{"id":2542,"date":"2022-01-05T10:58:38","date_gmt":"2022-01-05T10:58:38","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=2542"},"modified":"2022-01-05T10:58:41","modified_gmt":"2022-01-05T10:58:41","slug":"ford-explorer-tillforlitlighet","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/ford-explorer-tillforlitlighet\/","title":{"rendered":"Ford Explorer tillf\u00f6rlitlighet"},"content":{"rendered":"\n

Ford \u00e4r popul\u00e4rt f\u00f6r sina SUV:er och stora lastbilar p\u00e5 grund av deras praktiska egenskaper, kapacitet, kraft och stora utrymme. Explorer \u00e4r en fullstor SUV som \u00e4r mindre \u00e4n Expeditionen men st\u00f6rre \u00e4n Ford Edge. Den \u00e4r i sin 6:e generation och har en stor och fin kaross som \u00e4r extremt vacker att titta p\u00e5.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6versikt<\/h2>\n\n\n\n

Explorer finns i 6 utrustningsniv\u00e5er, och den har \u00e4ven en hybridversion. Bilen erbjuds i tre olika typer av 2,5 L, 3,3 L V6 och 3,3 L V6 hybridmotor. Bilen har ett standard RWD-system, men det finns \u00e4ven ett 4WD-system tillg\u00e4ngligt.<\/p>\n\n\n\n

Tillf\u00f6rlitlighet<\/h2>\n\n\n\n

Ford har m\u00e5nga bra saker f\u00f6r en SUV, men tillf\u00f6rlitlighet \u00e4r inte det. Ford lider st\u00e4ndigt i sin br\u00e4nsleeffektivitet och motorproblem, men de har en del bra saker. Explorer presterar dock b\u00e4ttre \u00e4n andra SUV:er fr\u00e5n Ford, och den har ett bra tillf\u00f6rlitlighetsbetyg p\u00e5 81 av 100.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4kerhet<\/h3>\n\n\n\n

S\u00e4kerheten \u00e4r inte det st\u00f6rsta bekymret innan du k\u00f6per en Ford-bil. Explorer har ocks\u00e5 ett bra s\u00e4kerhetsbetyg p\u00e5 5 av 5. Den presterade bra i sina krocktester, vilket bekr\u00e4ftar bilens solida kaross. IIHS tilldelade bilen sin utm\u00e4rkelse Top Safety Pick+. Dessutom har den m\u00e5nga s\u00e4kerhetsfunktioner som \u00f6vervakning av d\u00f6da vinklar, kollisionsvarning, fotg\u00e4ngardetektion osv.<\/p>\n\n\n\n

Avskrivningsgrad<\/h3>\n\n\n\n

En av de b\u00e4sta sakerna med Fords \u00e4r bilarnas \u00e5terf\u00f6rs\u00e4ljningsv\u00e4rde. \u00c5terf\u00f6rs\u00e4ljningsv\u00e4rdet f\u00f6r Explorer \u00e4r ocks\u00e5 mycket h\u00f6gt \u00e4ven efter m\u00e5nga \u00e5r. efter att ha \u00e4gt bilen i 5 \u00e5r har Explorer en avskrivningsgrad p\u00e5 52 %, vilket \u00e4r bra f\u00f6r ett fordon.<\/p>\n\n\n\n

Underh\u00e5ll och reparation<\/h3>\n\n\n\n

St\u00f6rre SUV:er kostar vanligtvis mer \u00e4n mindre fordon i sitt underh\u00e5ll. Explorer kostar i genomsnitt 732 dollar per \u00e5r f\u00f6r allt underh\u00e5ll och alla reparationer. Underh\u00e5llskostnaden \u00e4r dock h\u00f6g, men bilens kvalitet \u00e4r gedigen, och den har l\u00e4gre risk f\u00f6r st\u00f6rre reparationer och byten av delar.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r Ford Explorer en framhjulsdriven, bakhjulsdriven eller fyrhjulsdriven bil?<\/h3>\n\n\n\n

