra delar. Fiesta, som \u00e4r en hatchback, har en genomsnittlig underh\u00e5llskostnad p\u00e5 552 dollar. Bilen beh\u00f6ver dock inte underh\u00e5ll ofta, vilket \u00e4r ett gott tecken.<\/p>\n\n\n\n
Ford Fiesta \u00e4r en bil med framhjulsdrift.<\/p>\n\n\n\n
Ford Fiesta \u00e4r en bil med 5 platser. EPA-klassificeringen f\u00f6r denna bil \u00e4r: Subcompact Cars<\/p>\n\n\n\n
Ford Fiesta har 120 h\u00e4stkrafter och ett vridmoment p\u00e5 112 lb-ft. Motorn \u00e4r en vanlig blyfri I-4-motor med en cylindervolym p\u00e5 1,6 liter Br\u00e4nslesystemet \u00e4r: Sequential MPI.<\/p>\n\n\n\n
12,8 kubikfot ( 0,362 m3 )<\/p>\n\n\n\n
Ford Fiesta har 15 X 6 tums aluminiumhjul fram och 15 X 6 tums aluminiumhjul bak.<\/p>\n\n\n\n
Motorstopp, effektf\u00f6rlust, v\u00e4xlingsf\u00f6rbud, skakningar och lunkningar var vanliga klagom\u00e5l fr\u00e5n \u00e4garna. Ford har inte l\u00f6st \u00e4garnas problem med v\u00e4xell\u00e5dan.<\/p>\n\n\n\n
Fiesta \u00e4r inte alltf\u00f6r d\u00e5lig p\u00e5 l\u00e5ngk\u00f6rning. Den var inte f\u00f6r stel f\u00f6r mig och jag nj\u00f6t av l\u00e5nga k\u00f6rningar utan att k\u00e4nna mig tr\u00f6tt. Den h\u00e4r bilen har k\u00f6rt mig mycket mer \u00e4n n\u00e5got annat fordon, jag har k\u00f6rt l\u00e5ngt \u00f6ver 4000 mil och uppn\u00e5tt en genomsnittlig br\u00e4nsleekonomi p\u00e5 43,9mpg.<\/p>\n\n\n\n
Kopplingar \u00e4r gjorda f\u00f6r att h\u00e5lla i ungef\u00e4r 60 000 mil innan de beh\u00f6ver bytas ut. Vissa kopplingar kan beh\u00f6va bytas vid 30 000, medan andra kan h\u00e5lla i l\u00e5ngt \u00f6ver 100 000 mil. Detta \u00e4r dock mycket s\u00e4llsynt.<\/p>\n\n\n\n
Det \u00e4r en bekv\u00e4m bil. Med en o\u00f6vertr\u00e4ffad balans mellan k\u00f6rkomfort, hantering och s\u00e4kerhet \u00e4r den senaste Fiesta \u00e5terigen den b\u00e4sta bilen f\u00f6r f\u00f6rare. \u00c4ven om den inte \u00e4r mjuk \u00e4r bilen extremt d\u00e4mpad och klarar av oj\u00e4mna v\u00e4gar med l\u00e4tthet. V\u00e5r bil beh\u00e5ller dock en lekfull och smidig k\u00e4nsla i kurvor.<\/p>\n\n\n\n
I b\u00f6rjan av sitt liv var 1,0 EcoBoost-motorn inte s\u00e4rskilt respekterad. M\u00e5nga problem l\u00f6stes dock och tillf\u00f6rlitligheten f\u00f6rb\u00e4ttrades. Det \u00e4r s\u00e4llan kylv\u00e4tska l\u00e4cker och huvudpackningar bl\u00e5ser ut. M\u00e5nga bil\u00e4gare rapporterar en k\u00f6rstr\u00e4cka p\u00e5 80-100k utan n\u00e5gra motorproblem.<\/p>\n\n\n\n
Fiesta \u00e4r en bra familjebil. Det \u00e4r en l\u00e4ttanv\u00e4nd bil, vilket den alltid har varit. Fiesta senaste modell \u00e4r en f\u00f6rb\u00e4ttring n\u00e4r det g\u00e4ller interi\u00f6rutrymme och funktionalitet, vilket g\u00f6r den till en familjev\u00e4nlig supermini.<\/p>\n\n\n\n
