{"id":2390,"date":"2021-12-16T13:08:13","date_gmt":"2021-12-16T13:08:13","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=2390"},"modified":"2021-12-16T13:08:15","modified_gmt":"2021-12-16T13:08:15","slug":"dodge-charger-srt-hellcat-tillforlitlighet","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/dodge-charger-srt-hellcat-tillforlitlighet\/","title":{"rendered":"Dodge Charger SRT Hellcat Tillf\u00f6rlitlighet"},"content":{"rendered":"\n
Dodge \u00e4r k\u00e4nt f\u00f6r sina ber\u00f6mda sportbilar. Charger \u00e4r en sportbil och SRT Hellcat \u00e4r dess h\u00f6gpresterande version. Hellcat har en st\u00f6rre och snabbare motor med m\u00e5nga extra funktioner. Karossformen \u00e4r ocks\u00e5 n\u00e5got bredare i Hellcat-versionen.<\/p>\n\n\n\n
Hellcat \u00e4r en h\u00f6gpresterande variant av Charger, och den har en massiv V8-motor p\u00e5 6,2 liter som ger 717 h\u00e4stkrafter och kan g\u00e5 fr\u00e5n 0 till 60 mph p\u00e5 3,4 sekunder. Bilens form \u00e4r ocks\u00e5 n\u00e5got annorlunda \u00e4n de vanliga modellerna. Den h\u00e4r bilen p\u00e5st\u00e5s vara den snabbaste fabrikstillverkade fyrad\u00f6rrars sedanen i v\u00e4rlden.<\/p>\n\n\n\n
En bils tillf\u00f6rlitlighet \u00e4r viktig f\u00f6r m\u00e4nniskor eftersom m\u00e4nniskor vill ha en bil som inte g\u00e5r s\u00f6nder ganska l\u00e4tt och som kostar mindre. Generellt sett har Dodge f\u00f6rb\u00e4ttrat sin tillf\u00f6rlitlighet och \u00e4r nu bland de mest tillf\u00f6rlitliga m\u00e4rkena i USA. Charger Hellcat har ett utm\u00e4rkt tillf\u00f6rlitlighetsbetyg p\u00e5 88 av 100.<\/p>\n\n\n\n
S\u00e4kerheten \u00e4r inte ett stort problem f\u00f6r Dodge-bilar, och de flesta av dem har bra s\u00e4kerhetsbetyg och funktioner. Charger SRT Hellcat har ett perfekt 5-stj\u00e4rnigt betyg n\u00e4r det g\u00e4ller s\u00e4kerheten. Bilen \u00e4r ocks\u00e5 tillr\u00e4ckligt solid f\u00f6r att klara tunga krockar och presterade utm\u00e4rkt i krocktester. S\u00e4kerhetsfunktionerna \u00e4r ocks\u00e5 rikliga i bilen.<\/p>\n\n\n\n
En bils avskrivningsgrad avg\u00f6r ocks\u00e5 bilens tillf\u00f6rlitlighet. Dodge-bilar har haft en blandad avskrivningsgrad. Hellcat har en genomsnittlig avskrivningstakt p\u00e5 cirka 48 % efter fem \u00e5r.<\/p>\n\n\n\n
Dodge-bilar \u00e4r vanligtvis inte de dyraste att underh\u00e5lla, och deras reservdelar \u00e4r ocks\u00e5 l\u00e4tt tillg\u00e4ngliga i USA. H\u00f6gpresterande bilar kostar vanligtvis mer \u00e4n vanliga varianter av bilen. Du skulle beh\u00f6va avvara mer \u00e4n 650 dollar varje \u00e5r f\u00f6r allt underh\u00e5ll.<\/p>\n\n\n\n
Dodge Charger SRT Hellcat \u00e4r en bakhjulsdriven bil.<\/p>\n\n\n\n
Dodge Charger SRT Hellcat \u00e4r en bil med 5 sittplatser. EPA-klassificeringen f\u00f6r denna bil \u00e4r: Stora bilar<\/p>\n\n\n\n
Dodge Charger SRT Hellcat har 717 h\u00e4stkrafter och ett vridmoment p\u00e5 650 lb-ft. Motorn \u00e4r en Intercooled Supercharger Premium Unleaded V-8 med en cylindervolym p\u00e5 6,2 liter Br\u00e4nslesystemet \u00e4r: Br\u00e4nslesystemet \u00e4r: Sequential MPI.<\/p>\n\n\n\n