Ford Explorer \u00e4r en bil med fyrhjulsdrift.<\/p>\n\n\n\n

Hur m\u00e5nga s\u00e4ten finns det i Ford Explorer?<\/h3>\n\n\n\n

Ford Explorer \u00e4r en bil med 7 sittplatser. EPA-klassificeringen f\u00f6r denna bil \u00e4r: Standard SUV 4WD<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r h\u00e4stkrafterna i en Ford Explorer och har den en turbo?<\/h3>\n\n\n\n

Ford Explorer har 300 h\u00e4stkrafter och ett vridmoment p\u00e5 310 lb-ft. Motorn \u00e4r en Intercooled Turbo Premium Unleaded I-4 med en cylindervolym p\u00e5 2,3 liter Br\u00e4nslesystemet \u00e4r: Bensin direktinsprutning.<\/p>\n\n\n\n

Hur stort \u00e4r bagageutrymmet i Ford Explorer?<\/h3>\n\n\n\n

83,9 kubikfot ( 2 376 m3 )<\/p>\n\n\n\n

Hur stor markfrig\u00e5ng har Ford Explorer?<\/h3>\n\n\n\n

8,2 tum ( 20,83 cm )<\/p>\n\n\n\n

Vilken typ av hjul har den?<\/h3>\n\n\n\n

Ford Explorer har 18 X 7,5 tums aluminiumhjul fram och 18 X 7,5 tums aluminiumhjul bak.<\/p>\n\n\n\n

Vilket \u00e5r \u00e4r den mest p\u00e5litliga Ford Explorer?<\/h3>\n\n\n\n

Ford Explorers b\u00e4sta \u00e5r \u00e4r 2010 och 2011. \u00c4ven om 2010 \u00e5rs Ford Explorer \u00e4r n\u00e5got \u00e4ldre har den en p\u00e5litlig motor. 2011 \u00e5rs Ford Explorer \u00e4r likadan som 2010 \u00e5rs Explorer, men den har m\u00e5nga fler anv\u00e4ndbara funktioner. B\u00e5de \u00e4ldre modeller och nyare modeller har vissa anm\u00e4rkningsv\u00e4rda problem gemensamt.<\/p>\n\n\n\n

Hur l\u00e4nge kan du f\u00f6rv\u00e4nta dig att en Ford Explorer h\u00e5ller?<\/h3>\n\n\n\n

En Ford Explorer h\u00e5ller mellan 10 och 17 \u00e5r i de flesta fall. En Ford Explorer kan h\u00e5lla i upp till 15 \u00e5r om den underh\u00e5lls ordentligt och k\u00f6rs 12 000 mil per \u00e5r.<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r h\u00f6g k\u00f6rstr\u00e4cka f\u00f6r en Ford Explorer?<\/h3>\n\n\n\n

En genomsnittlig Ford Explorer kan k\u00f6ra mellan 80 000 och 200 000 mil. Explorer-forum kommer att visa dig m\u00e5nga exempel p\u00e5 Explorer-\u00e4gare med mer \u00e4n 300 000 miles. Det \u00e4r ett utm\u00e4rkt s\u00e4tt att spara pengar om du \u00e4r tr\u00f6tt p\u00e5 att betala bilavgifter.<\/p>\n\n\n\n

Vilket \u00e5r hade den problem med v\u00e4xell\u00e5dan?<\/h3>\n\n\n\n

Transmissionsproblem och fel p\u00e5 v\u00e4xell\u00e5dan \u00e4r mycket vanliga p\u00e5 Ford Explorers, s\u00e4rskilt de som tillverkades 2002\/2003 och 2004. En \u00e5terf\u00f6rs\u00e4ljare kan debitera dig mycket f\u00f6r en reparation.<\/p>\n\n\n\n