Ford Fiesta \u00e4r en mycket br\u00e4nslesn\u00e5l bil och ger ett anm\u00e4rkningsv\u00e4rt br\u00e4nsleekonomiskt betyg. Den h\u00e4r begagnade bilen \u00e4r ett utm\u00e4rkt val f\u00f6r alla som vill spara pengar p\u00e5 br\u00e4nsle. Den har ett imponerande mpg-v\u00e4rde och den k\u00f6rs bra.<\/p>\n\n\n\n
Fiestas st\u00f6rsta tillg\u00e5ng \u00e4r dess tystnad och komfort. Den har en av v\u00e5ra tystaste sm\u00e5bilar, och den har ocks\u00e5 en raffinerad kup\u00e9. Den \u00e4r faktiskt mer lik en Range Rover Evoque.<\/p>\n\n\n\n
B\u00e5de passageraren och f\u00f6raren kan ha uppv\u00e4rmda frams\u00e4ten. Du kan v\u00e4lja mellan tre v\u00e4rmeinst\u00e4llningar f\u00f6r att s\u00e4kerst\u00e4lla din komfort.<\/p>\n\n\n\n
EcoBoost-motorer \u00e4r byggda f\u00f6r att h\u00e5lla, precis som alla vanliga motorer. Dessa motorer b\u00f6r h\u00e5lla mellan 80 000 och 100 000 mil utan att beh\u00f6va repareras, f\u00f6rutsatt att fordonet underh\u00e5lls ordentligt.<\/p>\n\n\n\n
Det \u00e4r l\u00e4tt att f\u00f6rst\u00e5 varf\u00f6r Fiesta \u00e4r s\u00e5 \u00e4lskad. Den finns i tre- eller femd\u00f6rrarsmodeller och har en fr\u00e4sch design. Den v\u00e4lbyggda interi\u00f6ren \u00e4r tillverkad av kvalitetsmaterial med en h\u00f6g niv\u00e5 av teknik och praktiska egenskaper. Detta \u00e4r den senaste generationen, men m\u00e5nga bilar som har anv\u00e4nts \u00e4r den \u00e4ldre modellen.<\/p>\n\n\n\n
Dina behov och f\u00f6rv\u00e4ntningar avg\u00f6r vilken Ford-modell du k\u00f6per. Fiesta \u00e4r det perfekta valet om du letar efter n\u00e5got mindre och mer stadsm\u00e4ssigt. Ford Focus \u00e4r d\u00e4remot ett b\u00e4ttre val om du vill ha en st\u00f6rre familjebil med h\u00f6gre k\u00f6rstr\u00e4cka.<\/p>\n\n\n\n
Modeller av Fiesta med bensinmotor. Ford rekommenderar att olja och filter byts ungef\u00e4r var 12 500 mil eller var 12:e m\u00e5nad. Vi rekommenderar att olje- och filterbyte g\u00f6rs var 12 500 mil eller oftare om du k\u00f6r mycket.<\/p>\n\n\n\n
Ford Fiesta liknar Yaris i det avseendet att det inte kr\u00e4vs ett stort fordon f\u00f6r att ha ett panoramatak. Det finns en elektrisk jalusi och den fr\u00e4mre delen \u00f6ppnas f\u00f6r att sl\u00e4ppa in utomhusluften. Fiesta \u00e4r en av de mest lysande superminibussarna tack vare soltaket.<\/p>\n\n\n\n
Fords komfortpaket g\u00f6r precis vad namnet antyder. Det l\u00e4gger till ett kit som g\u00f6r l\u00e5nga resor mer bekv\u00e4ma. Det inkluderar uppv\u00e4rmda s\u00e4ten och en uppv\u00e4rmd ratt.<\/p>\n\n\n\n
Ford Fiesta \u00e4r bekv\u00e4m, elegant, praktisk och har gott om standardutrustning. Dess smidiga hantering g\u00f6r det l\u00e4tt att f\u00e5 ett leende p\u00e5 l\u00e4pparna \u00e4ven p\u00e5 de tr\u00e5kigaste resorna. Ford Fiesta har genomg\u00e5tt f\u00f6rb\u00e4ttringar n\u00e4r det g\u00e4ller kabinkvalitet, utrymme och infotainment.<\/p>\n\n\n\n