16,5 kubikfot ( 0,467 m3 )<\/p>\n\n\n\n
4,5 tum ( 11,43 cm )<\/p>\n\n\n\n
Dodge Charger SRT Hellcat har 20 X 11 tum smidda aluminiumhjul fram och 20 X 11 tum smidda aluminiumhjul bak.<\/p>\n\n\n\n
Vid korrekt underh\u00e5ll h\u00e5ller Dodge Charger i genomsnitt 250 000 mil. Detta inkluderar regelbundna v\u00e4tskebyten och att f\u00f6lja de rekommenderade serviceintervallen. \u00c4garna kan f\u00f6rv\u00e4nta sig 16 \u00e5rs drift innan deras Charger g\u00e5r s\u00f6nder eller beh\u00f6ver dyra reparationer. Detta \u00e4r baserat p\u00e5 ett genomsnitt p\u00e5 15 000 mil per \u00e5r.<\/p>\n\n\n\n
M\u00e5nga Hellcat-\u00e4gare har haft problem med oljekylarledningarna. De lagermonterade ledningarna \u00e4r kanske inte tillr\u00e4ckligt starka f\u00f6r att skydda Hellcats prestanda och kan spricka om bilen k\u00f6rs mycket h\u00e5rt.<\/p>\n\n\n\n
Det \u00e4r en utm\u00e4rkt daglig f\u00f6rare. Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye 2019 \u00e4r mer \u00e4n bara ett fordon som producerar 797 h\u00e4stkrafter och 707 Lb-ft vridmoment via sin 6,2-liters V8-motor med kompressor, men den \u00e4r civiliserad f\u00f6r vardagsk\u00f6rning.<\/p>\n\n\n\n
RepairPal rapporterar ocks\u00e5 problem med Dodge Challenger. Det finns sammanlagt 29 problem f\u00f6r en rad olika \u00e5rtal. Det har inkommit mer \u00e4n 110 klagom\u00e5l om v\u00e4xell\u00e5dskvalitet och 20 rapporter om att ljud h\u00f6rs n\u00e4r man styr i l\u00e5ga hastigheter.<\/p>\n\n\n\n
Hellcat Redeye \u00e4r extremt l\u00e4tt att k\u00f6ra och hanterar p\u00e5 ett rimligt s\u00e4tt, visar det sig. Motorn b\u00f6rjar sakta ner under den f\u00f6rsta fj\u00e4rdedelen av pedalens g\u00e5ng.<\/p>\n\n\n\n
En Hellcat-motor \u00e4r en komprimerad 6,2-liters V-8-motor. Den har nu 717 h\u00e4stkrafter och ett vridmoment p\u00e5 650 pound-feet, om du inte redan har det.<\/p>\n\n\n\n
Det \u00e4r ett bra val om du \u00e4lskar bilar med mycket muskler. Challenger SRT, Hellcats komprimerade 6,2L HEMI(r), V8-motor \u00e4r obeveklig och g\u00f6r den till den mest kraftfulla muskelbilen.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Dodge \u00e4r k\u00e4nt f\u00f6r sina ber\u00f6mda sportbilar. Charger \u00e4r en sportbil och SRT Hellcat \u00e4r dess h\u00f6gpresterande version. Hellcat har en st\u00f6rre och snabbare motor med m\u00e5nga extra funktioner. Karossformen<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[32],"tags":[24],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2390"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2390"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2390\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2391,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2390\/revisions\/2391"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2390"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2390"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2390"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}