H\u00e5ller Ford Explorers sitt v\u00e4rde?<\/h3>\n\n\n\n

Efter fem \u00e5r f\u00f6rlorar en Ford Explorer 52 % av sitt v\u00e4rde och har ett \u00e5terf\u00f6rs\u00e4ljningspris p\u00e5 51 000 dollar. Om du k\u00f6r en Ford Explorer fr\u00e5n tomten kommer den att f\u00f6rlora mer \u00e4n en fj\u00e4rdedel av sitt v\u00e4rde inom de f\u00f6rsta tv\u00e5 \u00e5ren.<\/p>\n\n\n\n

Varf\u00f6r har Ford Explorer problem med v\u00e4xell\u00e5dan?<\/h3>\n\n\n\n

Detta \u00e4r vanliga orsaker till v\u00e4xlingsproblem: l\u00e5g v\u00e4xell\u00e5dsv\u00e4tska, d\u00e5lig underh\u00e5llskultur, felaktigt vakuum eller felaktiga sensorer. Ford Explorer-\u00e4gare har delat med sig av n\u00e5gra vanliga l\u00f6sningar: Byt ut din v\u00e4xell\u00e5da. Ford TSB omprogrammering av transmissionskontrollen.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r begagnad Ford Explorer bra?<\/h3>\n\n\n\n

En begagnad Ford Explorer \u00e4r en bra investering och en b\u00e4ttre aff\u00e4r \u00e4n att k\u00f6pa en ny modell. De h\u00f6gre utrustningsniv\u00e5erna kan vara ganska dyra, medan de l\u00e4gre specifika Explorers \u00e4r de mest prisv\u00e4rda.<\/p>\n\n\n\n

Har Ford Explorer s\u00e4ten p\u00e5 tredje raden?<\/h3>\n\n\n\n

Majoriteten av 2022 \u00e5rs Ford Explorer-modeller har som standard sittplatser f\u00f6r 6 personer. Den h\u00e4r layouten inkluderar tv\u00e5 sk\u00e5ls\u00e4ten p\u00e5 f\u00f6rsta raden, tv\u00e5 sk\u00e5ls\u00e4ten p\u00e5 andra raden och en b\u00e4nk p\u00e5 tredje raden med plats f\u00f6r ytterligare 2 personer.<\/p>\n\n\n\n

Har Ford Explorer 7 sittplatser?<\/h3>\n\n\n\n

Ford Explorer 2022 har en maximal sittplatskapacitet p\u00e5 7 personer, med en total volym p\u00e5 152,7 kubikmeter. Detta inneb\u00e4r att alla kommer att kunna k\u00e4nna sig bekv\u00e4ma \u00e4ven om alla s\u00e4ten \u00e4r upptagna.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4r lade Ford Explorer till tredje raden?<\/h3>\n\n\n\n

2006 – Den fj\u00e4rde generationen Ford Explorer lanserades med elektriskt f\u00e4llbara s\u00e4ten p\u00e5 tredje raden, elektrisk fotstegsbr\u00e4da och en 4,6-liters V8-motor.<\/p>\n\n\n\n

Kan man f\u00e5 en Ford Explorer utan tredje s\u00e4tesraden?<\/h3>\n\n\n\n

Vissa modeller kan ta sju personer, men den tredje s\u00e4tesraden kan tas bort s\u00e5 att lastbilen kan anv\u00e4ndas f\u00f6r bogsering och dragning. De senaste modellerna av Explorer har tredje s\u00e4tesraden som f\u00e4lls ner till golvet och ger mer lastutrymme.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Ford \u00e4r popul\u00e4rt f\u00f6r sina SUV:er och stora lastbilar p\u00e5 grund av deras praktiska egenskaper, kapacitet, kraft och stora utrymme. Explorer \u00e4r en fullstor SUV som \u00e4r mindre \u00e4n Expeditionen<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[34],"tags":[24],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2542"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2542"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2542\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2543,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2542\/revisions\/2543"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2542"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2542"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2542"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}