Den \u00e4r l\u00e4tt att k\u00f6ra. Den har en bra k\u00f6rst\u00e4llning. Bilen \u00e4r v\u00e4lplacerad med st\u00f6djande s\u00e4ten. Alla reglage \u00e4r enkla att anv\u00e4nda. Fiestas grundl\u00e4ggande ljudsystem fungerar bra, men de h\u00f6gre specifikationerna av Ford Fiesta-modellerna f\u00e5r Fords infotainment SYNC med peksk\u00e4rm.<\/p>\n\n\n\n
V\u00e4gresor g\u00f6rs ofta med stora SUV:er eller rymliga sedans. Det kan dock vara roligt att \u00e5ka p\u00e5 kortare resor i en bil som \u00e4r lika rolig att k\u00f6ra. Fiesta \u00e4r inte s\u00e4mre \u00e4n n\u00e5gon annan subkompakt eller kompaktbil p\u00e5 det h\u00e4r omr\u00e5det.<\/p>\n\n\n\n
Ben- och huvudutrymmet f\u00f6r b\u00e5de fr\u00e4mre och bakre passagerare \u00e4r likadant, men den coup\u00e9formade 3-d\u00f6rrars Corsa kan minska huvudutrymmet bak\u00e5t, s\u00e4rskilt om l\u00e4ngre passagerare transporteras. Fiesta har ett n\u00e5got st\u00f6rre bagageutrymme p\u00e5 290 liter, j\u00e4mf\u00f6rt med Corsas 285 l.<\/p>\n\n\n\n
Fiesta har en farth\u00e5llare som inkluderar en justerbar hastighetsbegr\u00e4nsare och intelligent hastighetsassistent. Detta g\u00f6r att du kan h\u00e5lla fordonet inom den hastighetsgr\u00e4ns som du har st\u00e4llt in. Den kan ocks\u00e5 k\u00e4nna igen hastighetsbegr\u00e4nsningsskyltar och justera din hastighet d\u00e4refter.<\/p>\n\n\n\n
Kryssningskontrollerna finns p\u00e5 ratten.<\/p>\n\n\n\n
Standardutrustningen omfattar en 1,6-liters fyrcylindrig motor med 120 h\u00e4stkrafter. Fiesta SE har en turboladdad 1,0-liters trecylindrig motor med 123 h\u00e4stkrafter. Standardutrustningen omfattar en femv\u00e4xlad manuell v\u00e4xell\u00e5da och som tillval en sexv\u00e4xlad automat med dubbelkoppling (1,6-litersmotor).<\/p>\n\n\n\n
Den trecylindriga bensinmotorn EcoBoost p\u00e5 1,0 liter \u00e4r v\u00e5r favorit. \u00c4ven om den har funnits ett tag \u00e4r den fortfarande ett popul\u00e4rt val. Den erbjuder en bra kombination av m\u00e5nga bra egenskaper, bland annat att den \u00e4r sparsam, slagkraftig och rolig att anv\u00e4nda.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Ford har varit k\u00e4nt f\u00f6r att g\u00f6ra bilar i alla prisklasser. Ford Fiesta har funnits sedan 1976, men den har nyligen lagts ned i USA. Fiesta \u00e4r en hatchback som<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[34],"tags":[24],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2548"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2548"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2548\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2549,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2548\/revisions\/2549"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2548"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2548"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2548"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}