{"id":2358,"date":"2021-12-16T12:47:44","date_gmt":"2021-12-16T12:47:44","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=2358"},"modified":"2021-12-16T12:47:47","modified_gmt":"2021-12-16T12:47:47","slug":"chevrolet-volt-tillforlitlighet","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/chevrolet-volt-tillforlitlighet\/","title":{"rendered":"Chevrolet Volt Tillf\u00f6rlitlighet"},"content":{"rendered":"\n

Chevy-bilar \u00e4r s\u00e4kert inte de mest lyxiga och f\u00f6rstklassiga bilarna i v\u00e4rlden, men de \u00e4r extremt p\u00e5litliga och h\u00e5llbara att \u00e4ga. Volt \u00e4r en plug-in hybrid som till och med var en av de mest s\u00e5lda bilarna i USA. Bilen lades ned 2019, men den \u00e4r fortfarande ett bra alternativ p\u00e5 marknaden.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6versikt<\/h2>\n\n\n\n

Chevy har tillverkat den h\u00e4r bilen sedan 2011, och den lades ned 2019 med sin andra generation. Den 2:a generationen Volt hade ett st\u00f6rre batteri p\u00e5 18,4 kWh litiumjon som har en ber\u00e4knad r\u00e4ckvidd p\u00e5 53 helt elektriska mil. p\u00e5 grund av sitt hybridsystem ger bilen extremt hygglig br\u00e4nsleekonomi och mindre koldioxidutsl\u00e4pp.<\/p>\n\n\n\n

Tillf\u00f6rlitlighet<\/h2>\n\n\n\n

Tillf\u00f6rlitlighet \u00e4r alltid ett viktigt problem n\u00e4r man k\u00f6per en bil f\u00f6r daglig k\u00f6rning som Chevys. Chevy \u00e4r k\u00e4nd f\u00f6r sina p\u00e5litliga bilar med l\u00e5ga \u00e4gandekostnader. Volt var inte den mest tillf\u00f6rlitliga bilen, men den har ett genomsnittligt tillf\u00f6rlitlighetsbetyg p\u00e5 77 av 100. Det finns f\u00e4rre st\u00f6rre fel p\u00e5 bilen, vilket bidrar till dess tillf\u00f6rlitlighet.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4kerhet<\/h3>\n\n\n\n

Tillf\u00f6rlitligheten beror ocks\u00e5 p\u00e5 bilens s\u00e4kerhetsm\u00e4tningar och funktioner. Volt har ett 5-stj\u00e4rnigt s\u00e4kerhetsbetyg av alla organisationer som m\u00e4ter s\u00e4kerheten. Bilen presterade extremt bra i sina krocktester. Dessutom bidrar s\u00e4kerhetsfunktioner som krockkuddar, \u00f6vervakning av d\u00f6da vinklar och kollisionsvarning ytterligare till bilens s\u00e4kerhet.<\/p>\n\n\n\n

Avskrivningsgrad<\/h3>\n\n\n\n

Voltens produktion har upph\u00f6rt av Chevy, men den finns fortfarande kvar p\u00e5 den gamla bilmarknaden. 2019 \u00e5rs modell skulle kosta omkring 16 000 dollar, beroende p\u00e5 bilens skick. Denna skulle vidare avskriva cirka 13 % efter 5 \u00e5r, vilket inte \u00e4r d\u00e5ligt f\u00f6r en nedlagd bil.<\/p>\n\n\n\n

Underh\u00e5ll och reparation<\/h3>\n\n\n\n

Underh\u00e5llskostnaden \u00e4r en av de viktigaste sakerna n\u00e4r man \u00e4ger en bil. Chevys \u00e4r k\u00e4nda f\u00f6r sina bilar som kr\u00e4ver lite underh\u00e5ll, och detsamma g\u00e4ller f\u00f6r Volt. Den beh\u00f6ver cirka 550 dollar per \u00e5r f\u00f6r allt underh\u00e5ll och otidsenliga reparationer.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r Chevrolet Volt en framhjulsdriven, bakhjulsdriven eller fyrhjulsdriven bil?<\/h3>\n\n\n\n

Chevrolet Volt \u00e4r en bil med framhjulsdrift.<\/p>\n\n\n\n

Hur m\u00e5nga platser finns det i Chevrolet Volt?<\/h3>\n\n\n\n

Chevrolet Volt \u00e4r en bil med 5 sittplatser. EPA-klassificeringen f\u00f6r denna bil \u00e4r: Kompaktbilar<\/p>\n\n\n\n

Hur m\u00e5nga h\u00e4stkrafter har Chevrolet Volt och har den en turbo?<\/h3>\n\n\n\n

Chevrolet Volt har 149 h\u00e4stkrafter och ett vridmoment p\u00e5 294 lb-ft. Motorn \u00e4r en gas\/elektrisk I4 med en cylindervolym p\u00e5 1,5 liter\/ Br\u00e4nslesystemet \u00e4r: Direktinsprutning.<\/p>\n\n\n\n

Hur stort \u00e4r bagageutrymmet i Chevrolet Volt?<\/h3>\n\n\n\n

10,6 kubikfot ( 0,3 m3 )<\/p>\n\n\n\n

Vilken typ av hjul har den?<\/h3>\n\n\n\n

Chevrolet Volt har 17 x 7 tums aluminiumhjul fram och 17 x 7 tums aluminiumhjul bak.<\/p>\n\n\n\n

Hur m\u00e5nga mil h\u00e5ller en Chevrolet Volt?<\/h3>\n\n\n\n

En Chevrolet Volt h\u00e5ller mellan 200 000 och 300 000 mil. Om du tar hand om den b\u00f6r hybriddriftslinan inte g\u00e5 s\u00f6nder. Bilen kan h\u00e5lla i ungef\u00e4r 13 till 20 \u00e5r till om du k\u00f6r 15 000 mil per \u00e5r.<\/p>\n\n\n\n

Varf\u00f6r har Chevy Volt lagts ned?<\/h3>\n\n\n\n

Anledningen till att den lades ned \u00e4r att Volt hade b\u00e5de en elektrisk och en f\u00f6rbr\u00e4nningsmotor som drivlina, vilket gjorde det sv\u00e5rt f\u00f6r Volt att uppn\u00e5 samma l\u00f6nsamhet som en renodlad elbil.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Chevy-bilar \u00e4r s\u00e4kert inte de mest lyxiga och f\u00f6rstklassiga bilarna i v\u00e4rlden, men de \u00e4r extremt p\u00e5litliga och h\u00e5llbara att \u00e4ga. Volt \u00e4r en plug-in hybrid som till och med<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[30],"tags":[24],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2358"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2358"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2358\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2359,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2358\/revisions\/2359"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2358"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2358"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2358"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}